pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Žumpa
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
zmysel života dňa :
príspevkov 196 |
zobrazení 3 806 |
unikátne 106 |
tému vytvoril(a) 2.5.2024 18:46 era
|
Téma je len na čítanie...
1
|
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom.
Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"?
Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou?
Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým.
Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
|
|
|
2
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
02.05.2024, 19:03
|
Ako riešenie by mohlo byť toto: Teista je presvedčený, že ateista nemá vedomie o Bohu = je nevedomý v otázke Boha. Ale ateista na to povie, že vedomie o Bohu má, lebo pozná všetky tie náboženské rozprávky, kde sa Boh spomína. Na to teista možno povie: "to nie je skutočné vedomie o Bohu, to je iba prázdna teória". Ale ateista odpovie: Skutočné vedomie o Bohu nemajú ani teisti, lebo žiaden Boh reálne neexistuje! ????????
|
|
|
3
|
|
2. era 02.05.2024, 19:03
Ako riešenie by mohlo byť toto:
Teista je presvedčený, že ateista nemá vedomie o Bohu = je nevedomý v otázke Boha.
Ale ateista na to povie, že vedomie o Bohu má, lebo pozná všetky tie náboženské rozprávky, kde sa Boh spomína.
Na to teista možno povie: "to nie je skutočné vedomie o Bohu, to je iba prázdna teória".
Ale ateista odpovie: Skutočné vedomie o Bohu nemajú ani teisti, lebo žiaden Boh reálne neexistuje!
????????
▲
02.05.2024, 19:37
|
Zabudol si na názor, ktorý hovorí o tom, že existencia božskej entity alebo entít, je buď v princípe nepoznateľná, alebo minimálne v súčasnosti zatiaľ nepoznateľná ... Iste, sú mnohí, ktorí tvrdia, že majú dôkazy o neexistencii, ako aj takí, ktorí sú presvedčení, že majú skutočné vedomie o Bohu, ale skôr než dôkazy o svojej viere, svedčia o tom, že nedokážu podrobiť kritike vlastnú /skôr prevzatú/ vedomosť tak, ako vedomosť tých druhých... 😇
|
|
|
4
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
02.05.2024, 19:43
|
Keby som len tak tušil, keby som len mal vedomie tomu chápať, na čo sa pýtaš.
|
|
|
5
|
|
4. peter67 02.05.2024, 19:43
Keby som len tak tušil, keby som len mal vedomie tomu chápať, na čo sa pýtaš.
▲
02.05.2024, 19:45
|
|
6
|
|
5. era 02.05.2024, 19:45
Keby bolo keby, boli by sme v nebi.
▲
02.05.2024, 19:48
|
Ale keďže nie je keby bolo keby, tak sme kde? Há?
|
|
|
7
|
|
6. peter67 02.05.2024, 19:48
Ale keďže nie je keby bolo keby, tak sme kde? Há?
▲
02.05.2024, 19:52
|
Každý vo svojom trápení a vo svojej radosti.
|
|
|
8
|
|
7. era 02.05.2024, 19:52
Každý vo svojom trápení a vo svojej radosti.
▲
02.05.2024, 19:57
|
No dnes mal jeden pán trápenie, kúpil si sedaciu súpravu a zistil, že jeden prvok skrze dvere do chaty nedostane. Už je prvok u mňa v dielni, zajtra ho odstrojím, rozrežem, zaveziem na chatu prejdeme skrze dvere, zmontujem, ustrojím. Povedal som, že za to chcem nekresťanskú cenu. Mám z nej radosť. Ale uľahčím mu v jeho trápení.
|
|
|
9
|
|
8. peter67 02.05.2024, 19:57
No dnes mal jeden pán trápenie, kúpil si sedaciu súpravu a zistil, že jeden prvok skrze dvere do chaty nedostane. Už je prvok u mňa v dielni, zajtra ho odstrojím, rozrežem, zaveziem na chatu prejdeme skrze dvere, zmontujem, ustrojím. Povedal som, že za to chcem nekresťanskú cenu. Mám z nej radosť. Ale uľahčím mu v jeho trápení.
▲
02.05.2024, 20:00
|
Za kvalitu sa oplatí priplatiť 🙂
|
|
|
10
|
|
9. era 02.05.2024, 20:00
Za kvalitu sa oplatí priplatiť 🙂
▲
02.05.2024, 20:04
|
Nuž ja tvrdím, že za sprostosť sa musí zaplatiť, bohato mu stačilo si dvere pomerať a zistiť, že skrze otvor široký 740 mm (musia to byť silne atypické dvere na chate) tento prvok dnu nedostane. a ja by som bol zase sprostým, keby som ho pýtal tak po kresťansky.
|
|
|
37
|
|
5. era 02.05.2024, 19:45
Keby bolo keby, boli by sme v nebi.
▲
03.05.2024, 18:15
|
(5) Era, nedá mi, aby som Ti neoponoval - už od môjho dávneho detstva si pamätám, že moja mamička nás zvykla poučovať: "Deti moje, keby nie to keby, boli by sme všetci v nebi!..."
|
|
|
42
|
|
4. peter67 02.05.2024, 19:43
Keby som len tak tušil, keby som len mal vedomie tomu chápať, na čo sa pýtaš.
▲
03.05.2024, 19:38
|
Tomu
|
|
|
48
|
|
42. ninka 03.05.2024, 19:38
Tomu
▲
03.05.2024, 20:30
|
|
11
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
03.05.2024, 10:26
|
Prečo vlastne niektoré veci, ktoré máme vo vedomí, berieme ako realitu a iné, ktoré tiež máme vo vedomí, berieme ako fantáziu, snenie, vtip?
Je to preto, lebo naše prežívanie týchto vecí sa líši. A líši sa spôsobom, akým sme schopní tieto veci plne spojiť s našim vlastným životom, s prúdom nášho bytia.
Náš myšlienkový svet je sám osebe systémom, ktorý si vyžaduje, aby jednotlivosť zapadala do celku a aby celok prijímal jednotlivosť. Ak máme dve odporujúce si vyjadrenia, hľadáme okolnosti, ktoré by jedno či druhé, prípadne obidve, alebo žiadne z nich, dokázali spojiť s tým, čo sme už doteraz prijali vlastným životom, skúsenosťou a myslením do jednoty nášho ideového sveta.
Týmto procesom je možné prijať naozaj mnohé, na prvý pohľad rozporuplné vyjadrenia a spojiť ich do jednoty.
A sudcom v tomto procese, je vnútorný cit, ktorý by sa mohol nazvať "cit pre pravdu". Ten stojí v pozadí našich ideových stanovísk.
Takže vedomie môže mať rôznu "hĺbku". Vedomie o niečom, čo som čítal, ale neviem, či to je pravda, je povrchné. Vedomie o niečom, čo som prežil ako súčasť jednoty celého môjho ideového sveta, je už hlbším vedomím.
A faktom zostáva, že existencia či neexistencia Božstva vo svete sa dá spoznať iba hlbším vedomím.
|
|
|
12
|
|
11. era 03.05.2024, 10:26
Prečo vlastne niektoré veci, ktoré máme vo vedomí, berieme ako realitu a iné , ktoré tiež máme vo vedomí, berieme ako fantáziu, snenie, vtip ?
Je to preto, lebo naše prežívanie týchto vecí sa líši. A líši sa spôsobom, akým sme schopní tieto veci plne spojiť s našim vlastným životom, s prúdom nášho bytia.
Náš myšlienkový svet je sám osebe systémom, ktorý si vyžaduje, aby jednotlivosť zapadala do celku a aby celok prijímal jednotlivosť. Ak máme dve odporujúce si vyja...
▲
03.05.2024, 12:09
|
Existencia či neexistencia Božstva nie je závislá na vedomí, ale na emóciách ...
|
|
|
68
|
|
11. era 03.05.2024, 10:26
Prečo vlastne niektoré veci, ktoré máme vo vedomí, berieme ako realitu a iné , ktoré tiež máme vo vedomí, berieme ako fantáziu, snenie, vtip ?
Je to preto, lebo naše prežívanie týchto vecí sa líši. A líši sa spôsobom, akým sme schopní tieto veci plne spojiť s našim vlastným životom, s prúdom nášho bytia.
Náš myšlienkový svet je sám osebe systémom, ktorý si vyžaduje, aby jednotlivosť zapadala do celku a aby celok prijímal jednotlivosť. Ak máme dve odporujúce si vyja...
