pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  politika  /  téma

Ukrajinská armáda nie je tak efektívna ako sa o nej hovorí

príspevkov
94
zobrazení
5 235
unikátne
375
tému vytvoril(a) 8.3.2022 11:19 tomas12345
1
08.03.2022, 11:19
Všade sa dnes píše o hrdinstve a efektívnosti Ukrajinskej armády pri odrážaní Ruských útokov, kým Ruská armáda sa označuje za tú, čo je na Ukrajine neefektívna, má neúspechy a veľké straty. Nie je to však zceľa pravda.

Rusko má dokopy 91 tisíc pozemnej a vzdušnej vojenskej pozemnej techniky
odkaz

Ukrajina má dokopy 167000 takejto vojenskej techniky
odkaz

Ked si porovnáme pomer sily dvoch armád dostaneme 16700 : 91000 = 5,44 : 1 =
Ak predelíme 1: 5,44 = 0,1835 = 18,35%

Inak povedané, ak by Ruská aj Ukrajinská technika bojovali až do konca, až do posledného kusu, a keby bol pomer strát 1:1, tak by pri celkovom 100% zničení Ukrajinskej techniky malo Rusko stratu 18,35%.

odkaz

V súčastnosti má Rusko stratu okolo 2200 kusov vojenskej techniky, čo je z celkového počtu 91000 tisíc kusov okolo 2,42%.

odkaz

Nerátajúc anekdotovaný Krym v roku 2014 a polku Donetska Luhanska ktoré bolo v Ruských rukách už pred Ruskou inváziou, Rusi dobyli za 12 dní okolo 15% Ukrajinského územia pri strate 2,42% vojenskej techniky. Z toho sa dá už ľahko vypočítať že ak budú Rusi takýmto tempom postupovať, tak 100 % Ukrajinského územia bude dobyté pri strate 16,13% Ruskej vojenskej techniky ! Toto číslo je teda ešte nižšie než očakávaných 18,35 % takže by to znamenalo že 18,35% : 16,13% = 1,13


Inak povedané na 100 ruskej zničenej vojenskej techniky pripadá až 113 zničenej Ukrajinskej techniky, a to moc veľká efektivita NIE JE !

Takže nie, Ukrajinská armáda nie je efektívna, a to pritom Ukrajinská armáda je v obrane, a Rusi sú tí čo útočia, a brániť domáce územie je vždy lahsie ako útočiť na cudzom území. Navyše je dosť pravdepodobné že na konci vojny bude ešte menej zničenej ruskej vojenskej techniky než 16,13%. Je to z nasledujúcich dovodov :

1 : Prvé ruské vojenské kolony, nevedeli že ide o vojenskú operáciu, takže neboli ani natolko pripravení. Po 12 vojenských dnoch však už určite vedia že nejde len o "mierovú misiu", ale priamo o vojnu, takže budú viac pripravení.

2 : Prvé Ruské vojenské kolony boli predsunuté aby išli hlboko do vnútrozemia Ukrajiny. Boli teda lahkými terčami pre Ukrajinskú armádu. Po 12 dnoch bojov však už neútočia na Ukrajine len predsunuté jednotky, ale vplyvom dobytých území sa tieto predsunuté jednotky začínaju zgrupovať do "kolon". Takéto zgrupovanie zvyšuje silu, efektivitu ale aj psychiku vojakov..

3 : Je pravdepodobné, že Ruským vojakom bude po nových dobytých územiach stúpať sebavedomie, a naopak, Ukrajinským po stratených územiach bude sebavedomie klesať.

Z týchto dovodov odhadujem celkové Ruské straty menej než 16%, ale nie zas o dosť menej, kedže Kyjev ešte nie je dobyté, a najviac bojov a teda aj stratenej Ruskej vojenskej techniky sa očakáva práve pri Bytke o Kyjev.....

Tolko z mojej strany. Neskor tu napíšem o dovodoch prečo je Ukrajinská defenzíva neefektívna.....

2

1. tomas12345 08.03.2022, 11:19

Všade sa dnes píše o hrdinstve a efektívnosti Ukrajinskej armády pri odrážaní Ruských útokov, kým Ruská armáda sa označuje za tú, čo je na Ukrajine neefektívna, má neúspechy a veľké straty. Nie je to však zceľa pravda. Rusko má dokopy 91 tisíc pozemnej a vzdušnej vojenskej pozemnej techniky https://www.youtube.com/watch?v=vSbx3N-y6MU Ukrajina má dokopy 167000 takejto vojenskej techniky https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/275226663_663314344922217_7938412688386037467_n.png?_nc_ca...

08.03.2022, 11:38
Co si o tom myslíte VY ?
A poprosím nespamovať.
3

2. tomas12345 08.03.2022, 11:38

Co si o tom myslíte VY ?
A poprosím nespamovať.

08.03.2022, 12:46
Opäť, nie som vojenský expert. Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť. Tu sa ale k tomu vyjadril istý americký plukovník vo výslužbe. odkaz

Osobne by som s ním súhlasil v bode, že v záujme celej Ukrajiny by malo byť ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmienkach neutrality krajiny.
súhlasí: J.Tull , era
👍: EnaXnaY
👎: Patrick
none
5

3. Astax 08.03.2022, 12:46

Opäť, nie som vojenský expert. Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť. Tu sa ale k tomu vyjadril istý americký plukovník vo výslužbe. https://www.mojevideo.sk/video/36c3a/nazor_poradcu_ministra_obrany_usa_na_ukrajinu_sokoval_ludi.html

Osobne by som s ním súhlasil v bode, že v záujme celej Ukrajiny by malo byť ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmien...

08.03.2022, 12:55
"Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť."

Ale zase to neprecenuj.... Ak niekto vstúpi na 1/6 územia, pri strate 2,4%, tak človek nemusí byť génius, aby z toho vedel vyvodiť nejakú analýzu...
7

3. Astax 08.03.2022, 12:46

Opäť, nie som vojenský expert. Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť. Tu sa ale k tomu vyjadril istý americký plukovník vo výslužbe. https://www.mojevideo.sk/video/36c3a/nazor_poradcu_ministra_obrany_usa_na_ukrajinu_sokoval_ludi.html

Osobne by som s ním súhlasil v bode, že v záujme celej Ukrajiny by malo byť ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmien...

08.03.2022, 12:58
Takže ty nemáš žiaden vlastný názor na efektivitu Ukrajinskej armády ?
9

7. tomas12345 08.03.2022, 12:58

Takže ty nemáš žiaden vlastný názor na efektivitu Ukrajinskej armády ?

