pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Žumpa
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
zmysel života dňa :
Prečo dobro vyhráva až na koniec? ;)
|
|
príspevkov 94 |
zobrazení 64 425 |
unikátne 3 230 |
tému vytvoril(a) 16.9.2018 19:06 EnaXnaY
|
Téma je len na čítanie...
1
|
Jedná sa predsa o príbeh 😉
Scénaristi pripravili množstvo problémov, ktoré je nutné vyriešiť, množstvo záhad, ktoré je nutné rozlúsknuť a množstvo zádrhelov, ktoré je nutné rozmotať 😉
O čom by bol príbeh, keby že skončí po pár minútach? 😉
Ten príbeh by nik chcel pozerať 😉
A tak si držte klobúky, možno zažijeme aj zopár vývrtiek na husenkovej dráhe 😉
|
|
|
2
|
|
1. EnaXnaY 16.09.2018, 19:06
Jedná sa predsa o príbeh 😉
Scénaristi pripravili množstvo problémov, ktoré je nutné vyriešiť, množstvo záhad, ktoré je nutné rozlúsknuť a množstvo zádrhelov, ktoré je nutné rozmotať 😉
O čom by bol príbeh, keby že skončí po pár minútach? 😉
Ten príbeh by nik chcel pozerať 😉
A tak si držte klobúky, možno zažijeme aj zopár vývrtiek na husenkovej dráhe 😉
▲
17.09.2018, 09:56
|
Nakoniec vyhrá entropia 😉
|
|
|
3
|
|
2. Dwesa 17.09.2018, 09:56
Nakoniec vyhrá entropia 😉
▲
17.09.2018, 12:10
|
2- entropia nevyhrá - tá mala už milióny možností na výhru ihneď po Veľkom tresku a miesto neorganizovanosti a zmätku, tu máme vysoko organizovaný systém, od ktorého máme ešte veľmi ďaleko, aby sme ho pochopili. Toto je jeden z hlavných dôkazov, že do nášho hmotne-energetického systému už počnúc Veľkým treskom, vstupujú neustále informácie z mimo tohto systému. Ak chceš presnejšie, tak z mimo hmotne energetického systému t.j. z Duchovnej oblasti, ktorá tu bola podstatne skorej, existuje mimo náš časopriestor a teda je z nášho časopriestorového pohľadu večná.
|
|
|
15
|
|
3. kntsz 17.09.2018, 12:10
2- entropia nevyhrá - tá mala už milióny možností na výhru ihneď po Veľkom tresku a miesto neorganizovanosti a zmätku, tu máme vysoko organizovaný systém, od ktorého máme ešte veľmi ďaleko, aby sme ho pochopili. Toto je jeden z hlavných dôkazov, že do nášho hmotne-energetického systému už počnúc Veľkým treskom, vstupujú neustále informácie z mimo tohto systému. Ak chceš presnejšie, tak z mimo hmotne energetického systému t.j. z Duchovnej oblasti, ktorá tu bola podstatne skorej, existuje mi...
▲
17.09.2018, 19:04
|
Tvoje chápanie entropie je mylné a mne sa nechce ti dokazovať, že sa mýliš, aj tak si budeš myslieť svoje. Len toľko k tomu.
|
|
|
4
|
|
2. Dwesa 17.09.2018, 09:56
Nakoniec vyhrá entropia 😉
▲
17.09.2018, 13:22
|
Možno entropia je to dobro 😉
|
|
|
5
|
|
4. EnaXnaY 17.09.2018, 13:22
Možno entropia je to dobro 😉
▲
17.09.2018, 13:25
|
Alebo smrť - večné nebytie 😉
|
|
|
11
|
|
5. EnaXnaY 17.09.2018, 13:25
Alebo smrť - večné nebytie 😉
▲
17.09.2018, 17:47
|
No, to je problém, na ktorý som ešte exaktným skúmaním nenašiel definitívnu odpoveď. Je len hypotéza: Zjednodušene - pokiaľ má duša človeka pre večnosť cenu ide do večnosti. Pokiaľ duša človeka padla na úroveň zvieraťa, tak končí ako zviera t.j. kompletne zaniká - ako veria ateisti.
|
|
|
12
|
|
11. kntsz 17.09.2018, 17:47
No, to je problém, na ktorý som ešte exaktným skúmaním nenašiel definitívnu odpoveď. Je len hypotéza: Zjednodušene - pokiaľ má duša človeka pre večnosť cenu ide do večnosti. Pokiaľ duša človeka padla na úroveň zvieraťa, tak končí ako zviera t.j. kompletne zaniká - ako veria ateisti.
▲
17.09.2018, 17:49
|
Ja som na to našiel už odpoveď 😉
Žiadna duša má cenu pre večnosť 😉
PánBožko si vytvorí toľko duší koľko chce a kedy chce 😉
Nepotrebuje ich skladovať ani ich udržiavať pri živote 😉
To by boli iba zbytočné starosti navyše 😉
Celý tento cirkus čo zažívame sa deje len pre jeho blahosklonné pobavenie 😉
|
|
|
6
|
|
4. EnaXnaY 17.09.2018, 13:22
Možno entropia je to dobro 😉
▲
17.09.2018, 14:06
|
Možno. Veď aj nirvána znamená "vyhasnutie ohňa".
|
|
|
7
|
|
6. Dwesa 17.09.2018, 14:06
Možno. Veď aj nirvána znamená "vyhasnutie ohňa".
