pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

zmysel života dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Marxizmus

príspevkov
227
zobrazení
1 116
unikátne
64
tému vytvoril(a) 3.10.2023 12:45 era
1
03.10.2023, 12:45
Nie som detailným znalcom marxizmu.

A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu.

Vie mi to niekto objasniť?
none
2

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 13:10
Nemal presné predstavy... Oveľa viac sa zaoberal analýzou vtedajšej kapitalistickej spoločnosti. Je známy jeho zákon vývoja spoločnosti, podľa ktorého sa spoločnosť vyvíja po špirále - opakuje sa avšak zakaždým na vyššej úrovni. Tak mi malo dôjsť opakovaniu prvotnopospolnej spoločnosti, ktorá by však bola oveľa slobodnejšou - Marx rozoznáva ríšu slobody a ríšu nutnosti. Pomôžem si citátmi:
" Je ale známkou naprostého neporozumění, když Marxův ekonomismus ztotožníme s takovým druhem, materialismu, který znevažuje duchovní život člověka. Marxova vize „říše svobody“, tj. částečného, ale spravedlivého osvobození lidí z pout jejich materiální přirozenosti, by se dala spíše označit jako idealistická...
Marx miloval svobodu, skutečnou svobodu (nikoli Hegelovu „skutečnou svobodu“). Nakolik jsem schopen dohlédnout, držel se Hegelova slavného ztotožnění svobody a ducha potud, že věřil, že svobodní můžeme být pouze jako duchovní bytosti... ...
I když uznával, že materiální svět a jeho nutnosti jsou základní, necítil žádnou lásku k „říši nutnosti“, jak nazýval společnost, která je v poutech svých materiálních potřeb. Miloval duchovní svět, „říši svobody“, a duchovní stránku „lidské přirozenosti“ stejně jako kterýkoli křesťanský dualista, a v jeho spisech nalezneme dokonce stopy nenávisti k materiálnu a pohrdání jim...
...V pasáži třetího dílu „Kapitálu“ Marx velice výstižně popisuje materiální stránku sociálního života a zvláště jeho ekonomickou stránku, stránku výroby a spotřeby, jako jakési rozšíření lidského metabolizmu, látkové výměny mezi člověkem a přírodou. Jasně říká, že naše svoboda musí být vždy limitována nutností tohto metabolizmu. Jediné co lze udělat pro to, abychom byli svobodnější, je: „řídit tuto svou výměnu látek s přírodou racionálně..., s nejmenším vynaložením sil a za podmínek, které jsou lidské přirozenosti nejdůstojnější a nejpřiměřenější. Ale přesto to spadá stále do říši nutnosti. Teprve za ní začíná rozvoj lidských sil, který je sám sobě účelem, pravá říši svobody, která však může vykvést jen na této říši nutnosti jako na své základně.“
Karl Raimund Popper Otevřená společnost a její nepřátelé II
none
5

2. J.Tull 03.10.2023, 13:10

Nemal presné predstavy... Oveľa viac sa zaoberal analýzou vtedajšej kapitalistickej spoločnosti. Je známy jeho zákon vývoja spoločnosti, podľa ktorého sa spoločnosť vyvíja po špirále - opakuje sa avšak zakaždým na vyššej úrovni. Tak mi malo dôjsť opakovaniu prvotnopospolnej spoločnosti, ktorá by však bola oveľa slobodnejšou - Marx rozoznáva ríšu slobody a ríšu nutnosti. Pomôžem si citátmi:
" Je ale známkou naprostého neporozumění, když Marxův ekonomismus ztotožníme s takovým druhem, materiali...

03.10.2023, 13:22
Tull: Miloval duchovní svět, „říši svobody“, a duchovní stránku „lidské přirozenosti“ stejně jako kterýkoli křesťanský dualista

Toto je jasná manipulácia s tým, čo hovoril Marx. Marx sa vyhýbal slovu duchovný, pretože neznášal, odsudzoval kresťanskú ideológiu. Považoval ju za reakčnú.
none
7

5. Lemmy 03.10.2023, 13:22

Tull: Miloval duchovní svět, „říši svobody“, a duchovní stránku „lidské přirozenosti“ stejně jako kterýkoli křesťanský dualista

Toto je jasná manipulácia s tým, čo hovoril Marx. Marx sa vyhýbal slovu duchovný, pretože neznášal, odsudzoval kresťanskú ideológiu. Považoval ju za reakčnú.

03.10.2023, 13:24
Takže podľa Teba Karl Raimund Popper odkaz manipuluje?
súhlasí: Lemmy
👎: J.Tull
none
9

7. J.Tull 03.10.2023, 13:24

Takže podľa Teba Karl Raimund Popper https://sk.wikipedia.org/wiki/Karl_Raimund_Popper manipuluje?

03.10.2023, 13:26
Áno, nájdi mi v Marxovom diele, koľko krát sa odvoláva na kresťanskú dualitu, alebo čosi podobné. Ide o hrubé nepochopenie Marxa.
none
10

9. Lemmy 03.10.2023, 13:26

Áno, nájdi mi v Marxovom diele, koľko krát sa odvoláva na kresťanskú dualitu, alebo čosi podobné. Ide o hrubé nepochopenie Marxa.

03.10.2023, 13:27
Ani dialektika nie je duchovno. Nedávajme Marxovi iný význam, nech si on myslel. Necituj autorov, ktorí nechápu Marxa.
none
11

10. Lemmy 03.10.2023, 13:27

Ani dialektika nie je duchovno. Nedávajme Marxovi iný význam, nech si on myslel. Necituj autorov, ktorí nechápu Marxa.

03.10.2023, 13:28
Marx si zakladal na uvedomelých robotníkoch. V nich videl, budúcnosť.
none
12

11. Lemmy 03.10.2023, 13:28

Marx si zakladal na uvedomelých robotníkoch. V nich videl, budúcnosť.

03.10.2023, 13:28
Kritizoval maloburžoáziu, ktorá mala na robotníkov vplyv.
none
17

9. Lemmy 03.10.2023, 13:26

Áno, nájdi mi v Marxovom diele, koľko krát sa odvoláva na kresťanskú dualitu, alebo čosi podobné. Ide o hrubé nepochopenie Marxa.

03.10.2023, 13:36
Nauč sa konečne čítať
👎: Lemmy
none
18

17. J.Tull 03.10.2023, 13:36

Nauč sa konečne čítať

03.10.2023, 13:38
Keď nepoznáš originálne diela od Marxa, nie budúce citácie z jeho diel, ktoré sú neraz nepochopené alebo vytrhnuté z kontextu, tak debata bude ťažká s tebou.
none
19

18. Lemmy 03.10.2023, 13:38

Keď nepoznáš originálne diela od Marxa, nie budúce citácie z jeho diel, ktoré sú neraz nepochopené alebo vytrhnuté z kontextu, tak debata bude ťažká s tebou.

03.10.2023, 13:39
Marx chcel vyriešiť zbedačovanie robotníkov.
súhlasí: era
none
20

19. Lemmy 03.10.2023, 13:39

Marx chcel vyriešiť zbedačovanie robotníkov.

03.10.2023, 13:43
Marxova teória hodnoty bola hlavným programom jeho prác.
none
22

20. Lemmy 03.10.2023, 13:43

Marxova teória hodnoty bola hlavným programom jeho prác.

03.10.2023, 13:44
Marx rozoberal vnútorné rozpory kapitalizmu.
súhlasí: era
none
37

19. Lemmy 03.10.2023, 13:39

Marx chcel vyriešiť zbedačovanie robotníkov.

03.10.2023, 14:03
Ako?
27

18. Lemmy 03.10.2023, 13:38

Keď nepoznáš originálne diela od Marxa, nie budúce citácie z jeho diel, ktoré sú neraz nepochopené alebo vytrhnuté z kontextu, tak debata bude ťažká s tebou.

03.10.2023, 13:50
To si predstav, že mám Marxov kapitál, i keď nie kompletný... Tvoj problém je, že nevieš čítať. Nikde som nepísal, ani Popper, že sa Marx odvoláva na kresťanskú dualitu. Popper píše:
"Miloval duchovní svět, „říši svobody“, a duchovní stránku „lidské přirozenosti“ stejně jako kterýkoli křesťanský dualista"
none
29

27. J.Tull 03.10.2023, 13:50

To si predstav, že mám Marxov kapitál, i keď nie kompletný... Tvoj problém je, že nevieš čítať. Nikde som nepísal, ani Popper, že sa Marx odvoláva na kresťanskú dualitu. Popper píše:
"Miloval duchovní svět, „říši svobody“, a duchovní stránku „lidské přirozenosti“ stejně jako kterýkoli křesťanský dualista"

03.10.2023, 13:52
Lenže to nie je vôbec stejné (rovnaké, ani podobné). U Marxa išlo o čosi iné. Áno, Kapitál je na to vhodný. Napríklad vykorišťovania človeka človekom nemá žiadnu duchovnú podstatu. Neťaj náboženské slová k Marxovi.
none
31

29. Lemmy 03.10.2023, 13:52

Lenže to nie je vôbec stejné (rovnaké, ani podobné). U Marxa išlo o čosi iné. Áno, Kapitál je na to vhodný. Napríklad vykorišťovania človeka človekom nemá žiadnu duchovnú podstatu. Neťaj náboženské slová k Marxovi.

03.10.2023, 13:52
Oprava: neťahaj.
none
13

7. J.Tull 03.10.2023, 13:24

Takže podľa Teba Karl Raimund Popper https://sk.wikipedia.org/wiki/Karl_Raimund_Popper manipuluje?

03.10.2023, 13:32
Mám doma obidve diela, I. aj II. časť Popper, Otevřená společnosť a její nepřátelé. Vydavateľ OIKOYMENH. Praha 2015, 2. revidované vydanie.

Tak mi cituj stranu, prečítam si to ešte raz, lebo som tam také čosi pri čítaní nenašiel.
none
15

13. Lemmy 03.10.2023, 13:32

Mám doma obidve diela, I. aj II. časť Popper, Otevřená společnosť a její nepřátelé. Vydavateľ OIKOYMENH. Praha 2015, 2. revidované vydanie.

Tak mi cituj stranu, prečítam si to ešte raz, lebo som tam také čosi pri čítaní nenašiel.

03.10.2023, 13:35
Strana 179, I. diel: „Zkušenost ukazuje, že Marxovo proroctví bylo mylné.“
none
21

13. Lemmy 03.10.2023, 13:32

Mám doma obidve diela, I. aj II. časť Popper, Otevřená společnosť a její nepřátelé. Vydavateľ OIKOYMENH. Praha 2015, 2. revidované vydanie.

Tak mi cituj stranu, prečítam si to ešte raz, lebo som tam také čosi pri čítaní nenašiel.

03.10.2023, 13:44
Kapitola 15 Ekonomický historicizmus strana 102-103
none
23

21. J.Tull 03.10.2023, 13:44

Kapitola 15 Ekonomický historicizmus strana 102-103

03.10.2023, 13:45
Áno, ale ide o názor Poppera, nie Marxa.
none
24

23. Lemmy 03.10.2023, 13:45

Áno, ale ide o názor Poppera, nie Marxa.

03.10.2023, 13:46
A Popper nie je marxista. Ale antimarxista.
none
30

23. Lemmy 03.10.2023, 13:45

Áno, ale ide o názor Poppera, nie Marxa.

