262
|
|
260. J.Tull včera, 10:05
Ak ma pamäť neklame, spomínal si ako si bol milo prekvapený láskavosťou, ktorú Ti v nemocnici venovali😉
▲
včera, 10:24
|
To bol, lebo odvšadiaľ počúvaš ako je to napríklad v zdravotníctve na tri bodky a potom máš skúsenosť, ktorá s tým nekorešponduje 😉
No, nebol by si milo prekvapený? 😉
Zaujal ma na tom ten rozpor medzi skúsenosťou iného a mojou 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
260
|
|
258. Dzio 19.04.2025, 20:12
Ja, ako jeden druh šelmy, viem, čo na mňa platí 😉
Nejaké rozprávky to nie sú 😉
Na príklade sa nenaučím 😉
Musím sa poučiť na vlastných chybách, už som to písal 😉
▲
včera, 10:05
|
Ak ma pamäť neklame, spomínal si ako si bol milo prekvapený láskavosťou, ktorú Ti v nemocnici venovali😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
258
|
|
257. J.Tull 19.04.2025, 20:10
Ako vieš, žeby ten príbeh ju nepomohol skrotiť? Veď aj Valjean bol divou šelmou, kým sa nestretol s biskupom, ktorého mrzko okradol a biskup ho nieže nevydal žandárom, ale klamal v jeho prospech a obdaroval ho... 😉
▲
19.04.2025, 20:12
|
Ja, ako jeden druh šelmy, viem, čo na mňa platí 😉
Nejaké rozprávky to nie sú 😉
Na príklade sa nenaučím 😉
Musím sa poučiť na vlastných chybách, už som to písal 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
257
|
|
254. Dzio 19.04.2025, 20:03
Keď chceš skrotiť divokú šelmu, tak jej nebudeš dávať čítať Bedárov 😉
▲
19.04.2025, 20:10
|
Ako vieš, žeby ten príbeh ju nepomohol skrotiť? Veď aj Valjean bol divou šelmou, kým sa nestretol s biskupom, ktorého mrzko okradol a biskup ho nieže nevydal žandárom, ale klamal v jeho prospech a obdaroval ho... 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
254
|
|
252. J.Tull 19.04.2025, 19:58
Uvedomenie, že som pochybil, ako aj túžba s tým niečo robiť, nemusí byť vyvolaná trestom. Sú aj iné, podľa mňa efektívnejšie spôsoby. Čítal si Bedárov? Príbeh o tom, ako Jean Valjean okradol malého kominára a čo to s ním porobilo?
▲
19.04.2025, 20:03
|
Keď chceš skrotiť divokú šelmu, tak jej nebudeš dávať čítať Bedárov 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
252
|
|
249. Dzio 19.04.2025, 19:47
Nedotkol si sa ma (resp. nie tak ako myslíš) 😉
Jedná sa mi o pochopenie, prečo je trest nevyhnutnou súčasťou systému spravodlivosti 😉
Je to prvý pilier, nie kvôli tomu, že sa niekto vyžíva, že ťa to vtedy bolí, alebo prináša obmedzenia, ale aby si zažil niečo, čo je mimo normál 😉 Po dostatočnom dlhom čase potom dôjde k druhému pilieru a tým je odpustenie - väčšinou vtedy, keď si uvedomíš, že si pochybil a máš túžbu s tým niečo robiť 😉 To je moment obrátenia 😉 Potom nastupuješ ...
▲
19.04.2025, 19:58
|
Uvedomenie, že som pochybil, ako aj túžba s tým niečo robiť, nemusí byť vyvolaná trestom. Sú aj iné, podľa mňa efektívnejšie spôsoby. Čítal si Bedárov? Príbeh o tom, ako Jean Valjean okradol malého kominára a čo to s ním porobilo?
|
 |
|
ako odpoveď na :
249
|
|
248. J.Tull 19.04.2025, 19:41
Prepáč, nechcel som sa Ťa dotknúť. Ide mi o to, či trest*, ktorý Ťa postihol, zavinil niekto iný a hlavne, nevidím súvislosť medzi Tvojou skúsenosťou a tými, ktorí sa dopúšťajú trestných činov.
▲
19.04.2025, 19:47
|
Nedotkol si sa ma (resp. nie tak ako myslíš) 😉
Jedná sa mi o pochopenie, prečo je trest nevyhnutnou súčasťou systému spravodlivosti 😉
Je to prvý pilier, nie kvôli tomu, že sa niekto vyžíva, že ťa to vtedy bolí, alebo prináša obmedzenia, ale aby si zažil niečo, čo je mimo normál 😉 Po dostatočnom dlhom čase potom dôjde k druhému pilieru a tým je odpustenie - väčšinou vtedy, keď si uvedomíš, že si pochybil a máš túžbu s tým niečo robiť 😉 To je moment obrátenia 😉 Potom nastupuješ na cestu aby si sa napravil 😉 Ktorá tiež zvykne byť na dlho a často sa na nej potkneš 😉 Ale vo výsledku by mal viesť ku konečnému cieľu - vyformovať ľudského ducha do podoby, s ktorým je každý spokojný 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
248
|
|
245. Dzio 19.04.2025, 19:16
Hej, ja som si privodil šialenstvo, depky, beznádej, chuť nebyť, prosto som zo seba náročky urobil trosku 😉
Aby som potom po 17tich rokoch zázračne to zas zahodil a stal sa opäť "normálnym" 😉
Možno preto, aby som ti o tom teraz vedel referovať 😉
▲
19.04.2025, 19:41
|
Prepáč, nechcel som sa Ťa dotknúť. Ide mi o to, či trest*, ktorý Ťa postihol, zavinil niekto iný a hlavne, nevidím súvislosť medzi Tvojou skúsenosťou a tými, ktorí sa dopúšťajú trestných činov.
|
 |
|
ako odpoveď na :
245
|
|
244. J.Tull 19.04.2025, 19:12
Netrestal si sa v podstate sám? Nie Ty si bol vinníkom i obeťou?
