pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Žumpa
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
zmysel života dňa :
Rozlúčka s kardinálom Tomkom
|
|
príspevkov 208 |
zobrazení 1 535 |
unikátne 204 |
tému vytvoril(a) 11.8.2022 19:15 omega
|
Téma je len na čítanie...
1
|
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom koberci. odkazodkaz
|
|
|
2
|
|
1. omega 11.08.2022, 19:15
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom ...
▲
11.08.2022, 19:38
|
Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru..................takže sex, drogy, rockenrol
|
|
|
3
|
|
2. Romankooooo 11.08.2022, 19:38
Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru..................takže sex, drogy, rockenrol
▲
11.08.2022, 19:48
|
Nie, nesmieš myslieť na Volodymynátorov chlieb každodenný.
|
|
|
4
|
|
3. peter67 11.08.2022, 19:48
Nie, nesmieš myslieť na Volodymynátorov chlieb každodenný.
▲
11.08.2022, 19:50
|
Rokankovi sa o kukurici sníva
|
|
|
5
|
|
1. omega 11.08.2022, 19:15
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom ...
▲
11.08.2022, 21:24
|
...Pápež František oblečený v pluviáli.....
Tohto jediného som sa pri rizjímaní v modlitbách obával, ale Chválme Pána, bude mať oblečený pluviál
|
|
|
7
|
|
5. Wolfsmörder 11.08.2022, 21:24
...Pápež František oblečený v pluviáli.....
Tohto jediného som sa pri rizjímaní v modlitbách obával, ale Chválme Pána, bude mať oblečený pluviál
▲
11.08.2022, 23:31
|
teba zahrnú lopatou za fľašku 😉
|
|
|
6
|
|
1. omega 11.08.2022, 19:15
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom ...
▲
11.08.2022, 23:29
|
Toto je niečo: odkazNie pohreb, ale nádhera baziliky, znútra najkrajšia budova na svete.
|
|
|
10
|
|
6. omega 11.08.2022, 23:29
Toto je niečo:
https://svetkrestanstva.postoj.sk/vendor/laravel-filemanager/images/tomko-pohreb/298414153-5538115942912594-7533021069553348978-n.jpeg
Nie pohreb, ale nádhera baziliky, znútra najkrajšia budova na svete.
▲
12.08.2022, 17:39
|
Ano, vskutku nadherná bazilika... inde deti umierajú od hladu, ale hlavna vec že má PAPA svoju luxusnú vilu
|
|
|
94
|
|
10. tomas12345 12.08.2022, 17:39
Ano, vskutku nadherná bazilika... inde deti umierajú od hladu, ale hlavna vec že má PAPA svoju luxusnú vilu
▲
18.08.2022, 14:31
|
Inde deti umierajú od hladu a Ty máš počítač....
|
|
|
96
|
|
94. TvojOponent 18.08.2022, 14:31
Inde deti umierajú od hladu a Ty máš počítač....
▲
18.08.2022, 14:32
|
To je pravda, a taký si presne!!! Inde hladujú, a ty máš počítač.
|
|
|
97
|
|
94. TvojOponent 18.08.2022, 14:31
Inde deti umierajú od hladu a Ty máš počítač....
▲
18.08.2022, 14:33
|
Inde deti umierajú od smädu a ty do Tomáška ryješ a potom si umývaš ruky.
|
|
|
147
|
|
94. TvojOponent 18.08.2022, 14:31
Inde deti umierajú od hladu a Ty máš počítač....
▲
18.08.2022, 17:36
|
Azda nechceš porovnávať počítač za pár stoviek eur s bazilikou ktorej stavba stála miliardy eur - v prepočte na dnešné peniaze. Alebo s PAPA prstenmi, ktorých len jeden má hodnotu státisiciek až milionov eur....
Za druhé, pre akého frasa potrebuje mať pápež zlaté prstene a šperky, a baziliku za miliardy eur, ako i ostatné vysoko honosné budovy ? Ježiš nás neučil stavať honosné paláce a byť ovešaný zlatom, ale žiť v chudobe a prebytok penazí dávať chudobným...
|
|
|
8
|
|
1. omega 11.08.2022, 19:15
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom ...
▲
12.08.2022, 00:07
|
Pamätám sa, ako sme sa v 2015 lúčili aj s kardinálom Jánom Chryzostomom Korcom. odkaz"Premiér Robert Fico vo svojom príhovore povedal, že je veľmi vďačný, že mohol spoznal takú veľkú morálnu a duchovnú osobnosť, ktorá prerástla hranice Slovenska. „Každé jedno stretnutie, ktoré som s ním absolvoval, bolo pre mňa sviatkom. Vždy som sa z každého stretnutia veľmi veľa naučil. Pamätám sa, ako ku mne zdvíhal prst a hovoril: Nezabúdajte na ľudí, nezabúdajte na Slovensko! Otec kardinál bol požehnaním pre slovenskú zem,“ povedal Fico." "Hlbokú ľútosť nad úmrtím nitrianskeho emeritného biskupa Jána Chryzostoma Korca vyslovil premiér Robert Fico. Podľa neho išlo o človeka, ktorý vedel poradiť, ale aj pokarhať v tom najlepšom slova zmysle. „Dovoľte mi, aby som vyjadril hlbokú ľútosť nad informáciou, že dnes zomrel otec kardinál Korec, pretože to bola naozaj žijúca legenda Slovenska a ja som v otcovi kardinálovi Korcovi vždy mal človeka, ktorý vedel aj poradiť, ktorý vedel aj pokarhať v tom najlepšom slova zmysle. Asi to tak niekto chcel, že v jeden deň, keď si pripomíname 200. výročie slovenského velikána Ľudovíta Štúra, odchádza iný velikán slovenského národa, otec kardinál Korec. A chcem ešte raz vysloviť obrovskú ľútosť,“ povedal Fico." odkaz Niekoľko mesiacov predtým mal svoje posledné, 91. narodeniny: odkaz
|
|
|
9
|
|
8. Pebo 12.08.2022, 00:07
Pamätám sa, ako sme sa v 2015 lúčili aj s kardinálom Jánom Chryzostomom Korcom.
https://www.ta3.com/clanok/75750/veriaci-sa-v-nitre-rozlucili-s-kardinalom-korcom
"Premiér Robert Fico vo svojom príhovore povedal, že je veľmi vďačný, že mohol spoznal takú veľkú morálnu a duchovnú osobnosť, ktorá prerástla hranice Slovenska. „Každé jedno stretnutie, ktoré som s ním absolvoval, bolo pre mňa sviatkom. Vždy som sa z každého stretnutia veľmi veľa naučil. Pamätám sa, ako ku mne zdvíhal ...
▲
12.08.2022, 12:11
|
Katolík a bývalý Smerák Ján Podmanický o Smere, Ficovi a Korcovi: "Kardinál Korec zmenil Roberta Fica ... Ale postupne v Smere prevládol princíp, že pri kultúrno-etických témach neexistuje stranícka disciplína a poslanci môžu hlasovať slobodne. ... Vždy však u nás existovala diskusia. Nevychádzame s tým von, ale rôzne názory sa rešpektujú. Napríklad hoci sa vzťah Roberta Fica a kardinála Korca niekedy zosmiešňoval, on bol naozaj úprimný. Sám som bol toho svedkom. Premiér vnímal kardinála ako veľkú osobnosť, navštevoval ho, aj s ním niektoré veci konzultoval. Keby bolo možné, aby kardinál začal s Robertom Ficom komunikovať o dvadsať rokov skôr, tak by sme možno mali najlepšieho kresťanskodemokratického premiéra v Európe. (Smiech.) ... Ale osobnosť kardinála Korca ho nepochybne zasiahla a ovplyvnila ho. A pod dojmom toho si na niektoré veci upravil názor. Človek dozrieva. ... Aj názory Roberta Fica pod vplyvom stretnutí s ľuďmi ako kardinál Korec vyzreli do dnešnej podoby. Je to normálna vec. Premiér Fico má o dobré vzťahy s cirkvou naozaj úprimný záujem." odkaz Pozri (vypočuj) zvukovú nahrávku rozhovoru s kardinálom Korcom z r. 2014 - najmä od 30. minúty kritizuje prvé prejavy súčasných negatív v Európe: odkaz
|
|
|
11
|
|
1. omega 11.08.2022, 19:15
Na bratislavskom letisku. Priamy prenos z poslednej rozlúčky s kardinálom Jozefom Tomkom vo Vatikáne budú naživo vysielať TV Lux, Jednotka, TA3 aj Rádio Lumen. Vo Vatikáne bude pohreb kardinála Tomka prebiehať podľa zvyklostí pri pohreboch členov kardinálskeho zboru. Svätá omša bude v latinčine a taliančine s liturgickými rúchami tmavočervenej farby. Pápež František oblečený v pluviáli, liturgickom plášti, záverečné modlitby prednesie nad rakvou položenou na dlažbe, respektíve na rozprestretom ...
▲
17.08.2022, 09:38
|
Smutný článok, ale obávam sa, že niečo na tom, čo sa v ňom píše, pravdy bude: odkaz
|
|
|
12
|
|
11. Pebo 17.08.2022, 09:38
Smutný článok, ale obávam sa, že niečo na tom, čo sa v ňom píše, pravdy bude: https://www.hlavnespravy.sk/dnes-mnohi-vyronia-slzu-za-kardinala-tomka-ale-slzu-treba-vyronit-hlavne-za-dnesnu-cirkev/2905684
▲
17.08.2022, 10:19
|
11. Ten článok nie je smutný, ale primitívny a fanatický. Odporúčam nečítať konšpiračné weby a radšej chápať realitu aká je.
|
|
|
13
|
|
12. Patrick 17.08.2022, 10:19
11. Ten článok nie je smutný, ale primitívny a fanatický. Odporúčam nečítať konšpiračné weby a radšej chápať realitu aká je.
▲
17.08.2022, 12:44
|
Sloboda je dôležitá. Napr. Dag Daniš: "Zakázané médiá sú späť. Je to dobrá správa Hlavné správy a ďalšie „zakázané médiá“ už nie sú blokované. Túto informáciu môžeme privítať. Nejde iba o slobodu slova a cenzúru, ale o oveľa viac." odkazodkazAle treba aspoň niektorým biskupom uznať, že potom sa snažili aspoň sčasti napraviť určité veci. Napr. Stanislav Zvolenský sa potom vyjadril, že je za rešpektovanie aj tých ľudí, ktorí sa nechcú dať očkovať proti covid-19: odkazOkrem toho spolu s dalšími biskupmi a ľuďmi napísali vláde list: "List s prosbou o otvorenie brán chrámov pre neočkovaných odniesol premiérovi arcibiskup Stanislav Zvolenský..." odkaz
|
|
|
14
|
|
13. Pebo 17.08.2022, 12:44
Sloboda je dôležitá. Napr. Dag Daniš: "Zakázané médiá sú späť. Je to dobrá správa Hlavné správy a ďalšie „zakázané médiá“ už nie sú blokované. Túto informáciu môžeme privítať. Nejde iba o slobodu slova a cenzúru, ale o oveľa viac." https://dennikstandard.sk/224044/zakazane-media-su-spat-je-to-dobra-sprava/ https://www.hlavnydennik.sk/2022/08/15/dag-danis-zakazane-media-su-spat-je-to-dobra-sprava
Ale treba aspoň niektorým biskupom uznať, že potom sa snažili aspoň sčasti napraviť...
▲
17.08.2022, 12:48
|
To sa mi teda najmä na arcibiskupovi Zvolenskom páčilo, podobne za ten list si zaslúžia pochvalu aj ostatní, čo ho napísali
|
|
|
15
|
|
13. Pebo 17.08.2022, 12:44
Sloboda je dôležitá. Napr. Dag Daniš: "Zakázané médiá sú späť. Je to dobrá správa Hlavné správy a ďalšie „zakázané médiá“ už nie sú blokované. Túto informáciu môžeme privítať. Nejde iba o slobodu slova a cenzúru, ale o oveľa viac." https://dennikstandard.sk/224044/zakazane-media-su-spat-je-to-dobra-sprava/ https://www.hlavnydennik.sk/2022/08/15/dag-danis-zakazane-media-su-spat-je-to-dobra-sprava
Ale treba aspoň niektorým biskupom uznať, že potom sa snažili aspoň sčasti napraviť...
▲
17.08.2022, 14:00
|
13. Sloboda má byť ale aj zodpovedná. Šíriť klamstvá a nenávisť nie je prejavom slobody. Preto bolo správne, že boli tieto médiá zablokované. Kiežby aj navždy zostali.
|
|
|
16
|
|
15. Patrick 17.08.2022, 14:00
13. Sloboda má byť ale aj zodpovedná. Šíriť klamstvá a nenávisť nie je prejavom slobody. Preto bolo správne, že boli tieto médiá zablokované. Kiežby aj navždy zostali.
▲
17.08.2022, 14:26
|
Patrick, kto rozhodne o tom, čo je pravdivá informácia a čo klamstvo?
|
|
|
17
|
|
16. J.Tull 17.08.2022, 14:26
Patrick, kto rozhodne o tom, čo je pravdivá informácia a čo klamstvo?
▲
17.08.2022, 14:33
|
J.Tull, cenzori
|
|
|
18
|
|
17. Pebo 17.08.2022, 14:33
J.Tull, cenzori
▲
17.08.2022, 14:40
|
Politbyro
|
|
|
19
|
|
18. era 17.08.2022, 14:40
Politbyro
▲
17.08.2022, 14:53
|
Covid-byro (výraz Dr. Bukovského, napr. odkaz )
|
|
|
21
|
|
16. J.Tull 17.08.2022, 14:26
Patrick, kto rozhodne o tom, čo je pravdivá informácia a čo klamstvo?
▲
17.08.2022, 15:36
|
|
22
|
|
21. Patrick 17.08.2022, 15:36
16. no predsa autority.
▲
17.08.2022, 15:45
|
Patrick, informácie nám nie vždy sprostredkúvajú autority, pričom autorita ešte neznamená aj odbornosť, neomylnosť, dokonca ani samotná odbornosť /autorita/ nezaručuje, že nemôže zavádzať... Podľa mňa, tu pomôže iba kritické myslenie odkaz
|
|
|
24
|
|
22. J.Tull 17.08.2022, 15:45
Patrick, informácie nám nie vždy sprostredkúvajú autority, pričom autorita ešte neznamená aj odbornosť, neomylnosť, dokonca ani samotná odbornosť /autorita/ nezaručuje, že nemôže zavádzať... Podľa mňa, tu pomôže iba kritické myslenie https://kritickemyslenie.sk/co-je-kriticke-myslenie/
▲
17.08.2022, 16:04
|
22. Tull, chceš povedať, že keby Krčméry a tisíce doktorov po celom svete nenabádali ľudí, aby nosili rúško - a keby to ani žiadna iná autorita (WHO, ministrestrá zdravotníctva a pod.) nosil by si ho len na základe svojho vlastného kritického uváženia?
|
|
|
27
|
|
24. Patrick 17.08.2022, 16:04
22. Tull, chceš povedať, že keby Krčméry a tisíce doktorov po celom svete nenabádali ľudí, aby nosili rúško - a keby to ani žiadna iná autorita (WHO, ministrestrá zdravotníctva a pod.) nosil by si ho len na základe svojho vlastného kritického uváženia?
▲
17.08.2022, 16:22
|
Patrick, nepochopil si: "...snaha o pochopenie akejkoľvek informácie v čo najširších súvislostiach... ...Skúma motívy a kvalifikáciu autorov, logickú súdržnosť prezentovaných tvrdení, dôveryhodnosť použitých dôkazov, poctivosť vo vyvodzovaní dôsledkov či vernosť vedeckej metodológii...." + dodám, porovnáva informácie z viacerých zdrojov a samozrejme s vlastnou skúsenosťou... atď.
|
|
|
23
|
|
21. Patrick 17.08.2022, 15:36
16. no predsa autority.