03.10.2023, 13:52
Samozrejme Popper je laik, ktorý tomu nerozumie, na rozdiel od Teba, odborníka
none
32

30. J.Tull 03.10.2023, 13:52

Samozrejme Popper je laik, ktorý tomu nerozumie, na rozdiel od Teba, odborníka

03.10.2023, 13:53
Áno, snaží sa poškodiť svojou kritikou Marxa. O nič iné mu nešlo, len o tvrdú kritiku, tak si zo všetkého vybral to, čo sa mu do kritiky marxizmu hodilo.
none
33

30. J.Tull 03.10.2023, 13:52

Samozrejme Popper je laik, ktorý tomu nerozumie, na rozdiel od Teba, odborníka

03.10.2023, 13:54
Marx nerozmýšľal tak, ako sa ho snaží ponížiť Popper.
none
34

30. J.Tull 03.10.2023, 13:52

Samozrejme Popper je laik, ktorý tomu nerozumie, na rozdiel od Teba, odborníka

03.10.2023, 13:55
Tull, si trápny, keď sa pri marxizme odvolávaš na antimarxistu. Pre mňa to v téme nie je vôbec dôveryhodné.
none
35

34. Lemmy 03.10.2023, 13:55

Tull, si trápny, keď sa pri marxizme odvolávaš na antimarxistu. Pre mňa to v téme nie je vôbec dôveryhodné.

03.10.2023, 13:59
Tull, nie som ani marxista ani antimarxista, som vlažný k marxizmu. Som kriticky až k stalinizmu.

Ale keď je téma o marxizme, tak v prvom rade by sa malo diskutovať o marxizme, o Marxovi a Engelsovi, lebo aj Engels je súčasťou marxizmu.

Nie vyťahoval pletky od antimarxistu.
none
36

35. Lemmy 03.10.2023, 13:59

Tull, nie som ani marxista ani antimarxista, som vlažný k marxizmu. Som kriticky až k stalinizmu.

Ale keď je téma o marxizme, tak v prvom rade by sa malo diskutovať o marxizme, o Marxovi a Engelsovi, lebo aj Engels je súčasťou marxizmu.

Nie vyťahoval pletky od antimarxistu.

03.10.2023, 14:00
Tull, Popper tvrdí, že Marx bol dualista, lebo uznával telo a ducha. Tak to vnímajú kresťania, ako 2 samostatné substancie. Nájdi mi u Marxa, kde to tak napísal.
none
42

36. Lemmy 03.10.2023, 14:00

Tull, Popper tvrdí, že Marx bol dualista, lebo uznával telo a ducha. Tak to vnímajú kresťania, ako 2 samostatné substancie. Nájdi mi u Marxa, kde to tak napísal.

03.10.2023, 14:26
Keby si sa snažil aspoň trochu porozumieť, porozumel by si, že Marx duchovno chápal materialisticky ale nebol vulgárny materialista /netvrdil, že mozog tvorí myšlienky, ako žlčník žlč.../ a tak to poníma aj Popper, ktorý sa Marx vôbec nesnaží ponížiť... problém je s Tvojim čítaním...
none
43

42. J.Tull 03.10.2023, 14:26

Keby si sa snažil aspoň trochu porozumieť, porozumel by si, že Marx duchovno chápal materialisticky ale nebol vulgárny materialista /netvrdil, že mozog tvorí myšlienky, ako žlčník žlč.../ a tak to poníma aj Popper, ktorý sa Marx vôbec nesnaží ponížiť... problém je s Tvojim čítaním...

03.10.2023, 14:50
S Popperom som pri marxizme skončil, mňa zaujímajú v tejto téme antimarxisti. Kvôli nim Era neotvoril túto tému.
none
44

43. Lemmy 03.10.2023, 14:50

S Popperom som pri marxizme skončil, mňa zaujímajú v tejto téme antimarxisti. Kvôli nim Era neotvoril túto tému.

03.10.2023, 14:55
Ale veď v tejto téme nie sú
none
46

44. J.Tull 03.10.2023, 14:55

Ale veď v tejto téme nie sú

03.10.2023, 14:55
Cituješ Poppera, antimarxistu.
none
47

46. Lemmy 03.10.2023, 14:55

Cituješ Poppera, antimarxistu.

03.10.2023, 14:56
Cituj Marxa, to ocení Era.
none
49

47. Lemmy 03.10.2023, 14:56

Cituj Marxa, to ocení Era.

03.10.2023, 15:00
Citácie by som mohol nepochopiť, lebo by boli vytrhnuté z kontextu.

Ale úplne mi stačí taká odpoveď, že sa budúcnosťou po revolúcii nezaoberal, a veril v uvedomelých slobodných ľudí 🙂

Myslím, že keby dnes žil, trpko by zaplakal
👍: J.Tull
none
50

49. era 03.10.2023, 15:00

Citácie by som mohol nepochopiť, lebo by boli vytrhnuté z kontextu.

Ale úplne mi stačí taká odpoveď, že sa budúcnosťou po revolúcii nezaoberal, a veril v uvedomelých slobodných ľudí 🙂

Myslím, že keby dnes žil, trpko by zaplakal

03.10.2023, 15:05
Era: Citácie by som mohol nepochopiť, lebo by boli vytrhnuté z kontextu.

Iste, ale to pred začatím tejto témy si si mal naštudovať origináli od Marxa, ale tu ťa Tull blúzni Popperom, antimarxistom.
none
58

50. Lemmy 03.10.2023, 15:05

Era: Citácie by som mohol nepochopiť, lebo by boli vytrhnuté z kontextu.

Iste, ale to pred začatím tejto témy si si mal naštudovať origináli od Marxa, ale tu ťa Tull blúzni Popperom, antimarxistom.

03.10.2023, 15:16
Veď to je normálne, že každý ma tu blúzni svojou vlastnou ideológiou. Na to mali naši predkovia porekadlo: Cudzie rady počúvaj, svojho rozumu sa drž.
none
63

58. era 03.10.2023, 15:16

Veď to je normálne, že každý ma tu blúzni svojou vlastnou ideológiou. Na to mali naši predkovia porekadlo: Cudzie rady počúvaj, svojho rozumu sa drž.

03.10.2023, 15:20
Ak niekto odpovedá na Tvoju otázku, podľa svojho poznania, potom blúzni svojou ideológiou?
none
52

49. era 03.10.2023, 15:00

Citácie by som mohol nepochopiť, lebo by boli vytrhnuté z kontextu.

Ale úplne mi stačí taká odpoveď, že sa budúcnosťou po revolúcii nezaoberal, a veril v uvedomelých slobodných ľudí 🙂

Myslím, že keby dnes žil, trpko by zaplakal

03.10.2023, 15:07
Marx sa v mnohom mýlil. Jeho názory sú poplatné len jeho dobe. Vtedy sa naozaj ťažko žilo robotníkom. Dnes robotníci nemajú záujem ani o odbory.
none
51

46. Lemmy 03.10.2023, 14:55

Cituješ Poppera, antimarxistu.

03.10.2023, 15:06
To si myslíš asi len Ty... je kritikom marxizmus, ale nie je antimarxista. Za mlada chcel byť dokonca komunistom, zúčastňoval sa komunistických demonštrácií... Chápe Marxa v kontexte jeho doby a aj spomína, že ho kritizuje z úrovne dnešných poznatkov, skúseností a tak ako ho kritizuje sa o ňom vyjadruje i pochvalne...
none
53

51. J.Tull 03.10.2023, 15:06

To si myslíš asi len Ty... je kritikom marxizmus, ale nie je antimarxista. Za mlada chcel byť dokonca komunistom, zúčastňoval sa komunistických demonštrácií... Chápe Marxa v kontexte jeho doby a aj spomína, že ho kritizuje z úrovne dnešných poznatkov, skúseností a tak ako ho kritizuje sa o ňom vyjadruje i pochvalne...

03.10.2023, 15:09
To na veci nič nemení, že je antimarxista. Jeho téza o otvorenej spoločnosti vyslovene protirečí marxizmu. Len si zober príklad z Gorbačovovej glasnosti, a pochopíš zánik socializmu.
none
54

53. Lemmy 03.10.2023, 15:09

To na veci nič nemení, že je antimarxista. Jeho téza o otvorenej spoločnosti vyslovene protirečí marxizmu. Len si zober príklad z Gorbačovovej glasnosti, a pochopíš zánik socializmu.

03.10.2023, 15:10
Aj v Číne pochopili, že je potrebný kapitalizmus, inak by tam neboli miliardári.
none
56

54. Lemmy 03.10.2023, 15:10

Aj v Číne pochopili, že je potrebný kapitalizmus, inak by tam neboli miliardári.

03.10.2023, 15:14
V politike je to tak, že dnes je marxizmus mŕtva ideológia. Ani Fico a Pellegrini sa k nej nehlásia. Podľa Kasafrana, kovaného komunistu, ide o buržoázne strany. Pritom slovo buržoázny je dnes už archaizmus.
none
55

53. Lemmy 03.10.2023, 15:09

To na veci nič nemení, že je antimarxista. Jeho téza o otvorenej spoločnosti vyslovene protirečí marxizmu. Len si zober príklad z Gorbačovovej glasnosti, a pochopíš zánik socializmu.

03.10.2023, 15:14
Podľa Teba je Popper idealista, alebo materialista...?
none
57

55. J.Tull 03.10.2023, 15:14

Podľa Teba je Popper idealista, alebo materialista...?

03.10.2023, 15:15
Tak ti poviem svoj názor, mne je Popper ukradnutý. Je mi fuk, čo je.
none
59

57. Lemmy 03.10.2023, 15:15

Tak ti poviem svoj názor, mne je Popper ukradnutý. Je mi fuk, čo je.

03.10.2023, 15:17
Jediné, čo si cením, sú reči o otvorenej spoločnosti. Ľudia si to môžu vyložiť rôzne, ale radšej som v otvorenej spoločnosti ako v uzavretej (socializmus).
none
61

59. Lemmy 03.10.2023, 15:17

Jediné, čo si cením, sú reči o otvorenej spoločnosti. Ľudia si to môžu vyložiť rôzne, ale radšej som v otvorenej spoločnosti ako v uzavretej (socializmus).

03.10.2023, 15:18
Mne vyhovuje, že voliči rozhodujú. Mám teraz len strach, či Fico nezmení ústavný zákon o voľbe prezidenta. Mne vyhovuje, že volia všetci voliči. Nechcem, aby o prezidentovi rozhodoval len parlament.
none
60

57. Lemmy 03.10.2023, 15:15

Tak ti poviem svoj názor, mne je Popper ukradnutý. Je mi fuk, čo je.

03.10.2023, 15:17
Je Ti ukradnutý, ale vieš, že je antimarxista
none
62

60. J.Tull 03.10.2023, 15:17

Je Ti ukradnutý, ale vieš, že je antimarxista

03.10.2023, 15:19
To sedí, veď práve preto ignorujem jeho pomýlené názory na Marxa.
none
64

62. Lemmy 03.10.2023, 15:19

To sedí, veď práve preto ignorujem jeho pomýlené názory na Marxa.

03.10.2023, 15:21
Pri marxizme neverím antimarxistom, rovnako ako neverím Matovičovi, keď teraz trepe bludy o nedemokracii. Voľby určujú, ako bude!!! Matovič je neschopný myslieť, nemyslí demokratický. Vôľa ľudu je jasná, nie je čo riešiť. O tom je predsa demokracia.
none
66

64. Lemmy 03.10.2023, 15:21

Pri marxizme neverím antimarxistom, rovnako ako neverím Matovičovi, keď teraz trepe bludy o nedemokracii. Voľby určujú, ako bude!!! Matovič je neschopný myslieť, nemyslí demokratický. Vôľa ľudu je jasná, nie je čo riešiť. O tom je predsa demokracia.