▲
19.04.2025, 19:16
|
Hej, ja som si privodil šialenstvo, depky, beznádej, chuť nebyť, prosto som zo seba náročky urobil trosku 😉
Aby som potom po 17tich rokoch zázračne to zas zahodil a stal sa opäť "normálnym" 😉
Možno preto, aby som ti o tom teraz vedel referovať 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
244
|
|
241. Dzio 19.04.2025, 19:08
Vyslobodenie z čoho? 😉
Keby nebolo trestu, nebolo by z čoho vyslobodzovať 😉
Musíš zažiť negatívny sektor, aby si vedel, prečo tam nechceš byť 😉
▲
19.04.2025, 19:12
|
Netrestal si sa v podstate sám? Nie Ty si bol vinníkom i obeťou?
|
 |
|
ako odpoveď na :
241
|
|
239. J.Tull 19.04.2025, 19:07
O to tu ide - zažiť vyslobodenie je oveľa, oveľa lepší prostriedok, než akým je trest🙂
▲
19.04.2025, 19:08
|
Vyslobodenie z čoho? 😉
Keby nebolo trestu, nebolo by z čoho vyslobodzovať 😉
Musíš zažiť negatívny sektor, aby si vedel, prečo tam nechceš byť 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
239
|
|
236. Dzio 19.04.2025, 19:02
Ver mi, že ak tvoj život je jedna veľká nekončiaca muka, tak ťa to zmení 😉
Jednak si už želáš nebyť a jednak, ak aj príde vyslobodenie z tej muky, si dávaš sakra pozor, aby si sa tam už nikdy nevrátil 😉
▲
19.04.2025, 19:07
|
O to tu ide - zažiť vyslobodenie je oveľa, oveľa lepší prostriedok, než akým je trest🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
236
|
|
233. J.Tull 19.04.2025, 19:00
Nekradol si, nevraždil... preto, že si bol trestaný?
▲
19.04.2025, 19:02
|
Ver mi, že ak tvoj život je jedna veľká nekončiaca muka, tak ťa to zmení 😉
Jednak si už želáš nebyť a jednak, ak aj príde vyslobodenie z tej muky, si dávaš sakra pozor, aby si sa tam už nikdy nevrátil 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
233
|
|
230. Dzio 19.04.2025, 18:52
Potvrdzujem 😉
Meliem múku, že minimálne v mojom prípade riešením boli 😉
A teraz nehovorím o tej krádeži ale o tom, pekle, ktoré nasledovalo, keď som BOHU vynadal do *****ov 😉
▲
19.04.2025, 19:00
|
Nekradol si, nevraždil... preto, že si bol trestaný? 
|
 |
|
ako odpoveď na :
230
|
|
226. J.Tull 19.04.2025, 18:49
Meliem o tom, že tresty nie sú riešením, pričom Ty melieš inú múku. 🙂
▲
19.04.2025, 18:52
|
Potvrdzujem 😉
Meliem múku, že minimálne v mojom prípade riešením boli 😉
A teraz nehovorím o tej krádeži ale o tom, pekle, ktoré nasledovalo, keď som BOHU vynadal do *****ov 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
226
|
|
222. Dzio 19.04.2025, 18:37
Melieš, melieš, aj ja meliem 😉
Že na každého môže a nemusí platiť niečo iné 😉
▲
19.04.2025, 18:49
|
Meliem o tom, že tresty nie sú riešením, pričom Ty melieš inú múku. 🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
222
|
|
217. J.Tull 19.04.2025, 18:31
Opak je pravdou. Ad 1 nikde netvrdím, že je to jednoduché. Píšem o tom, že existuje univerzálny návod ako teória, ktorá je však realizovateľná, to ale predsa neznamená, že je jej zrealizovanie je jednoduché. Ad 2 tresty to neriešia a to je meritom, to čo tu dookola meliem🙂
▲
19.04.2025, 18:37
|
Melieš, melieš, aj ja meliem 😉
Že na každého môže a nemusí platiť niečo iné 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
217
|
|
215. Dzio 19.04.2025, 18:24
A hlavne, ak by to bolo takto jednoduché ako píšeš, tak už dávno ten svet je jedným veľkým rajom na zemi 😉
Však vidíme, že raj tu akosi nie je, tak skúsil by som hľadať dôvod 😉
A keďže všetko so všetkým súvisí, tak zrejme tá výchova nebude jediný element, ktorý ovplyvňuje, do akého prístavu loď dopláve 😉
Je dôležitá, ale stačí, že príde napríklad búrka a loďka sa môže kedykoľvek potopiť 😉
▲
19.04.2025, 18:31
|
Opak je pravdou. Ad 1 nikde netvrdím, že je to jednoduché. Píšem o tom, že existuje univerzálny návod ako teória, ktorá je však realizovateľná, to ale predsa neznamená, že je jej zrealizovanie je jednoduché. Ad 2 tresty to neriešia a to je meritom, to čo tu dookola meliem🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
215
|
|
212. J.Tull 19.04.2025, 18:10
Z časti máš pravdu, ale zabudol si na to, že výchova dieťaťa sa začína dokonca ešte pred narodením - nie je jedno v akom prostredí žije budúca mamička. Iste nie sme a ani nebudeme dokonalí, ale možnosti na to, napriek našej nedokonalosti, aby sme z našich detí vychovali normálneho človeka, ktorý nevraždi, nekradne, nesmilní... snáď máme🙂
▲
19.04.2025, 18:24
|
A hlavne, ak by to bolo takto jednoduché ako píšeš, tak už dávno ten svet je jedným veľkým rajom na zemi 😉
Však vidíme, že raj tu akosi nie je, tak skúsil by som hľadať dôvod 😉
A keďže všetko so všetkým súvisí, tak zrejme tá výchova nebude jediný element, ktorý ovplyvňuje, do akého prístavu loď dopláve 😉
Je dôležitá, ale stačí, že príde napríklad búrka a loďka sa môže kedykoľvek potopiť 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
212
|
|
197. Dzio 19.04.2025, 17:20
Výchova si myslím je len jeden z pôsobičov 😉
A taktiež je dôležité kto vychováva 😉
Nemáš dokonalého tvora, ktorý by vychovával dokonalého tvora 😉
Príbeh ako ním postupujeme je o postupnosti a tak ako sa generácie vyvíjajú a predávajú si postupne poznanie jedna druhej atď niečo robí a niekam to smeruje 😉
Ale stále sú tu i iné faktory 😉
Zas ti dám ako príklad seba 😉
V istom zmyslom som aj veľký ego-ista a robím si čo chcem, môžeš do mňa hučať od rána...