▲
17.08.2022, 15:46
|
A kto vlastne rozhodne, kto je autoritou a kto nie je?
|
|
|
20
|
|
11. Pebo 17.08.2022, 09:38
Smutný článok, ale obávam sa, že niečo na tom, čo sa v ňom píše, pravdy bude: https://www.hlavnespravy.sk/dnes-mnohi-vyronia-slzu-za-kardinala-tomka-ale-slzu-treba-vyronit-hlavne-za-dnesnu-cirkev/2905684
▲
17.08.2022, 15:36
|
Je to taký fanatizmus, akože nedávajte na kostoly hromozvody, však máte veriť Pánu Bohu 🙂 Boh sa nemá pokúšať a keď je nejaká nákazlivá choroba, tak je v pohode nosiť rúško.
|
|
|
25
|
|
20. omega 17.08.2022, 15:36
Je to taký fanatizmus, akože nedávajte na kostoly hromozvody, však máte veriť Pánu Bohu 🙂 Boh sa nemá pokúšať a keď je nejaká nákazlivá choroba, tak je v pohode nosiť rúško.
▲
17.08.2022, 16:16
|
Tam bol problém akýsi prehnaný covidizmus. V rámci neho najdôležitejšie i pre veriacich boli povinné rúška a respirátory - aj vonku a v prírode, povinné pravidelné testy, kvázi povinné očkovanie, zatváranie kostolov, rozdeľovanie veriacich (a všetkých) na zaočkovaných a nezaočkovaných, zákaz pre neočkovaných chodiť na sv. omše... Prirodzená imunita a Božia ochrana sa do úvahy veľmi nebrali, svetské sa uprednostnilo pred svätým, iný názor a prístup - vrátane vedeckého, odborného sa popieral... Je dobré, že potom sa to aspoň čiastočne napravilo, napr. na dobrovoľnosť
|
|
|
26
|
|
25. Pebo 17.08.2022, 16:16
Tam bol problém akýsi prehnaný covidizmus. V rámci neho najdôležitejšie i pre veriacich boli povinné rúška a respirátory - aj vonku a v prírode, povinné pravidelné testy, kvázi povinné očkovanie, zatváranie kostolov, rozdeľovanie veriacich (a všetkých) na zaočkovaných a nezaočkovaných, zákaz pre neočkovaných chodiť na sv. omše... Prirodzená imunita a Božia ochrana sa do úvahy veľmi nebrali, svetské sa uprednostnilo pred svätým, iný názor a prístup - vrátane vedeckého, odborného sa popieral... Je...
▲
17.08.2022, 16:22
|
O iný odborný prístup sa snažil aj projekt Hovorme spolu, v ktorom sa k týmto témam alternatívne vyjadrovali iní odborníci: odkaz
|
|
|
28
|
|
26. Pebo 17.08.2022, 16:22
O iný odborný prístup sa snažil aj projekt Hovorme spolu, v ktorom sa k týmto témam alternatívne vyjadrovali iní odborníci:
https://youtube.com/channel/UCO4hk09_knqNk_AwKfbS_iA
▲
17.08.2022, 16:26
|
S dezolátmi sa nedebatuje.
|
|
|
33
|
|
28. era 17.08.2022, 16:26
S dezolátmi sa nedebatuje.
▲
17.08.2022, 18:02
|
|
40
|
|
33. peter67 17.08.2022, 18:02
Tak preto mi neodpovedáš.
▲
17.08.2022, 19:58
|
Ale dávam ti palce hore!
|
|
|
45
|
|
40. era 17.08.2022, 19:58
Ale dávam ti palce hore!
▲
17.08.2022, 20:05
|
|
29
|
|
25. Pebo 17.08.2022, 16:16
Tam bol problém akýsi prehnaný covidizmus. V rámci neho najdôležitejšie i pre veriacich boli povinné rúška a respirátory - aj vonku a v prírode, povinné pravidelné testy, kvázi povinné očkovanie, zatváranie kostolov, rozdeľovanie veriacich (a všetkých) na zaočkovaných a nezaočkovaných, zákaz pre neočkovaných chodiť na sv. omše... Prirodzená imunita a Božia ochrana sa do úvahy veľmi nebrali, svetské sa uprednostnilo pred svätým, iný názor a prístup - vrátane vedeckého, odborného sa popieral... Je...
▲
17.08.2022, 16:27
|
Pebo, profesionálny klérus navrhol: "povinné rúška a respirátory - aj vonku a v prírode, povinné pravidelné testy, kvázi povinné očkovanie, zatváranie kostolov, rozdeľovanie veriacich (a všetkých) na zaočkovaných a nezaočkovaných, zákaz pre neočkovaných chodiť na sv. omše..."
|
|
|
30
|
|
29. J.Tull 17.08.2022, 16:27
Pebo, profesionálny klérus navrhol: "povinné rúška a respirátory - aj vonku a v prírode, povinné pravidelné testy, kvázi povinné očkovanie, zatváranie kostolov, rozdeľovanie veriacich (a všetkých) na zaočkovaných a nezaočkovaných, zákaz pre neočkovaných chodiť na sv. omše..."
▲
17.08.2022, 16:36
|
Neviem, čo máš na mysli. Napr. k tým rúškam som dal nedávno príspevok v tejto téme: odkazCitujem: "Ale nečudujem sa Matovičovi [ktorý neraz rúško nenosil a dostal za to pokutu]. Teda ak to berieme tak, že často sa ťažšie rozpráva a dýcha s rúškom a respirátorom. Hoci v určitých situáciách, keď je väčšia koncentrácia vírusu a sme blízko iných ľudí, rúška môžu pomáhať, predsa len... Viď aj príklady z médií: "Ak rúško nosíme len na veľmi krátky čas, napríklad cestou do potravín a v potravinách alebo po novom v kaderníckom salóne, často si neuvedomujeme, aké je náročné mať túto pomôcku na tvári celý deň. A najmä aké zdravotné komplikácie u niektorých ľudí to vyvoláva. ... Oveľa závažnejšiu skúsenosť s nosením rúšok má predavačka potravín zo stredného Slovenska, ktorá nechcela byť menovaná. Pretože pracuje za pokladnicou, rúško musí mať stále na tvári. Táto povinnosť jej však nerobí dobre a pravidelne v práci odpadne. „Zašla som s týmto problémom za lekárkou a tá mi povedala, že keď nosím rúško dvanásť hodín v kuse, mám zhoršené dýchanie a trpí tým mozog,“ uviedla. Do redakcie sme dostali podnet aj od ďalšej predavačky v potravinách, ktorá pracuje za pokladnicou. Pre nosenie rúška musí niekoľkokrát za deň vyjsť von a zhlboka dýchať, pretože sa cíti na odpadnutie. ... prípad vodiča z New Jersey, ktorý autom narazil do stĺpa, pričom prednú časť vozidla mal úplne zdemolovanú... Polícii však povedal, že počas jazdy mal na tvári nasadenú ochrannú masku N95, aby sa chránil proti novému koronavírusu. Nerátal však s tým, že ho táto ochranná pomôcka môže takmer pripraviť o život, pretože počas jazdy omdlel. „Vodič, ktorý nebol vážne zranený, bol jedinou osobou v aute a omdlel v dôsledku nedostatočného príjmu kyslíka a nadmerného príjmu oxidu uhličitého,“ stojí v stanovisku polície v Lincoln Park, ktoré zverejnila na sociálnej sieti Facebook... Portál sa preto zamyslel, či je nosenie ochranného rúška také nebezpečné, že môže takto ohroziť život vodičov a ďalších osôb. Podľa lekára Stavrosa G. Christoudiasa, ktorého v súvislosti s prípadom oslovili, všetko závisí od modelu rúška a osobných rizikových faktorov daného jedinca, ako je obezita či fajčenie. Podľa neho je možné, že človek nosením rúška stratí vedomie. Christoudias však upozornil, že odpadnúť pre nosenie rúška nie je spôsobené nedostatkom kyslíka, ale nadmerným hromadením oxidu uhličitého. ... Nejasnosti do celej záležitosti vniesla iba Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) svojím stanoviskom, že len dve skupiny ľudí by mali nosiť ochranné rúška - ľudia nakazení vírusom a osoby, ktoré sa starajú o ľudí podozrivých na koronavírus. Odborníci z WHO vysvetlili, že rúška totiž môžu byť kontaminované kašľom a kýchaním, navyše vytvárajú falošný pocit bezpečia. Podľa WHO je preto oveľa vhodnejšou prevenciou proti novému koronavírusu pravidelné umývanie rúk a sociálny odstup. Sťažujú dýchanie Rúška alebo respirátory sťažujú dýchanie v závislosti od typu či materiálu. Obmedzené dýchanie je však veľmi individuálne. Hovorí to Marek Majdan, vedúci Inštitútu pre globálne zdravie a epidemiológiu, ktorý považuje nosenie rúšok za opodstatnené. Podľa odborníka akýkoľvek typ rúška alebo respirátora je v podstate bariérou. Do akej miery, to závisí od typu rúška, materiálu, z ktorého je vyrobené, alebo od typu filtra, ktorý obsahuje. To, ako dokáže človek tolerovať takto obmedzené dýchanie, je takisto individuálne." odkaz"Moderátor televízie TA3 skolaboval v priamom prenose počas relácie... Na sociálnej sieti sa k situácii vyjadril aj Eduard Chmelár. "Moderátor TA3 Noro Dolinský v priamom prenose skolaboval. Tesne pred vysielaním som mu hovoril, že v tých respirátoroch sa nedá dýchať, nieto rozprávať." odkaz "Bakterie, zlatý stafylokok i plísně. Zkoumali jsme roušky ... Nošení roušek nám může i škodit. Především pokud jednu a tu samou nosíme více dní, nevhodně na ni saháme, anebo ji špatně pereme. Do laboratoře jsme přinesli celkem pět vzorků. ... „Třeba když nastupujete do tramvaje, roušku vyndáte z kapsy, často sáhnete i jinam než jen na šňůrky, pak ji zase sundáte, někam odložíte,“ upozorňuje Staněk. A Prusík dodává: „Za nehty a na rukou máme ohromné množství bakterií. A když si zkontaminujeme tu roušku naší kožní florou nebo florou ze zbytku těla, protože rukama si podvědomě saháme na různé části sliznic, tak si tam cizorodé bakterie zaneseme a potom je vdechujeme,“ varuje. Problém je tedy v tom, že na roušky saháme špinavýma rukama. A hlavně to, že se dotýkáme plochy, kterou si pak přikládáme na ústa a nos. V tu chvíli si na ni naneseme bakterie, které nám mohou působit problémy. ... Nosit roušku sám venku? Nesmysl, míní odborník Z toho, co jsme zjistili, vyplývá jako nejlepší varianta nosit roušku opravdu jen tam, kde jsme mezi lidmi. „Tam jsou roušky opodstatněné a opravdu mají svůj význam,“ apeluje Staněk. Řadu občanů přitom můžeme vidět v roušce i na ulici, kde kolem nich nikdo není. Mají pocit, že se chrání, přitom si možná zadělávají na zdravotní potíže. „Viděl jsem dokonce, že v tom běhají někteří sportovci. Což, myslím, není vůbec dobře. Pokud nejsou v kontaktu s někým jiným, tak je pro ně čistý vzduch samozřejmě daleko lepší. Navíc kvůli roušce dochází ke špatné výměně plynů, špatné ventilaci plic a ke zvýšení hladiny oxidu uhličitého, takže potom následuje bolení hlavy, závratě a podobně. Spíš jsem pro to, aby člověk, pokud je ve venkovním prostředí a sám, zůstal bez roušky,“ míní odborný garant Staněk. Zároveň nabádá, abychom užívali roušku po omezenou dobu. Jak jsme viděli, bakterie se s delším nošením množí a množí." odkaz "Nemecký odborník: Vonku je rúško zbytočné... U nás, tak ako v Nemecku, musia ľudia nosiť rúško aj vonku v intraviláne mesta či obce. Čo si o tom myslíte? Je to absolútny nezmysel. Ako už vlani zistili čínski vedci, k nákaze dochádza hlavne v interiéri. Skonštatovali, že prenos koronavírusu SARS-CoV-2 je problémom vnútorných priestorov. Preskúmali vyše 7 000 prípadov infekcie a z nich len jedna jediná nastala vonku. Preto stále hovorím, že 99 či dokonca až 99,9 percenta infekcií pripadá na interiér. Pod holým nebom sa prakticky nedá infikovať, a dokonca aj keby tam bol ten 0,1-percentný výskyt nákazy, stále tu máme 99,9 percenta vo vnútorných priestoroch." odkaz
|
|
|
31
|
|
30. Pebo 17.08.2022, 16:36
Neviem, čo máš na mysli. Napr. k tým rúškam som dal nedávno príspevok v tejto téme: https://www.dzio.sk/lipka/theme/dokaz-plochej-zeme#98324
Citujem: "Ale nečudujem sa Matovičovi [ktorý neraz rúško nenosil a dostal za to pokutu]. Teda ak to berieme tak, že často sa ťažšie rozpráva a dýcha s rúškom a respirátorom. Hoci v určitých situáciách, keď je väčšia koncentrácia vírusu a sme blízko iných ľudí, rúška môžu pomáhať, predsa len... Viď aj príklady z médií:
"Ak rúško nosíme len...
▲
17.08.2022, 17:40
|
Pebo, mám na mysli článok odkaz jeho veľmi, veľmi, veľmi ... jemne povedané nekorektnosť...
|
|
|
35
|
|
31. J.Tull 17.08.2022, 17:40
Pebo, mám na mysli článok https://www.hlavnespravy.sk/dnes-mnohi-vyronia-slzu-za-kardinala-tomka-ale-slzu-treba-vyronit-hlavne-za-dnesnu-cirkev/2905684 jeho veľmi, veľmi, veľmi ... jemne povedané nekorektnosť...
▲
17.08.2022, 18:15
|
No hej, ale asi aj miera úprimnosti v tom bola
|
|
|
34
|
|
30. Pebo 17.08.2022, 16:36
Neviem, čo máš na mysli. Napr. k tým rúškam som dal nedávno príspevok v tejto téme: https://www.dzio.sk/lipka/theme/dokaz-plochej-zeme#98324
Citujem: "Ale nečudujem sa Matovičovi [ktorý neraz rúško nenosil a dostal za to pokutu]. Teda ak to berieme tak, že často sa ťažšie rozpráva a dýcha s rúškom a respirátorom. Hoci v určitých situáciách, keď je väčšia koncentrácia vírusu a sme blízko iných ľudí, rúška môžu pomáhať, predsa len... Viď aj príklady z médií:
"Ak rúško nosíme len...
▲
17.08.2022, 18:14
|
Aby to nevyzeralo, že Cirkev všeobecne bola v súlade s tým tzv. covidizmom, viď moje príspevky tu 13, 14. Viď tiež napr. ,Stanovisko o. z. SLOVENSKÍ KATOLÍCI proti vyhláseniu hovorcu KBS, že si nemožno uplatniť voči vakcinácii výhradu vo svedomí' odkaz List katolíckeho kňaza Doc. ThDr. ICLic. Štefana Mordela, PhD.: ,Vdp Štefan Mordel: Otvorený list hovorcovi KBS na verejné vyhlásenie o nemožnosti uplatnenia výhrady svedomia´ odkaz Pozri tiež názor katolíka RNDr. Jána Baránka, ktorému sa mu nepáčia ,kolaborujúci biskupi': odkaz To veľmi nedokáže vykompenzovať ani prípad, keď ,Biskup skritizoval nový seriál RTVS pre lesbické bozkávanie' odkaz Ďalšie dobré príklady, napr.: ,Gréckokatolícky kňaz: „Očkovanie musí byť dobrovoľné a nemôže ísť proti svedomiu človeka!“ odkaz Video: odkazKatolícky kňaz: ,Poslušnosť voči autoritám... Alebo vlci v ovčom rúchu': odkaz,Kardinál Müller: Hranica pozemskej moci sa končí pri slobode viery a svedomia' odkaz,Chorvátski biskupi proti povinnému očkovaniu – uplynulú sobotu sa k nim v Záhrebe pridalo 80 000 ľudí' odkaz
|
|
|
44
|
|
34. Pebo 17.08.2022, 18:14
Aby to nevyzeralo, že Cirkev všeobecne bola v súlade s tým tzv. covidizmom, viď moje príspevky tu 13, 14.