▲
04.05.2024, 13:07
|
Poznatky o svetle získané empirickým pozorovaním využívané pri spektrometroch, obrazovkách, kamerách... v oblastiach zdravotníctva... filmovej tlači v text. priemysle, v strojárstve, ale aj v obchodných reťazcoch pri balamutení zákazníkov osvetlením regálov s ovocím a zeleninou... je fantázia. Zistenie, že bez oka by farba nebola, pričom nie je v oku, ani v predmete, v nervoch, v mozgu... Vzniká až tak, keď predmet aktivuje oko a to sprostredkuje svojou cestou údaje k mozgu, z ktorého čerpá duša, ktorá sa spojí s vonkajškom – kruh sa uzavrie a farba je na svete. To je realita 😇
|
|
|
13
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
03.05.2024, 12:39
|
Takže v akom zmysle by sa dala chápať veta: "ateizmus stojí na nevedomosti" ?
Primárne v tom zmysle, že ten, kto ju vyslovuje, dosiahol TO hlbšie vedomie, v ktorom sa Boh, Theos, javí ako realita - a súčasne s tým usudzuje, že a-theista toto vedomie nemá. A preto môže vysloviť, že je tu, existuje tu nevedomosť, celkom konkrétna nevedomosť, na ktorej stojí ateistov ateizmus.
|
|
|
14
|
|
13. era 03.05.2024, 12:39
Takže v akom zmysle by sa dala chápať veta: "ateizmus stojí na nevedomosti" ?
Primárne v tom zmysle, že ten, kto ju vyslovuje, dosiahol TO hlbšie vedomie, v ktorom sa Boh, Theos, javí ako realita - a súčasne s tým usudzuje, že a-theista toto vedomie nemá. A preto môže vysloviť, že je tu, existuje tu nevedomosť, celkom konkrétna nevedomosť, na ktorej stojí ateistov ateizmus.
▲
03.05.2024, 12:46
|
No samozrejme, že na nevedomosti/vedomosti stojí boj protikladov. Brajťan - veríte, lebo neviete, že Boh neexistuje Veriaci - neveríte, lebo neviete, že Boh existuje Brajťan - veríte, lebo viete, že Boh existuje, ale iba v vašich predstavách. Veriaci - neveríte, lebo "viete", že Boh existuje. A takto permutácie a variácie nám ukazujú, že hádať sa dá donekonečna, len kto má pravdu?
|
|
|
15
|
|
13. era 03.05.2024, 12:39
Takže v akom zmysle by sa dala chápať veta: "ateizmus stojí na nevedomosti" ?
Primárne v tom zmysle, že ten, kto ju vyslovuje, dosiahol TO hlbšie vedomie, v ktorom sa Boh, Theos, javí ako realita - a súčasne s tým usudzuje, že a-theista toto vedomie nemá. A preto môže vysloviť, že je tu, existuje tu nevedomosť, celkom konkrétna nevedomosť, na ktorej stojí ateistov ateizmus.
▲
03.05.2024, 12:50
|
Ateista môže mať vedomie o Bohu, Theos... ale nemá emočný zážitok, pri ktorom sa u veriaceho Boh, Theos, javí ako realita...
|
|
|
16
|
|
13. era 03.05.2024, 12:39
Takže v akom zmysle by sa dala chápať veta: "ateizmus stojí na nevedomosti" ?
Primárne v tom zmysle, že ten, kto ju vyslovuje, dosiahol TO hlbšie vedomie, v ktorom sa Boh, Theos, javí ako realita - a súčasne s tým usudzuje, že a-theista toto vedomie nemá. A preto môže vysloviť, že je tu, existuje tu nevedomosť, celkom konkrétna nevedomosť, na ktorej stojí ateistov ateizmus.
▲
03.05.2024, 13:01
|
A následne sa z toho dá vyvodiť dôsledok:
Ak ateista požaduje dôkaz, tak iba taký, ktorý je on sám schopný obsiahnuť svojim vedomím.
A tu teista vie, že taký dôkaz je nemožné poskytnúť. Že je to ako vysvetľovať farby človeku od narodenia slepému. (A teista musí následne prijať, že pravdepodobne bude ateistom obviňovaný z vyvyšovania sa.)
|
|
|
20
|
|
16. era 03.05.2024, 13:01
A následne sa z toho dá vyvodiť dôsledok:
Ak ateista požaduje dôkaz, tak iba taký, ktorý je on sám schopný obsiahnuť svojim vedomím.
A tu teista vie, že taký dôkaz je nemožné poskytnúť. Že je to ako vysvetľovať farby človeku od narodenia slepému. (A teista musí následne prijať, že pravdepodobne bude ateistom obviňovaný z vyvyšovania sa.)
▲
03.05.2024, 13:50
|
Sú ateisti, ktorí nepožadujú taký dôkaz, pretože vedia, že taký dôkaz nie je možné poskytnúť... vymyká sa akémukoľvek vedomiu ...
|
|
|
17
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
03.05.2024, 13:21
|
1. Neviem, aké rôzne významy môže mať slovo nevedomosť. Podľa mňa to slovo má iba jeden význam: "že niečo neviem".
Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí.
|
|
|
18
|
|
17. Patrick 03.05.2024, 13:21
1. Neviem, aké rôzne významy môže mať slovo nevedomosť. Podľa mňa to slovo má iba jeden význam: "že niečo neviem".
Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí.
▲
03.05.2024, 13:27
|
Tie rôzne významy sa rôznia hĺbkou ich prežívania človekom.
Ateista naozaj má vedomosť o Bohu - ale otázka je, akú, akej kvality, ako je tá vedomosť zakomponovaná v celej jeho bytosti.
|
|
|
19
|
|
18. era 03.05.2024, 13:27
Tie rôzne významy sa rôznia hĺbkou ich prežívania človekom.
Ateista naozaj má vedomosť o Bohu - ale otázka je, akú, akej kvality, ako je tá vedomosť zakomponovaná v celej jeho bytosti.
▲
03.05.2024, 13:45
|
prežívanie nevedomosti? to je čo? aké sú tam hĺbky?
Nemyslím si, že ateista má vedomosť o Bohu. Skôr má len svoje vlastné falošné predstavy o Bohu. Opýtaj sa ateistu na Boha a povie ti hocičo, len nie pravdu. Fakt, skús to..
|
|
|
22
|
|
19. Patrick 03.05.2024, 13:45
prežívanie nevedomosti? to je čo? aké sú tam hĺbky?
Nemyslím si, že ateista má vedomosť o Bohu. Skôr má len svoje vlastné falošné predstavy o Bohu. Opýtaj sa ateistu na Boha a povie ti hocičo, len nie pravdu. Fakt, skús to..
▲
03.05.2024, 14:03
|
Podľa mňa, všetky ľudské predstavy o Bohu sú falošné...
|
|
|
28
|
|
22. J.Tull 03.05.2024, 14:03
Podľa mňa, všetky ľudské predstavy o Bohu sú falošné...
▲
03.05.2024, 16:49
|
22. Z hľadiska poznateľnosti Boha je to pravda, nakoľko to, aký je Boh je ľudským rozumom neuchopiteľné. Jeho bytie ďaleko presahuje náš intelekt.
Na druhej strane treba ale povedať, že Boh nechce ostať nepoznateľný a dáva sa nám poznať - takým spôsobom, aby to náš intelekt vedel uchopiť. Náš intelekt vie uchopiť to, čo nám Boh o sebe zjavil. To, čo o ňom vieme je pravdivé, avšak zároveň je to iba odraz. Keď vieme, že Boh je náš milujúci nebeský otec - je to pravda, hoci Božia láska voči človeku je nekonečne väčšia ako akákoľvek láska otca k svojim deťom.
|
|
|
23
|
|
19. Patrick 03.05.2024, 13:45
prežívanie nevedomosti? to je čo? aké sú tam hĺbky?
Nemyslím si, že ateista má vedomosť o Bohu. Skôr má len svoje vlastné falošné predstavy o Bohu. Opýtaj sa ateistu na Boha a povie ti hocičo, len nie pravdu. Fakt, skús to..
▲
03.05.2024, 14:25
|
Príklad:
Ty máš nejakú vedomosť o tom, že existujem. Ale tá vedomosť o mne je povrchná, aj keď pravdivá. Čo naozaj som, ako žijem, čo všetko mi žije v duši, o tom vedomosť nemáš. Ale ak by sme sa spriatelili a viedli by sme spolu dlhé obsažné rozhovory, získal by si o mne aj oveľa hlbšiu vedomosť.
O tom cca píšem. Nevedomosť má rôzne "hladiny".
|
|
|
24
|
|
23. era 03.05.2024, 14:25
Príklad:
Ty máš nejakú vedomosť o tom, že existujem. Ale tá vedomosť o mne je povrchná, aj keď pravdivá. Čo naozaj som, ako žijem, čo všetko mi žije v duši, o tom vedomosť nemáš. Ale ak by sme sa spriatelili a viedli by sme spolu dlhé obsažné rozhovory, získal by si o mne aj oveľa hlbšiu vedomosť.
O tom cca píšem. Nevedomosť má rôzne "hladiny".