▲
19.04.2025, 18:10
|
Z časti máš pravdu, ale zabudol si na to, že výchova dieťaťa sa začína dokonca ešte pred narodením - nie je jedno v akom prostredí žije budúca mamička. Iste nie sme a ani nebudeme dokonalí, ale možnosti na to, napriek našej nedokonalosti, aby sme z našich detí vychovali normálneho človeka, ktorý nevraždi, nekradne, nesmilní... snáď máme🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
197
|
|
195. J.Tull 19.04.2025, 17:06
Existuje univerzálny návod ako teória, aj keď prakticky uskutočniteľná, predsa len teória. Stručne povedané: výchova - rodina, škola. V harmonickej rodine, ktorá má predovšetkým dostatok času venovať sa deťom, nie rozmaznávať, ale venovať sa im, v škole ktorá nielen učí, ale aj vychováva, je univerzálny návod... Reč bola však o trestoch😉
▲
19.04.2025, 17:20
|
Výchova si myslím je len jeden z pôsobičov 😉
A taktiež je dôležité kto vychováva 😉
Nemáš dokonalého tvora, ktorý by vychovával dokonalého tvora 😉
Príbeh ako ním postupujeme je o postupnosti a tak ako sa generácie vyvíjajú a predávajú si postupne poznanie jedna druhej atď niečo robí a niekam to smeruje 😉
Ale stále sú tu i iné faktory 😉
Zas ti dám ako príklad seba 😉
V istom zmyslom som aj veľký ego-ista a robím si čo chcem, môžeš do mňa hučať od rána do večera (aj to robili), môžeš ma trestať, môžeš sa mi líškať, jednoducho na mňa zjavne platí pravidlo, komu niet rady, tomu niet pomoci 😉
A myslím si, že nie som ojedinelý prípad 😉
Takže nie, ani len výchova nestačí 😉
Napríklad ja potrebujem na učenie sa chyby a to vlastné 😉
Lebo tie mi tvoria to spomínané ihrisko 😉
Skúsenosti získané z chybových stavov do ktorých sa nechcem znova dostať 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
195
|
|
194. Dzio 19.04.2025, 15:22
Takže si to zhrňme 😉
Ne-existuje univerzálny návod ako na to 😉
Ale som presvedčený, že čím viac mantinelov entita dostane, tým viac sa dokáže "kontrolovať" 😉
A aj keď niektoré mantinely dokáže v prípade potreby preskočiť, tak mu majú slúžiť na vymedzenie ihriska v ktorom sa má pohybovať aby to v živote dal 😉
▲
19.04.2025, 17:06
|
Existuje univerzálny návod ako teória, aj keď prakticky uskutočniteľná, predsa len teória. Stručne povedané: výchova - rodina, škola. V harmonickej rodine, ktorá má predovšetkým dostatok času venovať sa deťom, nie rozmaznávať, ale venovať sa im, v škole ktorá nielen učí, ale aj vychováva, je univerzálny návod... Reč bola však o trestoch😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
194
|
|
193. J.Tull 19.04.2025, 15:12
Tomu ani trest nepomôže. Potrestáš ho a urobí zas to isté😉
▲
19.04.2025, 15:22
|
Takže si to zhrňme 😉
Ne-existuje univerzálny návod ako na to 😉
Ale som presvedčený, že čím viac mantinelov entita dostane, tým viac sa dokáže "kontrolovať" 😉
A aj keď niektoré mantinely dokáže v prípade potreby preskočiť, tak mu majú slúžiť na vymedzenie ihriska v ktorom sa má pohybovať aby to v živote dal 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
193
|
|
192. Dzio 19.04.2025, 15:10
A nenormálne? 😉
▲
19.04.2025, 15:12
|
Tomu ani trest nepomôže. Potrestáš ho a urobí zas to isté😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
192
|
|
190. J.Tull 19.04.2025, 15:08
Ale počítam. Počítam s tým, že normálne dieťa /vychovávané v normálnom rodinnom prostredí/ má schopnosť spolucítiť, ktorú je možné rozvíjať i týmto spôsobom.🙂
▲
19.04.2025, 15:10
|
|
ako odpoveď na :
190
|
|
188. Dzio 19.04.2025, 15:02
Možno si svoje dieťa odbil touto otázkou 😉
Ale ja som veľmi zvedavé decko 😉
S tým by si mal počítať 😉
▲
19.04.2025, 15:08
|
Ale počítam. Počítam s tým, že normálne dieťa /vychovávané v normálnom rodinnom prostredí/ má schopnosť spolucítiť, ktorú je možné rozvíjať i týmto spôsobom.🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