Viď tiež napr. ,Stanovisko o. z. SLOVENSKÍ KATOLÍCI proti vyhláseniu hovorcu KBS, že si nemožno uplatniť voči vakcinácii výhradu vo svedomí' https://bit.ly/3KxmDHt List katolíckeho kňaza Doc. ThDr. ICLic. Štefana Mordela, PhD.: ,Vdp Štefan Mordel: Otvorený list hovorcovi KBS na verejné vyhlásenie o nemožnosti uplatnenia výhrady svedomia´ https://bit.ly/3IedeCS Pozri ...
▲
17.08.2022, 20:05
|
80. To sú všetko príklady neposlušnosti. Ste ako Lutheráni. Možno ešte horšie, lebo nemáte hanbu sa nazývať katolíkmi
|
|
|
182
|
|
44. Patrick 17.08.2022, 20:05
80. To sú všetko príklady neposlušnosti. Ste ako Lutheráni. Možno ešte horšie, lebo nemáte hanbu sa nazývať katolíkmi
▲
19.08.2022, 19:10
|
Zato, že neprijali covidizmus, sú neposlušní? Písmo predsa hovorí: ,diablovi sa vzoprite...' (Jak 4,7) Nehovorí ,podriaďte sa diablovi', lež ,vzoprite sa'. "A čo mu odpovedá Boh? "Ponechal som si sedemtisíc mužov, ktorí nezohli kolená pred Bálom." odkazNiekedy tých, ktorí sa nepodriadili diablovi, nezohli pre ním kolená, je iba menšina
|
|
|
183
|
|
182. Pebo 19.08.2022, 19:10
Zato, že neprijali covidizmus, sú neposlušní? Písmo predsa hovorí: ,diablovi sa vzoprite...' (Jak 4,7) Nehovorí ,podriaďte sa diablovi', lež ,vzoprite sa'.
"A čo mu odpovedá Boh? "Ponechal som si sedemtisíc mužov, ktorí nezohli kolená pred Bálom." http://a-repko.sk/knihy/slovak_bible/Rim11.htm
Niekedy tých, ktorí sa nepodriadili diablovi, nezohli pre ním kolená, je iba menšina
▲
19.08.2022, 19:17
|
Pebo, ale veď covid je diabol... voči nemu sa treba vzoprieť... aj očkovaním /nie však zmatovične...systémom hlava nehlava a iné spôsoby liečby zanedbať.../
|
|
|
184
|
|
183. J.Tull 19.08.2022, 19:17
Pebo, ale veď covid je diabol... voči nemu sa treba vzoprieť... aj očkovaním /nie však zmatovične...systémom hlava nehlava a iné spôsoby liečby zanedbať.../
▲
19.08.2022, 19:25
|
Názor nikomu neberiem. Avšak čo mám na mysli tým covidizmom (nie covidom), možno ukázať napr. aj týmto videom, v ktorom o ňom nedávno hovoril Milan Markovič (najmä prvých cca 35 minút): odkaz
|
|
|
190
|
|
184. Pebo 19.08.2022, 19:25
Názor nikomu neberiem. Avšak čo mám na mysli tým covidizmom (nie covidom), možno ukázať napr. aj týmto videom, v ktorom o ňom nedávno hovoril Milan Markovič (najmä prvých cca 35 minút):
https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=dKjj-17HHKs&feature=emb_logo
▲
20.08.2022, 09:41
|
Pebo, z mnohých dôvodov nebudem pozerať vyše hodinové video... buď uveď minutáž, alebo napíš vlastnými slovami... Písal som viackrát na df-kách o zmatovičnosti tejto vlády a to i v súvislosti s korona opatreniami, nebudem teraz opakovať ... písal aj ohľadom očkovania hlava nehlava, koronabiznise... To všetko by sa dalo nazvať covidizmom, ale rovnako aj mnohé vyjadrenia niektorých odporcov, akým je napr. už spomenutý Dr. Igor Bukovský....
|
|
|
191
|
|
190. J.Tull 20.08.2022, 09:41
Pebo, z mnohých dôvodov nebudem pozerať vyše hodinové video... buď uveď minutáž, alebo napíš vlastnými slovami... Písal som viackrát na df-kách o zmatovičnosti tejto vlády a to i v súvislosti s korona opatreniami, nebudem teraz opakovať ... písal aj ohľadom očkovania hlava nehlava, koronabiznise... To všetko by sa dalo nazvať covidizmom, ale rovnako aj mnohé vyjadrenia niektorých odporcov, akým je napr. už spomenutý Dr. Igor Bukovský....
▲
20.08.2022, 16:39
|
Covidizmus sú neprimerané alebo nadmerné opatrenia, obmedzenia, povinné namiesto dobrovoľného a pod. Ani Dr. Bukovský nie je dokonalý, to je jasné, ale predsa len v súvislosti s covidom dával zväčša dobré príspevky, názory, informácie
|
|
|
192
|
|
191. Pebo 20.08.2022, 16:39
Covidizmus sú neprimerané alebo nadmerné opatrenia, obmedzenia, povinné namiesto dobrovoľného a pod. Ani Dr. Bukovský nie je dokonalý, to je jasné, ale predsa len v súvislosti s covidom dával zväčša dobré príspevky, názory, informácie
▲
20.08.2022, 16:45
|
Zaplatíš si celú liečbu, ak ochorieš? Nie, ale máš plnú hubu kecov proti opatreniam.
|
|
|
195
|
|
192. Lemmy 20.08.2022, 16:45
Zaplatíš si celú liečbu, ak ochorieš? Nie, ale máš plnú hubu kecov proti opatreniam.
▲
20.08.2022, 16:51
|
Na to naši predkovia vymysleli zdravotné poistenie, aby som si nemusel platiť celú liečbu. Myslím, že je dané zákonmi a predpismi, čo mi preplatia a čo nie.
A plnú hubu kecov mať môže každý. V demokracii to tak bežne funguje.
|
|
|
197
|
|
195. era 20.08.2022, 16:51
Na to naši predkovia vymysleli zdravotné poistenie, aby som si nemusel platiť celú liečbu. Myslím, že je dané zákonmi a predpismi, čo mi preplatia a čo nie.
A plnú hubu kecov mať môže každý. V demokracii to tak bežne funguje.
▲
20.08.2022, 16:54
|
Tak potom vysvetli Pebovi, že má brať ohľad aj na druhých, ak zneužíva zdravotné poistenie.
|
|
|
198
|
|
197. Lemmy 20.08.2022, 16:54
Tak potom vysvetli Pebovi, že má brať ohľad aj na druhých, ak zneužíva zdravotné poistenie.
▲
20.08.2022, 16:59
|
Zdravotné poistenie sa dá zneužívať?
|
|
|
200
|
|
198. era 20.08.2022, 16:59
Zdravotné poistenie sa dá zneužívať?
▲
20.08.2022, 17:29
|
Samozrejme, že dá!!! Zavoláš si záchranku, lebo ťa silne bolí brucho z dôvodu, že ťa tlačia sociálne dávky!! Alebo sa dáš zatvoriť na oddelenie hoc aj uzavreté, lebo už nemáš na vifónky a hladom trpieť sa ti nechce. Stačí, alebo mám pokračovať?
|
|
|
203
|
|
198. era 20.08.2022, 16:59
Zdravotné poistenie sa dá zneužívať?
▲
20.08.2022, 17:46
|
Áno, ak si proti opatreniam, nedodržuješ hygienické pokyny, ale napriek tomu chceš získavať výhody zo zdravotného poistenia.
Tak konajú všetci anticovidi, parazity v tejto spoločnosti. Napríklad Pebo.
|
|
|
205
|
|
203. Lemmy 20.08.2022, 17:46
Áno, ak si proti opatreniam, nedodržuješ hygienické pokyny, ale napriek tomu chceš získavať výhody zo zdravotného poistenia.
Tak konajú všetci anticovidi, parazity v tejto spoločnosti. Napríklad Pebo.
▲
20.08.2022, 18:48
|
A čo hovoríš na fajčiarov? Aj tí zneužívajú?
Alebo alkoholici?
|
|
|
208
|
|
205. era 20.08.2022, 18:48
A čo hovoríš na fajčiarov? Aj tí zneužívajú?
Alebo alkoholici?
▲
20.08.2022, 20:05
|
Áno, zneužívajú, ale spoločnosť ich toleruje.
|
|
|
199
|
|
192. Lemmy 20.08.2022, 16:45
Zaplatíš si celú liečbu, ak ochorieš? Nie, ale máš plnú hubu kecov proti opatreniam.
▲
20.08.2022, 17:12
|
Ty si ako covidový fašista, ktorý chce obmedzovať zdravých ľudí. Cezo mňa musel ten koronavírus sars cov 2 prejsť viackrát. Celé tie roky sa pohybujem v Bratislave medzi mnohými ľuďmi, aj bez rúška... Ale niekto tým prejde bez príznakov alebo s nezávažnými miernymi príznakmi. Žiadne väčšie ťažkosti mu to neurobí. Dokonca podľa lekárov až 90 percent ľudí má nezávažný priebeh. Vďaka prirodzenej imunite, životnému štýlu, strave, vitamínom
|
|
|
201
|
|
199. Pebo 20.08.2022, 17:12
Ty si ako covidový fašista, ktorý chce obmedzovať zdravých ľudí. Cezo mňa musel ten koronavírus sars cov 2 prejsť viackrát. Celé tie roky sa pohybujem v Bratislave medzi mnohými ľuďmi, aj bez rúška... Ale niekto tým prejde bez príznakov alebo s nezávažnými miernymi príznakmi. Žiadne väčšie ťažkosti mu to neurobí. Dokonca podľa lekárov až 90 percent ľudí má nezávažný priebeh. Vďaka prirodzenej imunite, životnému štýlu, strave, vitamínom
▲
20.08.2022, 17:40
|
Ja, bohém som mal závažný priebeh. Asi to súviselo so životným štýlom, ktorý mi bol pod hrozbou perzekúcií nanútený = ležať doma, žrať a priberať. Ani hranice okresu som prekročiť nesmel!!! Ešte šťastie že na lesných cestičkách nestriehli ujovia tak ako na okresných cestách. Takže som občas zákaz porušil. Ale terazky hlásili, že na SVK už odhalili 12 prípadov kiahní opičích!!!! Verím, že zasadne rada bezpečnosti štátu a zakáže styk do ....proste tým, čo súložia. Aby sa zamedzilo šíreniu infekcie.
|
|
|
202
|
|
199. Pebo 20.08.2022, 17:12
Ty si ako covidový fašista, ktorý chce obmedzovať zdravých ľudí. Cezo mňa musel ten koronavírus sars cov 2 prejsť viackrát. Celé tie roky sa pohybujem v Bratislave medzi mnohými ľuďmi, aj bez rúška... Ale niekto tým prejde bez príznakov alebo s nezávažnými miernymi príznakmi. Žiadne väčšie ťažkosti mu to neurobí. Dokonca podľa lekárov až 90 percent ľudí má nezávažný priebeh. Vďaka prirodzenej imunite, životnému štýlu, strave, vitamínom
▲
20.08.2022, 17:45
|
To ty obmedzuješ druhých, pretože keby si sa nakazil, ochorel, tak by si zneužíval sociálny systém.
|
|
|
204
|
|
191. Pebo 20.08.2022, 16:39
Covidizmus sú neprimerané alebo nadmerné opatrenia, obmedzenia, povinné namiesto dobrovoľného a pod. Ani Dr. Bukovský nie je dokonalý, to je jasné, ale predsa len v súvislosti s covidom dával zväčša dobré príspevky, názory, informácie
▲
20.08.2022, 18:31
|
Pebo, na dr. Bukovského som si spomenul pretože jeho tvrdenia v "priamom prenose" na Ta3 ohľadne pandémie korony, boli typickým "covidizmom z druhej strany"... odkaz0:35:48 - 0:36:47; 0:50:18 - 0:51:07
|
|
|
206
|
|
191. Pebo 20.08.2022, 16:39
Covidizmus sú neprimerané alebo nadmerné opatrenia, obmedzenia, povinné namiesto dobrovoľného a pod. Ani Dr. Bukovský nie je dokonalý, to je jasné, ale predsa len v súvislosti s covidom dával zväčša dobré príspevky, názory, informácie
▲
20.08.2022, 18:58
|
Pebo, covidizmu podľa môjho chápania je, keď prevládajú emócie nad racionálnym myslením, či už z jednej, alebo druhej strany ...
|
|
|
207
|
|
206. J.Tull 20.08.2022, 18:58
Pebo, covidizmu podľa môjho chápania je, keď prevládajú emócie nad racionálnym myslením, či už z jednej, alebo druhej strany ...
▲
20.08.2022, 19:17
|
Samozrejme, každý človek robí nejaké chyby. Aj jedna strana, aj druhá.
A neexistuje dopredu stanovené, že niečo je dobro a niečo je zlo. To všetko sa v spoločnosti rieši priebežne. Na jednej strane je výkonná moc, na druhej nálady občanov.
A vždy je niekto nespokojný. Kompromis je nutný. Bez neho by sme rýchlo upadli do nejakej krutovlády - buď krutovlády elít, alebo krutovlády chaosu.
|
|
|
185
|
|
182. Pebo 19.08.2022, 19:10
Zato, že neprijali covidizmus, sú neposlušní? Písmo predsa hovorí: ,diablovi sa vzoprite...' (Jak 4,7) Nehovorí ,podriaďte sa diablovi', lež ,vzoprite sa'.
"A čo mu odpovedá Boh? "Ponechal som si sedemtisíc mužov, ktorí nezohli kolená pred Bálom." http://a-repko.sk/knihy/slovak_bible/Rim11.htm
Niekedy tých, ktorí sa nepodriadili diablovi, nezohli pre ním kolená, je iba menšina
▲
19.08.2022, 19:29
|
Ohrozovali zdravie spoluobčanov.
|
|
|
186
|
|
185. Lemmy 19.08.2022, 19:29
Ohrozovali zdravie spoluobčanov.
▲
19.08.2022, 19:41
|
Nikto z nich nikomu nebránil sa dať očkovať a pod. Kto sa chce dať očkovať proti covidu, je to jeho vec. Ja som sa nikdy nedal voči tomu očkovať a napriek tomu chválabohu nemám žiadne zdravotné problémy, dokonca som prežil. Možno prirodzená imunita mi pomohla a aj životný štýl, strava a pod.
|
|
|
187
|
|
186. Pebo 19.08.2022, 19:41
Nikto z nich nikomu nebránil sa dať očkovať a pod. Kto sa chce dať očkovať proti covidu, je to jeho vec. Ja som sa nikdy nedal voči tomu očkovať a napriek tomu chválabohu nemám žiadne zdravotné problémy, dokonca som prežil. Možno prirodzená imunita mi pomohla a aj životný štýl, strava a pod.
▲
19.08.2022, 20:00
|
|
188
|
|
187. Milaníčko 19.08.2022, 20:00
Ale moc by som sa netešil, ja verím tomu tak na 98% že táto naša dnešná fašistická vláda to dá za povinnosť, proste prachy sú pre nich pred občanmi !!!!!!!!!!!
▲
19.08.2022, 20:18
|
No už sa v tom miernia, tak uvidíme čo ďalej
|
|
|
189
|
|
188. Pebo 19.08.2022, 20:18
No už sa v tom miernia, tak uvidíme čo ďalej
▲
19.08.2022, 20:32
|
Ak nie, tak sa stretneme na očnom.
|
|
|
196
|
|
187. Milaníčko 19.08.2022, 20:00
Ale moc by som sa netešil, ja verím tomu tak na 98% že táto naša dnešná fašistická vláda to dá za povinnosť, proste prachy sú pre nich pred občanmi !!!!!!!!!!!
▲
20.08.2022, 16:52
|
Prachy a služba posvätnému grálu, EÚ? 🙂
|
|
|
193
|
|
186. Pebo 19.08.2022, 19:41
Nikto z nich nikomu nebránil sa dať očkovať a pod. Kto sa chce dať očkovať proti covidu, je to jeho vec. Ja som sa nikdy nedal voči tomu očkovať a napriek tomu chválabohu nemám žiadne zdravotné problémy, dokonca som prežil. Možno prirodzená imunita mi pomohla a aj životný štýl, strava a pod.