▲
03.05.2024, 14:44
|
Iný príklad: Je verejne známy prípad ženy, ktorú sprevádzal Ježiš Kristus do pekla v útrobách zeme, aby podala ľuďom správu nielen o existencii pekla, ale aj o dianí v ňom. Je evidentné, že táto žena mala hlboké vedomie, priateľský vzťah s Ježišom, mala hlbšiu vedomosť o ňom...
|
|
|
27
|
|
23. era 03.05.2024, 14:25
Príklad:
Ty máš nejakú vedomosť o tom, že existujem. Ale tá vedomosť o mne je povrchná, aj keď pravdivá. Čo naozaj som, ako žijem, čo všetko mi žije v duši, o tom vedomosť nemáš. Ale ak by sme sa spriatelili a viedli by sme spolu dlhé obsažné rozhovory, získal by si o mne aj oveľa hlbšiu vedomosť.
O tom cca píšem. Nevedomosť má rôzne "hladiny".
▲
03.05.2024, 16:34
|
23. Vedomosť o tom, že existuješ nemám. Jedine tak, že existuješ ako užívateľ tohto fóra. V skutočnosti môžeš byť ty, Tull a Lemmy tá istá osoba, ktorá nemá čo robiť a tak si píše sama so sebou 😉 Ak ale necháme takéto úvahy stranou, potom je pravda, že viem o tebe len to, že si a že máš istý druh/spôsob písania - na základe toho viem približne ako uvažuješ. Všetko o tebe čo nepoznám je jedno a to isté nepoznanie teba. Je to veľké nepoznanie ale stále na tej istej hladine ako je nepoznanie teba tvojim najlepším kamarátom, ktorý o tebe nepozná možno len zopár vecí. Rozdiel mojim nepoznaním a jeho je iba v rozsahu nepoznaných skutočností o tebe. Nevidím dôvod zavádzať tu nejaké hladiny
|
|
|
30
|
|
27. Patrick 03.05.2024, 16:34
23. Vedomosť o tom, že existuješ nemám. Jedine tak, že existuješ ako užívateľ tohto fóra. V skutočnosti môžeš byť ty, Tull a Lemmy tá istá osoba, ktorá nemá čo robiť a tak si píše sama so sebou 😉 Ak ale necháme takéto úvahy stranou, potom je pravda, že viem o tebe len to, že si a že máš istý druh/spôsob písania - na základe toho viem približne ako uvažuješ. Všetko o tebe čo nepoznám je jedno a to isté nepoznanie teba. Je to veľké nepoznanie ale stále na tej istej hladine ako je nepoznanie...
▲
03.05.2024, 17:26
|
Nuž keď nevidíš, tak nevidíš,
Nevadí.
|
|
|
38
|
|
30. era 03.05.2024, 17:26
Nuž keď nevidíš, tak nevidíš,
Nevadí.
▲
03.05.2024, 18:31
|
(30) Era, veru tak - aj ja už dlhé desaťročia rešpektujem rôznu nevedomosť vo vedomí ľudí o vzťahoch medzi ľuďmi, ich civilizáciami, náboženstvami, politickými, filozofickými a kultúrnymi postojmi/názormi... Zrejme aj preto je pre mňa môj život aj po mojej osemdesiatke stále pestrý a zaujímavý, a preto ho takým úprimne prajem/želám všetkým ľuďom dobrej vôle...
|
|
|
33
|
|
19. Patrick 03.05.2024, 13:45
prežívanie nevedomosti? to je čo? aké sú tam hĺbky?
Nemyslím si, že ateista má vedomosť o Bohu. Skôr má len svoje vlastné falošné predstavy o Bohu. Opýtaj sa ateistu na Boha a povie ti hocičo, len nie pravdu. Fakt, skús to..
▲
03.05.2024, 17:57
|
Patrím k šťastlivcom, ktorí nie sú kolom v plote, majú svojich kamarátov, priateľov... sú medzi mojimi sú aj kresťania a to viacerých cirkví. Mám svoju skúsenosť, ktorú som získal aj z dôverných /i intímneho/ rozhovorov, môžem porovnať so svojím Heuréka – bleskom z jasného neba, ktorému sa v istej miere ich zážitky podobali. Samozrejme nebudem zachádzať do detailov, mnohí zažili v princípe to, s čím sa zdôveril veriaci /Ondrej/ na starom d.f. ... u neho to súviselo s chorobou, u iných napríklad s vlastnou hriešnosťou, nespokojnosťou, hľadaním bez nálezu ... ale ani v jednom prípade nešlo o hlbšie vedomie, zvláštne vedomosti...
|
|
|
21
|
|
17. Patrick 03.05.2024, 13:21
1. Neviem, aké rôzne významy môže mať slovo nevedomosť. Podľa mňa to slovo má iba jeden význam: "že niečo neviem".
Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí.
▲
03.05.2024, 13:58
|
Naprostá väčšina kresťanov nemá vedomosti o kresťanstve /histórii, historických kontextoch, kresť. filozofii, vývoji.../ Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. o Bohu v tom zmysle, že predstavy sa rôznia a je len málo tých, ktorí by sami čítali Bibliu... a predsa verí. Z toho vyplýva, že viera nie o vedomosti, nevedomosti...
|
|
|
25
|
|
21. J.Tull 03.05.2024, 13:58
Naprostá väčšina kresťanov nemá vedomosti o kresťanstve /histórii, historických kontextoch, kresť. filozofii, vývoji.../ Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. o Bohu v tom zmysle, že predstavy sa rôznia a je len málo tých, ktorí by sami čítali Bibliu... a predsa verí. Z toho vyplýva, že viera nie o vedomosti, nevedomosti...
▲
03.05.2024, 15:41
|
Musím súhlasiť, len pramálo kresťanov vie čo sa v tej biblii píše.
|
|
|
26
|
|
25. tomas12345 03.05.2024, 15:41
Musím súhlasiť, len pramálo kresťanov vie čo sa v tej biblii píše.
▲
03.05.2024, 15:43
|
|
29
|
|
21. J.Tull 03.05.2024, 13:58
Naprostá väčšina kresťanov nemá vedomosti o kresťanstve /histórii, historických kontextoch, kresť. filozofii, vývoji.../ Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. o Bohu v tom zmysle, že predstavy sa rôznia a je len málo tých, ktorí by sami čítali Bibliu... a predsa verí. Z toho vyplýva, že viera nie o vedomosti, nevedomosti...
▲
03.05.2024, 16:55
|
21. Je to iba logická chyba.
Ak z nevedomosti vyplýva ateizmus, neznamená to logicky: a) že z neho musí vyplývať (tak ako rajčinová polievka sa robí z rajčín, neznamená to, že všetky rajčiny sú použité na rajčinovú polievku)
b) že teizmus vyplýva z vedomostí.
|
|
|
31
|
|
29. Patrick 03.05.2024, 16:55
21. Je to iba logická chyba.
Ak z nevedomosti vyplýva ateizmus, neznamená to logicky: a) že z neho musí vyplývať (tak ako rajčinová polievka sa robí z rajčín, neznamená to, že všetky rajčiny sú použité na rajčinovú polievku)
b) že teizmus vyplýva z vedomostí.
▲
03.05.2024, 17:48
|
@Patrick. Skúsim oponovať. Teizmus je následkom nevedomosti!! Pradávno ľudia nemali poňatia o fyzikálnych procesoch a dejoch, preto nejaké deje: búrka, blesky, hromy pripisovali nejakému Božstvu. Podobne obetovali Bohom pred lovom, sejbou, narodením dieťaťa, sobášom, vojenskou výpravou.... a dnes už vieme, že to nejako nezaberá, že s tým Boh má spoločné nič. To je výsledkom vedomostí a znalostí.
|
|
|
32
|
|
31. peter67 03.05.2024, 17:48
@Patrick. Skúsim oponovať. Teizmus je následkom nevedomosti!! Pradávno ľudia nemali poňatia o fyzikálnych procesoch a dejoch, preto nejaké deje: búrka, blesky, hromy pripisovali nejakému Božstvu. Podobne obetovali Bohom pred lovom, sejbou, narodením dieťaťa, sobášom, vojenskou výpravou.... a dnes už vieme, že to nejako nezaberá, že s tým Boh má spoločné nič. To je výsledkom vedomostí a znalostí.
▲
03.05.2024, 17:50
|
Presne tak. To je výsledkom našich dnešných, iba na zmyslový svet obmedzených vedomostí a znalostí.
Takí sme. To je naša vizitka.
|
|
|
34
|
|
32. era 03.05.2024, 17:50
Presne tak. To je výsledkom našich dnešných, iba na zmyslový svet obmedzených vedomostí a znalostí.
Takí sme. To je naša vizitka.