▲
17.09.2018, 14:36
|
Pod ohňom v tomto ponímaní chápem niečo ako vášeň 😉
|
|
|
8
|
|
7. EnaXnaY 17.09.2018, 14:36
Pod ohňom v tomto ponímaní chápem niečo ako vášeň 😉
▲
17.09.2018, 14:37
|
Z kntszovho obľúbeného Junga niečo také ako keď všetko z tvojho nevedomého JA, ktoré je hýbateľom tvojich chtíčov sa vstrebe a si oslobodený od bezbrehého potácania sa životom 😉
|
|
|
13
|
|
8. EnaXnaY 17.09.2018, 14:37
Z kntszovho obľúbeného Junga niečo také ako keď všetko z tvojho nevedomého JA, ktoré je hýbateľom tvojich chtíčov sa vstrebe a si oslobodený od bezbrehého potácania sa životom 😉
▲
17.09.2018, 17:57
|
8- no s prižmúrením oboch očí.
Nevedomé Já je mimo naše telo a vplýva aj na naše vedomie. Našou úlohou je toto Já nasmerovať do zámeru Stvoriteľa - nájsť sa v Stvoriteľovi. Nie je v tom nič neprirodzené alebo násilné - opak je pravdou. My totiž už narodením máme práve aj cez Nevedomie, zakódované predpoklady pre našu individuáciu sa so Stvoriteľom - sme stvorený na Jeho obraz. A áno, ak sa nám to darí, tak naša cesta životom sa úmerne tomu vyjasňuje a my sa oslobodzujeme. Všetko začne do seba zapadať, lebo tak sme naprogramovaní.
|
|
|
14
|
|
13. kntsz 17.09.2018, 17:57
8- no s prižmúrením oboch očí.
Nevedomé Já je mimo naše telo a vplýva aj na naše vedomie. Našou úlohou je toto Já nasmerovať do zámeru Stvoriteľa - nájsť sa v Stvoriteľovi. Nie je v tom nič neprirodzené alebo násilné - opak je pravdou. My totiž už narodením máme práve aj cez Nevedomie, zakódované predpoklady pre našu individuáciu sa so Stvoriteľom - sme stvorený na Jeho obraz. A áno, ak sa nám to darí, tak naša cesta životom sa úmerne tomu vyjasňuje a my sa oslobodzujeme. Všetko začne ...
▲
17.09.2018, 18:12
|
Prečo myslíš, že nevedomé JA je mimo naše telo? 😉
|
|
|
66
|
|
14. EnaXnaY 17.09.2018, 18:12
Prečo myslíš, že nevedomé JA je mimo naše telo? 😉
▲
18.09.2018, 00:36
|
Milióny svedectiev zážitkov blízkych smrti, ale aj spústa spontánnych vstupov do nevedomia svedčia o tom, že boli mimo tela a videli ho z vonka. Dokonca boli na kilometre od tela vzdialení - vnímali a po návrate do teľa svedčili o veciach o ktorých nemohli vedieť ak by neboli mimo teľa. Je to dokumentovené napr. v knihe Život po živote od Moodyho, kde uvádza vyše sto takýchto konkrétnych prípadov. Dokonca všetko nasvedčuje tomu, že ani naša vedomá časť sa nenachádza v našom tele a telo je iba prijímačom - reproduktorom.
|
|
|
9
|
|
7. EnaXnaY 17.09.2018, 14:36
Pod ohňom v tomto ponímaní chápem niečo ako vášeň 😉
▲
17.09.2018, 14:51
|
Áno. Nielen. Akákoľvek túžba. Aj túžba po nebytí. Ako keď sa vyrovná hladina rybníka po vhodení kameňa. Alebo keď ustane elementárny pohyb častíc 😉
|
|
|
10
|
|
9. Dwesa 17.09.2018, 14:51
Áno. Nielen. Akákoľvek túžba. Aj túžba po nebytí. Ako keď sa vyrovná hladina rybníka po vhodení kameňa. Alebo keď ustane elementárny pohyb častíc 😉
▲
17.09.2018, 15:07
|
Lenže stále ostane v rybníku otázka 😉
Kto hodil ten kameň 😉
|
|
|
16
|
|
10. EnaXnaY 17.09.2018, 15:07
Lenže stále ostane v rybníku otázka 😉
Kto hodil ten kameň 😉
▲
17.09.2018, 19:04
|
Rybník sa ničím takým netrápi.
|
|
|
17
|
|
16. Dwesa 17.09.2018, 19:04
Rybník sa ničím takým netrápi.
▲
17.09.2018, 19:06
|
Ale ryby žijúce v rybníku áno 😉
|
|
|
18
|
|
17. EnaXnaY 17.09.2018, 19:06
Ale ryby žijúce v rybníku áno 😉
▲
17.09.2018, 19:10
|
Ani tie. Len človek sa dokáže pýtať hlúpe otázky.
|
|
|
19
|
|
18. Dwesa 17.09.2018, 19:10
Ani tie. Len človek sa dokáže pýtať hlúpe otázky.
▲
17.09.2018, 19:15
|
No veďka nás som myslel 😉
Mne tá otázka nepríde hlúpa 😉
Možno len neriešiteľná 😉
|
|
|
28
|
|
19. EnaXnaY 17.09.2018, 19:15
No veďka nás som myslel 😉
Mne tá otázka nepríde hlúpa 😉
Možno len neriešiteľná 😉
▲
17.09.2018, 22:01
|
Neriešiteľná otázka nie je hlúpa?
|
|
|
29
|
|
28. Dwesa 17.09.2018, 22:01
Neriešiteľná otázka nie je hlúpa?