08.03.2022, 13:06
Nemám názor o efektivite ani Ukrajinskej ani Ruskej armády. Stojím si za tým, že to nedokážeme objektívne zhodnotiť, už len z toho dôvodu, že neverím číslam strát tak na strane techniky ako na strane ľudských životov, ktoré zverejňujú obe strany. Obe strany si robia svoju propagandu. Keď Ukrajinci zverejnili, že k istému dňu padlo 5000 Rusov, samotné BBC prebralo tú informáciu ale dodalo, že sa to nedá overiť. Čo sa nedá overiť, je pre mňa bezpredmetné, lebo ak si to nemáš ako overiť, tak zväčša uveríš tej strane, ku ktorej si naklonený. Ale svoj názor si nechcem utvárať na základe "pocitov".
none
15

9. Astax 08.03.2022, 13:06

Nemám názor o efektivite ani Ukrajinskej ani Ruskej armády. Stojím si za tým, že to nedokážeme objektívne zhodnotiť, už len z toho dôvodu, že neverím číslam strát tak na strane techniky ako na strane ľudských životov, ktoré zverejňujú obe strany. Obe strany si robia svoju propagandu. Keď Ukrajinci zverejnili, že k istému dňu padlo 5000 Rusov, samotné BBC prebralo tú informáciu ale dodalo, že sa to nedá overiť. Čo sa nedá overiť, je pre mňa bezpredmetné, lebo ak si to nemáš ako overiť, tak zväčša...

08.03.2022, 13:12
A kolko si teda myslíš že doteraz padlo Rusov ? UA vraví že 12 tisíc, a Rusi že okolo 1000. Kto z nich je teda podla teba bližšie k pravde ?
20

15. tomas12345 08.03.2022, 13:12

A kolko si teda myslíš že doteraz padlo Rusov ? UA vraví že 12 tisíc, a Rusi že okolo 1000. Kto z nich je teda podla teba bližšie k pravde ?

08.03.2022, 13:18
15. Nemám názor. Ale 12tisíc sa mi zdá prehnané.
none
22

20. Astax 08.03.2022, 13:18

15. Nemám názor. Ale 12tisíc sa mi zdá prehnané.

08.03.2022, 13:19
Teraz na ta3 vraveli, že Ruská strana avizuje 500 😉
none
26

22. EnaXnaY 08.03.2022, 13:19

Teraz na ta3 vraveli, že Ruská strana avizuje 500 😉

08.03.2022, 13:31
Lol, tak to by znamenalo že každý den padne okolo 45 Rusov.... Pritom už viacero menších miest bolo Rusmi dobytých a jedno veľké mesto Cherson... Ak je pomer zabitých vyvážený a teda 1:1, to by potom znamenalo že Ukrajinské mestá bráni okolo 45 Ukrajinských vojakov A to mi nejako nevychádza....
31

22. EnaXnaY 08.03.2022, 13:19

Teraz na ta3 vraveli, že Ruská strana avizuje 500 😉

08.03.2022, 13:34
Ved len taký Cherson muselo brániť minimálne 10 tisíc vojakov... a pretlct sa 10 tisíc vojakmi, by sa určite nedalo so stratami menšími než 500... a to sme len pri Chersone, a nepočítam tu ešte iné mestá, dediny, obce.... Tu je vidno, že ruská propaganda klame....

ALEBO by to muselo byť tak, že Ukrajinská armáda sa hromadne vzdáva, a ked vstúpia do mesta Rusi, všetci Ukrajinci až na zopár výnimiek skladajú zbrane
25

20. Astax 08.03.2022, 13:18

15. Nemám názor. Ale 12tisíc sa mi zdá prehnané.

08.03.2022, 13:27
Hmm ved to máš okolo 1000 vojakov za den.. Ukrajina je veľká, a Ukrajinské mestá tiež. Bojuje sa na 3 frontoch. Na severe pri Kyjeve, na Juhu Ukrajiny, a na východe Ukrajiny pri Charkove. Denne sú na týchto smeroch Ruské vpády a útoky. Myslíš si že na jednom fronte za den nepadne 333 Ruských vojakov ? Ved pri 150 tisícovej armáde musia na tých frontoch útočiť denne s 10 tisíckami vojakmi.... Mne sa preto tých 12 tisíc zdá ešte dosť málo...
29

25. tomas12345 08.03.2022, 13:27

Hmm ved to máš okolo 1000 vojakov za den.. Ukrajina je veľká, a Ukrajinské mestá tiež. Bojuje sa na 3 frontoch. Na severe pri Kyjeve, na Juhu Ukrajiny, a na východe Ukrajiny pri Charkove. Denne sú na týchto smeroch Ruské vpády a útoky. Myslíš si že na jednom fronte za den nepadne 333 Ruských vojakov ? Ved pri 150 tisícovej armáde musia na tých frontoch útočiť denne s 10 tisíckami vojakmi.... Mne sa preto tých 12 tisíc zdá ešte dosť málo...

08.03.2022, 13:33
25. Ja ti tvoj názor neberiem. Ale opäť, už to dokola opakujem, ani ty ani ja nemáme vojenské vzdelanie. Netuším aké sú taktické postupy v takýchto bojových operáciách. Neviem aký je silný odpor alebo nasadenie Ruskej armády. Nedokážem si to ani predstaviť a myslím si, že ani ty nie. Preto z môjho pohľadu to čo píšeš, je len hra s číslami.
none
32

29. Astax 08.03.2022, 13:33

25. Ja ti tvoj názor neberiem. Ale opäť, už to dokola opakujem, ani ty ani ja nemáme vojenské vzdelanie. Netuším aké sú taktické postupy v takýchto bojových operáciách. Neviem aký je silný odpor alebo nasadenie Ruskej armády. Nedokážem si to ani predstaviť a myslím si, že ani ty nie. Preto z môjho pohľadu to čo píšeš, je len hra s číslami.

08.03.2022, 13:38
Zvláštne, tak tvrdíš že ty sa do toho vobec nevyznáš, ale potom prečo potom spochybnuješ čísla 12000 ked sa do toho údajne vobec nevyznáš ?

A naozaj, tu človek nemusí byť vojnový stratég aby si vedel spočítať 1+1... Ak rátame s pomerom strát 1:1 tak je zcela zrejmé, že len jedno veľké mesto ako Cherson nebude asi brániť len 500 vojakov, ale 10 tisíc... a pretlcť sa cez 10 tisíc vojakov sa určite nedá s 500 mrtvymi vojakmi.... A to sme len pri Chersone.... Sú tu aj iné mesta, ktoré kladli/kladú rozpor.... Takže používam nejakej elementárnej logickej dedukcie ti Ruské číslo 500 mrtvych príde ako nezmyselne, a Ukrajinske číslo 12000 ako veľmi reálne.
50

32. tomas12345 08.03.2022, 13:38

Zvláštne, tak tvrdíš že ty sa do toho vobec nevyznáš, ale potom prečo potom spochybnuješ čísla 12000 ked sa do toho údajne vobec nevyznáš ?

A naozaj, tu človek nemusí byť vojnový stratég aby si vedel spočítať 1+1... Ak rátame s pomerom strát 1:1 tak je zcela zrejmé, že len jedno veľké mesto ako Cherson nebude asi brániť len 500 vojakov, ale 10 tisíc... a pretlcť sa cez 10 tisíc vojakov sa určite nedá s 500 mrtvymi vojakmi.... A to sme len pri Chersone.... Sú tu aj iné mesta, ktoré kladl...