▲
03.05.2024, 17:59
|
No iba som to položil do inej roviny. Lebo nie každý vidí vedomosti/nevedomosti iba z jednej strany a problém nastane až vtedy, keď ľudia začnú špekulovať a namýšľať si, že niečo prevratného objavili!! Samozrejme, hovorím o náboženstve. Kto kedy v 5 storočí slýchal o nejakom islame? Kto kedy slýchal v 14 storočí o nejakej reformácii, kto kedy slýchal v 19 storočí o nejakých Svedkoch? A v 80-tych rokoch minulého storočia o nejakých znovuzrodených kresťanoch? No nikto, ale doba pokročila, každý vie čítať, mnohí aj špekulovať a už je na svete prorokov ako maku.
|
|
|
35
|
|
34. peter67 03.05.2024, 17:59
No iba som to položil do inej roviny. Lebo nie každý vidí vedomosti/nevedomosti iba z jednej strany a problém nastane až vtedy, keď ľudia začnú špekulovať a namýšľať si, že niečo prevratného objavili!! Samozrejme, hovorím o náboženstve. Kto kedy v 5 storočí slýchal o nejakom islame? Kto kedy slýchal v 14 storočí o nejakej reformácii, kto kedy slýchal v 19 storočí o nejakých Svedkoch? A v 80-tych rokoch minulého storočia o nejakých znovuzrodených kresťanoch? No nikto, ale doba pokročila, každý vi...
▲
03.05.2024, 18:06
|
...nezabudni na duchovné vedy
|
|
|
36
|
|
35. J.Tull 03.05.2024, 18:06
...nezabudni na duchovné vedy
▲
03.05.2024, 18:12
|
O tých viem minimum. Ale som sa iba normálne opýtal, nič v zlom, myslím, že som podal regulárnu úvahu. Alebo nie?
|
|
|
43
|
|
36. peter67 03.05.2024, 18:12
O tých viem minimum. Ale som sa iba normálne opýtal, nič v zlom, myslím, že som podal regulárnu úvahu. Alebo nie?
▲
03.05.2024, 19:39
|
Veď ani môj príspevok nebol myslený v zlom, len som prispel do mozaiky inej roviny zmyslového sveta obmedzených vedomostí a znalostí... táto rovina je tak pestrá, že ju nemožno v celosti ani obsiahnuť ...
|
|
|
55
|
|
32. era 03.05.2024, 17:50
Presne tak. To je výsledkom našich dnešných, iba na zmyslový svet obmedzených vedomostí a znalostí.
Takí sme. To je naša vizitka.
▲
03.05.2024, 22:07
|
(32) Era, nože ma pouč, ako si má vzdelaný normálne a logicky uvažujúci človek uvedomiť svoju "duševnú" obmedzenosť...?
|
|
|
58
|
|
55. Kasafran 03.05.2024, 22:07
(32) Era, nože ma pouč, ako si má vzdelaný normálne a logicky uvažujúci človek uvedomiť svoju "duševnú" obmedzenosť...?
▲
03.05.2024, 22:12
|
Každý inteligentný človek si uvedomí nejakú svoju obmedzenosť následne po tom, ako získa nové poznatky, vo svetle ktorých sa ukáže jeho minulá obmedzenosť.
Takže existuje iba táto cesta: Získavať nové poznatky.
|
|
|
59
|
|
58. era 03.05.2024, 22:12
Každý inteligentný človek si uvedomí nejakú svoju obmedzenosť následne po tom, ako získa nové poznatky, vo svetle ktorých sa ukáže jeho minulá obmedzenosť.
Takže existuje iba táto cesta: Získavať nové poznatky.
▲
03.05.2024, 22:13
|
Takže ja som výnimka potvrdzujúca pravidlo ? 😎😐😌
|
|
|
61
|
|
59. Milaníčko 03.05.2024, 22:13
Takže ja som výnimka potvrdzujúca pravidlo ? 😎😐😌
▲
03.05.2024, 22:14
|
|
62
|
|
61. era 03.05.2024, 22:14
To netuším. 🙂
▲
03.05.2024, 22:16
|
Sadni si, otvor si myseľ a ešte raz sa zamysli. ❄❄❄❄❤
|
|
|
63
|
|
62. Milaníčko 03.05.2024, 22:16
Sadni si, otvor si myseľ a ešte raz sa zamysli. ❄❄❄❄❤
▲
03.05.2024, 22:17
|
V piatok večer? Nieeeeee 🙃🙃🙃
|
|
|
64
|
|
63. era 03.05.2024, 22:17
V piatok večer? Nieeeeee 🙃🙃🙃
▲
03.05.2024, 22:18
|
Dobre teda, že si to ty dávam ti 14800 sekúnd. 😊
|
|
|
65
|
|
31. peter67 03.05.2024, 17:48
@Patrick. Skúsim oponovať. Teizmus je následkom nevedomosti!! Pradávno ľudia nemali poňatia o fyzikálnych procesoch a dejoch, preto nejaké deje: búrka, blesky, hromy pripisovali nejakému Božstvu. Podobne obetovali Bohom pred lovom, sejbou, narodením dieťaťa, sobášom, vojenskou výpravou.... a dnes už vieme, že to nejako nezaberá, že s tým Boh má spoločné nič. To je výsledkom vedomostí a znalostí.
▲
04.05.2024, 08:58
|
31. Peter, pokúsil si sa Ja sa ti pokúsim vysvetliť, prečo sa mýliš. Za prvé treba upresniť, že aj keď ľudia pripisovali prírodné deje božstvám, to neznamená, že náboženstvo vzniklo ako reakcia na tieto prírodné deje. Väčšina filozofov a psychológov náboženstva sa domnieva, že človek je prirodzene náboženský tvor. To znamená, že náboženstvo (teizmus, panteizmus, polyteizmus...) by si vytvoril aj keby búrky, hromy a blesky neexistovali. Je dokonca uznávané, že prírodným božstvám, ktoré majú spojitosť s týmito prírodnými javmi predchádzala viera v nejaké staršie Božstvo, ktoré nebolo nijako spojité s týmito prírodnými javmi. Táto viera ustúpila v prospech prírodných a antropomorfných božstiev, hoci človek sa k tomu "starému" a "všeobecnému" bohu stále nejako obracal a hľadal k nemu cestu. Dôvod, prečo vzniklo náboženstvo nebol teda v nepoznaní toho, ako príroda funguje, ale v poznaní/objavení duchovného života, ktorého je človek schopný.
|
|
|
66
|
|
65. Patrick 04.05.2024, 08:58
31. Peter, pokúsil si sa Ja sa ti pokúsim vysvetliť, prečo sa mýliš. Za prvé treba upresniť, že aj keď ľudia pripisovali prírodné deje božstvám, to neznamená, že náboženstvo vzniklo ako reakcia na tieto prírodné deje. Väčšina filozofov a psychológov náboženstva sa domnieva, že človek je prirodzene náboženský tvor. To znamená, že náboženstvo (teizmus, panteizmus, polyteizmus...) by si vytvoril aj keby búrky, hromy a blesky neexistovali. Je dokonca uznávané, že prírodným božstvám, ktoré ...
▲
04.05.2024, 09:18
|
Beriem, ale...moc si to zúžil iba na prírodné deje. Som myslel na niečo širokospektrálnejšie, čo si človek nedokázal vysvetliť, nielen prírodne deje, ale aj kam pôjde po smrti, prečo sa má v živote tak špatne...prečo ochorel, prečo mu krava zle dojí, prečo kométa je zlým znamením, proste som myslel na všetko, čo si vtedy aj dnes človek nedokáže vysvetliť. Myslel som na tieto nevedomosti. Sú známe prípady, keď boli ľudia otrávení plesňou v obilí (a nebolo to pred 400 rokmi) a súdili (ženy) ako bosorky, lebo nevedeli vysvetliť ich stav. Popisovali to ako dielo Diabla. No a v stredoveku narodenie dieťaťa s dvomi hlavami, zdutej krave, neúrode...to zase boli diela bosoriek, čarov...a musím zase trošku spomenúť tvoju debatu o písankách humoristov, kde si kritizoval, že neboli diela Adama zverejnené (neviem o aké literárne dielo sa jednalo) v odborných kruhoch, čiže je nepodstatný. Ja spomeniem jedno dielo - malleus maleficarum - ide bezpochyby o vysokoodborné dielo tej doby, ktoré bolo priam "písmom" v boji proti bosorkám!!! Môžeme sa nazdávať, že dnes ho tiež môžeme pokladať za odbornú literatúru? Ktorá vysvetľuje činnosť Diabla? Patrik, ber to ako tréning na vysvetľovanie tvojich postojov na obranu tvojich tvrdení s trošku sčítaným človekom britkej mysle. Ja som momentálne v pozícii opozície, ktorá vie všetko najlepšie, čiže vie iba kritizovať, ty máš nepopulárnu pozíciu obhajcu.
|
|
|
69
|
|
66. peter67 04.05.2024, 09:18
Beriem, ale...moc si to zúžil iba na prírodné deje. Som myslel na niečo širokospektrálnejšie, čo si človek nedokázal vysvetliť, nielen prírodne deje, ale aj kam pôjde po smrti, prečo sa má v živote tak špatne...prečo ochorel, prečo mu krava zle dojí, prečo kométa je zlým znamením, proste som myslel na všetko, čo si vtedy aj dnes človek nedokáže vysvetliť. Myslel som na tieto nevedomosti. Sú známe prípady, keď boli ľudia otrávení plesňou v obilí (a nebolo to pred 400 rokmi) a súdili (ženy) ak...