▲
17.09.2018, 22:03
|
Pre mňa je to zaujímavý rébus do zbierky 😉
|
|
|
30
|
|
29. EnaXnaY 17.09.2018, 22:03
Pre mňa je to zaujímavý rébus do zbierky 😉
▲
17.09.2018, 22:04
|
Ale načo je ti dobré pýtať sa koľko anjelov môže tancovať na hrote ihly?
|
|
|
32
|
|
30. Dwesa 17.09.2018, 22:04
Ale načo je ti dobré pýtať sa koľko anjelov môže tancovať na hrote ihly?
▲
17.09.2018, 22:06
|
Zabiješ nudu 😉
Čo iné chceš robiť na večnosti ako generovať šialené teórie o tom ako večnosť vznikla? 😉
|
|
|
34
|
|
32. EnaXnaY 17.09.2018, 22:06
Zabiješ nudu 😉
Čo iné chceš robiť na večnosti ako generovať šialené teórie o tom ako večnosť vznikla? 😉
▲
17.09.2018, 22:09
|
|
35
|
|
34. Dwesa 17.09.2018, 22:09
Večnosť nám nehrozí.
▲
17.09.2018, 22:09
|
|
37
|
|
35. EnaXnaY 17.09.2018, 22:09
Kiežby si mala pravdu 😉
▲
17.09.2018, 22:12
|
Stačí sa pozrieť po čom ľudia túžia a čo sa im nedostáva. Večný život, večná láska, večná ríša, večné bla bla bla. Nikto nikdy nič také nevidel. Odporujú zmene a chcú aby všetko dobré trvalo večne, ale tak to nechodí.
|
|
|
40
|
|
37. Dwesa 17.09.2018, 22:12
Stačí sa pozrieť po čom ľudia túžia a čo sa im nedostáva. Večný život, večná láska, večná ríša, večné bla bla bla. Nikto nikdy nič také nevidel. Odporujú zmene a chcú aby všetko dobré trvalo večne, ale tak to nechodí.
▲
17.09.2018, 22:15
|
Čo tak večná zmena? 😉
To by sa ti páčilo? 😉
|
|
|
43
|
|
40. EnaXnaY 17.09.2018, 22:15
Čo tak večná zmena? 😉
To by sa ti páčilo? 😉
▲
17.09.2018, 22:21
|
Πάντα ῥεῖ
Ja si nevyberám obraz sveta podľa toho, čo sa mi páči.
|
|
|
45
|
|
43. Dwesa 17.09.2018, 22:21
Πάντα ῥεῖ
Ja si nevyberám obraz sveta podľa toho, čo sa mi páči.
▲
17.09.2018, 22:23
|
Ja práve naopak 😉
Rád si vytváram rôzne bizarné predstavy o svete - viac ma to tak baví 😉
|
|
|
62
|
|
45. EnaXnaY 17.09.2018, 22:23
Ja práve naopak 😉
Rád si vytváram rôzne bizarné predstavy o svete - viac ma to tak baví 😉
▲
18.09.2018, 00:21
|
Tak píš fantasy alebo sci-fi.
|
|
|
63
|
|
62. Dwesa 18.09.2018, 00:21
Tak píš fantasy alebo sci-fi.
▲
18.09.2018, 00:23
|
Nemôžem, je to super-tajné 😉
|
|
|
41
|
|
37. Dwesa 17.09.2018, 22:12
Stačí sa pozrieť po čom ľudia túžia a čo sa im nedostáva. Večný život, večná láska, večná ríša, večné bla bla bla. Nikto nikdy nič také nevidel. Odporujú zmene a chcú aby všetko dobré trvalo večne, ale tak to nechodí.
▲
17.09.2018, 22:20
|
To chce len čas a skúsenosť , aby sa človek naučil byť spokojný s tým čo má . Je to štadium života , kedy ďakuješ a uvedomuješ si, že všetko je v tvojom živote dobre, tak ako to je .
|
|
|
42
|
|
41. Slnečnica 17.09.2018, 22:20
To chce len čas a skúsenosť , aby sa človek naučil byť spokojný s tým čo má . Je to štadium života , kedy ďakuješ a uvedomuješ si, že všetko je v tvojom živote dobre, tak ako to je .
▲
17.09.2018, 22:21
|
To je potom odpoveď na tvoju dilemu o 5ročnom faganovi na ulici 😉
Všetci by sme za to mali byť vďační 😉
|
|
|
52
|
|
42. EnaXnaY 17.09.2018, 22:21
To je potom odpoveď na tvoju dilemu o 5ročnom faganovi na ulici 😉
Všetci by sme za to mali byť vďační 😉
▲
17.09.2018, 22:34
|
To nie je univerzálna odpoveď , to je len moje malé poznanie. Som rada , že žijem .
|
|
|
53
|
|
52. Slnečnica 17.09.2018, 22:34
To nie je univerzálna odpoveď , to je len moje malé poznanie. Som rada , že žijem .
▲
17.09.2018, 22:35
|
Aspoň jeden spokojný používateľ 😉
|
|
|
56
|
|
53. EnaXnaY 17.09.2018, 22:35
Aspoň jeden spokojný používateľ 😉
▲
17.09.2018, 22:36
|
Ja si myslím, že ich je oveľa viac 🙂
|
|
|
57
|
|
56. Slnečnica 17.09.2018, 22:36
Ja si myslím, že ich je oveľa viac 🙂
▲
17.09.2018, 22:37
|
Ostatní väčšinou len pindajú 😉
|
|
|
38
|
|
34. Dwesa 17.09.2018, 22:09
Večnosť nám nehrozí.