03.10.2023, 15:21
Matovič je ako Popper.
none
67

64. Lemmy 03.10.2023, 15:21

Pri marxizme neverím antimarxistom, rovnako ako neverím Matovičovi, keď teraz trepe bludy o nedemokracii. Voľby určujú, ako bude!!! Matovič je neschopný myslieť, nemyslí demokratický. Vôľa ľudu je jasná, nie je čo riešiť. O tom je predsa demokracia.

03.10.2023, 15:22
Tiež neverím pri marxizme antimarxistom
none
69

67. J.Tull 03.10.2023, 15:22

Tiež neverím pri marxizme antimarxistom

03.10.2023, 15:24
A ako sa prejavil ako marxista Popper?
none
74

69. Lemmy 03.10.2023, 15:24

A ako sa prejavil ako marxista Popper?

03.10.2023, 15:42
Keď niekto nie je marxista, musí byť antimarxistom?
Nájdi si napríklad 22. kapitolu Marxova etika Morální teorie historicizmu
none
76

74. J.Tull 03.10.2023, 15:42

Keď niekto nie je marxista, musí byť antimarxistom?
Nájdi si napríklad 22. kapitolu Marxova etika Morální teorie historicizmu

03.10.2023, 15:44
Popper sa jasne vyjadril, že nie je marxista.
none
77

76. Lemmy 03.10.2023, 15:44

Popper sa jasne vyjadril, že nie je marxista.

03.10.2023, 15:45
Popper dôsledne kritizoval Marxa. Nenechal nitku suchú.
none
79

77. Lemmy 03.10.2023, 15:45

Popper dôsledne kritizoval Marxa. Nenechal nitku suchú.

03.10.2023, 15:46
Otvorená spoločnosť je v protiklade s Marxom.
none
83

79. Lemmy 03.10.2023, 15:46

Otvorená spoločnosť je v protiklade s Marxom.

03.10.2023, 15:51
"Domnívam se, že Marxova víra byla v zásade vírou v otevřenou společnost" str. 191
none
88

83. J.Tull 03.10.2023, 15:51

"Domnívam se, že Marxova víra byla v zásade vírou v otevřenou společnost" str. 191

03.10.2023, 15:55
Ide len o to, ako to chápal Marx, a ako Popper. Aj terajšie demokratické voľby boli demokratické, vôľa ľudu, ale nájdi sa odkudisi (podľa Poppera), ktorí volil nie podľa jeho gustu.
none
89

88. Lemmy 03.10.2023, 15:55

Ide len o to, ako to chápal Marx, a ako Popper. Aj terajšie demokratické voľby boli demokratické, vôľa ľudu, ale nájdi sa odkudisi (podľa Poppera), ktorí volil nie podľa jeho gustu.

03.10.2023, 15:56
Oprava: Ale nájdu sa.
none
80

76. Lemmy 03.10.2023, 15:44

Popper sa jasne vyjadril, že nie je marxista.

03.10.2023, 15:47
Tvrdil to tu o ňom niekto? Vyjadril sa aj o tom, že je antimarxista?
none
65

62. Lemmy 03.10.2023, 15:19

To sedí, veď práve preto ignorujem jeho pomýlené názory na Marxa.

03.10.2023, 15:21
Pomýlený je tu niekto iný, ale Popper to nebude
nesúhlasí: Lemmy
none
68

65. J.Tull 03.10.2023, 15:21

Pomýlený je tu niekto iný, ale Popper to nebude

03.10.2023, 15:23
Tvoj názor. Aj Matovič už robí tlačovky, lebo je nešťastný, ako voliči volili. Lenže to je len jeho psychický problém, s ktorým môže nanajvýš diskutovať so svojím psychiatrom, a nemal by po voľbách obťažovať ľudí.
none
70

68. Lemmy 03.10.2023, 15:23

Tvoj názor. Aj Matovič už robí tlačovky, lebo je nešťastný, ako voliči volili. Lenže to je len jeho psychický problém, s ktorým môže nanajvýš diskutovať so svojím psychiatrom, a nemal by po voľbách obťažovať ľudí.

03.10.2023, 15:29
Na Matovičovom mieste by som bol šťastný, že sa OLANO dostalo do parlamentu. 🙂
none
71

70. era 03.10.2023, 15:29

Na Matovičovom mieste by som bol šťastný, že sa OLANO dostalo do parlamentu. 🙂

03.10.2023, 15:31
Len to nijako nesúvisí s marxizmom.
none
72

71. Lemmy 03.10.2023, 15:31

Len to nijako nesúvisí s marxizmom.

03.10.2023, 15:32
Spomenul som len to, ako voliči rozhodli.
👍: era
none
87

70. era 03.10.2023, 15:29

Na Matovičovom mieste by som bol šťastný, že sa OLANO dostalo do parlamentu. 🙂

03.10.2023, 15:54
Veď aj je... podvod mu vyšiel
none
90

87. J.Tull 03.10.2023, 15:54

Veď aj je... podvod mu vyšiel

03.10.2023, 15:56
O tom predsa rozhodli voliči.
none
94

90. Lemmy 03.10.2023, 15:56

O tom predsa rozhodli voliči.

03.10.2023, 16:01
Voliči, hlavne Rómovia, ktorý jeho sľubom /ak nie rovno podplácaniu.../ naleteli
none
45

43. Lemmy 03.10.2023, 14:50

S Popperom som pri marxizme skončil, mňa zaujímajú v tejto téme antimarxisti. Kvôli nim Era neotvoril túto tému.

03.10.2023, 14:55
Oprava: mňa v tejto téme nezaujímajú antimarxisti. To Erovi vôbec nepomôže.
none
25

21. J.Tull 03.10.2023, 13:44

Kapitola 15 Ekonomický historicizmus strana 102-103

03.10.2023, 13:48
Čo nematerialistické, presnejšie duchovné, je na Marxovej myšlienke?

„Skrátenie pracovného dňa je základnou podmienkou.“
none
97

25. Lemmy 03.10.2023, 13:48

Čo nematerialistické, presnejšie duchovné, je na Marxovej myšlienke?

„Skrátenie pracovného dňa je základnou podmienkou.“

03.10.2023, 16:21
Nuž ak sa skráti pracovná doba = matéria, tak ostane viac času robotníkovi na duchovno.
👍: J.Tull
98

97. peter67 03.10.2023, 16:21

Nuž ak sa skráti pracovná doba = matéria, tak ostane viac času robotníkovi na duchovno.

03.10.2023, 16:24
Neskráti sa 😉

Kapitalisti si štvordňový pracovný týždeň predstavujú tak, že tie 4 dni sa bude pracovať po 10h 😉
none
99

98. EnaXnaY 03.10.2023, 16:24

Neskráti sa 😉

Kapitalisti si štvordňový pracovný týždeň predstavujú tak, že tie 4 dni sa bude pracovať po 10h 😉

03.10.2023, 16:28
Imo sa myslí na vtedajšiu dobu - robotníci pracovali minimálne 12 hodín denne!!
👍: J.Tull
113

99. peter67 03.10.2023, 16:28

Imo sa myslí na vtedajšiu dobu - robotníci pracovali minimálne 12 hodín denne!!

03.10.2023, 17:51
peter67, súhlas až na to, že sa nemyslelo so skracovaním pracovného času len na vtedajšiu dobu. Citát:
Rozpoznáva (Marx... ), že nejsme čistě duchovní bytosti, že nejsme plně svobodni, ani schopni vůbec kdy plné svobody dosáhnout, protože nemůžeme a nikdy nebudeme moci úplně se osvobodit od nutnosti našeho metabolizmu, a tedy od pracovní zátěže. Jediné, čeho lze dosáhnout, je zlepšit vyčerpávající a nedůstojné podmínky práce, učinit je lidštějšími, vyrovnat je a zmenšit dřinu do té míry, aby „každý z nás mohl být určitou část života svobodný.“ Toto je podle mě ústřední myšlenka Marxova „světového názoru“; ústřední také potud, že se zdá být nejvlivnější z jeho myšlenek.“
none
101

97. peter67 03.10.2023, 16:21

Nuž ak sa skráti pracovná doba = matéria, tak ostane viac času robotníkovi na duchovno.

03.10.2023, 16:31
Duchovno vo forme ožrať sa v krčme a rozvíjať pivné filozofie 🙂
👍: peter67
none
106

101. era 03.10.2023, 16:31

Duchovno vo forme ožrať sa v krčme a rozvíjať pivné filozofie 🙂

03.10.2023, 17:14
Správne, spokojný robotník s plným bruchom (piva) nebude robiť kontrarevolúciu.
👍: era
105

97. peter67 03.10.2023, 16:21

Nuž ak sa skráti pracovná doba = matéria, tak ostane viac času robotníkovi na duchovno.

03.10.2023, 16:50
Nie však na tzv. duchovno, To je omyl pri marxizme.
none
107

105. Lemmy 03.10.2023, 16:50

Nie však na tzv. duchovno, To je omyl pri marxizme.

03.10.2023, 17:17
Duchovno nemôže byť omylom ani pri humanizme a zvlášť pri brajťanstve!!!
Humanizmus žije hlavne duchovným životom, lopatu do rúk nevezmete ani keby čo!!!
26

21. J.Tull 03.10.2023, 13:44

Kapitola 15 Ekonomický historicizmus strana 102-103

03.10.2023, 13:49
Ako keby slobodu nemohli vyznávať materialisti.
none
28

26. Lemmy 03.10.2023, 13:49

Ako keby slobodu nemohli vyznávať materialisti.

03.10.2023, 13:50
Materialisti tiež majú rôzne ideály, sny, ale tie nie sú idealistické!!! Tu potom vzniká zmätok v chápaní Marxa.
none
6

2. J.Tull 03.10.2023, 13:10

Nemal presné predstavy... Oveľa viac sa zaoberal analýzou vtedajšej kapitalistickej spoločnosti. Je známy jeho zákon vývoja spoločnosti, podľa ktorého sa spoločnosť vyvíja po špirále - opakuje sa avšak zakaždým na vyššej úrovni. Tak mi malo dôjsť opakovaniu prvotnopospolnej spoločnosti, ktorá by však bola oveľa slobodnejšou - Marx rozoznáva ríšu slobody a ríšu nutnosti. Pomôžem si citátmi:
" Je ale známkou naprostého neporozumění, když Marxův ekonomismus ztotožníme s takovým druhem, materiali...

03.10.2023, 13:24
Marx hovoril o základni a nadstavbe, v žiadnom prípade nadstavbu nechápal ako čosi duchovné.
none
8

6. Lemmy 03.10.2023, 13:24

Marx hovoril o základni a nadstavbe, v žiadnom prípade nadstavbu nechápal ako čosi duchovné.

03.10.2023, 13:25
Treba odlíšiť duchovné od významu slova nadstavba. Tull, dal si nesúhlas, čo znamená, že si origináli od marxa nečítal, len neskorších autorov, ako je povedzme Stalin, ktorý robil z Marxa karikatúru.
none
14

6. Lemmy 03.10.2023, 13:24

Marx hovoril o základni a nadstavbe, v žiadnom prípade nadstavbu nechápal ako čosi duchovné.

03.10.2023, 13:34
Si mimo... Marx chápal nadstavbu ako duchovno, nie však v idealistickom zmysle, ale v materialistickom - nie idea je prvotná, ale hmota /"postaviť hegelvu dialektiku z hlavy na nohy"/...
none
16

14. J.Tull 03.10.2023, 13:34

Si mimo... Marx chápal nadstavbu ako duchovno, nie však v idealistickom zmysle, ale v materialistickom - nie idea je prvotná, ale hmota /"postaviť hegelvu dialektiku z hlavy na nohy"/...