▲
04.05.2024, 19:53
|
66. Peter, i takýto široký pohľad je stále o tom istom. To, že si ľudia niektoré/mnohé javy vysvetľovali nábožensky, neznamená, že tieto javy sú príčinou nábožnosti alebo viery ako takej.
Je pravda, že pripisovanie týchto javov Bohu/bohom/diablovi/čarodejnici atď. je prejavom absencie poznania ich prírodných vysvetlení. Takéto vysvetlenia však v tej dobe ani neexistovali. Rozvoj prírodných vied viedol aj k rozvoju teológie. Ak by dnes niekto vysvetľoval niektoré prírodné javy ako prejav Boha/božstva/diabla tak pravdepodobne tiež trpí nevzdelanosťou v oblasti prírodných vied. Minimálne má chybné predstavy o tom, ako Boh pôsobí v tomto svete.
To ale nič nemení na mojom stanovisku, ktoré o ateistoch vyhlasujem. Práve naopak, skôr ho podporuje: Tak ako dnes niekto neverí, že Zem ju "guľatá", tak trpí absenciou poznatkov z geológie a kozmológie/astronómie. Ak zasa niekto neverí, že bola druhá svetová vojna, tak asi trpí nepoznateľnosťou dejín a podľa toho istého princípu, kto neverí v Boha, trpí nedostatkom vedomostí z teológie.
Odborné kruhy v 17. storočí boli úplne inej povahy ako sú ňou teraz. Moderná veda začala vznikať niekedy v 19.-20. storočí. Dôležité je, že sa vytvorila nová metodológia. Je prirodzené, že diela pred vznikom modernej vedy nespĺňajú požiadavky tejto metodológie. Predovšetkým sa zmenilo to, že všetko mimo duchovného života treba vysvetľovať najskôr cestou prirodzeného rozumu - teda vedou, ktorá je na to špecializovaná.
Táto snaha všetko vysvetliť iba prirodzeným ľudským rozumom a vedeckou metódou viedol k optimizmu, že všetko na svete sa dá vysvetliť práve takto. Začala sa odmietať metafyzika a teológia, ktoré sa z pohľadu rozvíjajúcej sa empirickej vedy zdali zbytočné. V konečnom dôsledku sa to však ukázalo ako omyl (čo dodnes niektorí ateisti nezaznamenali) a dnes prevláda názor, že realitu tohto sveta vysvetľujú prirodzené vedy a duchovný svet vysvetľuje teológia.
|
|
|
70
|
|
69. Patrick 04.05.2024, 19:53
66. Peter, i takýto široký pohľad je stále o tom istom. To, že si ľudia niektoré/mnohé javy vysvetľovali nábožensky, neznamená, že tieto javy sú príčinou nábožnosti alebo viery ako takej.
Je pravda, že pripisovanie týchto javov Bohu/bohom/diablovi/čarodejnici atď. je prejavom absencie poznania ich prírodných vysvetlení. Takéto vysvetlenia však v tej dobe ani neexistovali. Rozvoj prírodných vied viedol aj k rozvoju teológie. Ak by dnes niekto vysvetľoval niektoré prírodné javy ako prejav B...
▲
04.05.2024, 21:45
|
Patrik, napísal si - kto neverí v Boha, trpí nedostatkom vedomostí z teológie. Ja som taký, že verím v Boha a zároveň trpím nedostatkom vedomostí z teológie. Som kresťanom, verím, ale nie nejako ako si to predstavuješ možno aj ty. Zažil som niečo medzi nebom a zemou, čo sa nedá vysvetliť logikou a vedou. Trošku ma poznáš (arogantnejšie človeka asi na svete nieto) preto viem, že ja nemôžem byť vzorom kresťana, asi to mám zdedené po predkoch. Netrúfam si súdiť, či máš pravdu na 100% ty, či Jethro, alebo aj niekto iný (Ondrík, Shagara, Mysliteľ, Tomáško, ale u toho som skeptikom), ale sa mi páči ako každý z vás bojuje za svoj pohľad, za svoju pravdu. Viem iba jediné, že sa ju dozvieme, každý, lebo zatiaľ nikto z tohto života živý nevyviazol. A priznám sa ešte, že sa modlím, aby som sa nesnažil bojovať za veci ktoré neviem ovplyvniť, ale aby som bojoval za veci, ktoré môžem ovplyvniť. Preto týmto príspevkom opúšťam vody odbornej dišputy a nechám to na vás, ktorí len predsa sa venujete viac duchovným záležitostiam.
|
|
|
71
|
|
70. peter67 04.05.2024, 21:45
Patrik, napísal si - kto neverí v Boha, trpí nedostatkom vedomostí z teológie. Ja som taký, že verím v Boha a zároveň trpím nedostatkom vedomostí z teológie. Som kresťanom, verím, ale nie nejako ako si to predstavuješ možno aj ty. Zažil som niečo medzi nebom a zemou, čo sa nedá vysvetliť logikou a vedou. Trošku ma poznáš (arogantnejšie človeka asi na svete nieto) preto viem, že ja nemôžem byť vzorom kresťana, asi to mám zdedené po predkoch. Netrúfam si súdiť, či máš pravdu na 100% ty, či J...
▲
04.05.2024, 22:23
|
70. Peter, toto je správne? a: Každá labuť je biela. b: Niektoré tabule na školách sú biele. záver: Niektoré tabule na školách sú labute. Je ten záver logický alebo nie? A teraz si iba vymeň labuť - ateista biely - nevzdelaný tabuľa na škole - veriaci Vyplýva z toho, že tí veriaci, ktorí sú nevzdelaní sú (mali by byť) neveriaci? Nie. Tak isto ako so sylogizmu nevyplýva, že niektoré tabule na školách sú labute. Inak povedané: To, že každý ateista je nevzdelaný neznamená (čisto logicky), že každý veriaci je vzdelaný. Tvoj stav, že veríš z Boha a zároveň z teológie nevieš nič (i keď si myslím, že veľa toho vieš - ale aj keby si nevedel.) je úplne vporiadku. Aj mnoho svätcov nevedelo takmer nič z teológie a ich viera bola založená iba na osobnom vzťahu s Bohom. Jednou z mojich obľúbených svätých je sv. Maria Goretti, ktorá nevedela ani písať. Sme na diskusnom fóre, čo iné tu máme robiť ako bojovať za svoj názor? 😉 Veď to je zmyslom tejto stránky. Ja sem moc už nechodím, ale keď sem raz za čas prídem, tak nech to stojí za to
|
|
|
72
|
|
71. Patrick 04.05.2024, 22:23
70. Peter, toto je správne? a: Každá labuť je biela. b: Niektoré tabule na školách sú biele. záver: Niektoré tabule na školách sú labute.
Je ten záver logický alebo nie?
A teraz si iba vymeň labuť - ateista biely - nevzdelaný tabuľa na škole - veriaci
Vyplýva z toho, že tí veriaci, ktorí sú nevzdelaní sú (mali by byť) neveriaci? Nie. Tak isto ako so sylogizmu nevyplýva, že niektoré tabule na školách sú labute. Inak povedané: To, že každý ateista je nevzdela...
▲
05.05.2024, 07:35
|
Patrick to čo si pásal na začiatku je správne. O tej tabuli. Ja iba nesúhlasím s tým, že ateista je automaticky nevzdelaným!! A nevzdelaným je preto, lebo je ateistom. To je všetko. Samozrejme, že nejaké vedomosti mám, ale sú iba útržkovité a samozrejme, že ich užívam iba vtedy keď sa mi hodia do krámu. Ináč si ich nepamätám. Pre mňa je podstatné, aký je kto človekom, mám rôznych kamarátov, rôznych vyznaní, nevyznaní, voličov rôznych strán, zameraní atd. Je to dobré, lebo keby som mal iba - katolíkov, vysokoškolsky vzdelaných, lekárov, voličov jednej jedinej strany, jedného jediného zamerania....tak to by asi nebolo dobvré, lebo je prospešné, ak máš kamarátov rôznych rôznych zameraní a povolaní...U mňa majú spoľahnutie, že ako vodič som k dispozícii 24/7 a samozrejme čalúnnicke práce. A ja mám aj lekárov, aj právnika, aj vodára, aj krajčírku, elektrikára... a ak niečo nemám, tak majú moji priatelia. A všetko sú to ľudia podobného zmýšľania ako ja - ak nemôžem pomôcť, aspoň neublížim. Podobného preto, lebo ja - ak ti už nedokážem pomôcť, aspoň ťa riadne dopletiem.
|
|
|
73
|
|
72. peter67 05.05.2024, 07:35
Patrick to čo si pásal na začiatku je správne. O tej tabuli. Ja iba nesúhlasím s tým, že ateista je automaticky nevzdelaným!! A nevzdelaným je preto, lebo je ateistom. To je všetko. Samozrejme, že nejaké vedomosti mám, ale sú iba útržkovité a samozrejme, že ich užívam iba vtedy keď sa mi hodia do krámu. Ináč si ich nepamätám. Pre mňa je podstatné, aký je kto človekom, mám rôznych kamarátov, rôznych vyznaní, nevyznaní, voličov rôznych strán, zameraní atd. Je to dobré, lebo keb...