▲
17.09.2018, 22:12
|
Tvoje tvrdenie je v protiklade s inými 😉
Prečo by som mal uprednostniť práve tvoje? 😉
|
|
|
44
|
|
38. EnaXnaY 17.09.2018, 22:12
Tvoje tvrdenie je v protiklade s inými 😉
Prečo by som mal uprednostniť práve tvoje? 😉
▲
17.09.2018, 22:22
|
Moje potvrdzuje aj skúsenosť.
|
|
|
46
|
|
44. Dwesa 17.09.2018, 22:22
Moje potvrdzuje aj skúsenosť.
▲
17.09.2018, 22:26
|
Až kým nepríde taká skúsenosť, ktorá tvoje doterajšie presvedčenie nezničí 😉
|
|
|
47
|
|
46. EnaXnaY 17.09.2018, 22:26
Až kým nepríde taká skúsenosť, ktorá tvoje doterajšie presvedčenie nezničí 😉
▲
17.09.2018, 22:28
|
Ja som kedysi tiež bol pragmatik, lenže potom sa mi niečo stalo a to zničilo celý môj dovtedajší pohľad na svet - skúsenosť 😉
|
|
|
49
|
|
47. EnaXnaY 17.09.2018, 22:28
Ja som kedysi tiež bol pragmatik, lenže potom sa mi niečo stalo a to zničilo celý môj dovtedajší pohľad na svet - skúsenosť 😉
▲
17.09.2018, 22:30
|
Povedzme že 99,9% z nás má podobnú skúsenosť 😉
Stavať svoje tvrdenia na tejto skúsenosti zdá sa logické 😉
Ale vždy treba zohľadniť aj tú zvyšnú desatinku 😉
Až potom to začne byť vskutku zaujímavé 😉
|
|
|
64
|
|
46. EnaXnaY 17.09.2018, 22:26
Až kým nepríde taká skúsenosť, ktorá tvoje doterajšie presvedčenie nezničí 😉
▲
18.09.2018, 00:26
|
Aj to je možné. Ale ešte nikto nežil večne a počítať so všetkými hypotetickými a nepodloženými možnosťami je strata času.
|
|
|
65
|
|
64. Dwesa 18.09.2018, 00:26
Aj to je možné. Ale ešte nikto nežil večne a počítať so všetkými hypotetickými a nepodloženými možnosťami je strata času.
▲
18.09.2018, 00:29
|
Chybou je vylúčiť možnosť, ktorej pravdepodobnosť je nenulová 😉
|
|
|
67
|
|
65. EnaXnaY 18.09.2018, 00:29
Chybou je vylúčiť možnosť, ktorej pravdepodobnosť je nenulová 😉
▲
18.09.2018, 09:03
|
Takže dokázateľne poznáme niekoho alebo niečo, čo žije večne?
|
|
|
68
|
|
67. Dwesa 18.09.2018, 09:03
Takže dokázateľne poznáme niekoho alebo niečo, čo žije večne?
▲
18.09.2018, 11:28
|
Keďže NIČ sa nevie transformovať na NIEČO, tak nikdy bolo NIČ a vždy bolo NIEČO 😉
NIEČO je teda večné 😉
Mne tento dôkaz stačí 😉
|
|
|
70
|
|
68. EnaXnaY 18.09.2018, 11:28
Keďže NIČ sa nevie transformovať na NIEČO, tak nikdy bolo NIČ a vždy bolo NIEČO 😉
NIEČO je teda večné 😉
Mne tento dôkaz stačí 😉
▲
18.09.2018, 21:40
|
|
71
|
|
70. Dwesa 18.09.2018, 21:40
Niečo, ale nie ty.
▲
21.09.2018, 20:05
|
Veď tu nejde o mňa 😉
Pýtala si sa či preukázateľne poznáme niekoho alebo niečo čo žije večne 😉
A podal som ti dôkaz, že niečo je večné 😉
|
|
|
72
|
|
71. EnaXnaY 21.09.2018, 20:05
Veď tu nejde o mňa 😉
Pýtala si sa či preukázateľne poznáme niekoho alebo niečo čo žije večne 😉
A podal som ti dôkaz, že niečo je večné 😉
▲
22.09.2018, 19:14
|
Napíšem to takto: aj to niečo bude neprestajne prechádzať zmenami, teda žiadna forma nie je večná.
|
|
|
73
|
|
72. Dwesa 22.09.2018, 19:14
Napíšem to takto: aj to niečo bude neprestajne prechádzať zmenami, teda žiadna forma nie je večná.
▲
23.09.2018, 12:14
|
Ale ja, aj keď sa zmením, stále to budem ja, či nie? 🙂
|
|
|
75
|
|
73. Nadja 23.09.2018, 12:14
Ale ja, aj keď sa zmením, stále to budem ja, či nie? 🙂
▲
23.09.2018, 15:43
|
A čo je ja? Identita? Poznáš Tézeov paradox? Tézeus mal loď, ktorú postupne opravovali až v nej nezostal jediný pôvodný diel. Bola to tá istá loď? Bunky v tele sa tiež obnovujú, až na pár výnimiek. Jednou z nich sú neuróny. Ale aj osobnosť človeka sa časom mení, si ten istý človek ako keď si mala 2 roky?
|
|
|
76
|
|
75. Dwesa 23.09.2018, 15:43
A čo je ja? Identita? Poznáš Tézeov paradox? Tézeus mal loď, ktorú postupne opravovali až v nej nezostal jediný pôvodný diel. Bola to tá istá loď? Bunky v tele sa tiež obnovujú, až na pár výnimiek. Jednou z nich sú neuróny. Ale aj osobnosť človeka sa časom mení, si ten istý človek ako keď si mala 2 roky?