08.03.2022, 14:16
32. Posledný komentár k tejto téme, lebo mám na práci dôležitejšie veci. Neviem aké bolo nasadenie Ukrajinskej armády pri obrane Khersonu. Neviem odkiaľ máš informáciu, že malo ísť o 10tisíc vojakov. Vzhľadom k tomu, že Kherson je dosť blízko Krymu a nachádza sa tam prístav s prístupom k Čiernemu moru, môžem predpokladať, že išlo o prioritu Ruskej armády získať toto mesto. Zo záberov z dronu vojenskej základne Khersonu by som vylúčil číslo 10 000. odkaz Preskupenie ukrajinských zložiek a posilnenie obrany Khersonu na číslo 10 000, by som tiež vylúčil, pretože podľa správ RF už v prvý deň invázie mala RF vzdušnú prevahu, čo vylučuje presun techniky a vojska UA v takom množstve. Taktiež istotne samotné velenie UA armády bolo zaskočené touto situáciou a teda nepripravené. Ale sú to len moje špekulácie.
Už vyššie som uviedol, že nepoznám taktické postupy armád so súčinnosťou bojovej techniky, (neviem ani aká bola prevaha techniky Ruska voči Ukrajine) takže odhadovať straty a dokonca pomer padnutých vojakov sa nedá. Jednoducho tu vystupuje príliš veľa neznámych.

Okrem toho podľa odhadu USA straty Ruska sú 4500 vojakov, nie 12 000
odkaz
odkaz

K tomu RF informovala, že k istému dňu stratili 500 vojakov a UA 3000. Čiže z pohľadu Ruska tvoj predpokladaný pomer 1:1 nesedí.
V tvojom prípade ide teda iba o hru s číslami.
none
52

50. Astax 08.03.2022, 14:16

32. Posledný komentár k tejto téme, lebo mám na práci dôležitejšie veci. Neviem aké bolo nasadenie Ukrajinskej armády pri obrane Khersonu. Neviem odkiaľ máš informáciu, že malo ísť o 10tisíc vojakov. Vzhľadom k tomu, že Kherson je dosť blízko Krymu a nachádza sa tam prístav s prístupom k Čiernemu moru, môžem predpokladať, že išlo o prioritu Ruskej armády získať toto mesto. Zo záberov z dronu vojenskej základne Khersonu by som vylúčil číslo 10 000. https://www.youtube.com/watch?v=_qBXyUjbxG4 Pres...

08.03.2022, 14:18
Toto je zložité, ako na to reagovať, pretože vo vojne beží aj hybridná vojna, a ťažko si môžeme v danej chvíli overiť pravdivosť či už jednej alebo druhej strany.
súhlasí: EnaXnaY , J.Tull
none
59

50. Astax 08.03.2022, 14:16

32. Posledný komentár k tejto téme, lebo mám na práci dôležitejšie veci. Neviem aké bolo nasadenie Ukrajinskej armády pri obrane Khersonu. Neviem odkiaľ máš informáciu, že malo ísť o 10tisíc vojakov. Vzhľadom k tomu, že Kherson je dosť blízko Krymu a nachádza sa tam prístav s prístupom k Čiernemu moru, môžem predpokladať, že išlo o prioritu Ruskej armády získať toto mesto. Zo záberov z dronu vojenskej základne Khersonu by som vylúčil číslo 10 000. https://www.youtube.com/watch?v=_qBXyUjbxG4 Pres...

08.03.2022, 15:09
Cislo 10 tisíc bolo len takým hrubým odhadom vzhladom na veľkost Ukrajinskej armády a doležitosť mesta Cherson, ktorých len aktívne zložky tvoria 1 milion vojakov ! A to som číslo 10 tisíc uvádzal ako minimálne číslo...

Na tom videu vidím okolo 100 stanov, ak sa do jedného zmestí 40 ludí, tak je to okolo 4000 ľudí... to však určite nie je definitívny počet, ved Ukrajinci majú zrejme aj priamo v Chersone nejaké kasárne, kde možu vojaci spať...

Takže ten počet je teda pri Chersone vyšši než 4000, ale aj keby bol len 4000 tisíc, tak aj pri pomere strát 1:1 by malo zomrieť pri dobýjaní mesta minimálne 4000 Rusov... a to hovoríme len o Chersone ! Vieš kolko miest už Rusi dobyli, vrátane dedín a obcí ? Proste to číslo 500, ktoré Rusi ešte pred 5 dnami zverejnili, je naozaj smiešne a nereálne....
10

3. Astax 08.03.2022, 12:46

Opäť, nie som vojenský expert. Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť. Tu sa ale k tomu vyjadril istý americký plukovník vo výslužbe. https://www.mojevideo.sk/video/36c3a/nazor_poradcu_ministra_obrany_usa_na_ukrajinu_sokoval_ludi.html

Osobne by som s ním súhlasil v bode, že v záujme celej Ukrajiny by malo byť ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmien...

08.03.2022, 13:07
3. Astax, o akej neutralite je rec ?
none
13

10. Scarlette 08.03.2022, 13:07

3. Astax, o akej neutralite je rec ?

08.03.2022, 13:11
Scarlette, ja mám na mysli neutralitu Ukrajiny v tom, že nebude členom NATO. Čo však nevylučuje časom /po pristupových rokovaniach, splnení podmienok.../ členstvo v EÚ
súhlasí: Astax
none
17

13. J.Tull 08.03.2022, 13:11

Scarlette, ja mám na mysli neutralitu Ukrajiny v tom, že nebude členom NATO. Čo však nevylučuje časom /po pristupových rokovaniach, splnení podmienok.../ členstvo v EÚ

08.03.2022, 13:14
Čo je to za neutralitu a slobodu, keď robíš to, čo ti povie tvoj nepriateľ?
none
28

17. Patrick 08.03.2022, 13:14

Čo je to za neutralitu a slobodu, keď robíš to, čo ti povie tvoj nepriateľ?

08.03.2022, 13:33
Patrick, to je taká neutralita, ktorá na jednej strane zaručuje, že nebude členom žiadneho vojenského zoskupenia /Rakúsko.../ a zároveň bude mať záruky bezpečnosti od iných krajín...
súhlasí: Astax , era
none
23

13. J.Tull 08.03.2022, 13:11

Scarlette, ja mám na mysli neutralitu Ukrajiny v tom, že nebude členom NATO. Čo však nevylučuje časom /po pristupových rokovaniach, splnení podmienok.../ členstvo v EÚ

08.03.2022, 13:21
13. J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?
👍: tomas12345
none
24

23. Scarlette 08.03.2022, 13:21

13. J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?

08.03.2022, 13:22
No však včera to Korund napísal presne 😉

Vo svete neexistuje spravodlivosť, silnejší pes jebe 😉
none
27

24. EnaXnaY 08.03.2022, 13:22

No však včera to Korund napísal presne 😉

Vo svete neexistuje spravodlivosť, silnejší pes jebe 😉

08.03.2022, 13:33
24. ja len poukazujem na tu aroganciu ruska .
none
30

27. Scarlette 08.03.2022, 13:33

24. ja len poukazujem na tu aroganciu ruska .