03.10.2023, 13:36
Nechápal, Marx bol čistý materialista. To, že bol pôvodne ovplyvnený Heglom, neskôr svoj názor zmenil.
none
3

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 13:19
Život v komunistickej spoločnosti na celom svete.
none
4

3. Lemmy 03.10.2023, 13:19

Život v komunistickej spoločnosti na celom svete.

03.10.2023, 13:20
So zánikom národných štátov.
👍: era
none
48

4. Lemmy 03.10.2023, 13:20

So zánikom národných štátov.

03.10.2023, 14:58
O to sa snažil aj Lenin a Stalin. To len my pejoratívne nazývame ZSSR Ruskom. Ale to bol zväzok socialistických republík, ktorý "Rossija splotíla" 🙂
none
38

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 14:14
Pre mňa je marxizmus neaktuálny, nesúčasný. Utópia, ktorá sa v praxi neosvedčila. Tull môže prispieť do diskusie buď pochvalou marxizmu alebo kritikou. Kasafran napríklad Smer a Hlas považuje za buržoázne. Je KSS vôbec ešte marxistická, alebo až stalinistická? Toto všetko sa točí okolo marxizmu. Prečo Fico dnes nehlása nič marxistické?
none
39

38. Lemmy 03.10.2023, 14:14

Pre mňa je marxizmus neaktuálny, nesúčasný. Utópia, ktorá sa v praxi neosvedčila. Tull môže prispieť do diskusie buď pochvalou marxizmu alebo kritikou. Kasafran napríklad Smer a Hlas považuje za buržoázne. Je KSS vôbec ešte marxistická, alebo až stalinistická? Toto všetko sa točí okolo marxizmu. Prečo Fico dnes nehlása nič marxistické?

03.10.2023, 14:15
A prosím, zdržte sa neomarxizmu, ten s Marxom nemá nič spoločné.
none
40

39. Lemmy 03.10.2023, 14:15

A prosím, zdržte sa neomarxizmu, ten s Marxom nemá nič spoločné.

03.10.2023, 14:19
Marxizmus staval na robotníkoch, že budú sami na seba pracovať, z čoho vychádzal, že nebudú vykorisťovaní. Dnes sa to prejavuje najmä na hnutí FAIRTRADE. Každý vie, že káva (samozrejme, všetko iné, čo sa predáva pod značkou Faitrade) je drahšia o príplatok pre robotníkov.

Kto nepozná Fairtrade, nevie nič o dnešnom, súčasnom marxizme.

odkaz
👎: J.Tull
none
41

40. Lemmy 03.10.2023, 14:19

Marxizmus staval na robotníkoch, že budú sami na seba pracovať, z čoho vychádzal, že nebudú vykorisťovaní. Dnes sa to prejavuje najmä na hnutí FAIRTRADE. Každý vie, že káva (samozrejme, všetko iné, čo sa predáva pod značkou Faitrade) je drahšia o príplatok pre robotníkov.

Kto nepozná Fairtrade, nevie nič o dnešnom, súčasnom marxizme.

https://www.humanisti.sk/?s=fairtrade

03.10.2023, 14:19
Tovar, výrobky, sa predávajú tak, aby robotníci netrpeli biedu.
👍: era
none
73

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 15:40
Otvoril si téme o marxizme. Pozri sa na výsledky volieb. KSS získala 0,33 %. To je 9 867 hlasov. Má význam diskusia o marxizme? KSS pritom už nie je marxistická, ale upnula sa k tzv. marx-leninizmu, teda veľkej úprave marxizmu.

O marxizme môžeme diskutovať len v historických momentoch, keď kapitallizmus naozaj gniavil robotníkov, teda ich vykorisťoval. Era, zamestnávaš nejakého zamestnanca, ktorého vykorisťuješ?
none
78

73. Lemmy 03.10.2023, 15:40

Otvoril si téme o marxizme. Pozri sa na výsledky volieb. KSS získala 0,33 %. To je 9 867 hlasov. Má význam diskusia o marxizme? KSS pritom už nie je marxistická, ale upnula sa k tzv. marx-leninizmu, teda veľkej úprave marxizmu.

O marxizme môžeme diskutovať len v historických momentoch, keď kapitallizmus naozaj gniavil robotníkov, teda ich vykorisťoval. Era, zamestnávaš nejakého zamestnanca, ktorého vykorisťuješ?

03.10.2023, 15:45
Socialisti, sociálni demokrati vychádzajú z marxizmu
none
81

78. J.Tull 03.10.2023, 15:45

Socialisti, sociálni demokrati vychádzajú z marxizmu

03.10.2023, 15:48
Dobre, len to neplatí na slovenskú scénu, tu máme podľa Kasafrana buržoáznu.
none
84

81. Lemmy 03.10.2023, 15:48

Dobre, len to neplatí na slovenskú scénu, tu máme podľa Kasafrana buržoáznu.

03.10.2023, 15:52
Platí pre Smer aj Hlas... Borisa Zalu, Eduarda Chmelára... a mnohých ďalších...
none
82

78. J.Tull 03.10.2023, 15:45

Socialisti, sociálni demokrati vychádzajú z marxizmu

03.10.2023, 15:49
A ako? Tým, že Fico získal peniaze od oligarchie?
none
85

82. Lemmy 03.10.2023, 15:49

A ako? Tým, že Fico získal peniaze od oligarchie?

03.10.2023, 15:53
Miešaš hrušky zo zemiakmi
none
86

73. Lemmy 03.10.2023, 15:40

Otvoril si téme o marxizme. Pozri sa na výsledky volieb. KSS získala 0,33 %. To je 9 867 hlasov. Má význam diskusia o marxizme? KSS pritom už nie je marxistická, ale upnula sa k tzv. marx-leninizmu, teda veľkej úprave marxizmu.

O marxizme môžeme diskutovať len v historických momentoch, keď kapitallizmus naozaj gniavil robotníkov, teda ich vykorisťoval. Era, zamestnávaš nejakého zamestnanca, ktorého vykorisťuješ?

03.10.2023, 15:54
Otvoril som tú tému, lebo mi taká myšlienka prišla na um a bolo mi ľahšie sa tu spýtať, než ísť študovať nejaké spisy. Koniec koncov, prešiel som na školách všeličo z marxizmu-leninizmu, ale zrejme len jedným uchom dnu, druhým von... 🙂

Na tomto fóre je to hlavne Kasafran, ktorý stále ešte básni o tom, ako proletariát zvrhne svoje okovy... Ale čo potom? 🙂 Potom by asi prišla nová poroba, nový despotizmus. Aspoň podľa toho, ako vnímam túžby ľudí potláčať iné názory okrem svojho. 🙂
súhlasí: Lemmy
none
91

86. era 03.10.2023, 15:54

Otvoril som tú tému, lebo mi taká myšlienka prišla na um a bolo mi ľahšie sa tu spýtať, než ísť študovať nejaké spisy. Koniec koncov, prešiel som na školách všeličo z marxizmu-leninizmu, ale zrejme len jedným uchom dnu, druhým von... 🙂

Na tomto fóre je to hlavne Kasafran, ktorý stále ešte básni o tom, ako proletariát zvrhne svoje okovy... Ale čo potom? 🙂 Potom by asi prišla nová poroba, nový despotizmus. Aspoň podľa toho, ako vnímam túžby ľudí potláčať iné názory okrem svojho. 🙂

03.10.2023, 15:58
To je potom nepochopenie marxizmu...
none
93

91. J.Tull 03.10.2023, 15:58

To je potom nepochopenie marxizmu...

03.10.2023, 16:00
Tull, dnes marxizmus funguje len vo Fairtrade.
none
103

93. Lemmy 03.10.2023, 16:00

Tull, dnes marxizmus funguje len vo Fairtrade.

03.10.2023, 16:49
A kde inde, Tull, porozprávaj mi o tom niečo.
none
92

86. era 03.10.2023, 15:54

Otvoril som tú tému, lebo mi taká myšlienka prišla na um a bolo mi ľahšie sa tu spýtať, než ísť študovať nejaké spisy. Koniec koncov, prešiel som na školách všeličo z marxizmu-leninizmu, ale zrejme len jedným uchom dnu, druhým von... 🙂

Na tomto fóre je to hlavne Kasafran, ktorý stále ešte básni o tom, ako proletariát zvrhne svoje okovy... Ale čo potom? 🙂 Potom by asi prišla nová poroba, nový despotizmus. Aspoň podľa toho, ako vnímam túžby ľudí potláčať iné názory okrem svojho. 🙂

03.10.2023, 15:59
Ale marxizmus o tom nie. On je skutočne dnes nesúčasná téma, hodí sa len na Fairtrade.
none
95

92. Lemmy 03.10.2023, 15:59

Ale marxizmus o tom nie. On je skutočne dnes nesúčasná téma, hodí sa len na Fairtrade.

03.10.2023, 16:03
Dnes fungujú sociálni demokrati...
none
96

95. J.Tull 03.10.2023, 16:03

Dnes fungujú sociálni demokrati...

03.10.2023, 16:06
Tí sú podľa komunistu Kasafrana buržoázni.
súhlasí: era
none
100

96. Lemmy 03.10.2023, 16:06

Tí sú podľa komunistu Kasafrana buržoázni.

03.10.2023, 16:30
Ak podporujú súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov a vykorisťovanie robotníckej triedy, tak by mohol mať aj pravdu 🙂
súhlasí: Kasafran
none
102

100. era 03.10.2023, 16:30

Ak podporujú súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov a vykorisťovanie robotníckej triedy, tak by mohol mať aj pravdu 🙂

03.10.2023, 16:47
Práve preto dnes nemáš čo hovoriť o mŕtvom marxizme, o ktorý nezakopnú ani sociálni demokrati.
none
108

100. era 03.10.2023, 16:30

Ak podporujú súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov a vykorisťovanie robotníckej triedy, tak by mohol mať aj pravdu 🙂

03.10.2023, 17:33
Nepodporujú... to je to, v čom sa Kasafran, ak si to myslí, mýli... Kvôli stručnosti spomeniem iba heslo Hlasu - Silný štát
none
109

92. Lemmy 03.10.2023, 15:59

Ale marxizmus o tom nie. On je skutočne dnes nesúčasná téma, hodí sa len na Fairtrade.

03.10.2023, 17:48
Tull tradične nesúhlasí, pričom nemá žiaden argument.
none
110

109. Lemmy 03.10.2023, 17:48

Tull tradične nesúhlasí, pričom nemá žiaden argument.

03.10.2023, 17:49
Tull je oportunista, čo narobím.
none
111

110. Lemmy 03.10.2023, 17:49

Tull je oportunista, čo narobím.

03.10.2023, 17:49
Takých kritizoval ako Marx, tak i Lenin.
none
112

110. Lemmy 03.10.2023, 17:49

Tull je oportunista, čo narobím.

03.10.2023, 17:50
Oportunista nerovná sa že nesúhlasí 😉
súhlasí: Kasafran
none
114

112. EnaXnaY 03.10.2023, 17:50

Oportunista nerovná sa že nesúhlasí 😉

03.10.2023, 17:52
Oportunizmus je pasívne, bezzásadové prispôsobovanie sa okolnostiam, nedodržanie zásad v prospech okamžitých výhod, prospechárstvo, ústupčivosť. Človek, ktorý sa takto správa, sa nazýva oportunista. 😉
súhlasí: Kasafran
none
117

114. EnaXnaY 03.10.2023, 17:52

Oportunizmus je pasívne, bezzásadové prispôsobovanie sa okolnostiam, nedodržanie zásad v prospech okamžitých výhod, prospechárstvo, ústupčivosť. Človek, ktorý sa takto správa, sa nazýva oportunista. 😉

03.10.2023, 17:58
A Tull tak koná. Napríklad odvoláva sa na Poppera.
none
135

117. Lemmy 03.10.2023, 17:58

A Tull tak koná. Napríklad odvoláva sa na Poppera.