▲
23.09.2018, 17:20
|
No ok, a teda odpoveď? Som to ja alebo nie, sa pýtam 🙂
|
|
|
78
|
|
76. Nadja 23.09.2018, 17:20
No ok, a teda odpoveď? Som to ja alebo nie, sa pýtam 🙂
▲
23.09.2018, 18:15
|
Preto je to paradox, lebo nemá jednoznačnú odpoveď. Podľa mňa to nebude to isté ja. Ja a aj iné formy sú kategórie, ktoré vytvára človek, aby mysľou dokázal uchopiť prírodu. Prírodné javy sú však spojité a premenlivé.
|
|
|
77
|
|
75. Dwesa 23.09.2018, 15:43
A čo je ja? Identita? Poznáš Tézeov paradox? Tézeus mal loď, ktorú postupne opravovali až v nej nezostal jediný pôvodný diel. Bola to tá istá loď? Bunky v tele sa tiež obnovujú, až na pár výnimiek. Jednou z nich sú neuróny. Ale aj osobnosť človeka sa časom mení, si ten istý človek ako keď si mala 2 roky?
▲
23.09.2018, 17:37
|
75 / Dal si dobrú otázku, na ktorú si už ale nedal odpoveď. Tá odpoveď je dôležitá. Môj názor: Identita je príbeh, ktorého sme súčasťou. Ak budem hovoriť o mne ako mojom JA, je to príbeh môjho tela s jedinečnými časo-priestorovými súradnicami. Tým je daná moja jedinečnosť, moja identita, teda totožnosť, ľudskej bytosti. Potom môžem to isté slovo použiť aj na iné - na môj životný príbeh, to je moja identita životného osudu, životopisu. Mám slovenskú identitu. Teda zdieľam príbeh národa a svoju identitu príslušníka slovenského národa mám spolu s inými Slovákmi. Môžem hovoriť o identitách rôznych, podľa rasy, rodu, bydliska, presvedčenia, obľúbenosti športových klubov a podobne.
Identita je príbeh. V súvislostiach potom je to príbeh s rôznymi vlastnosťami. Hlásiť sa k istej identite znamená vyčleniť sa z iných identít a dať najavo, aký príbeh sa nás netýka.
Teraz poznámku k tej obnovovanej lodi. Čo je identita lode? Predsa loď je vec - jedinečná vec so svojim príbehom. To, že na lodi vymeníš súčiastku, neznamená, že sa zmenila tá určitá vec, loď, o ktorej sa bavíme. Nová súčiastka sa stáva súčasťou príbehu lode. Stará sa stáva odpadom.
Vari Tvoj exkrement alebo moč sú Tvojou identitou? Sú odpadom látkovej premeny, sú z Teba, no nepovažuješ ich za svoju identitu. Aj keď sa všetky Tvoje bunky postupne vymenia a vymeníš všetky súčiastky na lodi, bude to stále životný príbeh určitého človeka a určitej lode.
Sme tými istými osobbami, akými sme boli pred 50 rokmi, aj keď meníme názory, povahu a vlastnosti hodnotové, vôľové, alebo aj opis tela - stále sme to my, naše JA. Osobnosť v jedinečnom tele - jedinečný príbeh. A súčasťoui toho príbehu nášho ja sa stávajú aj vymenené alebo prenesené darované telesné ústroje a rôzne súčiastky. Prijímame ich do nášho JA. Lebo máme na zreteli identitu, teda príbeh istého určitého tela, osoby.
Môžeme zaiste sledovať aj iné príbehy - príbehy hmoty plomby, ústroja darcu alebo atomu kyslíka v našom tele. Záleží na tom, čo si zvolíš za podstatnú vec svojho skúmania.
|
|
|
85
|
|
77. TvojOponent 23.09.2018, 17:37
75 / Dal si dobrú otázku, na ktorú si už ale nedal odpoveď. Tá odpoveď je dôležitá. Môj názor: Identita je príbeh, ktorého sme súčasťou. Ak budem hovoriť o mne ako mojom JA, je to príbeh môjho tela s jedinečnými časo-priestorovými súradnicami. Tým je daná moja jedinečnosť, moja identita, teda totožnosť, ľudskej bytosti. Potom môžem to isté slovo použiť aj na iné - na môj životný príbeh, to je moja identita životného osudu, životopisu. Mám slovenskú identitu. Teda zdieľam príbeh národa a svoju...
▲
14.03.2024, 07:33
|
Keď hovoríš o slovenskej identite, akú máš rasu?
|
|
|
86
|
|
85. Lemmy 14.03.2024, 07:33
Keď hovoríš o slovenskej identite, akú máš rasu?
▲
16.03.2024, 11:49
|
Pýtaš sa na moju rasovú identitu?
Keďže definície ľudských plemien nie sú vedecky vyhranené, mali by sme sa najprv zhodnúť na spôsobe výberu podmnožiny z celku.
Ako mne najprijateľnejší spôsob rasového delenia podľa farby kože príde delenie na tri skupiny: europoudná mongoloidná negroidná.
Ja som identifikovaný s bielou rasou, europoidnou.
|
|
|
88
|
|
86. TvojOponent 16.03.2024, 11:49
Pýtaš sa na moju rasovú identitu?