188
|
|
186. J.Tull 19.04.2025, 14:56
Pritom existuje správna odpoveď pre dieťa a to otázka: Ako by sa ti páčilo, keby ti niekto zobral to, čo je Tvoje?😉
▲
19.04.2025, 15:02
|
Možno si svoje dieťa odbil touto otázkou 😉
Ale ja som veľmi zvedavé decko 😉
S tým by si mal počítať 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
186
|
|
183. Dzio 19.04.2025, 14:51
Ak by si mňa trénoval len jednoduchou vetou, že kradnúť sa nemá, dal by som ti tisíc otázok prečo sa nemá a argumentov kedy je to vhodné (kradnúť) 😉
▲
19.04.2025, 14:56
|
Pritom existuje správna odpoveď pre dieťa a to otázka: Ako by sa ti páčilo, keby ti niekto zobral to, čo je Tvoje?😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
183
|
|
181. J.Tull 19.04.2025, 14:44
Trest nie je odstrašujúci. Keď máš v sebe natrénované /vôbec to nemusí byť trestom, ani nie je tým správnym výchovným prostriedkom/, že kradnúť sa nemá, potom je jedno, aký trest pri krádeži hrozí🙂
▲
19.04.2025, 14:51
|
Ak by si mňa trénoval len jednoduchou vetou, že kradnúť sa nemá, dal by som ti tisíc otázok prečo sa nemá a argumentov kedy je to vhodné (kradnúť) 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
181
|
|
178. Dzio 19.04.2025, 14:30
Ok, tak ale netvrď, že napríklad trest nie je účinný, či čo, lebo ako vždy závisí od konkrétneho prípadu ako je neurónka natrénovaná 😉
▲
19.04.2025, 14:44
|
Trest nie je odstrašujúci. Keď máš v sebe natrénované /vôbec to nemusí byť trestom, ani nie je tým správnym výchovným prostriedkom/, že kradnúť sa nemá, potom je jedno, aký trest pri krádeži hrozí🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
178
|
|
176. J.Tull 19.04.2025, 14:27
O tom meliem. Princíp je rovnaký a stanovuje hranice rozdielnosti. 🙂
▲
19.04.2025, 14:30
|
Ok, tak ale netvrď, že napríklad trest nie je účinný, či čo, lebo ako vždy závisí od konkrétneho prípadu ako je neurónka natrénovaná 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
176
|
|
174. Dzio 19.04.2025, 14:21
Nemyslím tieto cestičky, ale tie, ktorými chodia elektrické signály v kôre spleti šedivej 😉
Princíp môže byť podobný alebo aj rovnaký a predsa ty "uvidíš" niečo iné pri tom cestovaní a ja tiež 😉
Aj táto diskusia ti môže byť dôkazom tohto tvrdenia 😉
▲
19.04.2025, 14:27
|
O tom meliem. Princíp je rovnaký a stanovuje hranice rozdielnosti. 🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
174
|
|
173. J.Tull 19.04.2025, 14:19
Ale chodíš po nich nohami tak, ako ja svojimi nohami chodím po tých mojich. To, že mám dve nohy a aj Ty máš dve nohy na chodenie, máme rovnaké. Rovnaké je aj to, že kráčame po cestách necestách, mestami, dedinami... a ešte mnoho iného, máme spoločné.😉
▲
19.04.2025, 14:21
|
Nemyslím tieto cestičky, ale tie, ktorými chodia elektrické signály v kôre spleti šedivej 😉
Princíp môže byť podobný alebo aj rovnaký a predsa ty "uvidíš" niečo iné pri tom cestovaní a ja tiež 😉
Aj táto diskusia ti môže byť dôkazom tohto tvrdenia 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
173
|
|
167. Dzio 19.04.2025, 13:53
Ak sa ti nepáči pojem betón, skús si to predstaviť ako mapu s cestičkami 😉
Moja mapa vyzerá ináč ako tvoja 😉
Mám iné cestičky a iné miesta a mestá na mape ako ty 😉
Tým pádom moje cesty, po ktorých chodím sú iné ako tvoje 😉
Aj výsledky, ktoré z toho vypadávajú to následne ovplyvňuje 😉
▲
19.04.2025, 14:19
|
Ale chodíš po nich nohami tak, ako ja svojimi nohami chodím po tých mojich. To, že mám dve nohy a aj Ty máš dve nohy na chodenie, máme rovnaké. Rovnaké je aj to, že kráčame po cestách necestách, mestami, dedinami... a ešte mnoho iného, máme spoločné.😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
167
|
|
164. J.Tull 19.04.2025, 13:46