▲
20.08.2022, 16:48
|
Lenže si mohol prenášať vírus a nakaziť druhých, ktorí zomreli. Máš ich na svedomí aj keď to nevieš.
|
|
|
194
|
|
185. Lemmy 19.08.2022, 19:29
Ohrozovali zdravie spoluobčanov.
▲
20.08.2022, 16:48
|
To aj tak nikto nikdy nedokázal, či naozaj ohrozovali a ako.
|
|
|
39
|
|
30. Pebo 17.08.2022, 16:36
Neviem, čo máš na mysli. Napr. k tým rúškam som dal nedávno príspevok v tejto téme: https://www.dzio.sk/lipka/theme/dokaz-plochej-zeme#98324
Citujem: "Ale nečudujem sa Matovičovi [ktorý neraz rúško nenosil a dostal za to pokutu]. Teda ak to berieme tak, že často sa ťažšie rozpráva a dýcha s rúškom a respirátorom. Hoci v určitých situáciách, keď je väčšia koncentrácia vírusu a sme blízko iných ľudí, rúška môžu pomáhať, predsa len... Viď aj príklady z médií:
"Ak rúško nosíme len...
▲
17.08.2022, 19:01
|
-Christoudias však upozornil, že odpadnúť pre nosenie rúška nie je spôsobené nedostatkom kyslíka, ale nadmerným hromadením oxidu uhličitého. ...- Ako to bolo u uja Eda? Protilátky sú protilátkami, lebo sú to protilátky. Protilátky získané z prekonania kovidu sú nedostatočné, preto sa treba zaočkovať.
|
|
|
42
|
|
39. peter67 17.08.2022, 19:01
-Christoudias však upozornil, že odpadnúť pre nosenie rúška nie je spôsobené nedostatkom kyslíka, ale nadmerným hromadením oxidu uhličitého. ...- Ako to bolo u uja Eda? Protilátky sú protilátkami, lebo sú to protilátky. Protilátky získané z prekonania kovidu sú nedostatočné, preto sa treba zaočkovať.
▲
17.08.2022, 20:00
|
...aspoň každý polrok opakovane 🙂
|
|
|
32
|
|
20. omega 17.08.2022, 15:36
Je to taký fanatizmus, akože nedávajte na kostoly hromozvody, však máte veriť Pánu Bohu 🙂 Boh sa nemá pokúšať a keď je nejaká nákazlivá choroba, tak je v pohode nosiť rúško.
▲
17.08.2022, 17:44
|
omega, v pohode nosiť rúško, ale nie zbytočne... používať i pri tom rozum a to sa netýka len nosenia rúšok, ale opatrení /u nás zmatovičných.../ všeobecne...
|
|
|
36
|
|
20. omega 17.08.2022, 15:36
Je to taký fanatizmus, akože nedávajte na kostoly hromozvody, však máte veriť Pánu Bohu 🙂 Boh sa nemá pokúšať a keď je nejaká nákazlivá choroba, tak je v pohode nosiť rúško.
▲
17.08.2022, 18:31
|
„Bleskozvod na veži kostola je najväčší mysliteľný prejav nedôvery voči milému pánu bohu.“ (Doug McLeod)
|
|
|
37
|
|
36. Lemmy 17.08.2022, 18:31
„Bleskozvod na veži kostola je najväčší mysliteľný prejav nedôvery voči milému pánu bohu.“ (Doug McLeod)
▲
17.08.2022, 18:35
|
„Ale je aj napísané: »Nebudeš pokúšať Pána, svojho Boha.«“
|
|
|
38
|
|
37. J.Tull 17.08.2022, 18:35
„Ale je aj napísané: »Nebudeš pokúšať Pána, svojho Boha.«“
▲
17.08.2022, 18:36
|
Práve vytvorením bleskozvodu pokúša kňaz svojho boha, doslova ho provokuje, že mu neverí.
|
|
|
41
|
|
38. Lemmy 17.08.2022, 18:36
Práve vytvorením bleskozvodu pokúša kňaz svojho boha, doslova ho provokuje, že mu neverí.
▲
17.08.2022, 19:59
|
To je nezmysel
|
|
|
43
|
|
41. era 17.08.2022, 19:59
To je nezmysel
▲
17.08.2022, 20:02
|
Nie je to nezmysel. Keby kňaz dôveroval bohu, že ide o dobrého boha, tak by nenainštaloval bleskozvod.
Keby chcel toslať boh na hriešníkov blesk, tak kvôli bleskozvodu bude jeho snaha márna. A to sa bohu prieči. Preto iným spôsobom usmrcuje hriešnikov.
|
|
|
46
|
|
43. Lemmy 17.08.2022, 20:02
Nie je to nezmysel. Keby kňaz dôveroval bohu, že ide o dobrého boha, tak by nenainštaloval bleskozvod.
Keby chcel toslať boh na hriešníkov blesk, tak kvôli bleskozvodu bude jeho snaha márna. A to sa bohu prieči. Preto iným spôsobom usmrcuje hriešnikov.
▲
18.08.2022, 09:54
|
Také vysvetlenia len ukazujú na falošnú predstavu Božského pôsobenia.
|
|
|
48
|
|
46. era 18.08.2022, 09:54
Také vysvetlenia len ukazujú na falošnú predstavu Božského pôsobenia.
▲
18.08.2022, 11:40
|
Era. Toto je iba konštatovanie reality, nie vysvetlenie . Veď Biblický Boh prikazuje návštevy bohoslužieb, to je hriech pokiaľ tam svojvoľne nechodí VERIACI . Na druhej strane však bleskozvody začali chrániť účastníkov bohoslužieb az relatívne nedávno
|
|
|
49
|
|
48. Wolfsmörder 18.08.2022, 11:40
Era. Toto je iba konštatovanie reality, nie vysvetlenie . Veď Biblický Boh prikazuje návštevy bohoslužieb, to je hriech pokiaľ tam svojvoľne nechodí VERIACI . Na druhej strane však bleskozvody začali chrániť účastníkov bohoslužieb az relatívne nedávno
▲
18.08.2022, 11:48
|
A podobne je to s ochranou proti nákaze na bohoslužbe...jasne na týchto veciach vidno , že pisatelia vieroky to nedomysleli do konca Keďže neúčasť na bohoslužbách musí povoliť cirkev, aby to nebol hriech
|
|
|
50
|
|
48. Wolfsmörder 18.08.2022, 11:40
Era. Toto je iba konštatovanie reality, nie vysvetlenie . Veď Biblický Boh prikazuje návštevy bohoslužieb, to je hriech pokiaľ tam svojvoľne nechodí VERIACI . Na druhej strane však bleskozvody začali chrániť účastníkov bohoslužieb az relatívne nedávno
▲
18.08.2022, 11:54
|
Wolfsmörder, Boh metá blesky ako napríklad /blesko/hromovládny Zeus, alebo sú blesky prírodným javom? Protiví sa Bohu ľudské skúmanie prírody, ľudská kreativita, vynaliezavosť... alebo je to v súlade s Jeho vôľou?
|
|
|
52
|
|
50. J.Tull 18.08.2022, 11:54
Wolfsmörder, Boh metá blesky ako napríklad /blesko/hromovládny Zeus, alebo sú blesky prírodným javom? Protiví sa Bohu ľudské skúmanie prírody, ľudská kreativita, vynaliezavosť... alebo je to v súlade s Jeho vôľou?
▲
18.08.2022, 12:13
|
J Tull . Blesky sú povedzme objektívne ,, náhodný prírodný jav ,, .To náboženstvo nám predsa svojvoľne vysvetľuje Kto v skutočnosti stojí za prírodným javom, ako je napríklad blesk, teda vysvetľuje Kto stvoril prírodu, ako takú.... Ak teda náboženstvo tlmočí veriacim vôľu Bojnického Boha zhromažďovať sa na jeho oslavu pri bohoslužbe...je prinajmenšom úsmevné zároveň chrániť chrám pred náhodným javov, ktorý stvoril sám Biblicjý Boh . Je na tom kriticky uvažujúcemu jedincovi prinajmenšom zrejmé, že o Tvorcovi vesmíru nemajú ani šajnu
|
|
|
55
|
|
52. Wolfsmörder 18.08.2022, 12:13
J Tull . Blesky sú povedzme objektívne ,, náhodný prírodný jav ,, .To náboženstvo nám predsa svojvoľne vysvetľuje Kto v skutočnosti stojí za prírodným javom, ako je napríklad blesk, teda vysvetľuje Kto stvoril prírodu, ako takú.... Ak teda náboženstvo tlmočí veriacim vôľu Bojnického Boha zhromažďovať sa na jeho oslavu pri bohoslužbe...je prinajmenšom úsmevné zároveň chrániť chrám pred náhodným javov, ktorý stvoril sám Biblicjý Boh . Je na tom kriticky uvažujúcemu jedincovi prinajme...
▲
18.08.2022, 12:30
|
Wolfsmörder, zopakujem: "Protiví sa Bohu ľudské skúmanie prírody, ľudská kreativita, vynaliezavosť... alebo je to v súlade s Jeho vôľou?"
|
|
|
56
|
|
55. J.Tull 18.08.2022, 12:30
Wolfsmörder, zopakujem: "Protiví sa Bohu ľudské skúmanie prírody, ľudská kreativita, vynaliezavosť... alebo je to v súlade s Jeho vôľou?"
▲
18.08.2022, 12:33
|
J . Tull . Nechápem , ako to spolu súvisí. Pokiaľ by cirkev vyhlásila, že o Bohu nič nevie a odovzdáva objavovanie a dokazovanie Biblického Boha vede....iba vtedy ,, pochopím ,, bleskozvod na kostole.
|
|
|
58
|
|
56. Wolfsmörder 18.08.2022, 12:33
J . Tull . Nechápem , ako to spolu súvisí. Pokiaľ by cirkev vyhlásila, že o Bohu nič nevie a odovzdáva objavovanie a dokazovanie Biblického Boha vede....iba vtedy ,, pochopím ,, bleskozvod na kostole.
▲
18.08.2022, 12:42
|
Bleskozvod je preto, lebo tak svetská vrchnosť nakázala!!! Proste tak isto nakázala (jeho Múdrosť) výtery z nosa a každý, kto chcel do práce tak učiniť musel!! Tak isto svetská vrchnosť zatvorila kostoly, kiná, divadlá, plavárne, športové a aj iné stánky, lebo kovid chcela poraziť. Nepodarilo sa ani remizovať!! A preto dnes je všetko otvorené, napriek doznievajúcej letnej vlne kovidovej. Takže momentálne na zemi má väčšiu silu a moc svetská moc ako cirkev. Tie časy, keď pápež rozhodoval o tom, kto kde bude vládnuť sa skončili. Nastali časy, kde svetská moc rozhoduje, ako sa bude prijímanie podávať, kedy smú veriaci do kostola, aká obsadenosť môže byť, ako majú sedieť, čo na tvári sú povinní nosiť....proste všetko je nejako naopak.
|
|
|
59
|
|
56. Wolfsmörder 18.08.2022, 12:33
J . Tull . Nechápem , ako to spolu súvisí. Pokiaľ by cirkev vyhlásila, že o Bohu nič nevie a odovzdáva objavovanie a dokazovanie Biblického Boha vede....iba vtedy ,, pochopím ,, bleskozvod na kostole.
▲
18.08.2022, 12:44
|
Wolfsmörder, odpovedz a súvislosť pochopíš. Je v súlade z božou vôľou, keď človek skúma prírodu a z poznatkov, ktoré takto získal dokáže zachraňovať životy napríklad infikovaných besnotou, pred čiernym kašľom, tetanom, hepatitídou, záškrtom... a pod.?
|
|
|
61
|
|
50. J.Tull 18.08.2022, 11:54
Wolfsmörder, Boh metá blesky ako napríklad /blesko/hromovládny Zeus, alebo sú blesky prírodným javom? Protiví sa Bohu ľudské skúmanie prírody, ľudská kreativita, vynaliezavosť... alebo je to v súlade s Jeho vôľou?
▲
18.08.2022, 12:48
|
Mimochodom, myslím, že je naozaj povšimnutiahodné, že mytológie vyzdvihovali viac hrom, než blesk.
|
|
|
62
|
|
61. era 18.08.2022, 12:48
Mimochodom, myslím, že je naozaj povšimnutiahodné, že mytológie vyzdvihovali viac hrom, než blesk.
▲
18.08.2022, 12:54
|
era, väčšinou iba ak v názve boha - "hromovládny"...
|
|
|
65
|
|
62. J.Tull 18.08.2022, 12:54
era, väčšinou iba ak v názve boha - "hromovládny"...
▲
18.08.2022, 13:13
|
Presne tak. Hromovládca. Nie bleskovládca 🙂 Thor sa aj etymologicky vzťahuje skôr k "thunder", než k "lightning". Lightning, to by skôr išlo k "lucifer", alebo "Loki". Proste, aj toto je taký malý čriepok k tomu, že v chápaní duchovných podstát ja často viac dôležité to, čo pri chápaní zmyslovo-fyzických podstát je nedôležité, vedľajšie.
|
|
|
66
|
|
65. era 18.08.2022, 13:13
Presne tak. Hromovládca. Nie bleskovládca 🙂 Thor sa aj etymologicky vzťahuje skôr k "thunder", než k "lightning". Lightning, to by skôr išlo k "lucifer", alebo "Loki".
Proste, aj toto je taký malý čriepok k tomu, že v chápaní duchovných podstát ja často viac dôležité to, čo pri chápaní zmyslovo-fyzických podstát je nedôležité, vedľajšie.
▲
18.08.2022, 13:23
|
era, vo všeobecnosti, ak bol vedľajším "blesk" /ktorým bohovia likvidovali svojich nepriateľov - nie hromom.../, potom vedľajším je aj "hrom"... podstatnejším je "búrka", "dážď" ... postavenie v hierarchii bohov...
|
|
|
68
|
|
66. J.Tull 18.08.2022, 13:23
era, vo všeobecnosti, ak bol vedľajším "blesk" /ktorým bohovia likvidovali svojich nepriateľov - nie hromom.../, potom vedľajším je aj "hrom"... podstatnejším je "búrka", "dážď" ... postavenie v hierarchii bohov...
▲
18.08.2022, 13:53
|
Vieš ma nasmerovať na mytologický príbeh, v ktorom boh zlikvidoval nepriateľov bleskom?
|
|
|
69
|
|
68. era 18.08.2022, 13:53
Vieš ma nasmerovať na mytologický príbeh, v ktorom boh zlikvidoval nepriateľov bleskom?
▲
18.08.2022, 14:01
|
Z biblie:
Vyslal šípy a rozprášil ich, vrhol blesky a zmietol ich.
2Sam 22, 15
|
|
|
76
|
|
69. Lemmy 18.08.2022, 14:01
Z biblie:
Vyslal šípy a rozprášil ich, vrhol blesky a zmietol ich.
2Sam 22, 15
▲
18.08.2022, 14:07
|
Dik.
A veta predtým je: "Hospodin hrmel z nebies, a Najvyšší vydal svoj hlas."
To tiež len poukazuje, že tí, čo to spísali prisudzovali hrmeniu Hospodina podstatu a bleskom len následný vonkajší prejav tejto podstaty.
|
|
|
78
|
|
76. era 18.08.2022, 14:07
Dik.
A veta predtým je: "Hospodin hrmel z nebies, a Najvyšší vydal svoj hlas."
To tiež len poukazuje, že tí, čo to spísali prisudzovali hrmeniu Hospodina podstatu a bleskom len následný vonkajší prejav tejto podstaty.
▲
18.08.2022, 14:08
|
Veď vravím, že boli hlúpi, nerozumeli sa tomu.
|
|
|
81
|
|
78. Lemmy 18.08.2022, 14:08
Veď vravím, že boli hlúpi, nerozumeli sa tomu.
▲
18.08.2022, 14:10
|
V Novom zákone bol spisovateľ už o niečo múdrejší, dal prednosť blesku pred hromom.