08.03.2022, 13:34
Asi si to môžu dovoliť 😉
none
36

30. EnaXnaY 08.03.2022, 13:34

Asi si to môžu dovoliť 😉

08.03.2022, 13:51
30. skor nemozu . rusko sa boji keby UA vstupila do EU a NATO chceli by to aj jeho obcania .
none
37

36. Scarlette 08.03.2022, 13:51

30. skor nemozu . rusko sa boji keby UA vstupila do EU a NATO chceli by to aj jeho obcania .

08.03.2022, 13:52
A to je nejaký problém? 😉
none
38

37. EnaXnaY 08.03.2022, 13:52

A to je nejaký problém? 😉

08.03.2022, 13:53
Veď NATO je obranný pakt a EU ekonomický 😉

Prečo by tam Rusko nemohlo byť? 😉
none
39

37. EnaXnaY 08.03.2022, 13:52

A to je nejaký problém? 😉

08.03.2022, 13:53
preto ten cely humbuk .
none
40

39. Scarlette 08.03.2022, 13:53

preto ten cely humbuk .

08.03.2022, 13:55
Tak to JA už neviem, že prečo, Putlerovi do hlavy nevidím 😉
none
41

40. EnaXnaY 08.03.2022, 13:55

Tak to JA už neviem, že prečo, Putlerovi do hlavy nevidím 😉

08.03.2022, 14:02
no dobre z casti
none
42

41. Scarlette 08.03.2022, 14:02

no dobre z casti

08.03.2022, 14:03
Ale isto, súboj NATO s Ruskom je na stole už pár desaťročí 😉

Je to jedna tehlička 😉
none
47

36. Scarlette 08.03.2022, 13:51

30. skor nemozu . rusko sa boji keby UA vstupila do EU a NATO chceli by to aj jeho obcania .

08.03.2022, 14:07
Scarlette, o tom, žeby sa Rusko bálo toho, že UA vstúpi do EÚ neviem
none
33

23. Scarlette 08.03.2022, 13:21

13. J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?

08.03.2022, 13:39
Scarlette, to je také super, keď si štáty hromažďujú zbrane namierené proti Rusku... Zopakujem; roztáča sa pertuum debile - Rusko zbrojí, rinčí zbraňami, lebo USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami a USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami, lebo Rusko zbrojí, rinčí zbraňami
none
35

23. Scarlette 08.03.2022, 13:21

13. J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?

08.03.2022, 13:48
Tak nech sa teda strieľajú navzájom. "Radšej nebyť...."
none
19

10. Scarlette 08.03.2022, 13:07

3. Astax, o akej neutralite je rec ?

08.03.2022, 13:15
10. Ja si tú neutralitu predstavujem tak, ako napísal Tull. Avšak neviem ako si to predstavuje Putin. Viac krát sa vyjadril, ak teda neklamal, že mu nejde o obsadenie Ukrajiny, ale o uznanie Krymu, Donecka, Luhanska a o demilitarizáciu (čiže aby na ich území nebola technika NATO?).
none
11

3. Astax 08.03.2022, 12:46

Opäť, nie som vojenský expert. Myslím si, že informácie prístupné na internete nezodpovedajú realite. My ako nezainteresovaní ľudia, k tomu ešte bez príslušného vzdelania, to nedokážeme zhodnotiť. Tu sa ale k tomu vyjadril istý americký plukovník vo výslužbe. https://www.mojevideo.sk/video/36c3a/nazor_poradcu_ministra_obrany_usa_na_ukrajinu_sokoval_ludi.html

Osobne by som s ním súhlasil v bode, že v záujme celej Ukrajiny by malo byť ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmien...

08.03.2022, 13:08
Astax, súhlasím, až na to, že "ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmienkach neutrality krajiny" je v záujme všetkých...
súhlasí: Astax
none
4

2. tomas12345 08.03.2022, 11:38

Co si o tom myslíte VY ?
A poprosím nespamovať.

08.03.2022, 12:55
tomas12345, ... porovnávať ruskú armádu s ukrajinskou je nezmysel
none
6

4. J.Tull 08.03.2022, 12:55

tomas12345, ... porovnávať ruskú armádu s ukrajinskou je nezmysel

08.03.2022, 12:56
Porovnával som len počty a efektivitu jednotlivých armád, i ked nie je to najjednoduchšie, kedže UA nezverejnuje svoje straty, tak som vychádzal len z % dobytého územia.

A čo si myslíš ty o efektivite UA armády ?
8

6. tomas12345 08.03.2022, 12:56

Porovnával som len počty a efektivitu jednotlivých armád, i ked nie je to najjednoduchšie, kedže UA nezverejnuje svoje straty, tak som vychádzal len z % dobytého územia.

A čo si myslíš ty o efektivite UA armády ?

08.03.2022, 13:01
tomas12345, neviem koľko majú zbraní, vojakov jedny, či druhý, ale porovnávať to je asi ako porovnávať zbrane Slovenska, povedzme so zbraňami /efektivitou/ Francúzska, či UK...
none
12

8. J.Tull 08.03.2022, 13:01

tomas12345, neviem koľko majú zbraní, vojakov jedny, či druhý, ale porovnávať to je asi ako porovnávať zbrane Slovenska, povedzme so zbraňami /efektivitou/ Francúzska, či UK...

08.03.2022, 13:09
Cital si vobec príspevok ktorý som napísal ? Tam tie počty uvádzam. Ukrajina 16700 kusov techniky, a Rusko 91000.

Rozloženie podla zbraní máš tu v prípade Ukrajiny :

odkaz

V prípade Ruska to máš vo videu, tak to zhrniem 21900 tankov
obrnené vozidlá : 51 tisíc
Delostrelectvo 12 tisíc
počet útočných lietadiel 2400
počet vrtulníkov 1567
_______________________

Zbrane sú približne všade rovnaké, to nie je tak, že niekto používa kamene a iný granáty
14

12. tomas12345 08.03.2022, 13:09

Cital si vobec príspevok ktorý som napísal ? Tam tie počty uvádzam. Ukrajina 16700 kusov techniky, a Rusko 91000.

Rozloženie podla zbraní máš tu v prípade Ukrajiny :

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/275226663_663314344922217_7938412688386037467_n.png?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=jFteuy10X4wAX_rdYR5&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=03_AVJoA3wSJs7yUUYZfV8_U8rHvGNVACEAV4Uf3df4WeMZ8A&oe=624AE7E7

V prípade Ruska to máš vo videu, tak to zhrniem 21900 ta...

08.03.2022, 13:12
tomas12345, a si presvedčený o tom, že sú objektívne?
súhlasí: Astax
none
18

14. J.Tull 08.03.2022, 13:12

tomas12345, a si presvedčený o tom, že sú objektívne?