Keďže definície ľudských plemien nie sú vedecky vyhranené, mali by sme sa najprv zhodnúť na spôsobe výberu podmnožiny z celku.
Ako mne najprijateľnejší spôsob rasového delenia podľa farby kože príde delenie na tri skupiny: europoudná mongoloidná negroidná.
Ja som identifikovaný s bielou rasou, europoidnou.
▲
16.03.2024, 11:57
|
Dobre, len na čo je ti to dobré? Chceš sa zapáčiť Kasafranovi?
|
|
|
90
|
|
88. Lemmy 16.03.2024, 11:57
Dobre, len na čo je ti to dobré? Chceš sa zapáčiť Kasafranovi?
▲
16.03.2024, 12:03
|
Nerozumiem, čo je predmetom Tvojej otázky.
|
|
|
91
|
|
90. TvojOponent 16.03.2024, 12:03
Nerozumiem, čo je predmetom Tvojej otázky.
▲
16.03.2024, 12:06
|
Predmetom je tvoja zmienka o rase. Je bezpredmetná.
|
|
|
92
|
|
91. Lemmy 16.03.2024, 12:06
Predmetom je tvoja zmienka o rase. Je bezpredmetná.
▲
16.03.2024, 12:30
|
Pýtal si sa na ňu. Preto som Ti na Tvojku otázku odpovedal.
Nie každá zmienka o rase je orejavom rasizmu
Človek tvorí v rámci živočíšneho druhu rôzne vývojové plemená, ak chceš varianty alebo variety, rovnako, ako iné živočíchy. Anatomické pozorovatelné rozdiely sú pozorovateľné aj v rámci menších úzmených celkov a oblastí.
Treba sa zbaviť rasových predsudkov a prijať to ako zmyslami vnímatelný pozorovateľný znak.
|
|
|
93
|
|
92. TvojOponent 16.03.2024, 12:30
Pýtal si sa na ňu. Preto som Ti na Tvojku otázku odpovedal.
Nie každá zmienka o rase je orejavom rasizmu
Človek tvorí v rámci živočíšneho druhu rôzne vývojové plemená, ak chceš varianty alebo variety, rovnako, ako iné živočíchy. Anatomické pozorovatelné rozdiely sú pozorovateľné aj v rámci menších úzmených celkov a oblastí.
Treba sa zbaviť rasových predsudkov a prijať to ako zmyslami vnímatelný pozorovateľný znak.
▲
16.03.2024, 12:33
|
Len či práve ty nemáš rasistický predsudok.
|
|
|
94
|
|
93. Lemmy 16.03.2024, 12:33
Len či práve ty nemáš rasistický predsudok.
▲
16.03.2024, 12:40
|
Demokracia je neustála diskusia. Tak nech sa páči, popíš, kde vidíš moje rasistické predsudky.
|
|
|
81
|
|
72. Dwesa 22.09.2018, 19:14
Napíšem to takto: aj to niečo bude neprestajne prechádzať zmenami, teda žiadna forma nie je večná.
▲
14.03.2024, 06:03
|
Dwesa 😉
A čo takto 😉
Niečo, čo je večné, existuje a večne prechádza zmenami 😉
|
|
|
83
|
|
81. Dzio 14.03.2024, 06:03
Dwesa 😉
A čo takto 😉
Niečo, čo je večné, existuje a večne prechádza zmenami 😉
▲
14.03.2024, 07:29
|
Pokiaľ poviem, vesmír, tak súhlasím.
|
|
|
84
|
|
83. Lemmy 14.03.2024, 07:29
Pokiaľ poviem, vesmír, tak súhlasím.
▲
14.03.2024, 07:30
|
Ja to volám VESMÍR, "všetko, čo existuje" 😉
|
|
|
74
|
|
71. EnaXnaY 21.09.2018, 20:05
Veď tu nejde o mňa 😉
Pýtala si sa či preukázateľne poznáme niekoho alebo niečo čo žije večne 😉
A podal som ti dôkaz, že niečo je večné 😉
▲
23.09.2018, 12:17
|
To je veľmi otázny dôkaz, lebo nevieš zodpovedať otázku, ako tu môže byť niečo, ked to nikdy nevzniklo... 🙂
|
|
|
80
|
|
74. Nadja 23.09.2018, 12:17
To je veľmi otázny dôkaz, lebo nevieš zodpovedať otázku, ako tu môže byť niečo, ked to nikdy nevzniklo... 🙂
▲
23.09.2018, 22:47
|
Keď to nikdy nevzniklo, tak to vždy bolo 😉
|
|
|
87
|
|
74. Nadja 23.09.2018, 12:17
To je veľmi otázny dôkaz, lebo nevieš zodpovedať otázku, ako tu môže byť niečo, ked to nikdy nevzniklo... 🙂
▲
16.03.2024, 11:55
|
Môže to dokonca byť psychicky náročné, myslieť si to niečo "večné" v nekonečných premenách, ale nikdy nezanikajúce, nikdy nevzniknuvšie.
|
|
|
89
|
|
87. era 16.03.2024, 11:55
Môže to dokonca byť psychicky náročné, myslieť si to niečo "večné" v nekonečných premenách, ale nikdy nezanikajúce, nikdy nevzniknuvšie.
▲
16.03.2024, 12:00
|
Radšej si to niečo (momentálne) nepredstavujem 😉
|
|
|
79
|
|
18. Dwesa 17.09.2018, 19:10
Ani tie. Len človek sa dokáže pýtať hlúpe otázky.