Z trónu vychádzali blesky, hukot a hrmenie.
Zjv 4, 5
|
|
|
83
|
|
78. Lemmy 18.08.2022, 14:08
Veď vravím, že boli hlúpi, nerozumeli sa tomu.
▲
18.08.2022, 14:13
|
Samozrejme, ak si vezmem za základ, že ľudia voľakedy boli hlúpi, tak získam na veľa vecí jednoduché vysvetlenie.
|
|
|
85
|
|
83. era 18.08.2022, 14:13
Samozrejme, ak si vezmem za základ, že ľudia voľakedy boli hlúpi, tak získam na veľa vecí jednoduché vysvetlenie.
▲
18.08.2022, 14:15
|
A chceš povedať, že niečo vedeli o sile blesku? O rýchlosti, o tom, koľko má napätia, energie, prúdu? Vedeli niečo o rôznych rýchlostiach zvuku a svetla? H.o.v.n.o. vedeli.
|
|
|
87
|
|
85. Lemmy 18.08.2022, 14:15
A chceš povedať, že niečo vedeli o sile blesku? O rýchlosti, o tom, koľko má napätia, energie, prúdu? Vedeli niečo o rôznych rýchlostiach zvuku a svetla? H.o.v.n.o. vedeli.
▲
18.08.2022, 14:22
|
A ty o tom vieš čo? 🙂
Nie, samozrejme, že hentie veci nevedeli a ani ich nezaujímali. Ale zato hlúpi neboli. Len ich múdrosť bola iného druhu, než naša dnešná rozumnosť.
|
|
|
70
|
|
68. era 18.08.2022, 13:53
Vieš ma nasmerovať na mytologický príbeh, v ktorom boh zlikvidoval nepriateľov bleskom?
▲
18.08.2022, 14:02
|
Všemocný Pán prírody
Ba aj blesk on chytil oboma ver’ rukami, do cieľa mu udrieť prísne prikázal. Jeho veľký hukot dáva o ňom potuchu, že sa nad neresťou hnevom rozpálil.
Job 36, 32
|
|
|
71
|
|
70. Lemmy 18.08.2022, 14:02
Všemocný Pán prírody
Ba aj blesk on chytil oboma ver’ rukami, do cieľa mu udrieť prísne prikázal. Jeho veľký hukot dáva o ňom potuchu, že sa nad neresťou hnevom rozpálil.
Job 36, 32
▲
18.08.2022, 14:03
|
Tiež biblia:
Počúvajte teda ten jeho hlas dunivý, aký veľký hukot mu z úst vychádza.
Svoj blesk vystreľuje po šírych nebesiach až veru po samy zeme končiny.
Za ním ozýva sa jeho hlas už dunením, mohutnému hlasu dáva lomoziť, blesky nezadrží, keď čuť jeho hlas.
Svojím hlasom hrmí naozaj podivne, robí veľké veci, prečudesné tiež.
|
|
|
72
|
|
71. Lemmy 18.08.2022, 14:03
Tiež biblia:
Počúvajte teda ten jeho hlas dunivý, aký veľký hukot mu z úst vychádza.
Svoj blesk vystreľuje po šírych nebesiach až veru po samy zeme končiny.
Za ním ozýva sa jeho hlas už dunením, mohutnému hlasu dáva lomoziť, blesky nezadrží, keď čuť jeho hlas.
Svojím hlasom hrmí naozaj podivne, robí veľké veci, prečudesné tiež.
▲
18.08.2022, 14:04
|
Na bezbožných, ktorí odopreli poznať ťa, doľahlo tvoje mocné rameno. Stíhali ich nezvyčajné lejaky, ľadovec, hrozné nečasy a bil do nich blesk.
|
|
|
77
|
|
72. Lemmy 18.08.2022, 14:04
Na bezbožných, ktorí odopreli poznať ťa, doľahlo tvoje mocné rameno. Stíhali ich nezvyčajné lejaky, ľadovec, hrozné nečasy a bil do nich blesk.
▲
18.08.2022, 14:07
|
Keď sa boj stával ozaj prudkým, ukázalo sa nepriateľom z neba päť skvelých mužov na koňoch so zlatými uzdami, ktorí sa postavili na čelo Židov. Dvaja vzali Machabejca medzi seba, kryli ho svojou výzbrojou a chránili pred zranením. Ale na nepriateľov hádzali strely a blesky. Tak boli tým omráčení a oslepení, že padali v najväčšom zmätku. Zabitých bolo dvadsaťtisícpäťsto mužov a šesťsto jazdcov.
2Mach 10, 29
|
|
|
73
|
|
68. era 18.08.2022, 13:53
Vieš ma nasmerovať na mytologický príbeh, v ktorom boh zlikvidoval nepriateľov bleskom?
▲
18.08.2022, 14:05
|
era, napríklad /asi najznámejší/ odkaz
|
|
|
80
|
|
73. J.Tull 18.08.2022, 14:05
era, napríklad /asi najznámejší/ https://mythus.fandom.com/wiki/Thunderbolt_(Greek_mythology)
▲
18.08.2022, 14:09
|
Ten odkaz som asi nejako nepochopil, lebo som tam nikde nenašiel, že koho niekto zabil bleskom.
|
|
|
89
|
|
80. era 18.08.2022, 14:09
Ten odkaz som asi nejako nepochopil, lebo som tam nikde nenašiel, že koho niekto zabil bleskom.
▲
18.08.2022, 14:27
|
era, nečítal si: "Zeusov blesk (alias Thunderbolt, alias Master bolt) je charakteristická ZBRAŇ*" " Samotný Zeus a Zeus používajú blesk (na rozdiel od Trojzubca, ktorý používajú nielen Poseidon , Amphitrite a Triton ). Neskoršie použitie Zatiaľ čo Typhon a Zeus bojujú, Zeus vrhne na Typhona blesk, ktorý ho odhodí do hory. Zeus, ktorý rýchlo naberal silu, hodil na Typhona sto bleskov a zabil ho. Potom hodil jeho pozostatky do Tartatu." Zeus, podľa toho mýtu metá na svojich nepriateľov blesky, nielen na spomenutého Typhona /keďže sú titáni nesmrteľní hádže ich do Tartanu.../.
|
|
|
101
|
|
89. J.Tull 18.08.2022, 14:27
era, nečítal si: "Zeusov blesk (alias Thunderbolt, alias Master bolt) je charakteristická ZBRAŇ*" " Samotný Zeus a Zeus používajú blesk (na rozdiel od Trojzubca, ktorý používajú nielen Poseidon , Amphitrite a Triton ).
Neskoršie použitie Zatiaľ čo Typhon a Zeus bojujú, Zeus vrhne na Typhona blesk, ktorý ho odhodí do hory. Zeus, ktorý rýchlo naberal silu, hodil na Typhona sto bleskov a zabil ho. Potom hodil jeho pozostatky do Tartatu."
Zeus, podľa toho mýtu metá na svojich ...
▲
18.08.2022, 14:37
|
|
86
|
|
73. J.Tull 18.08.2022, 14:05
era, napríklad /asi najznámejší/ https://mythus.fandom.com/wiki/Thunderbolt_(Greek_mythology)
▲
18.08.2022, 14:22
|
era, iný príklad z množstva - nechce sa mi odpisovať z knihy, preto len takýto citát: "Vo Vedách je Indra opísaný ako boh, ktorý používa blesk ako svoju zbraň (vajrayudham) a zabíja ním nepriateľov. Svojím bleskom zasiahne démonov ukrytých v tmavých oblakoch a vypustí vodu, ktorú zadržiavajú. V Kena Upanishad (4.4) je blesk (vidyuth) prirovnaný k poznaniu Brahmanu. Keď zostúpi do ľudskej mysle ako blesk, výsledkom je okamžité vnútorné prebudenie a sebarealizácia. Úder blesku (vidyuthghatham) však môže vyjadriť hnev bohov, najmä Indru, pretože má za následok okamžitú smrť alebo spálenie tela. Symbolicky tiež predstavuje božskú komunikáciu alebo akékoľvek náhle intuitívne uvedomenie alebo otvorenie mysle." Naresh Katwa Riaditeľ spoločnosti Fusionprint UK Ltd ( 1988 – súčasnosť ) 1 r odkaz
|
|
|
88
|
|
86. J.Tull 18.08.2022, 14:22
era, iný príklad z množstva - nechce sa mi odpisovať z knihy, preto len takýto citát: "Vo Vedách je Indra opísaný ako boh, ktorý používa blesk ako svoju zbraň (vajrayudham) a zabíja ním nepriateľov. Svojím bleskom zasiahne démonov ukrytých v tmavých oblakoch a vypustí vodu, ktorú zadržiavajú. V Kena Upanishad (4.4) je blesk (vidyuth) prirovnaný k poznaniu Brahmanu. Keď zostúpi do ľudskej mysle ako blesk, výsledkom je okamžité vnútorné prebudenie a sebarealizácia. Úder blesku (vidyuthghatham) ...
▲
18.08.2022, 14:23
|
|
92
|
|
88. era 18.08.2022, 14:23
Pekne a múdro.
▲
18.08.2022, 14:31
|
Pekne a múdro napísané argumenty v prospech: "vo všeobecnosti, ak bol vedľajším "blesk" /ktorým bohovia likvidovali svojich nepriateľov - nie hromom.../, potom vedľajším je aj "hrom"... "
|
|
|
103
|
|
92. J.Tull 18.08.2022, 14:31
Pekne a múdro napísané argumenty v prospech: "vo všeobecnosti, ak bol vedľajším "blesk" /ktorým bohovia likvidovali svojich nepriateľov - nie hromom.../, potom vedľajším je aj "hrom"... "
▲
18.08.2022, 14:38
|
Nuž, každý nech si súvislosti vykladá, ako mu vyhovuje.
|
|
|
107
|
|
103. era 18.08.2022, 14:38
Nuž, každý nech si súvislosti vykladá, ako mu vyhovuje.
▲
18.08.2022, 15:01
|
era, napríklad aj keď mytológie vyzdvihovali minimálne blesk rovnako /skôr viac/ ako hrom, nájdu sa takí, ktorí budú tvrdiť: "mytológie vyzdvihovali viac hrom, než blesk."
|
|
|
144
|
|
107. J.Tull 18.08.2022, 15:01
era, napríklad aj keď mytológie vyzdvihovali minimálne blesk rovnako /skôr viac/ ako hrom, nájdu sa takí, ktorí budú tvrdiť: "mytológie vyzdvihovali viac hrom, než blesk."
▲
18.08.2022, 16:39
|
Môj prístup je taký, že mená, ktoré boli v mytológiách dávané bytostiam, zodpovedali podstate tých bytostí.
A teda ak niekto bol nazývaný hromovládcom, znamená to pre mňa určite viac, než, že používal blesk ako svoju zbraň voči niektorým konkrétnym bytostiam. "Hromovládca" je pre mňa slovne vyjadrená podstata bytosti.
Že hromovládca Indra zabíja bleskom (=svetlom) démonov temnoty mi príde zrozumiteľné - svetlo je zbraň voči temnote. A duševné svetlo je svetlom poznania. Tiež podľa mňa pochopiteľne.
Že hrom bol kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné, to sa zachovalo i v spôsobe reči našich predkov. Bežne sa hovorilo: Hromozvod, "zabil ho hrom".
Dnes, samozrejme, máme naše prírodovedecké poznanie, ktoré hovorí niečo trochu iné - to, čo zodpovedá prírodovedeckému novoveku.
|
|
|
145
|
|
144. era 18.08.2022, 16:39
Môj prístup je taký, že mená, ktoré boli v mytológiách dávané bytostiam, zodpovedali podstate tých bytostí.
A teda ak niekto bol nazývaný hromovládcom, znamená to pre mňa určite viac, než, že používal blesk ako svoju zbraň voči niektorým konkrétnym bytostiam. "Hromovládca" je pre mňa slovne vyjadrená podstata bytosti.
Že hromovládca Indra zabíja bleskom (=svetlom) démonov temnoty mi príde zrozumiteľné - svetlo je zbraň voči temnote. A duševné svetlo je svetlom poznania. Tiež po...
▲
18.08.2022, 17:10
|
No jedna vec je blesk v mytologickom zmysle, obrazne a nadprirodzene. Iná vec je blesk ako prirodzený jav. Nemožno to stotožňovať ani zamieňať, keďže sú to dve odlišné skutočnosti (podobne ako je odlišný prirodzený a nadprirodzený svet). Boha a anjelov (pohansky: bohov) sa týka jeden i druhý svet. Napr. prirodzený blesk môže byť prejavom i Božej moci, sily. To sa nevylučuje, jedna skutočnosť - pokiaľ ide o blesk - je tá nadprirodzená, druhá tá prirodzená - každá má svoju vlastnú povahu a zmysel, napr. duchovný blesk nezasiahne - nezabije prirodzené telo človeka, prirodzený blesk ho však zasiahnuť a zabiť môže
|
|
|
148
|
|
145. Pebo 18.08.2022, 17:10
No jedna vec je blesk v mytologickom zmysle, obrazne a nadprirodzene. Iná vec je blesk ako prirodzený jav. Nemožno to stotožňovať ani zamieňať, keďže sú to dve odlišné skutočnosti (podobne ako je odlišný prirodzený a nadprirodzený svet). Boha a anjelov (pohansky: bohov) sa týka jeden i druhý svet. Napr. prirodzený blesk môže byť prejavom i Božej moci, sily. To sa nevylučuje, jedna skutočnosť - pokiaľ ide o blesk - je tá nadprirodzená, druhá tá prirodzená - každá má svoju vlastnú povahu a zmysel,...
▲
18.08.2022, 17:48
|
O tom prirodzenom blesku v súvise s Bohom pozri napr. toto video pár minút cca od 7. minúty: odkaz
|
|
|
152
|
|
148. Pebo 18.08.2022, 17:48
O tom prirodzenom blesku v súvise s Bohom pozri napr. toto video pár minút cca od 7. minúty:
https://youtu.be/MOt8AwrHSlw
▲
18.08.2022, 18:06
|
A je tam zmienka z biblie, ako boh zasiahol bleskom ľudí?
|
|
|
157
|
|
152. Lemmy 18.08.2022, 18:06
A je tam zmienka z biblie, ako boh zasiahol bleskom ľudí?
▲
19.08.2022, 00:40
|
Chápem to asi takto: odkaz
|
|
|
158
|
|
157. Pebo 19.08.2022, 00:40
Chápem to asi takto: https://www.dzio.sk/lipka/theme/rozlucka-s-kardinalom-tomkom#100092
▲
19.08.2022, 01:07
|
A konkrétne v Biblii sa niektoré veci píšu aj obrazne... To však neznamená, že by výnimočne Boh nemohol použiť i blesky proti zlým ľuďom, zlým vládam či ríšam, podobne ako by výnimočne proti zlým mohol použiť iné pre nich nepriaznivé veci - viď desať rán egyptských.
Ale keď blesk zasiahne dieťa - čo sa bežne nestáva -, tak ide skôr o ten typ udalosti, že bolo počas búrky na mieste kde sa blýskalo (tj. náhoda, nehoda)...
|
|
|
163
|
|
144. era 18.08.2022, 16:39
Môj prístup je taký, že mená, ktoré boli v mytológiách dávané bytostiam, zodpovedali podstate tých bytostí.
A teda ak niekto bol nazývaný hromovládcom, znamená to pre mňa určite viac, než, že používal blesk ako svoju zbraň voči niektorým konkrétnym bytostiam. "Hromovládca" je pre mňa slovne vyjadrená podstata bytosti.
Že hromovládca Indra zabíja bleskom (=svetlom) démonov temnoty mi príde zrozumiteľné - svetlo je zbraň voči temnote. A duševné svetlo je svetlom poznania. Tiež po...