Mozog nie je betón, ktorý musíš namiešať a v tomto prípade nemá nič spoločné so zvykom. Veď pozri zopár minút s uvedeného dokumentu /159/😉
▲
19.04.2025, 13:53
|
Ak sa ti nepáči pojem betón, skús si to predstaviť ako mapu s cestičkami 😉
Moja mapa vyzerá ináč ako tvoja 😉
Mám iné cestičky a iné miesta a mestá na mape ako ty 😉
Tým pádom moje cesty, po ktorých chodím sú iné ako tvoje 😉
Aj výsledky, ktoré z toho vypadávajú to následne ovplyvňuje 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
164
|
|
162. Dzio 19.04.2025, 13:43
Keď dám do miešačky cement, vodu, piesok tak vyrobím maltu 😉
Ten potom stvrdne a mám betón 😉
A preto je zvyk železnou košeľou 😉
Však ak tam dam vodu a šumienku, tak dostanem malinovku 😉
A tak je to aj s vývojom mozgu 😉
▲
19.04.2025, 13:46
|
Mozog nie je betón, ktorý musíš namiešať a v tomto prípade nemá nič spoločné so zvykom. Veď pozri zopár minút s uvedeného dokumentu /159/😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
162
|
|
161. J.Tull 19.04.2025, 13:39
Nič nemiešam. Nie je to o pocitoch, ale o vývoji mozgu😉
▲
19.04.2025, 13:43
|
Keď dám do miešačky cement, vodu, piesok tak vyrobím maltu 😉
Ten potom stvrdne a mám betón 😉
A preto je zvyk železnou košeľou 😉
Však ak tam dam vodu a šumienku, tak dostanem malinovku 😉
A tak je to aj s vývojom mozgu 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
161
|
|
158. Dzio 19.04.2025, 13:22
Už podľa mňa miešaš hrušky a vieš čo 😉
Láskanie a podobné veci sú znova o pocitoch 😉
A isto ak máš rád niektoré pocity ich budeš vyhľadávať, možno sa pritom na bázi chemie tvorí serotonín a pod 😉
Na to isté môžeš použiť čokoládu, netreba ti ani láskanie 😉
Ak to chceš hnať do úrovne chémie 😉
▲
19.04.2025, 13:39
|
Nič nemiešam. Nie je to o pocitoch, ale o vývoji mozgu😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
158
|
|
157. J.Tull 19.04.2025, 13:18
Veď som písal - objatie. Dieťa potrebuje láskanie ako soľ. Formuje sa ním mozog, ak ho nemá, potom sa deformuje, nevyvíja. Je to chémia😉
▲
19.04.2025, 13:22
|
Už podľa mňa miešaš hrušky a vieš čo 😉
Láskanie a podobné veci sú znova o pocitoch 😉
A isto ak máš rád niektoré pocity ich budeš vyhľadávať, možno sa pritom na bázi chemie tvorí serotonín a pod 😉
Na to isté môžeš použiť čokoládu, netreba ti ani láskanie 😉
Ak to chceš hnať do úrovne chémie 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
157
|
|
155. Dzio 19.04.2025, 13:14
Láska to je nejaký nápoj, ktorý sa napiješ a vnímaš jeho chuť? 😉
Alebo je to len taká fráza, čo si povedal o tom vnímaní? 😉
Však aj to vnímanie si rozlož na drobné 😉
▲
19.04.2025, 13:18
|
Veď som písal - objatie. Dieťa potrebuje láskanie ako soľ. Formuje sa ním mozog, ak ho nemá, potom sa deformuje, nevyvíja. Je to chémia😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
155
|
|
153. J.Tull 19.04.2025, 13:10
Výskumy /experimenty zo zvieratami/ hovoria jasnou rečou, že tou najdôležitejšou vecou pri výchove dieťaťa je objatie, vnímanie rodičovskej lásky, bezpečia domova🙂
▲
19.04.2025, 13:14
|
Láska to je nejaký nápoj, ktorý sa napiješ a vnímaš jeho chuť? 😉
Alebo je to len taká fráza, čo si povedal o tom vnímaní? 😉
Však aj to vnímanie si rozlož na drobné 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
153
|
|
148. Dzio 19.04.2025, 12:54
No však stále hovorím o výnimkách 😉
Stále tvrdím, že veľká väčšina populácie tie tebou spomínané schopnosti má 😉
Ale sú závislé na vybavení (hardwérovom a sofwérovom) 😉
Vysvetlím ti to ešte na príklade robota, ktorého ideš natrénovať 😉
Musíš ho vyslovene NAUČIŤ tomu, čo má vykonávať 😉
A tak je to aj s človekom (ako príklad som uviedol ten islamský štát) 😉
Nie nadarmo sa hovorí, že všetko čo potrebujem vedieť, som sa naučil v materskej škôlke (odpor...