▲
05.05.2024, 10:41
|
72. Peter, to je vporiadku, že nesúhlasíš. Veľa ľudí s tým nesúhlasí. Avšak nikto to nevie vyvrátiť ani argumentom ani dôkazom. Už viackrát som napísal: ukážte mi jedného ateistu, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje a ja opustím túto svoju myšlienku. Taký ateista sa zatiaľ nenašiel. Buď ateista kritizuje a nerozumie (napr. Lemmy, Škoda), alebo rozumie a nekritizuje, pretože si uvedomí, že je to zmysluplné a dobré (napr. M. Mojžiš). Keď sme predsa na diskusnom fóre, tak sa treba snažiť nájsť nejaký argument, nie iba povedať "nesúhlasím".
"Pre mňa je podstatné, aký je kto človekom, mám rôznych kamarátov, rôznych vyznaní, nevyznaní, voličov rôznych strán, zameraní atd..."
To je správny postoj. Nikdy som predsa nepovedal nič, čo by takémuto postoju protirečilo. Ja mám tiež kamarátov rôznych vierovyznaní a aj medzi ateistami. Ale aj tam to mám potvrdené, že ten ateista, keď mu rozprával o tom, čo kresťanstvo učí, tak vždy povie "aha, to som nevedel". Tak isto ako kňaz sa s tým stretávam, že postoj k Bohu, k Cirkvi, k náboženstvu sa mení k pozitívnemu jednoducho tým, že sa človek dozvie pravdu ako to je.
|
|
|
74
|
|
73. Patrick 05.05.2024, 10:41
72. Peter, to je vporiadku, že nesúhlasíš. Veľa ľudí s tým nesúhlasí. Avšak nikto to nevie vyvrátiť ani argumentom ani dôkazom. Už viackrát som napísal: ukážte mi jedného ateistu, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje a ja opustím túto svoju myšlienku. Taký ateista sa zatiaľ nenašiel. Buď ateista kritizuje a nerozumie (napr. Lemmy, Škoda), alebo rozumie a nekritizuje, pretože si uvedomí, že je to zmysluplné a dobré (napr. M. Mojžiš). Keď sme predsa na diskusnom fóre, tak sa treba snažiť nájsť neja...
▲
05.05.2024, 11:04
|
Prečo Ti vadia iba ateisti? Sú predsa mnohí kresťania nekatolíci /kreacionisti, z charizmatických cirkví.../, ktorí kritizujú RKC /nevyberaným spôsobom/ tiež. Zabúdaš aj na to, že ateistická kritika je často aj obranou proti niektorým vyjadreniam kresťanov /katolíci nie sú jedinými kresťanmi/... Kritizuješ ateistov rovnako bez poznania, s prepáčením za výraz, trepeš, že sú za všetkým zlom ... tvrdil si aj, že ateisti neveria, lebo nemajú vedomosti... Človek nie je dokonalý tvor /ani by to nebolo dobre/ a dopúšťa sa aj takých omylov, ktorými ubližuje tým, ktorých kritizuje a vôbec nezáleží na tom čo vyznáva, či nevyznáva...
|
|
|
76
|
|
74. J.Tull 05.05.2024, 11:04
Prečo Ti vadia iba ateisti? Sú predsa mnohí kresťania nekatolíci /kreacionisti, z charizmatických cirkví.../, ktorí kritizujú RKC /nevyberaným spôsobom/ tiež. Zabúdaš aj na to, že ateistická kritika je často aj obranou proti niektorým vyjadreniam kresťanov /katolíci nie sú jedinými kresťanmi/... Kritizuješ ateistov rovnako bez poznania, s prepáčením za výraz, trepeš, že sú za všetkým zlom ... tvrdil si aj, že ateisti neveria, lebo nemajú vedomosti...
Človek nie je dokonalý tvor /ani by t...
▲
05.05.2024, 11:38
|
@J.Tull Ďakujem za skvelý príspevok.
|
|
|
84
|
|
74. J.Tull 05.05.2024, 11:04
Prečo Ti vadia iba ateisti? Sú predsa mnohí kresťania nekatolíci /kreacionisti, z charizmatických cirkví.../, ktorí kritizujú RKC /nevyberaným spôsobom/ tiež. Zabúdaš aj na to, že ateistická kritika je často aj obranou proti niektorým vyjadreniam kresťanov /katolíci nie sú jedinými kresťanmi/... Kritizuješ ateistov rovnako bez poznania, s prepáčením za výraz, trepeš, že sú za všetkým zlom ... tvrdil si aj, že ateisti neveria, lebo nemajú vedomosti...
Človek nie je dokonalý tvor /ani by t...
▲
05.05.2024, 12:35
|
Byť ateistom znamená popierať zdravý rozum.
|
|
|
77
|
|
73. Patrick 05.05.2024, 10:41
72. Peter, to je vporiadku, že nesúhlasíš. Veľa ľudí s tým nesúhlasí. Avšak nikto to nevie vyvrátiť ani argumentom ani dôkazom. Už viackrát som napísal: ukážte mi jedného ateistu, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje a ja opustím túto svoju myšlienku. Taký ateista sa zatiaľ nenašiel. Buď ateista kritizuje a nerozumie (napr. Lemmy, Škoda), alebo rozumie a nekritizuje, pretože si uvedomí, že je to zmysluplné a dobré (napr. M. Mojžiš). Keď sme predsa na diskusnom fóre, tak sa treba snažiť nájsť neja...
▲
05.05.2024, 11:50
|
Mne zo všetkej tej polemiky stále znovu vyplýva, že ak sa odmietnu zaviesť a pochopiť rôzne úrovne nechápania, rôzne kvality nevedomosti (či nevzdelania), nie je možné dôjsť k pochopeniu, lebo sa bude stále znovu z oboch strán nesprávne zovšeobecňovať to, čo je iba špecializovane jednostranné.
|
|
|
144
|
|
73. Patrick 05.05.2024, 10:41
72. Peter, to je vporiadku, že nesúhlasíš. Veľa ľudí s tým nesúhlasí. Avšak nikto to nevie vyvrátiť ani argumentom ani dôkazom. Už viackrát som napísal: ukážte mi jedného ateistu, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje a ja opustím túto svoju myšlienku. Taký ateista sa zatiaľ nenašiel. Buď ateista kritizuje a nerozumie (napr. Lemmy, Škoda), alebo rozumie a nekritizuje, pretože si uvedomí, že je to zmysluplné a dobré (napr. M. Mojžiš). Keď sme predsa na diskusnom fóre, tak sa treba snažiť nájsť neja...
▲
05.05.2024, 21:45
|
Patrik. Nuž zase nesúhlasím s - ukážte mi jedného ateistu, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje- Zober si takého Ondríka, prehlasuje sa za naj kresťana na svete, čo všetkému rozumie a všetko pozná ap. Nevyberaným spôsobom sa naváža do RKC aj osobne do teba, do Svedkov, do každého, kto nie je z jeho košiara. Je ateistom? Ak nie, je veriacim a potom môžem ja napísať - ukážte mi jedného neRKC, ktorý rozumie tomu, čo kritizuje. Potom tiež môžem napísať, že síce veriaci, ale je nevzdelaný a tým pádom rovný ateistovi? A keď sa ma ateista opýta, prečo som veriacim človekom, tak mu to poviem svojim príbehom, samozrejme, že ma vysmeje a povie, že takých príbehov mi zosmolí do rána dva tucty... vari sa nazdávaš, že sa tým trápim? Oj veru nie, on vie svoje, ja viem svoje, takže asi na svete ozaj platí všetci ľudia vedia všetko.
|
|
|
78
|
|
72. peter67 05.05.2024, 07:35
Patrick to čo si pásal na začiatku je správne. O tej tabuli. Ja iba nesúhlasím s tým, že ateista je automaticky nevzdelaným!! A nevzdelaným je preto, lebo je ateistom. To je všetko. Samozrejme, že nejaké vedomosti mám, ale sú iba útržkovité a samozrejme, že ich užívam iba vtedy keď sa mi hodia do krámu. Ináč si ich nepamätám. Pre mňa je podstatné, aký je kto človekom, mám rôznych kamarátov, rôznych vyznaní, nevyznaní, voličov rôznych strán, zameraní atd. Je to dobré, lebo keb...