▲
19.08.2022, 10:16
|
era, až na to, že hromovládny nie je meno. Je to prídavné meno, prívlastok ako napríklad „otec bohov a ľudí“, „kráľ bohov“ v prípade Dia používaných asi častejšie. Meno je Zeus – „žiarič“ „Etymology Zeus is a continuation of the theonym Dyeus, which referred to the Proto-Indo-European god of the daytime sky. In Sanskrit, Zeus was known by the virtually identical Dyaus or Dyaus Pita ("Sky Father"). Similarly, in Latin, the term Jupiter, which referred to Zeus in the Roman tradition, is derived from Iuppiter. Iuppiter, as it were, derived from the Proto-Indo-European dyeu which meant "to shine," and "sky, heaven, god." To the Greeks and Romans, the god of the sky was also the supreme god. The similarity between Zeus' Greek title and those for the celestial gods in Sanskrit and Latin provides strong linguistic evidence that the god had a connection to the Proto-Indo-European sky god. Zeus was the only deity in the Olympic pantheon whose name had such an apparent Indo-European etymology.“ odkaz Podobne Indra je kráľom Dévou a oblohy, „ten, kto zabil veľké zlo“, je „ten kto prináša svetlo /“zapaľovač“/ root ind-u, or "rain drop", based on the Vedic mythology that he conquered rain and brought it down to earth.[19][35] root ind, or "equipped with great power". This was proposed by Vopadeva.[19] root idh or "kindle", and ina or "strong".[37][38] root indha, or "igniter", for his ability to bring light and power (indriya) that ignites the vital forces of life (prana). This is based on Shatapatha Brahmana.[39] root idam-dra, or "It seeing" which is a reference to the one who first perceived the self-sufficient metaphysical Brahman. This is based on Aitareya Upanishad.[19] roots in ancient Indo-European, Indo-Aryan deities.[40] For example, states John Colarusso, as a reflex of proto-Indo-European *h₂nḗr-, Greek anēr, Sabine nerō, Avestan nar-, Umbrian nerus, Old Irish nert, Pashto nər, Ossetic nart, and others which all refer to "most manly" or "hero".[40] Podobne je tomu aj u iných bohov. Hromovládny je len „vedľajší prívlastok“...
|
|
|
164
|
|
163. J.Tull 19.08.2022, 10:16
era, až na to, že hromovládny nie je meno. Je to prídavné meno, prívlastok ako napríklad „otec bohov a ľudí“, „kráľ bohov“ v prípade Dia používaných asi častejšie. Meno je Zeus – „žiarič“ „Etymology Zeus is a continuation of the theonym Dyeus, which referred to the Proto-Indo-European god of the daytime sky. In Sanskrit, Zeus was known by the virtually identical Dyaus or Dyaus Pita ("Sky Father"). Similarly, in Latin, the term Jupiter, which referred to Zeus in the Roman tradition, is deri...
▲
19.08.2022, 10:25
|
era, na to že hrom bol /nielen/ kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné, mám jednoduché vysvetlenie. Ľudia sa ľakajú - až nimi častokrát i trhne - hromu a nie blesku...
|
|
|
167
|
|
164. J.Tull 19.08.2022, 10:25
era, na to že hrom bol /nielen/ kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné, mám jednoduché vysvetlenie. Ľudia sa ľakajú - až nimi častokrát i trhne - hromu a nie blesku...
▲
19.08.2022, 10:34
|
Súhlasím.
Každý máme svoje vysvetlenia.
|
|
|
171
|
|
167. era 19.08.2022, 10:34
Súhlasím.
Každý máme svoje vysvetlenia.
▲
19.08.2022, 14:22
|
|
172
|
|
171. J.Tull 19.08.2022, 14:22
era, a to Tvoje?
▲
19.08.2022, 14:30
|
To moje vychádza z dôvery v múdrosť ľudí minulosti - že svoju reč tvorili zmysluplne. - A z tejto dôvery sa snažím nachádzať pochopenie pre týchto minulých ľudí, z ktorých sa nám už veľa nezachovalo, najviac len v spôsobe, akým používali reč, slová, to, čo v našich slovníkoch sa označuje ako "zastaralé".
|
|
|
173
|
|
172. era 19.08.2022, 14:30
To moje vychádza z dôvery v múdrosť ľudí minulosti - že svoju reč tvorili zmysluplne. - A z tejto dôvery sa snažím nachádzať pochopenie pre týchto minulých ľudí, z ktorých sa nám už veľa nezachovalo, najviac len v spôsobe, akým používali reč, slová, to, čo v našich slovníkoch sa označuje ako "zastaralé".
▲
19.08.2022, 14:43
|
era, ale to nepotvrdzuje a ani nevysvetľuje, že hrom bol kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné
|
|
|
174
|
|
173. J.Tull 19.08.2022, 14:43
era, ale to nepotvrdzuje a ani nevysvetľuje, že hrom bol kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné
▲
19.08.2022, 15:13
|
Kto nechce, tomu to nevysvetľuje.
|
|
|
175
|
|
174. era 19.08.2022, 15:13
Kto nechce, tomu to nevysvetľuje.
▲
19.08.2022, 15:30
|
era, vôbec, to nie o chcení... Zmysluplne, v tejto súvislosti, boli tvorené len slová odvodené od "hrom"; tie ostatné boli "vedľajšie"? ... mimochodom aj Thor mal viacero mien odkaz
|
|
|
176
|
|
175. J.Tull 19.08.2022, 15:30
era, vôbec, to nie o chcení... Zmysluplne, v tejto súvislosti, boli tvorené len slová odvodené od "hrom"; tie ostatné boli "vedľajšie"? ... mimochodom aj Thor mal viacero mien https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_names_of_Thor
▲
19.08.2022, 15:45
|
Všimol si si, že blesk nie je ani v jedno z nich?
|
|
|
178
|
|
176. era 19.08.2022, 15:45
Všimol si si, že blesk nie je ani v jedno z nich?
▲
19.08.2022, 16:06
|
era, ale z toho sa predsa ešte nedá vyvodzovať, že hrom bol všeobecne kedysi pre ľudí v tejto súvislosti to podstatné...
|
|
|
177
|
|
175. J.Tull 19.08.2022, 15:30
era, vôbec, to nie o chcení... Zmysluplne, v tejto súvislosti, boli tvorené len slová odvodené od "hrom"; tie ostatné boli "vedľajšie"? ... mimochodom aj Thor mal viacero mien https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_names_of_Thor
▲
19.08.2022, 15:49
|
Mňa to vlastne začalo zaujímať v tej chvíli, keď som si uvedomil, že nás médiá začínajú opravovať v slove "hromozvod" na "bleskozvod". Hovorím si: "To je ale divné, že doteraz ľudia všeobecne tú vec nazývali hromozvodom." A tak.
|
|
|
179
|
|
177. era 19.08.2022, 15:49
Mňa to vlastne začalo zaujímať v tej chvíli, keď som si uvedomil, že nás médiá začínajú opravovať v slove "hromozvod" na "bleskozvod". Hovorím si: "To je ale divné, že doteraz ľudia všeobecne tú vec nazývali hromozvodom."
A tak.
▲
19.08.2022, 17:32
|
era, hromozvod je asi zvukomalebnejšie...
|
|
|
180
|
|
179. J.Tull 19.08.2022, 17:32
era, hromozvod je asi zvukomalebnejšie...
▲
19.08.2022, 17:35
|
Aj - máš účes, ako keby hrom do metly udrel - je zvukomalebnejší ako - keby blesk do metly udrel.
|
|
|
181
|
|
180. peter67 19.08.2022, 17:35
Aj - máš účes, ako keby hrom do metly udrel - je zvukomalebnejší ako - keby blesk do metly udrel.
▲
19.08.2022, 17:47
|
peter67, nuž, keby blesk do metly udrel, neviem či ju len rozstrapatí... za to hrom, dávaný do súvislosti s vetrom, víchrom, za búrky, to už je iná káva...
|
|
|
166
|
|
163. J.Tull 19.08.2022, 10:16
era, až na to, že hromovládny nie je meno. Je to prídavné meno, prívlastok ako napríklad „otec bohov a ľudí“, „kráľ bohov“ v prípade Dia používaných asi častejšie. Meno je Zeus – „žiarič“ „Etymology Zeus is a continuation of the theonym Dyeus, which referred to the Proto-Indo-European god of the daytime sky. In Sanskrit, Zeus was known by the virtually identical Dyaus or Dyaus Pita ("Sky Father"). Similarly, in Latin, the term Jupiter, which referred to Zeus in the Roman tradition, is deri...
▲
19.08.2022, 10:33
|
Meno Thor je meno úzko spojené s hromom. Bez debaty. Donnerwetter! 🙂
|
|
|
168
|
|
166. era 19.08.2022, 10:33
Meno Thor je meno úzko spojené s hromom. Bez debaty. Donnerwetter! 🙂
▲
19.08.2022, 10:50
|
era, snáď jediná výnimka s /inak/ "pravidla"...
|
|
|
169
|
|
168. J.Tull 19.08.2022, 10:50
era, snáď jediná výnimka s /inak/ "pravidla"...
▲
19.08.2022, 10:55
|
Na hodine slovenčiny. Malou zámenou dostávame - na hodeni slovenčiny. odkaz
|
|
|
93
|
|
86. J.Tull 18.08.2022, 14:22
era, iný príklad z množstva - nechce sa mi odpisovať z knihy, preto len takýto citát: "Vo Vedách je Indra opísaný ako boh, ktorý používa blesk ako svoju zbraň (vajrayudham) a zabíja ním nepriateľov. Svojím bleskom zasiahne démonov ukrytých v tmavých oblakoch a vypustí vodu, ktorú zadržiavajú. V Kena Upanishad (4.4) je blesk (vidyuth) prirovnaný k poznaniu Brahmanu. Keď zostúpi do ľudskej mysle ako blesk, výsledkom je okamžité vnútorné prebudenie a sebarealizácia. Úder blesku (vidyuthghatham) ...
▲
18.08.2022, 14:31
|
|
99
|
... nech im je zem ľahká
|
|
|
104
|
|
99. J.Tull 18.08.2022, 14:36
... nech im je zem ľahká
▲
18.08.2022, 14:40
|
Rudy ešte žije, či?
|
|
|
105
|
|
104. peter67 18.08.2022, 14:40
Rudy ešte žije, či?
▲
18.08.2022, 14:45
|
RUDY bol tank pre štyroch Poliakov a psa. 🙂
|
|
|
106
|
|
105. era 18.08.2022, 14:45
RUDY bol tank pre štyroch Poliakov a psa. 🙂
▲
18.08.2022, 14:48
|
Rudy byly taky trenky pro kluky na hodinách TV.
|
|
|
108
|
|
104. peter67 18.08.2022, 14:40
Rudy ešte žije, či?
▲
18.08.2022, 15:04
|
... neviem kto je Rudy Indra
|
|
|
129
|
|
108. J.Tull 18.08.2022, 15:04
... neviem kto je Rudy Indra
▲
18.08.2022, 15:59
|
Indra je Alois (dal som odkaz) A Rudy je Rudy, bývalý člen UV KSČ.
|
|
|
131
|
|
129. peter67 18.08.2022, 15:59
Indra je Alois (dal som odkaz) A Rudy je Rudy, bývalý člen UV KSČ.
▲
18.08.2022, 16:02
|
Alois Indra zomrel a zopakujem, Rudyho nepoznám - na neho si odkaz nedal
|
|
|
136
|
|
131. J.Tull 18.08.2022, 16:02
Alois Indra zomrel a zopakujem, Rudyho nepoznám - na neho si odkaz nedal
▲
18.08.2022, 16:06
|
|
149
|
peter67, až teraz mi docvaklo ... to ten "obuvník" cestovateľ... nuž ale oproti Indrovi bol v tých časoch, na ktoré som myslel, nebol až takým "vysokým predstaviteľom" Okrem toho kam sa hrabú všetci papaláši na tohto odkazodkaz
|
|
|
75
|
|
68. era 18.08.2022, 13:53
Vieš ma nasmerovať na mytologický príbeh, v ktorom boh zlikvidoval nepriateľov bleskom?
▲
18.08.2022, 14:06
|
Zeus, najvyšší bol zároveň aj bohom neba, teda aj blesku a isto by sme našli u Homéra niečo, kde šmaril blesk.
|
|
|
67
|
|
61. era 18.08.2022, 12:48
Mimochodom, myslím, že je naozaj povšimnutiahodné, že mytológie vyzdvihovali viac hrom, než blesk.
▲
18.08.2022, 13:33
|
Veď sa tomu nerozumeli, nevedeli, že najprv udrie blesk, až potom hrom (počuť zvuk). Kto z nich mal vtedy nainštalovaný bleskozvod?
|
|
|
51
|
|
48. Wolfsmörder 18.08.2022, 11:40
Era. Toto je iba konštatovanie reality, nie vysvetlenie . Veď Biblický Boh prikazuje návštevy bohoslužieb, to je hriech pokiaľ tam svojvoľne nechodí VERIACI . Na druhej strane však bleskozvody začali chrániť účastníkov bohoslužieb az relatívne nedávno
▲
18.08.2022, 12:01
|
No blesk do kostola trafil až vtedy, keď sa v ňom nazbieralo viac hriešnikov, ináč nie.
|
|
|
54
|
|
51. peter67 18.08.2022, 12:01
No blesk do kostola trafil až vtedy, keď sa v ňom nazbieralo viac hriešnikov, ináč nie.
▲
18.08.2022, 12:28
|
peter67, a čo tie blesky udierajúce do v prázdnych kostolov? Napr.: odkaz
|
|
|
57
|
|
54. J.Tull 18.08.2022, 12:28
peter67, a čo tie blesky udierajúce do v prázdnych kostolov? Napr.: https://www.seltser.com/wp-content/uploads/2019/03/church.jpg
▲
18.08.2022, 12:34
|
Tam nastal tzv. Ewingov efekt, kde blesk udrel do kostola, do ktorého sa chystalo viac hriešnikov ako veriacich.
|
|
|
60
|
|
57. peter67 18.08.2022, 12:34
Tam nastal tzv. Ewingov efekt, kde blesk udrel do kostola, do ktorého sa chystalo viac hriešnikov ako veriacich.
▲
18.08.2022, 12:47
|
peter67, neviem čo je Ewingov efekt... a hriešnici sme predsa všetci
|
|
|
63
|
|
60. J.Tull 18.08.2022, 12:47
peter67, neviem čo je Ewingov efekt... a hriešnici sme predsa všetci
▲
18.08.2022, 12:55
|
Jethro, ty a toto nevedieť? Tak vieš aspoň, čo je to Clousterov paradox?
|
|
|
64
|
|
63. peter67 18.08.2022, 12:55
Jethro, ty a toto nevedieť? Tak vieš aspoň, čo je to Clousterov paradox?
▲
18.08.2022, 13:01
|
|
74
|
|
57. peter67 18.08.2022, 12:34
Tam nastal tzv. Ewingov efekt, kde blesk udrel do kostola, do ktorého sa chystalo viac hriešnikov ako veriacich.
▲
18.08.2022, 14:06
|
Však aj kvázi spravodliví a svätí umierajú, nielen hriešnici. Aj kvázi dobrého môže zasiahnuť nejaká nehoda - nešťastie, choroba, možno i blesk. Na tomto svete je to pomiešané, "pšenica a kúkol", dobrí i zlí, na všetkých ide slnko i dážď. A rozdelí sa to až po konečnom súde, na druhom svete (raj, peklo...). Tu na zemi sa majú dobre i zle jedni aj druhí. Aspoň tak som to pochopil
|
|
|
79
|
|
74. Pebo 18.08.2022, 14:06
Však aj kvázi spravodliví a svätí umierajú, nielen hriešnici. Aj kvázi dobrého môže zasiahnuť nejaká nehoda - nešťastie, choroba, možno i blesk. Na tomto svete je to pomiešané, "pšenica a kúkol", dobrí i zlí, na všetkých ide slnko i dážď. A rozdelí sa to až po konečnom súde, na druhom svete (raj, peklo...). Tu na zemi sa majú dobre i zle jedni aj druhí. Aspoň tak som to pochopil
▲
18.08.2022, 14:08
|
Zle jedni aj druhí, kto sa má potom tu na zemi dobre? Nejakí tretí, neutrálni? Ani dobrí ani zlí, to som asi potom ja.
|
|
|
82
|
|
79. peter67 18.08.2022, 14:08
Zle jedni aj druhí, kto sa má potom tu na zemi dobre? Nejakí tretí, neutrálni? Ani dobrí ani zlí, to som asi potom ja.