▲
19.04.2025, 13:10
|
Výskumy /experimenty zo zvieratami/ hovoria jasnou rečou, že tou najdôležitejšou vecou pri výchove dieťaťa je objatie, vnímanie rodičovskej lásky, bezpečia domova🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
148
|
|
146. J.Tull 19.04.2025, 12:47
Teraz je to o výnimkách, dokonca extrémnych - psychopati. Z dokumentu o mozgu, viem o prípade človeka, ktorý úrazom hlavy prišiel o schopnosť empatie. Zostalo mu vysoké IQ i pamäť. Vďaka ním sa vedel udržať v zamestnaní, ale nedokázal žiť so svojou rodinou. Rozviedol sa /žena s ním nedokázala žiť/ a aj o deti stratil záujem.😉
▲
19.04.2025, 12:54
|
No však stále hovorím o výnimkách 😉
Stále tvrdím, že veľká väčšina populácie tie tebou spomínané schopnosti má 😉
Ale sú závislé na vybavení (hardwérovom a sofwérovom) 😉
Vysvetlím ti to ešte na príklade robota, ktorého ideš natrénovať 😉
Musíš ho vyslovene NAUČIŤ tomu, čo má vykonávať 😉
A tak je to aj s človekom (ako príklad som uviedol ten islamský štát) 😉
Nie nadarmo sa hovorí, že všetko čo potrebujem vedieť, som sa naučil v materskej škôlke (odporúčam túto knihu) 😉
Lenže ak v materskej škôlke naučíš niečo iné, ako bolo uvedené v knihe, dostaneš úplne inú prirodzenosť 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
146
|
|
143. Dzio 19.04.2025, 12:37
Nie je veru 😉
Potvrdili to výskumy na vezňoch psychopatoch, ktorým namerali také odchýlky v štruktúre a fungovaní mozgu, že neboli schopní toho, čo ty nazývaš prirodzenosť 😉
Prosto im tie schopnosti chýbali a preto nemali problém sériovo vraždiť, mučiť a podobne 😉
▲
19.04.2025, 12:47
|
Teraz je to o výnimkách, dokonca extrémnych - psychopati. Z dokumentu o mozgu, viem o prípade človeka, ktorý úrazom hlavy prišiel o schopnosť empatie. Zostalo mu vysoké IQ i pamäť. Vďaka ním sa vedel udržať v zamestnaní, ale nedokázal žiť so svojou rodinou. Rozviedol sa /žena s ním nedokázala žiť/ a aj o deti stratil záujem.😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
143
|
|
140. J.Tull 19.04.2025, 12:21
Vari schopnosť spolucítiť nie je fakt? Islamskí teroristi, ich trénovanie detí, tento fakt nijako nespochybňujú. Písal som o empatii.: Môže sa u človeka rozvíjať, ale aj zoslabovať. Keď má človek niečo geneticky dané, neznamená, že sa to musí aj zákonite prejaviť. A už vôbec nie rovnako silno. Je to podobné ako s genetickými chorobami. 
▲
19.04.2025, 12:37
|
Nie je veru 😉
Potvrdili to výskumy na vezňoch psychopatoch, ktorým namerali také odchýlky v štruktúre a fungovaní mozgu, že neboli schopní toho, čo ty nazývaš prirodzenosť 😉
Prosto im tie schopnosti chýbali a preto nemali problém sériovo vraždiť, mučiť a podobne 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
140
|
|
132. Dzio 19.04.2025, 11:41
Napríklad predstava, že čosi je v prirodzenosti človeka 😉
Človek a to ako sa prejavuje je výsledkom mnohých faktorov, ktoré tu už boli uvedené 😉
Ak "naprogramuješ" človeka, aby bol zabijacký stroj, tak toto bude jeho prirodzenosť 😉
Videl si islamských extrémistov, čo robia s deťmi a ako ich trénujú od malička? 😉
▲
19.04.2025, 12:21
|
Vari schopnosť spolucítiť nie je fakt? Islamskí teroristi, ich trénovanie detí, tento fakt nijako nespochybňujú. Písal som o empatii.: Môže sa u človeka rozvíjať, ale aj zoslabovať.Keď má človek niečo geneticky dané, neznamená, že sa to musí aj zákonite prejaviť. A už vôbec nie rovnako silno. Je to podobné ako s genetickými chorobami. 
|
 |
|
ako odpoveď na :
132
|
|
131. J.Tull 19.04.2025, 11:36
Akých mojich predstáv? V prirodzenosti človeka je schopnosť spolucítiť, empatia. Súvisí aj s otázkou svedomia. To je fakt a nie moja predstava. Môže sa u človeka rozvíjať, ale aj zoslabovať. Inak zase mimo podstaty - trest spravidla nemá odstrašujúci* účinok. *Vhodný trest môže mať výchovný účinok, najmä pokiaľ je človek dieťaťom, nevhodným sa často dosiahne presný opak. Nijako to však neprotirečí tomu, že trest spravidla nemá odstrašujúci účinok🙂
▲
19.04.2025, 11:41
|
Napríklad predstava, že čosi je v prirodzenosti človeka 😉
Človek a to ako sa prejavuje je výsledkom mnohých faktorov, ktoré tu už boli uvedené 😉
Ak "naprogramuješ" človeka, aby bol zabijacký stroj, tak toto bude jeho prirodzenosť 😉
Videl si islamských extrémistov, čo robia s deťmi a ako ich trénujú od malička? 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
131
|
|
124. Dzio 19.04.2025, 11:27
Podstata je, že ten trest resp. odmena je motivátorom tvojho konania aj keď na to priamo nemyslíš, lebo programovanie génmi alebo výchovou ti vytvorili auto-pilota - formovali tvoju podstatu 😉