03.10.2023, 19:07
Odvolával som sa na Poppera predovšetkým z toho dôvodu, že mi to bolo jednoduchšie
none
136

135. J.Tull 03.10.2023, 19:07

Odvolával som sa na Poppera predovšetkým z toho dôvodu, že mi to bolo jednoduchšie

03.10.2023, 19:09
Tull, OK, ale už to neriešim, pretože téma je o marxizme, nie o antimarxizme.
none
137

135. J.Tull 03.10.2023, 19:07

Odvolával som sa na Poppera predovšetkým z toho dôvodu, že mi to bolo jednoduchšie

03.10.2023, 19:10
Jethro, vidno, že si neveriacim psom. Ježiš nás totiž učil vydať sa na cestu tŕnistu!!! A nie jednoduchšiu. Lemmy to vycítil, že nemáš oporu vo viere a dodrbal ťa na body.
súhlasí: Lemmy
👍: J.Tull
141

137. peter67 03.10.2023, 19:10

Jethro, vidno, že si neveriacim psom. Ježiš nás totiž učil vydať sa na cestu tŕnistu!!! A nie jednoduchšiu. Lemmy to vycítil, že nemáš oporu vo viere a dodrbal ťa na body.

03.10.2023, 19:14
peter67, zabudol, že o Ježišovi hovoria, že bol prvým komunistom, ako aj to, že pojem komunista prvý použil zakladateľ kresťanskej cirkvi komunistickej
súhlasí: peter67
none
144

141. J.Tull 03.10.2023, 19:14

peter67, zabudol, že o Ježišovi hovoria, že bol prvým komunistom, ako aj to, že pojem komunista prvý použil zakladateľ kresťanskej cirkvi komunistickej

03.10.2023, 19:17
Tull, už táraš nezmysly. To, že nejaký postihnutý kresťan povie, že Ježiš bol prvý komunista, nič neznamená. A kde Ježiš použil, v ktorom evanjeliu, základy kresťanskej cirkvi komunistickej? Už trepeš z cesty, a ani ten hlúpy emotikon ti nepomôže. Musíš si zvyknúť, že tvoja irónia je úplne trápna.
👍: era
👎: J.Tull
none
147

144. Lemmy 03.10.2023, 19:17

Tull, už táraš nezmysly. To, že nejaký postihnutý kresťan povie, že Ježiš bol prvý komunista, nič neznamená. A kde Ježiš použil, v ktorom evanjeliu, základy kresťanskej cirkvi komunistickej? Už trepeš z cesty, a ani ten hlúpy emotikon ti nepomôže. Musíš si zvyknúť, že tvoja irónia je úplne trápna.

03.10.2023, 19:19
Neodvážil by som sa spájať kresťanstvo s marxizmom. Ide o úplne protichodné záujmy.
👎: J.Tull
none
153

144. Lemmy 03.10.2023, 19:17

Tull, už táraš nezmysly. To, že nejaký postihnutý kresťan povie, že Ježiš bol prvý komunista, nič neznamená. A kde Ježiš použil, v ktorom evanjeliu, základy kresťanskej cirkvi komunistickej? Už trepeš z cesty, a ani ten hlúpy emotikon ti nepomôže. Musíš si zvyknúť, že tvoja irónia je úplne trápna.

03.10.2023, 19:29
Pozri odkaz odkaz
none
156

153. J.Tull 03.10.2023, 19:29

Pozri https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_communism https://en.wikipedia.org/wiki/John_Goodwyn_Barmby

03.10.2023, 19:38
Lenže to nemá nič spoločné s marxizmom.

To je rovnaké ako humanistov trápi, že niektorí kresťania o sebe tvrdia, že sú kresťanskí humanisti. Ja som to osobne zažil na Cenách humanistov, ktoré organizuje ateistická organizácia Spoločnosť Prometheus. Nikto, okrem humanistu Rastislava Škodu neprotestoval, ja som výnimka, bol som tam, a nemal som v úmysle provokovať. Aj tak by ma ateisti prekričali, natoľko poznám Kasafrana a ďalších.
👎: J.Tull
none
157

156. Lemmy 03.10.2023, 19:38

Lenže to nemá nič spoločné s marxizmom.

To je rovnaké ako humanistov trápi, že niektorí kresťania o sebe tvrdia, že sú kresťanskí humanisti. Ja som to osobne zažil na Cenách humanistov, ktoré organizuje ateistická organizácia Spoločnosť Prometheus. Nikto, okrem humanistu Rastislava Škodu neprotestoval, ja som výnimka, bol som tam, a nemal som v úmysle provokovať. Aj tak by ma ateisti prekričali, natoľko poznám Kasafrana a ďalších.

03.10.2023, 19:47
To je Tvoj názor. Názor mnohých kresťanov a nie jedného postihnutého kresťana, ako tvrdíš, je iný... nuž ale Ty si jediný kto má pravdu pravdúcu humanisticko brajťanskú a ostatní, predovšetkým ja, ktorý nemá žiadne argumenty, trepeme
súhlasí: Kasafran
none
158

157. J.Tull 03.10.2023, 19:47

To je Tvoj názor. Názor mnohých kresťanov a nie jedného postihnutého kresťana, ako tvrdíš, je iný... nuž ale Ty si jediný kto má pravdu pravdúcu humanisticko brajťanskú a ostatní, predovšetkým ja, ktorý nemá žiadne argumenty, trepeme

03.10.2023, 19:53
Teší ma, že reflektuješ moje brajťanstvo. Nie ako ty neveriaci pes. Mám síce rád psíkov, ale nie neveriacich psov.
none
159

158. Lemmy 03.10.2023, 19:53

Teší ma, že reflektuješ moje brajťanstvo. Nie ako ty neveriaci pes. Mám síce rád psíkov, ale nie neveriacich psov.

03.10.2023, 19:56
Oprava: Nie som ako ty, Tull, neveriaci pes, v tom sa odlišujeme.

Nikdy by som sa o sebe takto nevyjadril, nepodceňujem sa.
none
160

158. Lemmy 03.10.2023, 19:53

Teší ma, že reflektuješ moje brajťanstvo. Nie ako ty neveriaci pes. Mám síce rád psíkov, ale nie neveriacich psov.

03.10.2023, 19:57
Moje psíky sú veľmi veriace, veria mi, i keď ja to nazývam skúsenosťou a dôverou, že majú stále čo z misky jesť, granule a čerstvú vodu.
none
161

157. J.Tull 03.10.2023, 19:47

To je Tvoj názor. Názor mnohých kresťanov a nie jedného postihnutého kresťana, ako tvrdíš, je iný... nuž ale Ty si jediný kto má pravdu pravdúcu humanisticko brajťanskú a ostatní, predovšetkým ja, ktorý nemá žiadne argumenty, trepeme

03.10.2023, 20:06
Tull,keď o sebe niekto povie, že je neveriaci pes, tak čo vlastne o sebe hovorí? Že sa hlási k psom? Iste, máme ako cicavce s nimi mnohé spoločné. Prečo nie si neveriaci lev, šakal, mačka?
none
162

161. Lemmy 03.10.2023, 20:06

Tull,keď o sebe niekto povie, že je neveriaci pes, tak čo vlastne o sebe hovorí? Že sa hlási k psom? Iste, máme ako cicavce s nimi mnohé spoločné. Prečo nie si neveriaci lev, šakal, mačka?

03.10.2023, 20:08
Tull, tu v diskusiách by bolo vhodnejšie, keby si bol neveriaci šakal. Lebo sa živíš diskusnými odpadkami.
none
166

161. Lemmy 03.10.2023, 20:06

Tull,keď o sebe niekto povie, že je neveriaci pes, tak čo vlastne o sebe hovorí? Že sa hlási k psom? Iste, máme ako cicavce s nimi mnohé spoločné. Prečo nie si neveriaci lev, šakal, mačka?

03.10.2023, 20:29
none
168

166. era 03.10.2023, 20:29

https://diskusneforum.sk/tema/genezis-maly-pokus-o-rekonstrukciu#post120

03.10.2023, 20:31
Nie je to od veci. Tull svojou podstatou je živočíšny.
none
169

166. era 03.10.2023, 20:29

https://diskusneforum.sk/tema/genezis-maly-pokus-o-rekonstrukciu#post120

03.10.2023, 20:32
Tull má mentálny problém uznať, že je agnostik.
none
201

161. Lemmy 03.10.2023, 20:06

Tull,keď o sebe niekto povie, že je neveriaci pes, tak čo vlastne o sebe hovorí? Že sa hlási k psom? Iste, máme ako cicavce s nimi mnohé spoločné. Prečo nie si neveriaci lev, šakal, mačka?

04.10.2023, 11:20
Lemmy, zopakujem, čo som už písal nespočetnekrát... som pes, ktorý vrčí, breše, hryzie, keď sa domnieva, že sa koná proti človečenstvu...
none
203

201. J.Tull 04.10.2023, 11:20

Lemmy, zopakujem, čo som už písal nespočetnekrát... som pes, ktorý vrčí, breše, hryzie, keď sa domnieva, že sa koná proti človečenstvu...

04.10.2023, 12:00
Len to nie je humanistické, a ja som humanista.
none
204

203. Lemmy 04.10.2023, 12:00

Len to nie je humanistické, a ja som humanista.

04.10.2023, 13:27
To mi je jasné. Humanistické je nadávať oponentom
none
205

204. J.Tull 04.10.2023, 13:27

To mi je jasné. Humanistické je nadávať oponentom

04.10.2023, 14:34
Vari humanisti nadávajú oponentom? Veď štekáš ako neveriaci pes len ty sám.
none
209

205. Lemmy 04.10.2023, 14:34

Vari humanisti nadávajú oponentom? Veď štekáš ako neveriaci pes len ty sám.

04.10.2023, 15:05
Neviem či humanisti, Ty určite
none
211

209. J.Tull 04.10.2023, 15:05

Neviem či humanisti, Ty určite

04.10.2023, 15:06
Tull. tak ma cituj.
none
217

211. Lemmy 04.10.2023, 15:06

Tull. tak ma cituj.

04.10.2023, 15:14
Kadekoho tituluješ klamárom, farizejom, zbabelcom... a to často bezdôvodne
none
206

204. J.Tull 04.10.2023, 13:27

To mi je jasné. Humanistické je nadávať oponentom

04.10.2023, 14:47
Brániš sa humanizmu, aj keď si v podstate humanista. Medzi humanistov patria aj neveriace mačky aj neveriaci psy. Katolík TvojOponent by ti to vysvetlil lepšie, aj keď ja ho mám zablokovaného, lebo nie som už zvedavý na jeho názory.
none
207

206. Lemmy 04.10.2023, 14:47

Brániš sa humanizmu, aj keď si v podstate humanista. Medzi humanistov patria aj neveriace mačky aj neveriaci psy. Katolík TvojOponent by ti to vysvetlil lepšie, aj keď ja ho mám zablokovaného, lebo nie som už zvedavý na jeho názory.