▲
18.08.2022, 14:11
|
Myslel som, že tu na zemi sa majú dobre či lepšie (niekedy) aj zle či horšie (inokedy) všetci. Či už sú lepší, horší, priemerní (napr. v danej kultúre)...
|
|
|
84
|
|
82. Pebo 18.08.2022, 14:11
Myslel som, že tu na zemi sa majú dobre či lepšie (niekedy) aj zle či horšie (inokedy) všetci. Či už sú lepší, horší, priemerní (napr. v danej kultúre)...
▲
18.08.2022, 14:14
|
No, je to tak, niektorí sa majú lepšie, oní horšie, a to dokonca nie vlastnou vinou.
|
|
|
90
|
|
84. Lemmy 18.08.2022, 14:14
No, je to tak, niektorí sa majú lepšie, oní horšie, a to dokonca nie vlastnou vinou.
▲
18.08.2022, 14:28
|
No hovorím, že niekedy sa aj tomu horšiemu človeku - z hľadiska morálky, viny/neviny, vierovyznania či svetonázoru - darí viac v živote, napr. má pohodlnejší život; a kvázi dobrému či veriacemu sa nemusí vždy dariť. Môže mať problémy, ťažkosti... Samozrejme, aj tomu horšiemu sa môžu stať i zlé veci, napr. choroba, nehoda, a dobrému sa v danom čase môže dariť... Proste dobrá morálka a pobožnosť, vina či nevina nie sú na tomto svete vždy zárukou ,šťastného' alebo ,nešťastného' života. Nežijeme ešte v konečnom raji (ani pekle)
|
|
|
91
|
|
82. Pebo 18.08.2022, 14:11
Myslel som, že tu na zemi sa majú dobre či lepšie (niekedy) aj zle či horšie (inokedy) všetci. Či už sú lepší, horší, priemerní (napr. v danej kultúre)...
▲
18.08.2022, 14:29
|
Dobre a kto sa má potom dobre tu na zemi?
|
|
|
53
|
|
48. Wolfsmörder 18.08.2022, 11:40
Era. Toto je iba konštatovanie reality, nie vysvetlenie . Veď Biblický Boh prikazuje návštevy bohoslužieb, to je hriech pokiaľ tam svojvoľne nechodí VERIACI . Na druhej strane však bleskozvody začali chrániť účastníkov bohoslužieb az relatívne nedávno
▲
18.08.2022, 12:26
|
Biblický Boh možno robí tak, ako píšeš. 🙂
|
|
|
47
|
|
43. Lemmy 17.08.2022, 20:02
Nie je to nezmysel. Keby kňaz dôveroval bohu, že ide o dobrého boha, tak by nenainštaloval bleskozvod.
Keby chcel toslať boh na hriešníkov blesk, tak kvôli bleskozvodu bude jeho snaha márna. A to sa bohu prieči. Preto iným spôsobom usmrcuje hriešnikov.
▲
18.08.2022, 10:09
|
Lemmy, poznáš vôbec príbeh o Ježišovom pokúšaní, z ktorého je uvedený verš /v "37"/? Asi nie, pretože inak by si pochopil, že s tým príkladom s bleskozvodom je tomu skôr opačne ... aj keby sme zažmúrili obe oči a Tento príklad považovali za relevantný...
|
|
|
95
|
|
47. J.Tull 18.08.2022, 10:09
Lemmy, poznáš vôbec príbeh o Ježišovom pokúšaní, z ktorého je uvedený verš /v "37"/? Asi nie, pretože inak by si pochopil, že s tým príkladom s bleskozvodom je tomu skôr opačne ... aj keby sme zažmúrili obe oči a Tento príklad považovali za relevantný...
▲
18.08.2022, 14:32
|
Nie je opačne, stojím si za svojím názorom. Ak kňaz verí v dobrého boha, potom nemôže byť voči nemu skeptik. Bol by pokrytec, ktorý ľuďom tára o dobrom bohu, ale sám mu nedôveruje, a nainštaluje si bleskozvod.
|
|
|
98
|
|
95. Lemmy 18.08.2022, 14:32
Nie je opačne, stojím si za svojím názorom. Ak kňaz verí v dobrého boha, potom nemôže byť voči nemu skeptik. Bol by pokrytec, ktorý ľuďom tára o dobrom bohu, ale sám mu nedôveruje, a nainštaluje si bleskozvod.
▲
18.08.2022, 14:35
|
Lemmy a ten príbeh o Ježišovom pokúšaní? Poznáš ho?
|
|
|
100
|
|
98. J.Tull 18.08.2022, 14:35
Lemmy a ten príbeh o Ježišovom pokúšaní? Poznáš ho?
▲
18.08.2022, 14:37
|
A čo má byť, ja som uviedol iné príklady z biblie, biblické texty si často protirečia. Ty si vyberieš čerešničku z torty, a nevidím pleseň v torte.
|
|
|
102
|
|
98. J.Tull 18.08.2022, 14:35
Lemmy a ten príbeh o Ježišovom pokúšaní? Poznáš ho?
▲
18.08.2022, 14:38
|
Platí moje 95., ktoré nevieš vyvrátiť.
|
|
|
109
|
|
95. Lemmy 18.08.2022, 14:32
Nie je opačne, stojím si za svojím názorom. Ak kňaz verí v dobrého boha, potom nemôže byť voči nemu skeptik. Bol by pokrytec, ktorý ľuďom tára o dobrom bohu, ale sám mu nedôveruje, a nainštaluje si bleskozvod.
▲
18.08.2022, 15:18
|
Boh dal človeku rozum - pravdepodobne na to, aby ho používal. Biblia často chváli rozumnosť a múdrosť, napr. v Prísloviach, a odmieta nerozumnosť, bláznovstvo.
Napr. počasie, slnko, dážď... Keď je horúci slnečný deň, rozum človeku hovorí, aby sa chránil, napr. ochranou hlavy, očí - šiltovka, slnečné okuliare, alebo pobytom v chládku, tieni, vo vode... Keď silno prší, hodí sa pršiplášť, dáždnik, strecha nad hlavou...
Možno sa toto týka aj toho hromozvodu na domoch a na kostole...
|
|
|
112
|
|
109. Pebo 18.08.2022, 15:18
Boh dal človeku rozum - pravdepodobne na to, aby ho používal. Biblia často chváli rozumnosť a múdrosť, napr. v Prísloviach, a odmieta nerozumnosť, bláznovstvo.
Napr. počasie, slnko, dážď... Keď je horúci slnečný deň, rozum človeku hovorí, aby sa chránil, napr. ochranou hlavy, očí - šiltovka, slnečné okuliare, alebo pobytom v chládku, tieni, vo vode... Keď silno prší, hodí sa pršiplášť, dáždnik, strecha nad hlavou...
Možno sa toto týka aj toho hromozvodu na domoch a na kostole...
▲
18.08.2022, 15:33
|
Veď o to nejde, či boh dal človeku rozum, ale o to, či naozaj boh zosiela blesky.
|
|
|
119
|
|
112. Lemmy 18.08.2022, 15:33
Veď o to nejde, či boh dal človeku rozum, ale o to, či naozaj boh zosiela blesky.
▲
18.08.2022, 15:43
|
Zosiela aj dážď a slnko (slnečné počasie). A rozum hovorí, aby sa človek pred horúcim slnkom a lejakom chránil
|
|
|
121
|
|
119. Pebo 18.08.2022, 15:43
Zosiela aj dážď a slnko (slnečné počasie). A rozum hovorí, aby sa človek pred horúcim slnkom a lejakom chránil
▲
18.08.2022, 15:44
|
A zosiela aj blesky, ktorými boh vraždí ľudí a zvieratá.
|
|
|
124
|
|
121. Lemmy 18.08.2022, 15:44
A zosiela aj blesky, ktorými boh vraždí ľudí a zvieratá.
▲
18.08.2022, 15:49
|
No asi im najprv dal život, za čo mu môžu byť vďační. Mám 45 rokov a blesk ani nič iné ma zatiaľ nezabilo; žijem... Iste, raz zomriem, pokiaľ ide o prirodzenú stránku, avšak možnosť raja v náboženskom zmysle platí. Aj Kristus trpel na kríži...
|
|
|
127
|
|
124. Pebo 18.08.2022, 15:49
No asi im najprv dal život, za čo mu môžu byť vďační. Mám 45 rokov a blesk ani nič iné ma zatiaľ nezabilo; žijem... Iste, raz zomriem, pokiaľ ide o prirodzenú stránku, avšak možnosť raja v náboženskom zmysle platí. Aj Kristus trpel na kríži...
▲
18.08.2022, 15:54
|
A čo môže malé dieťa za to, že ho zasiahol blesk?
|
|
|
134
|
|
127. Lemmy 18.08.2022, 15:54
A čo môže malé dieťa za to, že ho zasiahol blesk?
▲
18.08.2022, 16:05
|
No výnimočne sa aj to môže stať (a tiež vážny úpal zo slnka môže dostať). Napokon viď moje príspevky 74, 82, 90... Dieťa však pôjde do raja (v náboženskom zmysle)
|
|
|
137
|
|
134. Pebo 18.08.2022, 16:05
No výnimočne sa aj to môže stať (a tiež vážny úpal zo slnka môže dostať). Napokon viď moje príspevky 74, 82, 90... Dieťa však pôjde do raja (v náboženskom zmysle)
▲
18.08.2022, 16:06
|
Ty máš neuveriteľnú drzosť rozprávať rodičom o tom, že ich dieťa síce zomrelo bleskom, ale je teraz v raji.
|
|
|
139
|
|
137. Lemmy 18.08.2022, 16:06
Ty máš neuveriteľnú drzosť rozprávať rodičom o tom, že ich dieťa síce zomrelo bleskom, ale je teraz v raji.
▲
18.08.2022, 16:16
|
Ja som to nepovedal rodičom takého dieťaťa. Hoci aj rodičia vedia, že ,život není peříčko'. Ten náboženský raj im však dáva nádej a zmysel... niečo čo tvoj ateizmus naturalizmus nedokáže. Tí rodičia predsa vedia, že raz nutne zomrú aj oni a možno sa so svojím dieťaťom potom opäť stretnú...
|
|
|
140
|
|
139. Pebo 18.08.2022, 16:16
Ja som to nepovedal rodičom takého dieťaťa. Hoci aj rodičia vedia, že ,život není peříčko'. Ten náboženský raj im však dáva nádej a zmysel... niečo čo tvoj ateizmus naturalizmus nedokáže. Tí rodičia predsa vedia, že raz nutne zomrú aj oni a možno sa so svojím dieťaťom potom opäť stretnú...
▲
18.08.2022, 16:17
|
Ale mal by si! Inak si pokrytec!
|
|
|
141
|
|
140. Lemmy 18.08.2022, 16:17
Ale mal by si! Inak si pokrytec!
▲
18.08.2022, 16:20
|
To nie je moja povinnosť, nie je to moja práca. Nie som kňaz, ani nepoznám takých rodičov. Tak skľudni hormón
|
|
|
143
|
|
141. Pebo 18.08.2022, 16:20
To nie je moja povinnosť, nie je to moja práca. Nie som kňaz, ani nepoznám takých rodičov. Tak skľudni hormón
▲
18.08.2022, 16:27
|
|
156
|
|
137. Lemmy 18.08.2022, 16:06
Ty máš neuveriteľnú drzosť rozprávať rodičom o tom, že ich dieťa síce zomrelo bleskom, ale je teraz v raji.
▲
19.08.2022, 00:35
|
Inak nepovedal by som že Boh posiela blesky zámerne na ľudí. Ako Stvoriteľ nutne má niečo spoločné aj s týmito prírodnými javmi, podobne ako s ročnými obdobiami, leto, zima, s počasím, slnko, dážď - i búrka, blesky... Skôr sa môže stať, že keď je búrka a niekto je v určitý čas na určitom mieste, môže ho prípadne zasiahnuť blesk (hoci sa to bežne nestáva). Preto treba používať ten rozum, ktorý Boh ľuďom dal, aby sa chránili počas búrky... Podobne ako sa ľudia chránia pred tým nepriaznivým počasím... V živote sú i priaznivé a prospešné veci, ale aj ich opak...
|
|
|
160
|
|
156. Pebo 19.08.2022, 00:35
Inak nepovedal by som že Boh posiela blesky zámerne na ľudí. Ako Stvoriteľ nutne má niečo spoločné aj s týmito prírodnými javmi, podobne ako s ročnými obdobiami, leto, zima, s počasím, slnko, dážď - i búrka, blesky... Skôr sa môže stať, že keď je búrka a niekto je v určitý čas na určitom mieste, môže ho prípadne zasiahnuť blesk (hoci sa to bežne nestáva). Preto treba používať ten rozum, ktorý Boh ľuďom dal, aby sa chránili počas búrky... Podobne ako sa ľudia chránia pred tým nepriaznivým počasím...
▲
19.08.2022, 04:11
|
Nie zámerne, on vie, prečo na ľudí posiela blesky.
|
|
|
162
|
|
160. Lemmy 19.08.2022, 04:11
Nie zámerne, on vie, prečo na ľudí posiela blesky.
▲
19.08.2022, 08:48
|
Vždy tam treba brať do úvahy aj otázku spravodlivosti. Za normálnych okolností sú blesky súčasťou búrok, ako - jednoducho povedané - prirodzený sprievodný jav. Prirovnal by som to k počasiu všeobecne - slnečný deň, daždivý, v zime mrzne, padá sneh... To je normálny prirodzený stav. Nedá sa povedať, že by išlo o nejaký trest Boží. Takže ak by sa aj niekomu niečo zlé stalo, napr. úpal či nebodaj blesk, bola by to zhoda okolností, nehoda, určité okolnosti, nie zámer. Ale nemožno vylúčiť, že Boh by mohol výnimočne použiť na zlých ľudí aj nejaké nepriaznivé prejavy z tejto oblasti. Ako príklad uvediem práve spomínané rany proti egyptskej ríši za daného faraóna, o čom sa píše v Biblii.
Exodus 9: "Ak budeš aj naďalej zdržiavať môj ľud a neprepustíš ho, zajtra o tejto hodine zošlem veľký ľadovec, aký ešte v Egypte nebol odvtedy, čo trvá, až podnes. A teraz sa rýchlo postaraj o svoj dobytok a o všetko, čo máš na poli! Lebo všetko, ľudia, dobytok, čo bude na poli a nebude utiahnuté pod strechu, zahynie, keď sa na nich spustí ľadovec.«“ Ktorí sa z faraónových služobníkov báli Pánovej hrozby, tí zaviedli svoju čeľaď a svoj dobytok pod strechu. Kto však nedbal na Pánovu hrozbu, nechal svoju čeľaď a svoj dobytok na poli. Vtedy Pán povedal Mojžišovi: „Vystri ruku oproti nebu, nech sa spustí ľadovec na celú egyptskú krajinu, na ľudí i na dobytok a na všetko poľné rastlinstvo v egyptskej krajine!“ Mojžiš vystrel svoju palicu oproti nebu a Pán zoslal hrmenie a ľadovec. Blesky dopadali na zem a Pán dával ľadovcu padať na egyptskú krajinu. Počas ľadovca sa hrozne blýskalo a ľadovec bol taký veľký, aký ešte nebol v celej egyptskej krajine, odkedy vznikol národ. A ľadovec zbil po celej egyptskej krajine všetko, čo bolo na poli, od ľudí až po dobytok; aj všetko poľné rastlinstvo zničil ľadovec a polámal všetky stromy, čo boli na poli. Iba v Gesene, kde bývali Izraeliti, nebolo nijakého ľadovca. Tu si dal faraón zavolať Mojžiša a Árona a povedal im: „Tentoraz som zhrešil! Pán je spravodlivý, ja však a môj ľud sme hriešni. Oroduj u Pána! Veď primnoho je už toho hrozného hrmenia a ľadovca. Ja vás prepustím, nemusíte tu zostať!"
|
|
|
170
|
|
162. Pebo 19.08.2022, 08:48
Vždy tam treba brať do úvahy aj otázku spravodlivosti. Za normálnych okolností sú blesky súčasťou búrok, ako - jednoducho povedané - prirodzený sprievodný jav. Prirovnal by som to k počasiu všeobecne - slnečný deň, daždivý, v zime mrzne, padá sneh... To je normálny prirodzený stav. Nedá sa povedať, že by išlo o nejaký trest Boží. Takže ak by sa aj niekomu niečo zlé stalo, napr. úpal či nebodaj blesk, bola by to zhoda okolností, nehoda, určité okolnosti, nie zámer. Ale nemožno vylúčiť, že Boh...