▲
23.09.2018, 18:27
|
V rybníku môže byť okrem rýb aj potápač. Ten sa už bude pýtať...
|
|
|
20
|
|
1. EnaXnaY 16.09.2018, 19:06
Jedná sa predsa o príbeh 😉
Scénaristi pripravili množstvo problémov, ktoré je nutné vyriešiť, množstvo záhad, ktoré je nutné rozlúsknuť a množstvo zádrhelov, ktoré je nutné rozmotať 😉
O čom by bol príbeh, keby že skončí po pár minútach? 😉
Ten príbeh by nik chcel pozerať 😉
A tak si držte klobúky, možno zažijeme aj zopár vývrtiek na husenkovej dráhe 😉
▲
17.09.2018, 20:25
|
Ten kolobeh odzrkadľuje život . Kde raz si hore a raz dole . Ale rovnako ako príroda má svoje nevyhnutné cykly , aj život plný turbulencii má svoje opodstatnenie . Dobro vyhráva , pretože je silnejšie .
|
|
|
21
|
|
20. Slnečnica 17.09.2018, 20:25
Ten kolobeh odzrkadľuje život . Kde raz si hore a raz dole . Ale rovnako ako príroda má svoje nevyhnutné cykly , aj život plný turbulencii má svoje opodstatnenie . Dobro vyhráva , pretože je silnejšie .
▲
17.09.2018, 20:56
|
Ale prd silnejšie 😉
Len by sa nikomu nepáčil koniec filmu, kde by vyhralo zlo 😉
Dobro predsa v každej rozprávke musí vyhrať nad zlom 😉
O tom sú rozprávky 😉
Problém by bol aj s možným pokračovaním 😉
Ak hlavný hrdina prežije, potom môžeš v druhom dieli plynule nadviazať na príbeh a pokračovať ďalej 😉
|
|
|
22
|
|
21. EnaXnaY 17.09.2018, 20:56
Ale prd silnejšie 😉
Len by sa nikomu nepáčil koniec filmu, kde by vyhralo zlo 😉
Dobro predsa v každej rozprávke musí vyhrať nad zlom 😉
O tom sú rozprávky 😉
Problém by bol aj s možným pokračovaním 😉
Ak hlavný hrdina prežije, potom môžeš v druhom dieli plynule nadviazať na príbeh a pokračovať ďalej 😉
▲
17.09.2018, 21:15
|
Nefandi tak moc "dobru" Čo je pre jedného dobre, pre druhého je zle, tak smelo natáčaj, ja fandím zlu.
|
|
|
27
|
|
22. peter67 17.09.2018, 21:15
Nefandi tak moc "dobru" Čo je pre jedného dobre, pre druhého je zle, tak smelo natáčaj, ja fandím zlu.
▲
17.09.2018, 22:01
|
Áno 😉 chudák všetci trojhlaví draci, ktorí len chceli žiť svoj sen s princeznami 😉
|
|
|
23
|
|
21. EnaXnaY 17.09.2018, 20:56
Ale prd silnejšie 😉
Len by sa nikomu nepáčil koniec filmu, kde by vyhralo zlo 😉
Dobro predsa v každej rozprávke musí vyhrať nad zlom 😉
O tom sú rozprávky 😉
Problém by bol aj s možným pokračovaním 😉
Ak hlavný hrdina prežije, potom môžeš v druhom dieli plynule nadviazať na príbeh a pokračovať ďalej 😉
▲
17.09.2018, 21:38
|
Z duchovného hladiska je dobro silnejšie , pretože je jemnejšie . Sila sa prejavuje nehou . Ešte nejaká výtka ? 🙂
|
|
|
24
|
|
23. Slnečnica 17.09.2018, 21:38
Z duchovného hladiska je dobro silnejšie , pretože je jemnejšie . Sila sa prejavuje nehou . Ešte nejaká výtka ? 🙂
▲
17.09.2018, 21:40
|
Ale klamať sa tým môžeš 😉
|
|
|
25
|
|
24. EnaXnaY 17.09.2018, 21:40
Ale klamať sa tým môžeš 😉
▲
17.09.2018, 21:41
|
Krása je žiarivým prejavom pravdy. Je zlo krásne? 🙂
|
|
|
26
|
|
25. Slnečnica 17.09.2018, 21:41
Krása je žiarivým prejavom pravdy. Je zlo krásne? 🙂
▲
17.09.2018, 21:59
|
To sa spýtaj muchotrávky zelenej 😉
|
|
|
31
|
|
26. EnaXnaY 17.09.2018, 21:59
To sa spýtaj muchotrávky zelenej 😉
▲
17.09.2018, 22:05
|
|
33
|
|
31. Slnečnica 17.09.2018, 22:05
Nie, pýtam sa teba 🙂
▲
17.09.2018, 22:07
|
Ja si myslím, že pravda sa nehrá na hru o dobro a zlo 😉
|
|
|
36
|
|
33. EnaXnaY 17.09.2018, 22:07
Ja si myslím, že pravda sa nehrá na hru o dobro a zlo 😉
▲
17.09.2018, 22:11
|
Potom sa natíska otázka, prečo tú hru hráš ty?🙂Alebo spýtala by som sa inak. Záleží ti na pravde?
|
|
|
39
|
|
36. Slnečnica 17.09.2018, 22:11
Potom sa natíska otázka, prečo tú hru hráš ty?🙂Alebo spýtala by som sa inak. Záleží ti na pravde?