A že nie všetci túto podstatu majú vyformovanú podľa tvojich predstáv 😉
▲
19.04.2025, 11:36
|
Akých mojich predstáv?  V prirodzenosti človeka je schopnosť spolucítiť, empatia. Súvisí aj s otázkou svedomia. To je fakt a nie moja predstava. Môže sa u človeka rozvíjať, ale aj zoslabovať. Inak zase mimo podstaty - trest spravidla nemá odstrašujúci* účinok. *Vhodný trest môže mať výchovný účinok, najmä pokiaľ je človek dieťaťom, nevhodným sa často dosiahne presný opak. Nijako to však neprotirečí tomu, že trest spravidla nemá odstrašujúci účinok🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
124
|
|
122. J.Tull 19.04.2025, 11:24
Točíš to isté mimo podstaty - trest spravidla nemá odstrašujúci účinok😉
▲
19.04.2025, 11:27
|
Podstata je, že ten trest resp. odmena je motivátorom tvojho konania aj keď na to priamo nemyslíš, lebo programovanie génmi alebo výchovou ti vytvorili auto-pilota - formovali tvoju podstatu 😉
A že nie všetci túto podstatu majú vyformovanú podľa tvojich predstáv 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
122
|
|
120. Dzio 19.04.2025, 11:21
Pravidlom je že 90++% populácie nepácha trestné činy, lebo ako sme písali niekde inde, autopilot im bráni niečo také robiť vďaka tomu, čo má v psyché 😉
A zvyšní problémoví jedinci, ktorých to, že kradnúť sa nemá nikto "nenaprogramoval" sú potom riešení justičným systémom 😉
▲
19.04.2025, 11:24
|
Točíš to isté mimo podstaty - trest spravidla nemá odstrašujúci účinok😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
120
|
|
119. J.Tull 19.04.2025, 11:18
Pravidlom je, že páchateľ nemyslí na trest, keď pácha trestný čin. Tak o tom hovorí množstvom výskumov v tejto oblasti🙂
▲
19.04.2025, 11:21
|
Pravidlom je že 90++% populácie nepácha trestné činy, lebo ako sme písali niekde inde, autopilot im bráni niečo také robiť vďaka tomu, čo má v psyché 😉
A zvyšní problémoví jedinci, ktorých to, že kradnúť sa nemá nikto "nenaprogramoval" sú potom riešení justičným systémom 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
119
|
|
117. Dzio 19.04.2025, 11:14
A ja píšem, že ak sa tak deje tak sú to skorej výnimky ako pravidlo 😉
▲
19.04.2025, 11:18
|
Pravidlom je, že páchateľ nemyslí na trest, keď pácha trestný čin. Tak o tom hovorí množstvom výskumov v tejto oblasti🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
117
|
|
115. J.Tull 19.04.2025, 11:12
Písal som o prípade, keď pri verejnom krutom trestaní za zlodejinu, zlodeji okrádali prizerajúcich, akoby sa nechumelilo. Nemysleli na to, že dopadnú tak, ako trestaní neboráci. Taká psychika je i dnes🙂
▲
19.04.2025, 11:14
|
A ja píšem, že ak sa tak deje tak sú to skorej výnimky ako pravidlo 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
115
|
|
109. Dzio 19.04.2025, 10:57
Ale ty porovonávaš pohár kde je slaná voda s pohárom s koka kolou 😉
Ak chápeš čo tým myslím 😉
Psychika predsa závisí od toho, čo je v psyché (teda v duši) 😉
A to sa v čase ako sa generácie menia a vyvíjajú mení 😉
▲
19.04.2025, 11:12
|
Písal som o prípade, keď pri verejnom krutom trestaní za zlodejinu, zlodeji okrádali prizerajúcich, akoby sa nechumelilo. Nemysleli na to, že dopadnú tak, ako trestaní neboráci. Taká psychika je i dnes🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
109
|
|
104. J.Tull 19.04.2025, 10:53
Je to možné porovnávať. Psychika je psychika aj vtedy, aj dnes🙂
▲
19.04.2025, 10:57
|
Ale ty porovonávaš pohár kde je slaná voda s pohárom s koka kolou 😉
Ak chápeš čo tým myslím 😉
Psychika predsa závisí od toho, čo je v psyché (teda v duši) 😉
A to sa v čase ako sa generácie menia a vyvíjajú mení 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
104
|
|
58. Nadja 19.04.2025, 10:16
Nemôžeš stredovek porovnávať s dnieškom, bola bieda a veľa ľudí by ani neprežilo, keby si občas niečo neuchmatlo... boli vojny, a úplne iná morálka.
Pozri napríklad cigáni, tiež morálku vnímajú úplne inak, a tresty pre nich platia rovnako.
▲
19.04.2025, 10:53
|
Je to možné porovnávať. Psychika je psychika aj vtedy, aj dnes🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
58
|
|
54. J.Tull 19.04.2025, 10:14
Potom ako je možné, že v krajinách so zavedením trestu smrti nie je menej závažných deliktov? Ako je možné, že v stredoveku pri verejných stínaní rúk, vreckári veselo okrádali prizerajúcich? Vo všeobecnosti ten kto pácha trestný čin, nemyslí na trest, sústreďuje sa len na to, aby nebol pristihnutý a je presvedčený že ani nebude🙂
▲
19.04.2025, 10:16
|
Nemôžeš stredovek porovnávať s dnieškom, bola bieda a veľa ľudí by ani neprežilo, keby si občas niečo neuchmatlo... boli vojny, a úplne iná morálka.