▲
19.08.2022, 11:12
|
Poznámka z katolíckej Biblie k desiatim egyptským ranám: "Úvodom k rozprave o egyptských ranách treba pripomenúť, že ich cieľom bolo faraónovi ukázať, že Pán, Boh Izraela, je mocnejší ako všetci falošní bohovia egyptskí. Zázrakmi sa malo dokázať a potvrdiť Božie poslanie Mojžišovo, aby Izraeliti boli presvedčení o Božej vôli a aby sa faraón napokon podrobil prinúteniu a prepustil izraelský národ. Egyptské tresty, rany, majú úzky vzťah k egyptským krajovým podmienkam. Mnohé z nich boli ľudu aj predtým známe, keďže boli vyvolané prirodzenými príčinami, napr. zafarbenie nílskej vody na červeno, pohroma kobyliek, ktoré prinášal juhovýchodný vietor, zatmenie slnka pieskovou búrkou atď. Boh mohol využiť tieto prirodzené zjavy, lenže v našom prípade ostalo by tu hodne nevysvetliteľných vecí. Javy, ktoré môžu byť prirodzené, pri egyptských ranách sú niečím výnimočným: oznámené sú Mojžišom vopred, stanú sa v čase presne určenom a zase trvajú len tak dlho, pokým Mojžiš nedá pokyn, aby prestali. Nastávajú v čase, keď obyčajne vyvstávali a sú také mocné, že presahujú akýkoľvek príklad z minulosti. Treba si všimnúť aj okolnosť, že ranami trpia len Egypťania, a Izraeliti sú stále z toho vyňatí. Egypťania sami vidia v ranách zázraky a aj svätopisec ich takto podáva. Teda nemožno pochybovať o ich mimoriadnom charaktere. Presahujú hranice zákonov prírody a sú zjavmi nadprirodzenými, alebo lepšie povedané mimoprirodzenými." odkaz
|
|
|
110
|
|
95. Lemmy 18.08.2022, 14:32
Nie je opačne, stojím si za svojím názorom. Ak kňaz verí v dobrého boha, potom nemôže byť voči nemu skeptik. Bol by pokrytec, ktorý ľuďom tára o dobrom bohu, ale sám mu nedôveruje, a nainštaluje si bleskozvod.
▲
18.08.2022, 15:26
|
Lemmy, chcel som napísať podobenstvo, ako diabol nahováral Ježiša, aby skočil zo skaly, že ho anjeli znesú bezpečne...ale Tull ma predbehol ... Ak chceš popierať čokoľvek, musíš si to zadefinovať. Čo je Boh?
|
|
|
111
|
|
110. TvojOponent 18.08.2022, 15:26
Lemmy, chcel som napísať podobenstvo, ako diabol nahováral Ježiša, aby skočil zo skaly, že ho anjeli znesú bezpečne...ale Tull ma predbehol ... Ak chceš popierať čokoľvek, musíš si to zadefinovať. Čo je Boh?
▲
18.08.2022, 15:32
|
Nemám problém, kým nevyvrátiš môj názor. A to ma cituj presne, aby si opäť nebol za idiota na fóre.
|
|
|
113
|
|
111. Lemmy 18.08.2022, 15:32
Nemám problém, kým nevyvrátiš môj názor. A to ma cituj presne, aby si opäť nebol za idiota na fóre.
▲
18.08.2022, 15:35
|
Ktorý názor Ti mám vyvracať?
|
|
|
115
|
|
113. TvojOponent 18.08.2022, 15:35
Ktorý názor Ti mám vyvracať?
▲
18.08.2022, 15:37
|
Ktorý chceš, napríklad o tých bleskoch. Lebo Tull sa odvoláva na Ježiša.
|
|
|
117
|
|
115. Lemmy 18.08.2022, 15:37
Ktorý chceš, napríklad o tých bleskoch. Lebo Tull sa odvoláva na Ježiša.
▲
18.08.2022, 15:40
|
"Potom ho diabol vzal do svätého mesta, postavil ho na vrchol chrámu a vravel mu: „Ak si Boží Syn, vrhni sa dolu, veď je napísané: »Svojim anjelom dá príkaz o tebe a vezmú ťa na ruky, aby si si neuderil nohu o kameň.«“ Ježiš mu povedal: „Ale je aj napísané: »Nebudeš pokúšať Pána, svojho Boha.«“
|
|
|
114
|
|
95. Lemmy 18.08.2022, 14:32
Nie je opačne, stojím si za svojím názorom. Ak kňaz verí v dobrého boha, potom nemôže byť voči nemu skeptik. Bol by pokrytec, ktorý ľuďom tára o dobrom bohu, ale sám mu nedôveruje, a nainštaluje si bleskozvod.
▲
18.08.2022, 15:36
|
Lemmy, ak kňaz verí, že Boh nezasahuje tam, kde si človek dokáže pomôcť sám, potom inštalácia bleskozvodu nie je vyjadrením nedôvery... naopak, spoliehanie sa na Božiu pomoc tam, kde si človek vie pomôcť sám, je pokúšaním Boha...
|
|
|
116
|
|
114. J.Tull 18.08.2022, 15:36
Lemmy, ak kňaz verí, že Boh nezasahuje tam, kde si človek dokáže pomôcť sám, potom inštalácia bleskozvodu nie je vyjadrením nedôvery... naopak, spoliehanie sa na Božiu pomoc tam, kde si človek vie pomôcť sám, je pokúšaním Boha...
▲
18.08.2022, 15:38
|
Je vyjadrením nedôvery voči bohu.
|
|
|
118
|
|
116. Lemmy 18.08.2022, 15:38
Je vyjadrením nedôvery voči bohu.
▲
18.08.2022, 15:42
|
|
120
|
|
118. J.Tull 18.08.2022, 15:42
Lemmy, keď Ježiš odolal satanovmu pokúšaniu a nevrhol sa dolu z vrcholu chrámu, prejavil tým nedôveru voči Bohu?
▲
18.08.2022, 15:43
|
Ako to súvisí s bleskami, ktoré zoslal boh na ľudí?
|
|
|
122
|
|
120. Lemmy 18.08.2022, 15:43
Ako to súvisí s bleskami, ktoré zoslal boh na ľudí?
▲
18.08.2022, 15:45
|
Lemmy, nie každý veriaci a asi žiadny katolícky kňaz verí, že Boh zosiela blesky...
|
|
|
123
|
|
122. J.Tull 18.08.2022, 15:45
Lemmy, nie každý veriaci a asi žiadny katolícky kňaz verí, že Boh zosiela blesky...
▲
18.08.2022, 15:47
|
To je problém kňazov, biblia hovorí čosi iné. Ak kňazi odporujú biblii, je to ich vec, oni si to vysporiadajú s neverou voči bohu.
|
|
|
125
|
|
123. Lemmy 18.08.2022, 15:47
To je problém kňazov, biblia hovorí čosi iné. Ak kňazi odporujú biblii, je to ich vec, oni si to vysporiadajú s neverou voči bohu.
▲
18.08.2022, 15:51
|
Lemmy, kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo /podobne ako povedzme báseň.../, pomocou ktorého sú vyjadrené teologické pravdy a nie vedecké...
|
|
|
126
|
|
125. J.Tull 18.08.2022, 15:51
Lemmy, kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo /podobne ako povedzme báseň.../, pomocou ktorého sú vyjadrené teologické pravdy a nie vedecké...
▲
18.08.2022, 15:53
|
To je problém kňazov. Ja som sem pridal viacero viet z biblie.
|
|
|
130
|
|
126. Lemmy 18.08.2022, 15:53
To je problém kňazov. Ja som sem pridal viacero viet z biblie.
▲
18.08.2022, 16:01
|
Lemmy, prečo by to mal byť pre nich problém? Spýtaj sa Patricka /alebo hociktorého katolického kňaza.../ či s tým má nejaký problém
|
|
|
132
|
|
130. J.Tull 18.08.2022, 16:01
Lemmy, prečo by to mal byť pre nich problém? Spýtaj sa Patricka /alebo hociktorého katolického kňaza.../ či s tým má nejaký problém
▲
18.08.2022, 16:02
|
Kňazi sú predsa pokryteckí, na jednej strane ovečkám tárajú o dobrom bohu, na druhej strane sú skeptici, a nainštalujú si bleskozvod.
|
|
|
133
|
|
132. Lemmy 18.08.2022, 16:02
Kňazi sú predsa pokryteckí, na jednej strane ovečkám tárajú o dobrom bohu, na druhej strane sú skeptici, a nainštalujú si bleskozvod.
▲
18.08.2022, 16:04
|
Lemmy, bol si už niekedy na omši?
|
|
|
135
|
|
133. J.Tull 18.08.2022, 16:04
Lemmy, bol si už niekedy na omši?
▲
18.08.2022, 16:05
|
Ako otázka súvisí s inštaláciou bleskozvodu?
|
|
|
146
|
|
135. Lemmy 18.08.2022, 16:05
Ako otázka súvisí s inštaláciou bleskozvodu?
▲
18.08.2022, 17:34
|
Lemmy, otázka súvisí s: !biblia hovorí čosi iné. Ak kňazi odporujú biblii, je to ich vec, oni si to vysporiadajú s neverou voči bohu" "Kňazi sú predsa pokryteckí, na jednej strane ovečkám tárajú o dobrom bohu" " kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo /podobne ako povedzme báseň.../, pomocou ktorého sú vyjadrené teologické pravdy a nie vedecké..."
|
|
|
151
|
|
146. J.Tull 18.08.2022, 17:34
Lemmy, otázka súvisí s: !biblia hovorí čosi iné. Ak kňazi odporujú biblii, je to ich vec, oni si to vysporiadajú s neverou voči bohu" "Kňazi sú predsa pokryteckí, na jednej strane ovečkám tárajú o dobrom bohu" " kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo /podobne ako povedzme báseň.../, pomocou ktorého sú vyjadrené teologické pravdy a nie vedecké..."
▲
18.08.2022, 18:04
|
|
138
|
|
133. J.Tull 18.08.2022, 16:04
Lemmy, bol si už niekedy na omši?
▲
18.08.2022, 16:09
|
Myslíš na Ondrejkovej? Alebo omši HH? Tie sú krásne, môžeš si hovoriť, čo len chceš a si hviezdou. odkaz
|
|
|
142
|
|
138. peter67 18.08.2022, 16:09
Myslíš na Ondrejkovej? Alebo omši HH? Tie sú krásne, môžeš si hovoriť, čo len chceš a si hviezdou. https://www.youtube.com/watch?v=4LAwIotUqhQ
▲
18.08.2022, 16:24
|
(138) Peter67, nakoniec zneuctenie toho všetkého už nevydržal ani ten kresťanský kríž a s pokorou si ľahol na "posvätnú" podlahu...
|
|
|
150
|
|
133. J.Tull 18.08.2022, 16:04
Lemmy, bol si už niekedy na omši?
▲
18.08.2022, 18:04
|
133. Sám sebe dávaš palec dole?
|
|
|
165
|
|
150. Patrick 18.08.2022, 18:04
133. Sám sebe dávaš palec dole?
▲
19.08.2022, 10:27
|
ďakujem za upozornenie... je tam omylom... už som to napravil
|
|
|
128
|
|
125. J.Tull 18.08.2022, 15:51
Lemmy, kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo /podobne ako povedzme báseň.../, pomocou ktorého sú vyjadrené teologické pravdy a nie vedecké...
▲
18.08.2022, 15:58
|
|
153
|
|
128. TvojOponent 18.08.2022, 15:58
kňazi neodporujú Biblii - čítajú ju ako umelecké dielo
toto nie je pravda.
▲
18.08.2022, 18:09
|
čítame ju tak, ako ju treba čítať. S tým, že pod čítaním tu rozumieme skôr interpretáciu textu. To, čo je napísané ako báseň, čítame a interpretujeme ako báseň, čo je podobenstvo ako podobenstvo, čo je historická správa ako historickú správu, čo je mýtus ako mýtus, čo je list ako list, čo je motivačný text ako motivačný text atď.
|
|
|
154
|
|
153. Patrick 18.08.2022, 18:09
čítame ju tak, ako ju treba čítať. S tým, že pod čítaním tu rozumieme skôr interpretáciu textu. To, čo je napísané ako báseň, čítame a interpretujeme ako báseň, čo je podobenstvo ako podobenstvo, čo je historická správa ako historickú správu, čo je mýtus ako mýtus, čo je list ako list, čo je motivačný text ako motivačný text atď.
▲
18.08.2022, 18:11
|
Patrick, veď ty odporuješ najznámejšiemu katolibancovi.
|
|
|
155
|
|
153. Patrick 18.08.2022, 18:09
čítame ju tak, ako ju treba čítať. S tým, že pod čítaním tu rozumieme skôr interpretáciu textu. To, čo je napísané ako báseň, čítame a interpretujeme ako báseň, čo je podobenstvo ako podobenstvo, čo je historická správa ako historickú správu, čo je mýtus ako mýtus, čo je list ako list, čo je motivačný text ako motivačný text atď.
▲
18.08.2022, 18:35
|
že pod čítaním tu rozumieme skôr interpretáciu textu. Čítať a porozumieť sú naozaj dva odlišné prístupy. Čítať sa dá text ako literárny žáner. No porozumieť textom spred viacerých tisícročí vyžaduje poznať historický kontext, spoločenské obyčaje aj význam slov v tej dobe. Osobne rád mám biblické katechéty od Trstenského. Keď sa ateisti hrdia tým, že oni si tiež Bibliu prečítali, a preto si ju trúfajú pitvať (napr ateizmus.sk), s úsmevom si predstavím samozvaného odborníka na biológiu, ktorý máva pravidelne na raňajky hydinovú paštéku. Za pozornosť stojí aj Lemmyho posúvanie slovníka smerom k dehumanizácii oponenta. Vždy keď Lemmy na svojej bráne zintenzívni svoju publikačnú činnosť zahŕňajúcu široké spektrum tém, viem, že potreba jeho hospitalizácie je žiadaná.
|
|
|
159
|
|
155. TvojOponent 18.08.2022, 18:35
že pod čítaním tu rozumieme skôr interpretáciu textu. Čítať a porozumieť sú naozaj dva odlišné prístupy. Čítať sa dá text ako literárny žáner. No porozumieť textom spred viacerých tisícročí vyžaduje poznať historický kontext, spoločenské obyčaje aj význam slov v tej dobe. Osobne rád mám biblické katechéty od Trstenského. Keď sa ateisti hrdia tým, že oni si tiež Bibliu prečítali, a preto si ju trúfajú pitvať (napr ateizmus.sk), s úsmevom si predstavím samozvaného odborníka na biológiu, k...
▲
19.08.2022, 03:54
|
Tank: že potreba jeho hospitalizácie je žiadaná.
Argumentum ad hominem.
|
|
|
161
|
|
159. Lemmy 19.08.2022, 03:54
Tank: že potreba jeho hospitalizácie je žiadaná.
Argumentum ad hominem.
▲
19.08.2022, 04:46
|
To vôbec nie je osobný útok. Poukázať na chorobné správanie, ktoré si neuvedomuješ, nie je urážka osoby. Produkuješ obrovské množstvo nekompatibilného balastu. Tvoj humanizmus ( tak ako Ty prežívaš ) je zrovnateľný s bigotnosťou schizofrenikov. Je to príznak ochorenia. Nájdi si iného koníčka. A okruh skutočných priateľov.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 666 630 B
vygenerované za : 0.254 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 27 670 929 x
jedinečné zobrazenia : 2 995 363 x
ip adresa : 3.22.42.25
|
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poslaním bitcoinov
|