04.10.2023, 14:49
Tull, pozri:

odkaz
none
208

207. Lemmy 04.10.2023, 14:49

Tull, pozri:

https://www.humanisti.sk/2023/09/30/co-znamena-vyraz-humanizmus/

04.10.2023, 14:59
Z toho vyplýva, že ste ukradli slovo humanizmus a priradili mu nový význam 😉
none
210

208. Satan 04.10.2023, 14:59

Z toho vyplýva, že ste ukradli slovo humanizmus a priradili mu nový význam 😉

04.10.2023, 15:05
Áno, presne tak. Vývoj humanizmu sa posunul ďalej, dosť ďalej od renesancie.
none
212

210. Lemmy 04.10.2023, 15:05

Áno, presne tak. Vývoj humanizmu sa posunul ďalej, dosť ďalej od renesancie.

04.10.2023, 15:07
Humanizmu len ako slova 😉
none
214

212. Satan 04.10.2023, 15:07

Humanizmu len ako slova 😉

04.10.2023, 15:09
Ten pojem je už ustálený.

odkaz
none
215

214. Lemmy 04.10.2023, 15:09

Ten pojem je už ustálený.

https://humanists.international/

04.10.2023, 15:11
Ten pojem vždy predstavoval ľudskosť od slova human = človek 😉
súhlasí: Kasafran
none
216

206. Lemmy 04.10.2023, 14:47

Brániš sa humanizmu, aj keď si v podstate humanista. Medzi humanistov patria aj neveriace mačky aj neveriaci psy. Katolík TvojOponent by ti to vysvetlil lepšie, aj keď ja ho mám zablokovaného, lebo nie som už zvedavý na jeho názory.

04.10.2023, 15:13
Vôbec sa nebránim humanizmu... je mi blízky, len považujem za prehnané titulovať sa týmto označením. Nesiaham ani po päty skutočným humanistom, ktorý obetavo celý svoj život humanizmom napĺňali...
none
163

156. Lemmy 03.10.2023, 19:38

Lenže to nemá nič spoločné s marxizmom.

To je rovnaké ako humanistov trápi, že niektorí kresťania o sebe tvrdia, že sú kresťanskí humanisti. Ja som to osobne zažil na Cenách humanistov, ktoré organizuje ateistická organizácia Spoločnosť Prometheus. Nikto, okrem humanistu Rastislava Škodu neprotestoval, ja som výnimka, bol som tam, a nemal som v úmysle provokovať. Aj tak by ma ateisti prekričali, natoľko poznám Kasafrana a ďalších.

03.10.2023, 20:23
Tull, s čím nesúhlasíš? Významný člen Spoločnosti kandidoval na SMER. Kasafran tvrdí, že ide o buržoáznu stranu. Pokiaľ nesúhlasíš s Kasafranom, prečo mu to nevieš otvorene povedať? Máš mindráky? Reaguj na názor Kasafrana, že SMER je buržoázna strana, a jeho kolega, vyšší v organizácii, je síce komunista, ale volí buržoáznu stranu.
none
164

163. Lemmy 03.10.2023, 20:23

Tull, s čím nesúhlasíš? Významný člen Spoločnosti kandidoval na SMER. Kasafran tvrdí, že ide o buržoáznu stranu. Pokiaľ nesúhlasíš s Kasafranom, prečo mu to nevieš otvorene povedať? Máš mindráky? Reaguj na názor Kasafrana, že SMER je buržoázna strana, a jeho kolega, vyšší v organizácii, je síce komunista, ale volí buržoáznu stranu.

03.10.2023, 20:24
Tull, ty si len podľa mňa také diskusné jelito.
none
165

164. Lemmy 03.10.2023, 20:24

Tull, ty si len podľa mňa také diskusné jelito.

03.10.2023, 20:28
Tull, namotáš diskutujúcich na nemarxistické názory, a očakávaš, že to Eru uspokojí.
none
167

163. Lemmy 03.10.2023, 20:23

Tull, s čím nesúhlasíš? Významný člen Spoločnosti kandidoval na SMER. Kasafran tvrdí, že ide o buržoáznu stranu. Pokiaľ nesúhlasíš s Kasafranom, prečo mu to nevieš otvorene povedať? Máš mindráky? Reaguj na názor Kasafrana, že SMER je buržoázna strana, a jeho kolega, vyšší v organizácii, je síce komunista, ale volí buržoáznu stranu.

03.10.2023, 20:30
Kasafran samozrejme mlčí, pretože sa hanbí za komunistu, ktorý kandidoval za stranu SMER.
none
174

167. Lemmy 03.10.2023, 20:30

Kasafran samozrejme mlčí, pretože sa hanbí za komunistu, ktorý kandidoval za stranu SMER.

04.10.2023, 07:34
Lemmy ty zase mlčíš, lebo nacistov vyznamenať je naozaj správne, dôstojné a chvályhodné......?
175

174. peter67 04.10.2023, 07:34

Lemmy ty zase mlčíš, lebo nacistov vyznamenať je naozaj správne, dôstojné a chvályhodné......?

04.10.2023, 08:20
Nemlčím, kritizujem Tisa. Lenže ja s nacistami nemám nič spoločné.
none
180

175. Lemmy 04.10.2023, 08:20

Nemlčím, kritizujem Tisa. Lenže ja s nacistami nemám nič spoločné.

04.10.2023, 09:31
Takže súhlasíš s vyznamenávaním nacistov, dobre vedieť.
182

180. peter67 04.10.2023, 09:31

Takže súhlasíš s vyznamenávaním nacistov, dobre vedieť.

04.10.2023, 09:32
Klameš o mne, jasné, že nesúhlasím. Toto faux pas sa predsa vôbec nemalo stať.
none
222

182. Lemmy 04.10.2023, 09:32

Klameš o mne, jasné, že nesúhlasím. Toto faux pas sa predsa vôbec nemalo stať.

04.10.2023, 17:17
Lemmy jasné, že súhlasíš!!! Iba nejako sa okolo toho krútiš.
Vieš aký význam majú slová fó pa?
Nijaká trápna udalosť, ale sprostý zámer!!
Mal si ostro odsúdiť na svojej stránke tento ohavný čin tety Zuzany a uja Volodymyra!!! Dobre tí kujóni vedeli, čo robia, koho verejne odmeňujú!!!
Takže už prestaň klamať o sebe, že neklameš.
súhlasí: clear1
223

222. peter67 04.10.2023, 17:17

Lemmy jasné, že súhlasíš!!! Iba nejako sa okolo toho krútiš.
Vieš aký význam majú slová fó pa?
Nijaká trápna udalosť, ale sprostý zámer!!
Mal si ostro odsúdiť na svojej stránke tento ohavný čin tety Zuzany a uja Volodymyra!!! Dobre tí kujóni vedeli, čo robia, koho verejne odmeňujú!!!
Takže už prestaň klamať o sebe, že neklameš.

04.10.2023, 17:31
Nesúhlasím, prezidentka si neoverila informácie, zlyhala kancelária.
👍: J.Tull
none
224

223. Lemmy 04.10.2023, 17:31

Nesúhlasím, prezidentka si neoverila informácie, zlyhala kancelária.

04.10.2023, 19:32
Prezidentka si vybrala pracovníkov, je zodpovedná za svoje skutky, že sa obklopila neschopákmi je jej problém, ale oni dobre vedeli koho ide oceniť a skúšali, no nevyšlo to podľa predstáv, ale nacistov oni milujú, lebo sú Ukrajinci a baťko Bandera je ich idolom.
176

174. peter67 04.10.2023, 07:34

Lemmy ty zase mlčíš, lebo nacistov vyznamenať je naozaj správne, dôstojné a chvályhodné......?

04.10.2023, 08:35
Historik Hruboň: Ospravedlnenie prezidentky už faux pas nezatieni, je to však dôležité gesto.

odkaz
none
177

176. Lemmy 04.10.2023, 08:35

Historik Hruboň: Ospravedlnenie prezidentky už faux pas nezatieni, je to však dôležité gesto.

https://dennikn.sk/2859013/historik-hrubon-ospravedlnenie-prezidentky-uz-faux-pas-nezatieni-je-to-vsak-dolezite-gesto/

04.10.2023, 09:28
Čiže prezidentka neskoro zistila, že naletela, a ospravedlnila sa. Čo chceš teraz riešiť, Peter?
none
178

177. Lemmy 04.10.2023, 09:28

Čiže prezidentka neskoro zistila, že naletela, a ospravedlnila sa. Čo chceš teraz riešiť, Peter?

04.10.2023, 09:30
Peter určite nechce nič riešiť 🙂
👍: J.Tull
none
183

178. era 04.10.2023, 09:30

Peter určite nechce nič riešiť 🙂

04.10.2023, 09:32
Ale rieši mňa. Nevidíš, že je zbytočne dotieravý?
none
184

183. Lemmy 04.10.2023, 09:32

Ale rieši mňa. Nevidíš, že je zbytočne dotieravý?

04.10.2023, 09:34
Môj kritický, negatívny, postoj k nacizmu je jasný.

odkaz

Beriem však na vedomie, že niektorí ľudia sa pomýlia, aj keď to nemali v úmysle.
none
186

184. Lemmy 04.10.2023, 09:34

Môj kritický, negatívny, postoj k nacizmu je jasný.

https://www.humanisti.sk/2023/04/12/kauza-tisova-ulica-vo-varine/

Beriem však na vedomie, že niektorí ľudia sa pomýlia, aj keď to nemali v úmysle.

04.10.2023, 09:36
Prečo nemáš pozitívny postoj ku kultúre nacizmu?
👍: peter67
none
179

177. Lemmy 04.10.2023, 09:28

Čiže prezidentka neskoro zistila, že naletela, a ospravedlnila sa. Čo chceš teraz riešiť, Peter?

04.10.2023, 09:31
Nemôžem to veľmi vytknúť prezidentke, chybu spravila jej kancelária, že nebola dôsledná. Prezidentka predsa nemôže mať všetky relevantné údaje, chybu spravila, že sa nepýtala historikov.
none
181

179. Lemmy 04.10.2023, 09:31

Nemôžem to veľmi vytknúť prezidentke, chybu spravila jej kancelária, že nebola dôsledná. Prezidentka predsa nemôže mať všetky relevantné údaje, chybu spravila, že sa nepýtala historikov.

04.10.2023, 09:31
Peter, a budeš haniť aj historikov?
súhlasí: peter67
none
185

181. Lemmy 04.10.2023, 09:31

Peter, a budeš haniť aj historikov?

04.10.2023, 09:35
Lemmy, ja budem haniť každého!!
Prezidentka sa ospravedlnila? Všetkým obetiam nacistov?
Ako sa len mohlo stať, že jej kancelária si nedokázala nájsť čo za "osobnosti" ide odmeniť? Na prdel sú jej takí ľudia!!! Alebo možno to iba ja nechápem ten správny progres = velebenie nacistov, lebo my sme Ukrajina.
súhlasí: Kasafran , clear1
187

185. peter67 04.10.2023, 09:35

Lemmy, ja budem haniť každého!!
Prezidentka sa ospravedlnila? Všetkým obetiam nacistov?
Ako sa len mohlo stať, že jej kancelária si nedokázala nájsť čo za "osobnosti" ide odmeniť? Na prdel sú jej takí ľudia!!! Alebo možno to iba ja nechápem ten správny progres = velebenie nacistov, lebo my sme Ukrajina.

04.10.2023, 09:36
Ospravedlnila sa predsa za to, že udelila v omyle vyznamenania ľudákom. Mala len podklady o tom, že boli antikomunisti, to ju uviedlo do omylu.
none
225

187. Lemmy 04.10.2023, 09:36

Ospravedlnila sa predsa za to, že udelila v omyle vyznamenania ľudákom. Mala len podklady o tom, že boli antikomunisti, to ju uviedlo do omylu.