Pozri napríklad cigáni, tiež morálku vnímajú úplne inak, a tresty pre nich platia rovnako.
|
 |
|
ako odpoveď na :
54
|
|
45. Dzio 19.04.2025, 10:06
Nepovedal by som 😉
Ja napríklad nechcem ísť natvrdo do basy sedieť 😉
Prípadne keby som žil v Amerike, tam by som sa musel obávať trestu smrti, ak spácham niečo závažné 😉
Je to jednoduchá rovnica 😉
Ak sa nechceš dostať do "pekla", tak sekaj dobrotu 😉
▲
19.04.2025, 10:14
|
Potom ako je možné, že v krajinách so zavedením trestu smrti nie je menej závažných deliktov?  Ako je možné, že v stredoveku pri verejných stínaní rúk, vreckári veselo okrádali prizerajúcich?  Vo všeobecnosti ten kto pácha trestný čin, nemyslí na trest, sústreďuje sa len na to, aby nebol pristihnutý a je presvedčený že ani nebude🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
45
|
|
44. J.Tull 19.04.2025, 10:04
Dzio @Nadja, málokedy má trest odstrašujúci účinok. 😎
▲
19.04.2025, 10:06
|
Nepovedal by som 😉
Ja napríklad nechcem ísť natvrdo do basy sedieť 😉
Prípadne keby som žil v Amerike, tam by som sa musel obávať trestu smrti, ak spácham niečo závažné 😉
Je to jednoduchá rovnica 😉
Ak sa nechceš dostať do "pekla", tak sekaj dobrotu 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
44
|
|
39. Dzio 19.04.2025, 09:58
Trest má veľa aspektov, jedným z nich je aj odstrašujúci efekt 😉
Trest je principiálne pravidlo "oko za oko" 😉
A ak nechceš mať "vypichnuté oko", tak nerob veci, ktoré sú zakázané (napríklad zákonom) 😉
Ak chceš niekoho napraviť, treba oveľa viac ako len trest 😉
Trest môže spôsobiť presne opačný efekt ako si myslíš 😉
Takýto potrestaný sa môže ešte viac vnútorne nasrať a jeho zmyslom života je potom pomsta - za to, že mu bolo ublížené trestom (ako raz poveda...
▲
19.04.2025, 10:04
|
Dzio @Nadja, málokedy má trest odstrašujúci účinok. 😎
|
 |
|
ako odpoveď na :
39
|
|
36. J.Tull 19.04.2025, 09:44
Cieľom každého trestu by mala byť hlavne /ale nielen/ náprava vinníka🙂
▲
19.04.2025, 09:58
|
Trest má veľa aspektov, jedným z nich je aj odstrašujúci efekt 😉
Trest je principiálne pravidlo "oko za oko" 😉
A ak nechceš mať "vypichnuté oko", tak nerob veci, ktoré sú zakázané (napríklad zákonom) 😉
Ak chceš niekoho napraviť, treba oveľa viac ako len trest 😉
Trest môže spôsobiť presne opačný efekt ako si myslíš 😉
Takýto potrestaný sa môže ešte viac vnútorne nasrať a jeho zmyslom života je potom pomsta - za to, že mu bolo ublížené trestom (ako raz povedala Nadja) 😉
Ak chceš niekoho napraviť, je potrebné s ním pracovať 😉
A to je dlhá a náročná cesta 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
36
|
|
5. Dzio 18.04.2025, 20:25
Odpustenie je druhý z troch pilierov spravodlivosti 😉
Prvým je trest a tretím náprava hriešnika 😉
▲
19.04.2025, 09:44
|
Cieľom každého trestu by mala byť hlavne /ale nielen/ náprava vinníka🙂
|
 |
|
ako odpoveď na :
5
|
|
2. omega 18.04.2025, 20:20
Práve som dnes večer o tom rozmýšľal, či odsudzovať zlých. A zdá sa mi, že odsudzovať. Lebo ak odpustíš človeku, ktorý sa nechce napraviť, prinesie to len ďalšie zlo. Aj u nás na Slovensku mohlo byť lepšie, keby sme zlých miesto odpustenia trestali. Poviem to aj podľa seba - ak by som nebol "trestaný", tak by som sa asi v živote nepoučil. 😉
▲
18.04.2025, 20:25
|
Odpustenie je druhý z troch pilierov spravodlivosti 😉
Prvým je trest a tretím náprava hriešnika 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
2
|
|
1. Dzio 18.04.2025, 16:46
Omega praje všetkým ľudkom dobrej vôle pekné sviatky 😉
Len chcem všetkým pripomenúť, že Kristus prišiel liečiť a zachrániť hriešnikov 😉
Lebo zdraví vraj lekára nepotrebujú 😉
Preto prajem práve tým, čo majú nejaký problém a potom sa aj tak prejavujú, aby precitli zo svojho tvrdého spánku a došli k poznaniu pravého BOHA 😉
Na to sú tieto sviatky, ktoré si každoročne opakujeme ako stvorené 😉
▲
18.04.2025, 20:20
|
Práve som dnes večer o tom rozmýšľal, či odsudzovať zlých. A zdá sa mi, že odsudzovať. Lebo ak odpustíš človeku, ktorý sa nechce napraviť, prinesie to len ďalšie zlo. Aj u nás na Slovensku mohlo byť lepšie, keby sme zlých miesto odpustenia trestali. Poviem to aj podľa seba - ak by som nebol "trestaný", tak by som sa asi v živote nepoučil. 😉
|
 |
|
ako odpoveď na :
1
|
Omega praje všetkým ľudkom dobrej vôle pekné sviatky 😉
Len chcem všetkým pripomenúť, že Kristus prišiel liečiť a zachrániť hriešnikov 😉
Lebo zdraví vraj lekára nepotrebujú 😉
Preto prajem práve tým, čo majú nejaký problém a potom sa aj tak prejavujú, aby precitli zo svojho tvrdého spánku a došli k poznaniu pravého BOHA 😉
Na to sú tieto sviatky, ktoré si každoročne opakujeme ako stvorené 😉
|
 |
|
|