08.03.2022, 13:15
Tak čo ti mám k tomu povedať, predpokladajme že áno... Ani jedna strana tieto čísla nedementovala.... Ked si pozrieš viacero správ o "military comparison" tak viacero nezávislých zdrojov udáva približne rovnaké čísla.... tak neviem, ked chceš spochybnovať, tak možeš spochybniť už fakt všetko..
34

18. tomas12345 08.03.2022, 13:15

Tak čo ti mám k tomu povedať, predpokladajme že áno... Ani jedna strana tieto čísla nedementovala.... Ked si pozrieš viacero správ o "military comparison" tak viacero nezávislých zdrojov udáva približne rovnaké čísla.... tak neviem, ked chceš spochybnovať, tak možeš spochybniť už fakt všetko..

08.03.2022, 13:46
tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin. Spôsobil utrpenie nevinným, zabíja nevinných, včítane detí... tieto hrôzy treba ukončiť čím skôr, nenavyšovať ich ďalšími...
Je mi u ... koľko nástrojov na ničenie, zabíjanie majú jedni a koľko druhí...
súhlasí: Astax
none
43

34. J.Tull 08.03.2022, 13:46

tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin. Spôsobil utrpenie nevinným, zabíja nevinných, včítane detí... tieto hrôzy treba ukončiť čím skôr, nenavyšovať ich ďalšími...
Je mi u ... koľko nástrojov na ničenie, zabíjanie majú jedni a koľko druhí...

08.03.2022, 14:04
Tak potom láskavo nereaguj do tejto témy, lebo táto téma je o efektivite Ukrajinskej armády. Nie je určená na spamy mimo témy.
👎: J.Tull
51

43. tomas12345 08.03.2022, 14:04

Tak potom láskavo nereaguj do tejto témy, lebo táto téma je o efektivite Ukrajinskej armády. Nie je určená na spamy mimo témy.

08.03.2022, 14:16
tomas12345, láskavo napíš, ktorý mj príspevok je mimo témy, dokonca spam
none
56

51. J.Tull 08.03.2022, 14:16

tomas12345, láskavo napíš, ktorý mj príspevok je mimo témy, dokonca spam

08.03.2022, 14:56
Je ich viac :

"tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin......"

MIMO TEMY, kedže táto téma nie je o tom či Putin je alebo nie je agresor....

"Lemmy, veľa chceš odo mňa... napriek všetkému si stále myslím, že treba intenzívne rokovať, vyvíjať mnohoraké úsilie pre, zo začiatku, aspoň zastavenie vojny ..."

MIMO TEMY, táto téma nie je o tom, aby sa tu písali názory ohladne rokovaní...

Astax, súhlasím, až na to, že "ukončiť vojnu, zastaviť migráciu a dohodnúť sa o podmienkach neutrality krajiny" je v záujme všetkých...
Scarlette, to je také super, keď si štáty hromažďujú zbrane namierené proti Rusku... Zopakujem; roztáča sa pertuum debile - Rusko zbrojí, rinčí zbraňami, lebo USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami a USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami, lebo Rusko zbrojí, rinčí zbraňami
Patrick, to je taká neutralita, ktorá na jednej strane zaručuje, že nebude členom žiadneho vojenského zoskupenia /Rakúsko.../ a zároveň bude mať záruky bezpečnosti od iných krajín...
Scarlette, ja mám na mysli neutralitu Ukrajiny v tom, že nebude členom NATO. Čo však nevylučuje časom /po pristupových rokovaniach, splnení podmienok.../ členstvo v EÚ"


MIMO TEMY, téma nie je o neutralite Ukrajiny ani o názoroch na zhromaždovanie zbraní.

57

56. tomas12345 08.03.2022, 14:56

Je ich viac :

"tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin......"

MIMO TEMY, kedže táto téma nie je o tom či Putin je alebo nie je agresor....

"Lemmy, veľa chceš odo mňa... napriek všetkému si stále myslím, že treba intenzívne rokovať, vyvíjať mnohoraké úsilie pre, zo začiatku, aspoň zastavenie vojny ..."

MIMO TEMY, táto téma nie je o tom, aby sa tu písali názory ohladn...

08.03.2022, 14:58
V tvojej téme už nemá význam ďalej diskutovať.
none
60

57. Lemmy 08.03.2022, 14:58

V tvojej téme už nemá význam ďalej diskutovať.

08.03.2022, 15:10
Nemá, kedže máš rád spamy a nie komentáre k téme.
64

56. tomas12345 08.03.2022, 14:56

Je ich viac :

"tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin......"

MIMO TEMY, kedže táto téma nie je o tom či Putin je alebo nie je agresor....

"Lemmy, veľa chceš odo mňa... napriek všetkému si stále myslím, že treba intenzívne rokovať, vyvíjať mnohoraké úsilie pre, zo začiatku, aspoň zastavenie vojny ..."

MIMO TEMY, táto téma nie je o tom, aby sa tu písali názory ohladn...

08.03.2022, 15:33
tomas12345, ako to, že tie príspevky sú mimo témy? Vyjadrujem svoj názor k Tvojej téme a nie k inej, ako aj reagujem na príspevky diskutérov v nej a nie v inej... alebo napríklad:
"J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?
je k téme, ale moja reakcia, na tento príspevok už nie?
Ešte si zabudol láskavo napísať, ktorý z mojich príspevkov je spam?
súhlasí: djjaro
none
66

64. J.Tull 08.03.2022, 15:33

tomas12345, ako to, že tie príspevky sú mimo témy? Vyjadrujem svoj názor k Tvojej téme a nie k inej, ako aj reagujem na príspevky diskutérov v nej a nie v inej... alebo napríklad:
"J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?
je k téme, ale moja reakcia, na tento príspevok už nie?
Ešte si zabudol láskavo napísať, ktorý z mojich príspevkov je spam...

08.03.2022, 16:12
"tomas12345, ako to, že tie príspevky sú mimo témy? Vyjadrujem svoj názor k Tvojej téme a nie k inej, ako aj reagujem na príspevky diskutérov v nej a nie v inej... alebo napríklad:"

Robíš si srandu ? Nevieš čo znamená ked ti diskutujúci napíše že píšeš mimo témy ? Skús si to naštudovať
Ked ti diskutér napíše že píšeš mimo témy, tak to neznamená že mimo príspevkov, ale mimo obsahu danej témy, už tomu chápeš ?
67

66. tomas12345 08.03.2022, 16:12

"tomas12345, ako to, že tie príspevky sú mimo témy? Vyjadrujem svoj názor k Tvojej téme a nie k inej, ako aj reagujem na príspevky diskutérov v nej a nie v inej... alebo napríklad:"

Robíš si srandu ? Nevieš čo znamená ked ti diskutujúci napíše že píšeš mimo témy ? Skús si to naštudovať
Ked ti diskutér napíše že píšeš mimo témy, tak to neznamená že mimo príspevkov, ale mimo obsahu danej témy, už tomu chápeš ?