▲
05.05.2024, 11:54
|
Jedovatý šíp v otázke - barance pásal na začiatku v Čechách?
|
|
|
143
|
|
78. J.Tull 05.05.2024, 11:54
Jedovatý šíp v otázke - barance pásal na začiatku v Čechách?
▲
05.05.2024, 21:36
|
|
39
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
03.05.2024, 18:59
|
Ak by sme teda vzali tento pohľad: Slovo nevedomosť má iba jeden význam: "že niečo neviem",
tak čo to vlastne znamená, nevedieť?
Patrick píše: "Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí."
Spája dohromady slová "nevedomosť" a "nedisponovať poznaním", to jesť "nemať poznanie" ako synonymá.
Ale viacerí ateisti prečítali celú Bibliu. Tak akože nemajú poznanie o Biblii? Akože nevedia, čo Biblia hovorí? Veď to čítali. Tak vedia, čo sa tam píše.
A ak vedia, znamená to, že "nemajú nevedomosť".
A ak by niekto pridal, že to nie je vedomosť, ale len vlastné falošné predstavy o Biblii, tak sa dostávame zase len k tomu istému: K chápaniu/nechápaniu súvislostí v rámci reality jednoty sveta.
Každý z nás do svojho myšlienkového sveta skrátka je schopný zakomponovať iba určitý druh myšlienok a ideí. Iné musí odmietnuť ako pre neho nekompatibilné = nereálne.
Hore uvedená otázka sa teda zodpovedá takto:
Že niečo neviem, znamená, že to, o čom iní tvrdia, že to vedia, nie je súčasťou jednoty môjho myšlienkového sveta.
|
|
|
40
|
|
39. era 03.05.2024, 18:59
Ak by sme teda vzali tento pohľad: Slovo nevedomosť má iba jeden význam: "že niečo neviem",
tak čo to vlastne znamená, nevedieť ?
Patrick píše: "Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí."
Spája dohromady slová "nevedomosť" a "nedisponovať poznaním", to jesť "nemať poznanie" ako synonymá.
Ale viacerí ateisti prečíta...
▲
03.05.2024, 19:02
|
Nie, ten záver nie je celkom v poriadku. Skôr takto: Že niečo neviem, znamená, že to niečo nie je súčasťou jednoty môjho myšlienkového sveta.
|
|
|
44
|
|
39. era 03.05.2024, 18:59
Ak by sme teda vzali tento pohľad: Slovo nevedomosť má iba jeden význam: "že niečo neviem",
tak čo to vlastne znamená, nevedieť ?
Patrick píše: "Ateizmus stojí na nevedomosti o kresťanstve, Bohu, Biblií, Cirkvi, cirkevných dokumentov, cirkevných aktivitách atď. Neexistuje jeden jediný ateista, ktorý by disponoval poznaním týchto vecí."
Spája dohromady slová "nevedomosť" a "nedisponovať poznaním", to jesť "nemať poznanie" ako synonymá.
Ale viacerí ateisti prečíta...
▲
03.05.2024, 19:51
|
39. Ale viacerí ateisti prečítali celú Bibliu. Tak akože nemajú poznanie o Biblii? Akože nevedia, čo Biblia hovorí? Veď to čítali. Tak vedia, čo sa tam píše.
Naozaj si myslíš, že na poznanie Biblie stačí si ju raz prečítať? Alebo: Naozaj si myslíš, že poznať Bibliu znamená vedieť, čo je tam napísané?
|
|
|
45
|
|
44. Patrick 03.05.2024, 19:51
39. Ale viacerí ateisti prečítali celú Bibliu. Tak akože nemajú poznanie o Biblii? Akože nevedia, čo Biblia hovorí? Veď to čítali. Tak vedia, čo sa tam píše.
Naozaj si myslíš, že na poznanie Biblie stačí si ju raz prečítať? Alebo: Naozaj si myslíš, že poznať Bibliu znamená vedieť, čo je tam napísané?
▲
03.05.2024, 20:04
|
Neodpovedaj, keď nechceš... keď si uveril v Boha, mal si tie vedomosti o Biblii také, aké ich máš dnes? V čom sa líšili vtedy Tvoje vedomosti o nej, o Bohu... od ateistov, ktorí čítali Bibliu bez predsudkov, chápali napísané v historickom kontexte a pod.?
|
|
|
49
|
|
45. J.Tull 03.05.2024, 20:04
Neodpovedaj, keď nechceš... keď si uveril v Boha, mal si tie vedomosti o Biblii také, aké ich máš dnes? V čom sa líšili vtedy Tvoje vedomosti o nej, o Bohu... od ateistov, ktorí čítali Bibliu bez predsudkov, chápali napísané v historickom kontexte a pod.?
▲
03.05.2024, 21:25
|
45. Samozrejme, že moje vedomosti o Biblii sa menia. A že boli časy, keď som toho veľa nevedel a pritom som bol veriaci. I keď nie tak ako teraz.
Nepochybne v tom čase (dajme tomu pred 15 rokmi) boli nejakí ateisti, ktorí vedeli viac o Biblií ako ja. Ale ak ju čítali bez predsudkov a chápali jej posolstvo, pochybujem, že niečo niekde proti tomu napísali alebo povedali.
Inak to poviem, otázkou: Vari si si nevšimol, že čím aktívnejší ateista, tým má menej poznania toho, čo kritizuje? A naopak, čím vzdelanejší ateista, tým menej chce propagovať ateizmus a snažiť sa odstrániť náboženstvo zo sveta?
|
|
|
67
|
|
49. Patrick 03.05.2024, 21:25
45. Samozrejme, že moje vedomosti o Biblii sa menia. A že boli časy, keď som toho veľa nevedel a pritom som bol veriaci. I keď nie tak ako teraz.
Nepochybne v tom čase (dajme tomu pred 15 rokmi) boli nejakí ateisti, ktorí vedeli viac o Biblií ako ja. Ale ak ju čítali bez predsudkov a chápali jej posolstvo, pochybujem, že niečo niekde proti tomu napísali alebo povedali.
Inak to poviem, otázkou: Vari si si nevšimol, že čím aktívnejší ateista, tým má menej poznania toho, čo kritizuj...
▲
04.05.2024, 10:37
|
Aj z toho čo si teraz uviedol vyplýva, že viera / poznanie existencie či neexistencie Božstva vo svete/ nezávisí od množstva vedomostí, či akéhosi hlbšieho vedomia, ale skôr než vedomosti, rozum, je rozhodujúcim emočný zážitok až potom môže začať rozumový proces... Všimol aj to, že sa uvedené netýka len aktívnych ateistov... aktívne sa kritizujú aj kresťania odlišných spoločenstiev vzájomne bez dostatočného poznania toho čo kritizujú... podobne je to s kritikou vedeckých poznatkov... ale aj kritikov v politickej sfére... a pod.
|
|
|
47
|
|
44. Patrick 03.05.2024, 19:51
39. Ale viacerí ateisti prečítali celú Bibliu. Tak akože nemajú poznanie o Biblii? Akože nevedia, čo Biblia hovorí? Veď to čítali. Tak vedia, čo sa tam píše.
Naozaj si myslíš, že na poznanie Biblie stačí si ju raz prečítať? Alebo: Naozaj si myslíš, že poznať Bibliu znamená vedieť, čo je tam napísané?
▲
03.05.2024, 20:28
|
"poznať Bibliu znamená vedieť, čo je tam napísané?"To je dobrá otázka.
|
|
|
50
|
|
47. era 03.05.2024, 20:28
"poznať Bibliu znamená vedieť, čo je tam napísané?"
To je dobrá otázka.
▲
03.05.2024, 21:26
|
samozrejme, že je dobré, veď som ju položil ja 😉
|
|
|
51
|
|
50. Patrick 03.05.2024, 21:26
samozrejme, že je dobré, veď som ju položil ja 😉
▲
03.05.2024, 21:37
|
A kto je oprávnený takú otázku zodpovedať podľa pravdy?
|
|
|
52
|
|
51. era 03.05.2024, 21:37
A kto je oprávnený takú otázku zodpovedať podľa pravdy?