▲
17.09.2018, 22:14
|
A čo mám iné robiť? 😉
Nezáleží 😉
Záleží mi len na tom aby som sa tu a teraz cítil dobre 😉
To bola btw pravda 😉
|
|
|
48
|
|
39. EnaXnaY 17.09.2018, 22:14
A čo mám iné robiť? 😉
Nezáleží 😉
Záleží mi len na tom aby som sa tu a teraz cítil dobre 😉
To bola btw pravda 😉
▲
17.09.2018, 22:29
|
Počkaj to nedáva zmysel . Z tvojho tvrdenia nezáleží ti na pravde . Pravda sa nehrá na dobro a zlo . Ale to, že sa chceš citiť dobre je pravda . 🙂Tak záleži, alebo nezáleží ti na tvojom osobnom dobre?
|
|
|
50
|
|
48. Slnečnica 17.09.2018, 22:29
Počkaj to nedáva zmysel . Z tvojho tvrdenia nezáleží ti na pravde . Pravda sa nehrá na dobro a zlo . Ale to, že sa chceš citiť dobre je pravda . 🙂Tak záleži, alebo nezáleží ti na tvojom osobnom dobre?
▲
17.09.2018, 22:32
|
Náhoda, že je to pravda 😉
|
|
|
51
|
|
50. EnaXnaY 17.09.2018, 22:32
Náhoda, že je to pravda 😉
▲
17.09.2018, 22:34
|
Hrám tú hru lebo sa chcem mať dobre a na pravde mi nezáleží 😉
|
|
|
54
|
|
50. EnaXnaY 17.09.2018, 22:32
Náhoda, že je to pravda 😉
▲
17.09.2018, 22:35
|
Náhody neexistujú , len sa klam ďalej 🙂
|
|
|
55
|
|
54. Slnečnica 17.09.2018, 22:35
Náhody neexistujú , len sa klam ďalej 🙂
▲
17.09.2018, 22:36
|
Nerobí mi problém sa klamať 😉
Ak mi to spraví dobre 😉
|
|
|
58
|
|
55. EnaXnaY 17.09.2018, 22:36
Nerobí mi problém sa klamať 😉
Ak mi to spraví dobre 😉
▲
17.09.2018, 22:41
|
Ty si s tými slovíčkami točiš , ako ti pasuje, len tak zo zvedavosti, čo by ti spravilo dobre ? V zmysle existencie , aby si sa dobre cítil?
|
|
|
59
|
|
58. Slnečnica 17.09.2018, 22:41
Ty si s tými slovíčkami točiš , ako ti pasuje, len tak zo zvedavosti, čo by ti spravilo dobre ? V zmysle existencie , aby si sa dobre cítil?
▲
17.09.2018, 22:44
|
Trošku jesť, trošku piť, trošku dýchať a tak 😉
Z každého rožku trošku 😉
|
|
|
60
|
|
59. EnaXnaY 17.09.2018, 22:44
Trošku jesť, trošku piť, trošku dýchať a tak 😉
Z každého rožku trošku 😉
▲
17.09.2018, 22:57
|
Určite trošku ješ, trošku piješ , trošku dýchaš a tak . Vieš, že sú aj ľudia, ktorí nemajú ani len to , nemajú čo piť, nemajú čo jesť a bez prístroja nedokážu dýchať ? Tvoja téma o dobre a zle je zaújimáva v zmysle ohýbania vlastných hraníc . V tom ako nás zlo aj dobro dokáže okresať .
|
|
|
61
|
|
60. Slnečnica 17.09.2018, 22:57
Určite trošku ješ, trošku piješ , trošku dýchaš a tak . Vieš, že sú aj ľudia, ktorí nemajú ani len to , nemajú čo piť, nemajú čo jesť a bez prístroja nedokážu dýchať ? Tvoja téma o dobre a zle je zaújimáva v zmysle ohýbania vlastných hraníc . V tom ako nás zlo aj dobro dokáže okresať .
▲
17.09.2018, 23:03
|
Ja som egoista 😉
Trápenia a radosti iných mnou nehýbu 😉
Je to dobré alebo zlé? 😉
|
|
|
69
|
|
61. EnaXnaY 17.09.2018, 23:03
Ja som egoista 😉
Trápenia a radosti iných mnou nehýbu 😉
Je to dobré alebo zlé? 😉
▲
18.09.2018, 20:32
|
To je ťažka otázka, nemám jednoznačnú odpoveď. Pretože egoizmus zo strany iných môže byť pre nás rovnako príťažou , ako aj hnacím motorom v zmysle využívania vlastných možností .
|
|
|
82
|
|
69. Slnečnica 18.09.2018, 20:32
To je ťažka otázka, nemám jednoznačnú odpoveď. Pretože egoizmus zo strany iných môže byť pre nás rovnako príťažou , ako aj hnacím motorom v zmysle využívania vlastných možností .
▲
14.03.2024, 06:10
|
Nuž, poviem ti tak, ego-izmus môže byť aj dobrý, ak to čo chce ego, zahŕňa aj ostatných 😉
Teda inými slovami, ak do tvojho "sveta" patria aj iní 😉
A dokážeš sa sem tam vrámci svojej vôle podrobiť aj vôli iného 😉
Taký ego-izmus považujem za dobrý 😉
Ak tvoje ego "vidí" len a len seba, tak to bude ten zlý 😉
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2025
veľkosť : 298 656 B
vygenerované za : 0.219 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 27 973 005 x
jedinečné zobrazenia : 3 009 690 x
ip adresa : 3.145.161.199
|
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poslaním bitcoinov
|