08.03.2022, 16:52
tomas12345, takže:
""J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?"
je k téme, ale moje príspevky už nie
súhlasí: djjaro
none
90

67. J.Tull 08.03.2022, 16:52

tomas12345, takže:
""J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?"
je k téme, ale moje príspevky už nie

08.03.2022, 19:34
A kde som ja napísal že tento príspevok je k téme ???
53

43. tomas12345 08.03.2022, 14:04

Tak potom láskavo nereaguj do tejto témy, lebo táto téma je o efektivite Ukrajinskej armády. Nie je určená na spamy mimo témy.

08.03.2022, 14:19
To, že Tulla až tak táto téma neoslovuje, lebo je v nej veľa nedokázateľných informácií, neznamená, že sa nemôže vyjadriť aspoň k tomu, že Putler napadol Ukrajinu.
none
54

53. Lemmy 08.03.2022, 14:19

To, že Tulla až tak táto téma neoslovuje, lebo je v nej veľa nedokázateľných informácií, neznamená, že sa nemôže vyjadriť aspoň k tomu, že Putler napadol Ukrajinu.

08.03.2022, 14:24
Lemmy, nielenže ma neoslovuje, ale nesúhlasím s ňou, pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie...
👍: Lemmy
none
65

53. Lemmy 08.03.2022, 14:19

To, že Tulla až tak táto téma neoslovuje, lebo je v nej veľa nedokázateľných informácií, neznamená, že sa nemôže vyjadriť aspoň k tomu, že Putler napadol Ukrajinu.

08.03.2022, 16:09
Nech si to vyjadruje inde, alebo nech o tom založí tému. Táto téma bola daná na to aby sa diskutovalo k téme, a nie odveci.
68

65. tomas12345 08.03.2022, 16:09

Nech si to vyjadruje inde, alebo nech o tom založí tému. Táto téma bola daná na to aby sa diskutovalo k téme, a nie odveci.

08.03.2022, 17:04
tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..." a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../, ktoré v nej sú, sa mám vyjadrovať v inej téme
súhlasí: djjaro
none
69

68. J.Tull 08.03.2022, 17:04

tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..." a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../, ktoré v nej sú, sa mám vyjadrovať v inej téme

08.03.2022, 17:08
Ty o ľudskosti
Tomáš o nadradenosti...
none
70

68. J.Tull 08.03.2022, 17:04

tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..." a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../, ktoré v nej sú, sa mám vyjadrovať v inej téme

08.03.2022, 17:24
Rusi sú amatéri. Na lipke sa vedú iné vojny.
71

70. Fénix 08.03.2022, 17:24

Rusi sú amatéri. Na lipke sa vedú iné vojny.

08.03.2022, 17:25
Na lipke válčia inteligenti 😉
súhlasí: djjaro
none
73

71. EnaXnaY 08.03.2022, 17:25

Na lipke válčia inteligenti 😉

08.03.2022, 17:26
No do piče.
súhlasí: djjaro
none
72

70. Fénix 08.03.2022, 17:24

Rusi sú amatéri. Na lipke sa vedú iné vojny.

08.03.2022, 17:25
A na DF, tam je to atomofka kua !!!!
none
74

70. Fénix 08.03.2022, 17:24

Rusi sú amatéri. Na lipke sa vedú iné vojny.

08.03.2022, 17:43
Fénix, bárs by iných vojen nebolo... bárs b boli len také, aké sú na lipke
súhlasí: djjaro , EnaXnaY
none
75

74. J.Tull 08.03.2022, 17:43

Fénix, bárs by iných vojen nebolo... bárs b boli len také, aké sú na lipke

08.03.2022, 17:52
To sú len mediálne vojny. Niekto si naplánoval, teraz bude pandémia, zakryjeme ľuďom ústa, teraz bude vojna, zakryjeme ľuďom uši, teraz bude hladomor, zakryjeme ľuďom oči. Potom sa zobudíme z mediálneho sna do Matrixu.
76

75. Fénix 08.03.2022, 17:52

To sú len mediálne vojny. Niekto si naplánoval, teraz bude pandémia, zakryjeme ľuďom ústa, teraz bude vojna, zakryjeme ľuďom uši, teraz bude hladomor, zakryjeme ľuďom oči. Potom sa zobudíme z mediálneho sna do Matrixu.

08.03.2022, 17:59
Všetci sú masoni, hrajú divadlo. odkaz
77

76. Fénix 08.03.2022, 17:59

Všetci sú masoni, hrajú divadlo. https://www.google.sk/search?q=putin+bush+freemason&sxsrf=APq-WBu-3bplv2XjywY67r5zedQ6EfX55Q:1646757446862&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV15rF-bb2AhXDPOwKHW-8C1gQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1880&bih=970&dpr=1#imgrc=PRXjZjNBXniySM&imgdii=RT0JfrcrUTKrWM

08.03.2022, 18:01
Fénix..aké používaš kružidlo, pozerám tvoj avatar.
none
80

77. ninka 08.03.2022, 18:01

Fénix..aké používaš kružidlo, pozerám tvoj avatar.

08.03.2022, 18:05
Pětikorunu.
81

80. Fénix 08.03.2022, 18:05

Pětikorunu.

08.03.2022, 18:07
Kružidlo
none
83

81. ninka 08.03.2022, 18:07

Kružidlo

08.03.2022, 18:09
Obtáhni si pětikorunu.
84

83. Fénix 08.03.2022, 18:09

Obtáhni si pětikorunu.

08.03.2022, 18:12
Papier máš A4?
none
85

84. ninka 08.03.2022, 18:12

Papier máš A4?

08.03.2022, 18:13
Áno, kancelársky papier A4.
86

85. Fénix 08.03.2022, 18:13

Áno, kancelársky papier A4.

08.03.2022, 18:14
Tak potom kružidlo!
none
87

86. ninka 08.03.2022, 18:14

Tak potom kružidlo!

08.03.2022, 18:16
Neviem presne ako sa volá. Je kovové, má ostrý, kovový hrot, niekoľko skrutiek a iných súčiastok.
súhlasí: ninka
88

87. Fénix 08.03.2022, 18:16

Neviem presne ako sa volá. Je kovové, má ostrý, kovový hrot, niekoľko skrutiek a iných súčiastok.

08.03.2022, 18:18
Veď kružidlo je spisovné slovo.

odkaz
none
82

76. Fénix 08.03.2022, 17:59

Všetci sú masoni, hrajú divadlo. https://www.google.sk/search?q=putin+bush+freemason&sxsrf=APq-WBu-3bplv2XjywY67r5zedQ6EfX55Q:1646757446862&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV15rF-bb2AhXDPOwKHW-8C1gQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1880&bih=970&dpr=1#imgrc=PRXjZjNBXniySM&imgdii=RT0JfrcrUTKrWM

08.03.2022, 18:08
19 November 2006: George Bush and Vladimir Putin, wearing a Vietnamese ao dai silk tunic in Hanoi, Vietnam
none
89

76. Fénix 08.03.2022, 17:59

Všetci sú masoni, hrajú divadlo. https://www.google.sk/search?q=putin+bush+freemason&sxsrf=APq-WBu-3bplv2XjywY67r5zedQ6EfX55Q:1646757446862&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV15rF-bb2AhXDPOwKHW-8C1gQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1880&bih=970&dpr=1#imgrc=PRXjZjNBXniySM&imgdii=RT0JfrcrUTKrWM

08.03.2022, 18:20
Fajne hábity
none
91

68. J.Tull 08.03.2022, 17:04

tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..." a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../, ktoré v nej sú, sa mám vyjadrovať v inej téme

08.03.2022, 21:38
"tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..."