05.10.2023, 07:17
Lemmy, ospravedlnila sa, aj ujo Igor sa vždy len ospravedlňoval, ale on je....čo vie celý národ okrem mozgových atlétov z osád, ktorí veria v 500 - vku.
Lemmy, vieš, že aj možno my citlivo vnímame (tak ako teta Zuzana) že naši starí otcovia bojovali proti nacizmu, umierali v tom boji a jedna teta nacistov odmení len preto, lebo je sama neschopná, minimálne si vybrať schopných a zodpovedných ľudí!!
A potom sa ospravedlní, nič sa nestalo život ide ďalej, lebo ja som nežná ba priam éterická bytosť a citlivo vnímam, že sa vám už nechce umierať za mňa a za progres.
Možno niekomu sa stačí ospravedlniť a ten jej to zožerie aj s navijákom (Lemmy), ale nám, čo sa s rozprávali s dedkom a pozorne ho počúvali, keď rozprával, že - len nepadnúť do rúk banderovcom, lebo zažiješ peklo na zemi a ako potom našli kamaráta partizána, dokatovaného s odrezanými rukami.....plakal ako malý chlapec pri tejto spomienke. Dnes velebíme skrze Volodymyra Banderu a jeho noshledov.
a niekomu stačí ospravedlnenie - prepáčte. Veď sme iba dourážali vás, čo ste mreli a položili svoje životy v boji s nacizmom.
188

185. peter67 04.10.2023, 09:35

Lemmy, ja budem haniť každého!!
Prezidentka sa ospravedlnila? Všetkým obetiam nacistov?
Ako sa len mohlo stať, že jej kancelária si nedokázala nájsť čo za "osobnosti" ide odmeniť? Na prdel sú jej takí ľudia!!! Alebo možno to iba ja nechápem ten správny progres = velebenie nacistov, lebo my sme Ukrajina.

04.10.2023, 09:36
Áno, kancelária spravila hrubú chybu.
none
189

188. Lemmy 04.10.2023, 09:36

Áno, kancelária spravila hrubú chybu.

04.10.2023, 09:38
Aj Marx mal mylné názory, ale čo už s tým dnes?
none
190

189. Lemmy 04.10.2023, 09:38

Aj Marx mal mylné názory, ale čo už s tým dnes?

04.10.2023, 09:52
Mal mylné názory z pohľadu dneška... jeho analýza kapitalizmu, minulosti bola v mnoho a aj ostáva správna... mýlil sa hlavne v tom, že vývoj spoločnosti nie je určený zákonom, ktorý by bol deterministický ako prírodné zákony. Mýlil sa v predpovedaní budúcnosti, v dôvere v proletariát...
Jeho odkaz, jeho sen o spravodlivej spoločnosti, spoločnosti slobodnejších ľudí, dôstojného života všetkých, má čo povedať i dnes...
súhlasí: Lemmy , Kasafran
none
191

190. J.Tull 04.10.2023, 09:52

Mal mylné názory z pohľadu dneška... jeho analýza kapitalizmu, minulosti bola v mnoho a aj ostáva správna... mýlil sa hlavne v tom, že vývoj spoločnosti nie je určený zákonom, ktorý by bol deterministický ako prírodné zákony. Mýlil sa v predpovedaní budúcnosti, v dôvere v proletariát...
Jeho odkaz, jeho sen o spravodlivej spoločnosti, spoločnosti slobodnejších ľudí, dôstojného života všetkých, má čo povedať i dnes...

04.10.2023, 09:54
Súhlasím, Tull, ale dnes to vyzerá tak, že marxizmus nikto nechce. Sociálna demokracia je podľa Kasafrana buržoázna.
👍: J.Tull
none
192

191. Lemmy 04.10.2023, 09:54

Súhlasím, Tull, ale dnes to vyzerá tak, že marxizmus nikto nechce. Sociálna demokracia je podľa Kasafrana buržoázna.

04.10.2023, 09:56
Keď ten Kasafran si asi stále myslí, že ak sa vezmú súkromným vlastníkom výrobné prostriedky, nastane raj na zemi.
súhlasí: Lemmy
none
193

192. era 04.10.2023, 09:56

Keď ten Kasafran si asi stále myslí, že ak sa vezmú súkromným vlastníkom výrobné prostriedky, nastane raj na zemi.

04.10.2023, 09:58
Kasafran si myslí, že keď z čalúnnika zo Spiša spraví štát štátneho zamestnanca nejakého monopolnej výrobnej jednotky, že sa mu bude lepšie žiť. Lenže to to komunistický omyl.
súhlasí: era
none
221

192. era 04.10.2023, 09:56

Keď ten Kasafran si asi stále myslí, že ak sa vezmú súkromným vlastníkom výrobné prostriedky, nastane raj na zemi.

04.10.2023, 15:46
(192) Era,
a Ty si, nebodaj, presvedčený, že keď sa tak o pár rokov stane, nastane peklo na zemi...?
220

188. Lemmy 04.10.2023, 09:36

Áno, kancelária spravila hrubú chybu.

04.10.2023, 15:40
Nebola to chyba. Tak isto ako nebola chyba keď v Kanadskom parlamente v stoji tlieskali nacistovi. Osoba/osoby ktorým má byť predané oficiálne vyznamenanie, alebo ktoré majú byť prítomné na významných udalostiach sú preverované. Dôkladne. Je nemožné, aby bol prehliadnutý tak dôležitý fakt ako nacistická minulosť. Bolo to Owertonovo okno ktorým si niekto zisťoval "Čo na to spoločnosť" a zároveň snaha poľudštiť nacizmus v očiach verejnosti.
súhlasí: era , peter67
👍: era
none
148

141. J.Tull 03.10.2023, 19:14

peter67, zabudol, že o Ježišovi hovoria, že bol prvým komunistom, ako aj to, že pojem komunista prvý použil zakladateľ kresťanskej cirkvi komunistickej

03.10.2023, 19:20
Jethro, terazky beriem na seba preťažký kríž už iba tým, že som ti dal súhlas.
Uvidíš ako ma Lemmy a aj teba, teda ako nás vyplieska, ako sopľavých chlapcov.
👍: J.Tull , Kasafran
149

148. peter67 03.10.2023, 19:20

Jethro, terazky beriem na seba preťažký kríž už iba tým, že som ti dal súhlas.
Uvidíš ako ma Lemmy a aj teba, teda ako nás vyplieska, ako sopľavých chlapcov.

03.10.2023, 19:21
Peter, súhlas som si nevšimol, lebo sledujem iné vlákno.
👍: peter67
none
151

149. Lemmy 03.10.2023, 19:21

Peter, súhlas som si nevšimol, lebo sledujem iné vlákno.

03.10.2023, 19:25
Lemmy, ale zato dodrbať nás môžeš, tak, či tak.
A Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodol, že nie si Novovešťanom.
Takže čím/kým si?
👍: J.Tull , Kasafran
152

151. peter67 03.10.2023, 19:25

Lemmy, ale zato dodrbať nás môžeš, tak, či tak.
A Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodol, že nie si Novovešťanom.
Takže čím/kým si?

03.10.2023, 19:27
Och, ja som len brajťan a humanista.
none
154

152. Lemmy 03.10.2023, 19:27

Och, ja som len brajťan a humanista.

03.10.2023, 19:30
..takže na SVK si jediným?
súhlasí: Lemmy
155

154. peter67 03.10.2023, 19:30

..takže na SVK si jediným?

03.10.2023, 19:33
Ale humanistov je viac.
none
170

151. peter67 03.10.2023, 19:25

Lemmy, ale zato dodrbať nás môžeš, tak, či tak.
A Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodol, že nie si Novovešťanom.
Takže čím/kým si?

03.10.2023, 21:24
(151) Peter67,
už si pozabudol, že náš Jethro Tull je levom z Levíc...?
118

112. EnaXnaY 03.10.2023, 17:50

Oportunista nerovná sa že nesúhlasí 😉

03.10.2023, 17:58
Rovná sa, že nesúhlasí s Marxom.
none
120

118. Lemmy 03.10.2023, 17:58

Rovná sa, že nesúhlasí s Marxom.

03.10.2023, 18:00
JA SOM si kedysi tiež myslel, že je to ten, ktorý nesúhlasí, oponuje, ale potom SOM pozrel definíciu a tam o nesúhlase NIČ je 😉
none
121

120. EnaXnaY 03.10.2023, 18:00

JA SOM si kedysi tiež myslel, že je to ten, ktorý nesúhlasí, oponuje, ale potom SOM pozrel definíciu a tam o nesúhlase NIČ je 😉

03.10.2023, 18:02
Oportunisti však nesúhlasili s Marxovými tézami, kritizovali ho.
none
122

121. Lemmy 03.10.2023, 18:02

Oportunisti však nesúhlasili s Marxovými tézami, kritizovali ho.

03.10.2023, 18:02
Revizionisti sa pokúšali Marxa opravovať.
none
123

122. Lemmy 03.10.2023, 18:02

Revizionisti sa pokúšali Marxa opravovať.

03.10.2023, 18:04
Lenin bol najväčší revizionista, opravoval marxizmus ako sa len dalo. Vznikol marxizmus-leninizmus. A Stalin tomu dal bodku, teda koniec marxizmu.
none
115

109. Lemmy 03.10.2023, 17:48

Tull tradične nesúhlasí, pričom nemá žiaden argument.

03.10.2023, 17:53
Nemôžem za to, že nevieš čítať a ešte si aj účelovo slepý
súhlasí: Kasafran
none
116

115. J.Tull 03.10.2023, 17:53

Nemôžem za to, že nevieš čítať a ešte si aj účelovo slepý

03.10.2023, 17:57
Hanbíš sa za to, že nemáš argumenty?
none
130

116. Lemmy 03.10.2023, 17:57

Hanbíš sa za to, že nemáš argumenty?

03.10.2023, 19:01
Nemôžem za to, že si slepý
súhlasí: Kasafran
none
133

130. J.Tull 03.10.2023, 19:01

Nemôžem za to, že si slepý

03.10.2023, 19:05
Jethro Lemmy je Novovešťanom?
134

133. peter67 03.10.2023, 19:05

Jethro Lemmy je Novovešťanom?

03.10.2023, 19:06
Nie, nie som.
none
139

134. Lemmy 03.10.2023, 19:06

Nie, nie som.

03.10.2023, 19:11
Teba som sa nepýtal!!!
A čo ty vlastne môžeš vedieť o tom, čím, alebo kým si?
Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodne.
140

139. peter67 03.10.2023, 19:11

Teba som sa nepýtal!!!
A čo ty vlastne môžeš vedieť o tom, čím, alebo kým si?
Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodne.

03.10.2023, 19:13
Dobre viem, kým som.
👍: era
none
145

140. Lemmy 03.10.2023, 19:13

Dobre viem, kým som.

03.10.2023, 19:18
To si iba myslíš!!!
Ja viem, že som tu najkrajším, najsmelším, najinteligentnejším, každý ma má rád, všetci so mnou vždy bezvýhradne súhlasíte......
Len mi nepíše prosím vás o mne pravdu.....
súhlasí: Kasafran
143

139. peter67 03.10.2023, 19:11

Teba som sa nepýtal!!!
A čo ty vlastne môžeš vedieť o tom, čím, alebo kým si?
Jethro demokraticky a jednohlasne rozhodne.