Co je zlé na analýze vojny ? Nikto sa nad tým nepozastavuje okrem teba !


"a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../"

Cituj kde som písal, že mi tie ostatné príspevky na ktoré si tu reagoval nevadia...
👎: J.Tull
92

91. tomas12345 08.03.2022, 21:38

"tomas12345, o tom, že nesúhlasím s touto témou, "pretože zľahčuje vážnosť situácie, hrôzy, ktoré sa dejú ... akoby to bola len akási internetová hra a nie skutočné mnohoraké ľudské tragédie..."


Co je zlé na analýze vojny ? Nikto sa nad tým nepozastavuje okrem teba !


"a píšem v nej svoje názory, ktorými reagujem na príspevky /ktoré Ti už nevadia; tie podľa Teba nie sú asi od veci.../"

Cituj kde som písal, že mi tie ostatné príspevky na ktoré si tu reagoval nevadia.....

09.03.2022, 10:31
tomas12345, to, že analýza vojny ani zďaleka nie je len o sile zbraní, je len malým zrniečkom, ktoré potvrdzuje, že táto téma nie je o analýze, ale o Tvojej hlúpej* "hre na vojačikov", pričom vonku prebieha skutočná plná ľudského utrpenia...
*Hlúpej preto, že množstvo, kvalita zbraní /o ktorých mať pravdivé informácie, o ktoré sa možno oprieť, majú len tí, ktorí ich používajú.../ ešte nerozhoduje o ich sile. Je tu množstvo iných faktorov. Iné je odhodlanie, "nasadenie" vojakov agresora a iné tých, čo si bránia svoje domovy, svoje rodiny, svoju vlasť... dôležité je i to, či agresorovi ide o totálne zničenie krajiny, včítane civilistov, alebo sa vo svojom besnení krotí... nehovoriac o vojenskej stratégii a mnoho iných vecí...
Ty však, tak mi to vyplýva z Tvojich príspevkov, chceš poukázať na neschopnosť ruskej armády a to bez kúska ľudskosti, pochopenia hrúz vojny...
Mimochodom, aká bola efektivita USA vojsk napríklad v besnení vo Vietname...

Nevedel som, že dávaš palec hore i na príspevok, ktorý Ti vadí
none
93

92. J.Tull 09.03.2022, 10:31

tomas12345, to, že analýza vojny ani zďaleka nie je len o sile zbraní, je len malým zrniečkom, ktoré potvrdzuje, že táto téma nie je o analýze, ale o Tvojej hlúpej* "hre na vojačikov", pričom vonku prebieha skutočná plná ľudského utrpenia...
*Hlúpej preto, že množstvo, kvalita zbraní /o ktorých mať pravdivé informácie, o ktoré sa možno oprieť, majú len tí, ktorí ich používajú.../ ešte nerozhoduje o ich sile. Je tu množstvo iných faktorov. Iné je odhodlanie, "nasadenie" vojakov agresora a iné ...

09.03.2022, 17:10
"Ty však, tak mi to vyplýva z Tvojich príspevkov, chceš poukázať na neschopnosť ruskej armády"

Pokiaľ si si všimol nadpis a čítal aspon pár viet z mojho úvodného príspevku, tak by si si všimol o tom, že som v tomto príspevku nepísal o NEEFEKTIVITE Ruskej armády, ale o NEEFEKTIVITE Ukrajinskej armády.... A to je u teba največší problém, oponent napíše príspevok, ty si z neho prečítaš len dve slová, a potom ideš k nemu diskutovať.... Skús si teda čítať celé príspevky a ich aj pochopiť....

V téme je desiatka spamových príspevkov, ja som dal len na asi JEDEN palec hore, a už z toho následne vyvodzuješ že schvalujem príspevky mimo témy ?


No coment...
94

93. tomas12345 09.03.2022, 17:10

"Ty však, tak mi to vyplýva z Tvojich príspevkov, chceš poukázať na neschopnosť ruskej armády"

Pokiaľ si si všimol nadpis a čítal aspon pár viet z mojho úvodného príspevku, tak by si si všimol o tom, že som v tomto príspevku nepísal o NEEFEKTIVITE Ruskej armády, ale o NEEFEKTIVITE Ukrajinskej armády.... A to je u teba največší problém, oponent napíše príspevok, ty si z neho prečítaš len dve slová, a potom ideš k nemu diskutovať.... Skús si teda čítať celé príspevky a ich aj pochopiť....<b...

10.03.2022, 10:45
tomas12345, áno, aj z nadpisu vyplýva, že si písal o neefektivite Ukrajinskej armády. Uviedol „Ked si porovnáme pomer sily dvoch armád dostaneme 16700 : 91000“. Ak vezmeme do úvahy iba tieto čísla, viac ako 5-násobnú presilu ruskej armády, potom táto vojna mala byť bleskovou. Putin ňou chcel ukázať „silu svojej päste“, ale tento cieľ mu nevyšiel. Vyzerá to tak, že vojna sa stáva vleklou, že Ukrajina vzdoruje lepšie než očakával. Na základe uvedeného možno povedať, že ruská armáda v tomto prípade je neefektívna... Domnieval som sa, že touto témou si chcel vyprovokovať k podobným úvahám... Čo už mýlil som sa...

Na príspevok:
„J.tull tak to je super ze moskva bude urcovat inym krajinam ci mozu vstupovat do aliancii este aj NATO aby zrusili deklaraciu o prislube vstupe ukrajiny . co si vymysli nabuduce?"
dáš palec hore. Teda buď nie je mimo témy, alebo Ti v tomto prípade vôbec nevadí, že mimo témy je
Na druhej strane moja reakciu naň:
„Scarlette, to je také super, keď si štáty hromažďujú zbrane namierené proti Rusku... Zopakujem; roztáča sa pertuum debile - Rusko zbrojí, rinčí zbraňami, lebo USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami a USA /NATO/ sa rozširuje, rinčí zbraňami, lebo Rusko zbrojí, rinčí zbraňami“
Ti už vadí, lebo je mimo témy. Ešte si mi nenapísal, ktorý môj príspevok je spam, neuviedol si ani jeden spam, ktorý by tu ktokoľvek napísal...
none
45

34. J.Tull 08.03.2022, 13:46

tomas12345, táto otázka ma nezaujíma. Putin napadol Ukrajinu, nielen protiprávne, ale predovšetkým tým spáchal neľudský, neospravedlniteľný čin. Spôsobil utrpenie nevinným, zabíja nevinných, včítane detí... tieto hrôzy treba ukončiť čím skôr, nenavyšovať ich ďalšími...
Je mi u ... koľko nástrojov na ničenie, zabíjanie majú jedni a koľko druhí...