03.10.2023, 19:16
peter67, rozhodol som, Lemmy Novovešťanom nie je... on je brajťan
👍: peter67 , Kasafran
none
138

133. peter67 03.10.2023, 19:05

Jethro Lemmy je Novovešťanom?

03.10.2023, 19:10
Peter67, Novovešťania sú vari slepý?
none
142

138. J.Tull 03.10.2023, 19:10

Peter67, Novovešťania sú vari slepý?

03.10.2023, 19:16
Jethro, Novovešťania nemôžu byť slepý!!!!
My sme slepí.
odkaz
👍: Kasafran
146

142. peter67 03.10.2023, 19:16

Jethro, Novovešťania nemôžu byť slepý!!!!
My sme slepí.
https://novejsa.sk/navrhni-novejsa-fusakle/alica-matisova-slepi-spisiaci-1/

03.10.2023, 19:18
Takvôto nepoznám
👍: peter67
none
150

146. J.Tull 03.10.2023, 19:18

Takvôto nepoznám

03.10.2023, 19:23
Nuž šľepi Špišaci sme preto, lebo máme na SVK najvyššiu kostolnú vežu a na nej 7 hodín, zase najviac na celom SVK.
No a tie spodné sme údajne dali namontovať až vtedy keď sme zistili, že nedovidíme na tie horné.
súhlasí: djjaro , Lemmy
👍: J.Tull , Kasafran
172

146. J.Tull 03.10.2023, 19:18

Takvôto nepoznám

03.10.2023, 21:50
(146) J.Tull.
takvôto nepoznám ani ja - na Liptove a Orave píšeme/čítamme aj takôto, spisovne takéto...
Viem však, že si to napísal v inej súvislosti - ale aj tak...
171

142. peter67 03.10.2023, 19:16

Jethro, Novovešťania nemôžu byť slepý!!!!
My sme slepí.
https://novejsa.sk/navrhni-novejsa-fusakle/alica-matisova-slepi-spisiaci-1/

03.10.2023, 21:38
(142) Peter67,
o tom som presvedčený aj ja, že ste nie slepí - ale tá Alica Matisová so svojím ansáblom je však výnimkou...
173

171. Kasafran 03.10.2023, 21:38

(142) Peter67,
o tom som presvedčený aj ja, že ste nie slepí - ale tá Alica Matisová so svojím ansáblom je však výnimkou...

04.10.2023, 07:21
Kaso. Historický fakt (7 hodín) neodškriepiš. Ani hysterickým výstupom, že nie sme slepí. Kto si nedokáže zo seba urobiť prču, tak je smutným človekom, ba priam ukážkovým hlupáčikom, napr. Jožkom Pročko.
súhlasí: Kasafran
👍: J.Tull
75

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 15:43
Marxizmus je dnes niečo ako historická teória.
👍: J.Tull
none
104

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 16:50
Neviem.
👍: J.Tull
none
119

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

03.10.2023, 18:00
118 príspevkov, a nič, čo by pomohlo Erovi pochopiť, čo je marxizmus. Na moje poznámky nereaguje.
none
124

119. Lemmy 03.10.2023, 18:00

118 príspevkov, a nič, čo by pomohlo Erovi pochopiť, čo je marxizmus. Na moje poznámky nereaguje.

03.10.2023, 18:18
Zatiaľ tu dávaš iba argumenty, čím nie je marxizmus.
125

119. Lemmy 03.10.2023, 18:00

118 príspevkov, a nič, čo by pomohlo Erovi pochopiť, čo je marxizmus. Na moje poznámky nereaguje.

03.10.2023, 18:49
Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.
👍: J.Tull
none
126

125. era 03.10.2023, 18:49

Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.

03.10.2023, 18:55
Ale to si dostal nesprávnu odpoveď!!! Sa spýtaj Lemmyho a uvidíš, že mám pravdu.
128

126. peter67 03.10.2023, 18:55

Ale to si dostal nesprávnu odpoveď!!! Sa spýtaj Lemmyho a uvidíš, že mám pravdu.

03.10.2023, 18:57
Nie som odborník na marxizmus. O odborníkoch si myslím svoje, že si upravovali Marxa na svoj obraz.
none
127

125. era 03.10.2023, 18:49

Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.

03.10.2023, 18:56
To je škoda, zabil si svojou spokojnosťou diskusiu, teda i Tulla, ktorý sa tak snažil.
súhlasí: era
none
129

127. Lemmy 03.10.2023, 18:56

To je škoda, zabil si svojou spokojnosťou diskusiu, teda i Tulla, ktorý sa tak snažil.

03.10.2023, 18:59
era je zabiják!!!! To som vždy vedel, ale povedal až terazky.
súhlasí: era
131

129. peter67 03.10.2023, 18:59

era je zabiják!!!! To som vždy vedel, ale povedal až terazky.

03.10.2023, 19:01
Ale uznaj, 130 príspevkov na marxizmus, to je už niečo.
súhlasí: era
👍: peter67
none
132

125. era 03.10.2023, 18:49

Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.

03.10.2023, 19:04
Už aj Ty si slepý ako Lemmy? Prečo nenapíšeš pravdivo, že si síce odpoveď dostal, nech je už podľa Teba akákoľvek - ne/prijateľná - len ju ignoruješ
👎: J.Tull
none
198

125. era 03.10.2023, 18:49

Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.

04.10.2023, 11:01
Ospravedlňujem sa už ani ja neviem čítať ... bude to asi chytľavé
I preto ešte napíšem, doplním svojimi slovami, nie svoj názor, svoju vlastnú ideológiu, odpoveď na Tvoju otázku:
„ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu“
Kvôli stručnosti budem značne zjednodušovať. Na počiatku bola prvotnopospolná spoločnosť. Zmenila sa základňa – prírodné podmienky umožnili vznik poľnohospodárstva, usadlostí, miest... vznik otrokárskej spoločnosti, spoločnosti otrokárov a otrokov. Antagonizmus týchto tried vyvrcholil vo feudalizmus, spoločenstvo feudálov a podaných. Ich nezmieriteľnosť vyústila v kapitalizmus. Kým otrok nemal žiadne práva, poddaný už bol slobodnejším a robotník si už slobodne mohol vyberať komu predá svoju prácu. I v tejto spoločnosti je však prítomný antagonizmus, ktorý vyvolá celosvetovú revolúciu a nastolí socializmus ako predstupeň komunizmu. Kapitalisti potrebujú, kvôli zložitejším, modernizujúcim technológiám stále vzdelanejší proletariát a ten si uvedomí svoju revolučnú silu a nastolí vládu ľudu. V socializmus vzhľadom na zabezpečovanie potrieb sa nebude až tak líšiť od kapitalizmu sa stratí sa však ostrie antagonizmu a človek bude stále viac uvedomelejším, morálnejším – dospeje ku prvotnopospolnej spoločnosti* na neporovnateľne vyššej úrovni.
súhlasí: Kasafran
none
199

125. era 03.10.2023, 18:49

Ja som sa nepýtal na to, čo je marxizmus, ale ako si marxizmus predstavuje vývoj spoločnosti po víťazstve proletárskej revolúcie. A na to som už odpoveď dostal - ďakujem.

04.10.2023, 11:02
*Iste si videl film Bohovia sa museli zblázniť; je v nej filmovo ukázaný život Sanov, ktorý dobre ilustruje prvotnopospolnú spoločnosť, ktorú mal Marx na mysli. Bola v nej deľba práce – lov, zber ovocia, plodín, starostlivosť o deti, domácnosť, keď všetci si boli rovnými a každú vec týkajúcu sa spoločnosti riešili spoločne. Podobne si možno predstaviť komunistickú spoločnosť s tým rozdielom, že v plnej miere sa využije pokrok, výdobytky vedy... na odstraňovanie driny, znižovanie času potrebného na vynaloženie všetkých ľudských potrieb ...
súhlasí: Kasafran
none
200

199. J.Tull 04.10.2023, 11:02

*Iste si videl film Bohovia sa museli zblázniť; je v nej filmovo ukázaný život Sanov, ktorý dobre ilustruje prvotnopospolnú spoločnosť, ktorú mal Marx na mysli. Bola v nej deľba práce – lov, zber ovocia, plodín, starostlivosť o deti, domácnosť, keď všetci si boli rovnými a každú vec týkajúcu sa spoločnosti riešili spoločne. Podobne si možno predstaviť komunistickú spoločnosť s tým rozdielom, že v plnej miere sa využije pokrok, výdobytky vedy... na odstraňovanie driny, znižovanie času potrebného...

04.10.2023, 11:17
Oprava ...času potrebného na vynaloženie uspokojovania všetkých ľudských potrieb ...
súhlasí: Kasafran
none
194

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

04.10.2023, 10:08
Pokračovatelia marxizmu spravili hrubú chybu, keď zaviedli štátne podniky. Mali ponechať súkromný sektor ako konkurenciu.
none
195

194. Lemmy 04.10.2023, 10:08

Pokračovatelia marxizmu spravili hrubú chybu, keď zaviedli štátne podniky. Mali ponechať súkromný sektor ako konkurenciu.

04.10.2023, 10:12
Každý robíme nejaké chyby. Našťastie, život sveta si s tým vždy nejako poradí. 🙂
none
196

195. era 04.10.2023, 10:12

Každý robíme nejaké chyby. Našťastie, život sveta si s tým vždy nejako poradí. 🙂

04.10.2023, 10:15
Veď aj poradil, ľud uznal, že najlepšie sú voľby.
none
197

196. Lemmy 04.10.2023, 10:15

Veď aj poradil, ľud uznal, že najlepšie sú voľby.

04.10.2023, 10:16
Žiadna diktatúra proletariátu.
súhlasí: era
none
202

197. Lemmy 04.10.2023, 10:16

Žiadna diktatúra proletariátu.

04.10.2023, 11:21
Nech žije diktatúra mamonu
súhlasí: Kasafran
none
213

202. J.Tull 04.10.2023, 11:21

Nech žije diktatúra mamonu

04.10.2023, 15:08
A preto popredný člen Spoločnosti Prometheus kandidoval za SMER? Komunista za buržoáznu stranu?
none
218

213. Lemmy 04.10.2023, 15:08

A preto popredný člen Spoločnosti Prometheus kandidoval za SMER? Komunista za buržoáznu stranu?

04.10.2023, 15:15
Nerozumiem Tvojej reakcii
none
219

218. J.Tull 04.10.2023, 15:15

Nerozumiem Tvojej reakcii

04.10.2023, 15:23
Reagoval som len preto, lebo ti dal súhlas Kasafran. Jemu som to smeroval, aby sa spamätal z toho bludu, že Smer je buržoázna strana.
👍: J.Tull
none
226

1. era 03.10.2023, 12:45

Nie som detailným znalcom marxizmu. A preto by ma zaujímalo, ako si Marx predstavoval ľudskú spoločnosť po tom, čo zvíťazí svetová revolúcia proletariátu. Vie mi to niekto objasniť?

05.10.2023, 18:42
„Treba pretrhať všetky zväzky, v ktorých je človek zotročená, opustená a opovrhovaná bytosť.“ (Marx)
súhlasí: era
none
227

226. Lemmy 05.10.2023, 18:42

„Treba pretrhať všetky zväzky, v ktorých je človek zotročená, opustená a opovrhovaná bytosť.“ (Marx)

05.10.2023, 18:58
Odchádzaš z republiky?
Do Ruska?
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 671 641 B vygenerované za : 0.371 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 ) témy zobrazené : 26 336 522 x jedinečné zobrazenia : 2 874 860 x ip adresa : 3.135.214.139
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
štatistiky
TOPlist
podpora
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poslaním bitcoinov
none