08.03.2022, 14:06
Tull, ale ako ich ukončiť? Veľmi Ukrajine nikto vojensky nepomáha, sú v tom sami.
none
46

45. Lemmy 08.03.2022, 14:06

Tull, ale ako ich ukončiť? Veľmi Ukrajine nikto vojensky nepomáha, sú v tom sami.

08.03.2022, 14:06
Musí to urobiť asi samotná Ukrajina 😉

Vzdať sa alebo vyhrať alebo prehrať 😉
súhlasí: era , ninka
none
78

46. EnaXnaY 08.03.2022, 14:06

Musí to urobiť asi samotná Ukrajina 😉

Vzdať sa alebo vyhrať alebo prehrať 😉

08.03.2022, 18:03
Inej cesty asi niet. Ukrajina sa "musí" obetovať?
Človeka zabolí, keď to má čo i len vysloviť...
none
79

78. ninka 08.03.2022, 18:03

Inej cesty asi niet. Ukrajina sa "musí" obetovať?
Človeka zabolí, keď to má čo i len vysloviť...

08.03.2022, 18:04
Iná cesta je predlžovanie agónie 😉
none
48

45. Lemmy 08.03.2022, 14:06

Tull, ale ako ich ukončiť? Veľmi Ukrajine nikto vojensky nepomáha, sú v tom sami.

08.03.2022, 14:11
Lemmy, veľa chceš odo mňa... napriek všetkému si stále myslím, že treba intenzívne rokovať, vyvíjať mnohoraké úsilie pre, zo začiatku, aspoň zastavenie vojny ...
👍: djjaro
none
49

48. J.Tull 08.03.2022, 14:11

Lemmy, veľa chceš odo mňa... napriek všetkému si stále myslím, že treba intenzívne rokovať, vyvíjať mnohoraké úsilie pre, zo začiatku, aspoň zastavenie vojny ...

08.03.2022, 14:15
Áno, veď je vojna. To je fakt.
súhlasí: J.Tull
none
16

12. tomas12345 08.03.2022, 13:09

Cital si vobec príspevok ktorý som napísal ? Tam tie počty uvádzam. Ukrajina 16700 kusov techniky, a Rusko 91000.

Rozloženie podla zbraní máš tu v prípade Ukrajiny :

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/275226663_663314344922217_7938412688386037467_n.png?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=jFteuy10X4wAX_rdYR5&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=03_AVJoA3wSJs7yUUYZfV8_U8rHvGNVACEAV4Uf3df4WeMZ8A&oe=624AE7E7

V prípade Ruska to máš vo videu, tak to zhrniem 21900 ta...

08.03.2022, 13:12
12. "Ukrajina 16700 kusov techniky, a Rusko 91000." Máš to z dôveryhodného zdroja? Resp. čo je zárukou toho, že tie čísla sú pravdivé? Ja ak by som bol veliteľ armády, istotne by som nezverejňoval presné čísla svojej techniky.
súhlasí: J.Tull
👍: Lemmy
none
21

16. Astax 08.03.2022, 13:12

12. "Ukrajina 16700 kusov techniky, a Rusko 91000." Máš to z dôveryhodného zdroja? Resp. čo je zárukou toho, že tie čísla sú pravdivé? Ja ak by som bol veliteľ armády, istotne by som nezverejňoval presné čísla svojej techniky.

08.03.2022, 13:18
Ked si pozrieš viacero zdrojov o porovnávaní ruskej a Ukrajinskej techniky, tak všetky približne spolu sedia. Tie rozdiely nie sú až tak veľké, niekto udáva 90 tisíc kusov techniky, iní zas 85 tisíc, iní 75 tisíc, iní 93 tisíc, no približne sa to zhoduje.

Aj počas ww2 jednotlivé vlády vedeli zhruba kolko má nepriateľ bojových jednotiek... to proste nie je niečo čo by sa dalo nejako utajiť...
44

1. tomas12345 08.03.2022, 11:19

Všade sa dnes píše o hrdinstve a efektívnosti Ukrajinskej armády pri odrážaní Ruských útokov, kým Ruská armáda sa označuje za tú, čo je na Ukrajine neefektívna, má neúspechy a veľké straty. Nie je to však zceľa pravda. Rusko má dokopy 91 tisíc pozemnej a vzdušnej vojenskej pozemnej techniky https://www.youtube.com/watch?v=vSbx3N-y6MU Ukrajina má dokopy 167000 takejto vojenskej techniky https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/275226663_663314344922217_7938412688386037467_n.png?_nc_ca...

08.03.2022, 14:05
K vete: Všade sa dnes píše o hrdinstve a efektívnosti Ukrajinskej armády pri odrážaní Ruských útokov, kým Ruská armáda sa označuje za tú, čo je na Ukrajine neefektívna, má neúspechy a veľké straty.

Nezdá sa mi, žeby všade to tak písali.

súhlasí: J.Tull
none
55

44. Lemmy 08.03.2022, 14:05

K vete: Všade sa dnes píše o hrdinstve a efektívnosti Ukrajinskej armády pri odrážaní Ruských útokov, kým Ruská armáda sa označuje za tú, čo je na Ukrajine neefektívna, má neúspechy a veľké straty.

Nezdá sa mi, žeby všade to tak písali.

08.03.2022, 14:49
Ok, tak v jednom denníku v Hornej Orechovej sa o tom nepíše, spokojný ? Keby si radšej reagoval k téme....
58

55. tomas12345 08.03.2022, 14:49

Ok, tak v jednom denníku v Hornej Orechovej sa o tom nepíše, spokojný ? Keby si radšej reagoval k téme....

08.03.2022, 14:58
Posledná reakcia:

odkaz
none
61

58. Lemmy 08.03.2022, 14:58

Posledná reakcia:

https://www.dzio.sk/lipka/theme/ukrajinska-armada-nie-je-tak-efektivna-ako-sa-o-nej-hovori#61347

08.03.2022, 15:22
??? Naco tu dávaš odkaz na túto tému ?
62

61. tomas12345 08.03.2022, 15:22

??? Naco tu dávaš odkaz na túto tému ?

08.03.2022, 15:23
No načo...
Nech je to stereo ..nie mono
none
63

62. djjaro 08.03.2022, 15:23

No načo...
Nech je to stereo ..nie mono

08.03.2022, 15:24
A keď dá ešte jeden odkaz tak to bude Hi fi
none
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 333 493 B vygenerované za : 0.228 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 ) témy zobrazené : 27 824 403 x jedinečné zobrazenia : 3 003 858 x ip adresa : 3.12.147.12
dzI/Ov vek
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
štatistiky
TOPlist
podpora
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poslaním bitcoinov
none