▲
03.05.2024, 21:46
|
Odpoveď je jednoduchá. Keby poznať posolstvo textu znamenalo iba poznať text samotný (prečítať si ho), boli by vedy ako literatúra alebo hermeneutika úplne zbytočné.
|
|
|
41
|
|
1. era 02.05.2024, 18:46
Slovo "nevedomosť" má určite viaceré významy. A rôzni ľudia môžu také slovo chápať rôznym spôsobom. Aká nevedomosť je však myslená napríklad v takomto výroku: "ateizmus stojí na nevedomosti"? Akú nevedomosť by mohol mať na mysli veriaci človek, aby svoje presvedčenie vyjadril danou vetou? Vedomosť / nevedomosť má už podľa slovného základu spojitosť s vedomím. Ak teda o niečom nemám vedomie, tak som v tej oblasti nevedomým. Stáva sa tým otázka nevedomosti otázkou obsahu vedomia?
▲
03.05.2024, 19:35
|
1. Era. Vidím, že si zneistený, teda uvažuješ. Preto táto téma.
Odpoveď si nedostal a do konca života ju budeš hľadať.
V čom je teda problém osobne pre Teba, keď ja tvrdím iba, že Nevieme Nič ?
|
|
|
46
|
|
41. Wolfsmörder 03.05.2024, 19:35
1. Era. Vidím, že si zneistený, teda uvažuješ. Preto táto téma.
Odpoveď si nedostal a do konca života ju budeš hľadať.
V čom je teda problém osobne pre Teba, keď ja tvrdím iba, že Nevieme Nič ?
▲
03.05.2024, 20:21
|
Ako by si mohol úprimne tvrdiť, že nevieme nič, ak by platilo, že nevieme nič?
|
|
|
53
|
|
41. Wolfsmörder 03.05.2024, 19:35
1. Era. Vidím, že si zneistený, teda uvažuješ. Preto táto téma.
Odpoveď si nedostal a do konca života ju budeš hľadať.
V čom je teda problém osobne pre Teba, keď ja tvrdím iba, že Nevieme Nič ?
▲
03.05.2024, 21:52
|
(41) Wolfsmörder, nemôžem s Tebou súhlasiť, pretože si už desaťročia uvedomujem, že síce nie zo všetkého, ale z každého historického, súčasného i budúceho možného deja/vývoja čo-to viem... Ak sa objektívne zamyslíš nad svojimi životnými vedomosťami a schpnosťami, určite si uvedomíš, že to, čo si napísal, nie je pravda...! Spomeň si na protirečivý a podľa mňa nepravdivý výrok Sokrata: "Viem, že nič neviem - Si vis pacem, para bellum." - už to, "že vedel, že nič nevie" bola jeho vedomosť...!
|
|
|
54
|
|
53. Kasafran 03.05.2024, 21:52
(41) Wolfsmörder, nemôžem s Tebou súhlasiť, pretože si už desaťročia uvedomujem, že síce nie zo všetkého, ale z každého historického, súčasného i budúceho možného deja/vývoja čo-to viem... Ak sa objektívne zamyslíš nad svojimi životnými vedomosťami a schpnosťami, určite si uvedomíš, že to, čo si napísal, nie je pravda...! Spomeň si na protirečivý a podľa mňa nepravdivý výrok Sokrata: "Viem, že nič neviem - Si vis pacem, para bellum." - už to, "že vedel, že nič nevie" bola jeho vedomosť....
▲
03.05.2024, 21:55
|
Sa ti tá latinčina a gréčtina nejako pletú.
|
|
|
56
|
|
54. era 03.05.2024, 21:55
Sa ti tá latinčina a gréčtina nejako pletú.
▲
03.05.2024, 22:10
|
(54) Era, s radosťou od Teba príjmem konkrétnu a pre laika pochopiteľnú analýzu - v čom...?
|
|
|
60
|
|
56. Kasafran 03.05.2024, 22:10
(54) Era, s radosťou od Teba príjmem konkrétnu a pre laika pochopiteľnú analýzu - v čom...?
▲
03.05.2024, 22:13
|
"Si vis pacem, para bellum" znamená "Ak chceš mier, pripravuj vojnu".
|
|
|
75
|
|
60. era 03.05.2024, 22:13
"Si vis pacem, para bellum" znamená "Ak chceš mier, pripravuj vojnu".
▲
05.05.2024, 11:14
|
JA poznám toto 😉
Kto hovorí o mieri, pripravuje vojnu 😉
|
|
|
79
|
|
75. Dzio 05.05.2024, 11:14
JA poznám toto 😉
Kto hovorí o mieri, pripravuje vojnu 😉
▲
05.05.2024, 12:02
|
To by platilo na Fica, nie?
|
|
|
57
|
|
54. era 03.05.2024, 21:55
Sa ti tá latinčina a gréčtina nejako pletú.
▲
03.05.2024, 22:10
|
Nie nie, to je staroslovienčina ešte pred príchodom tých dvoch spiťákov z grécka.😺😺😺
|
|
|
80
|
|
57. Milaníčko 03.05.2024, 22:10
Nie nie, to je staroslovienčina ešte pred príchodom tých dvoch spiťákov z grécka.😺😺😺
▲
05.05.2024, 12:06
|
Tak vam poviem este mesiac dozadu som nemal z biblie nacitane ani slovo z kostola ma vykazali ako 12 rocneho zaujimalo ma ale ze uplne bytostne kto je to to ja a potom som ako slepe kura k zrnu dosiel cistemu poznaniu a biblia ma nezaujimala ale tolko ste mi s nou robili tlaky a tolko dohad okolo toho ze som si napocuval vsetky evanielia a uz chapem preco tomu nechapete no lebo najprv sa musite spojit s duchom svatym a potom vam budu veci medzi nebom a zemou jasne ako ze slnko vyjde rano tot vsio.
|
|
|
81
|
|
80. Vladimir 05.05.2024, 12:06
Tak vam poviem este mesiac dozadu som nemal z biblie nacitane ani slovo z kostola ma vykazali ako 12 rocneho zaujimalo ma ale ze uplne bytostne kto je to to ja a potom som ako slepe kura k zrnu dosiel cistemu poznaniu a biblia ma nezaujimala ale tolko ste mi s nou robili tlaky a tolko dohad okolo toho ze som si napocuval vsetky evanielia a uz chapem preco tomu nechapete no lebo najprv sa musite spojit s duchom svatym a potom vam budu veci medzi nebom a zemou jasne ako ze slnko vyjde rano tot vsi...
▲
05.05.2024, 12:10
|
fu az mam strach to napisat aby ste ma neukamenovali ale ja som mal pocit ze tie evanielia som pisal ja
|
|
|
82
|
|
81. Vladimir 05.05.2024, 12:10
fu az mam strach to napisat aby ste ma neukamenovali ale ja som mal pocit ze tie evanielia som pisal ja
▲
05.05.2024, 12:13
|
Dnes už sa takí ako ty nekameňujú, posielame ich k psychiatrovi 😉
|
|
|
91
|
|
82. Dzio 05.05.2024, 12:13
Dnes už sa takí ako ty nekameňujú, posielame ich k psychiatrovi 😉
▲
05.05.2024, 12:54
|
Kam pošleš psychiatra, keď také niečo bude tvrdiť on?
|
|
|
95
|
|
91. TvojOponent 05.05.2024, 12:54
Kam pošleš psychiatra, keď také niečo bude tvrdiť on?
▲
05.05.2024, 13:01
|
Omyl. Dzio má pravdu. Išlo len o čas, keď si aj postihnutí ako ty uvedomili, že ukameňovanie nie je správne. A vieš prečo? Lebo bolo obdobie osvietenstva.
Ľudia, aj kresťania, potrebovali ostrú kritiku, za ktorú vďačíme, že dnes máme demokraciu.
|
|
|
98
|
|
95. Lemmy 05.05.2024, 13:01
Omyl. Dzio má pravdu. Išlo len o čas, keď si aj postihnutí ako ty uvedomili, že ukameňovanie nie je správne. A vieš prečo? Lebo bolo obdobie osvietenstva .
Ľudia, aj kresťania, potrebovali ostrú kritiku, za ktorú vďačíme, že dnes máme demokraciu .
▲
05.05.2024, 13:05
|
Ale PREČO prišlo obdobie osvietenstva?
|
|
|
103
|
|
98. era 05.05.2024, 13:05
Ale PREČO prišlo obdobie osvietenstva?
▲
05.05.2024, 13:12
|
Lebo bolo obdobie tmárstva, ktoré prinášalo hrôzy nielen prírodné /zemetrasenia, mor.../, ale predovšetkým hrôzy spôsobované človekom človeku... osvietenstvo bolo reakciou predovšetkým na toto dianie...
|
|
|
108
|
|
103. J.Tull 05.05.2024, 13:12
Lebo bolo obdobie tmárstva, ktoré prinášalo hrôzy nielen prírodné /zemetrasenia, mor.../, ale predovšetkým hrôzy spôsobované človekom človeku... osvietenstvo bolo reakciou predovšetkým na toto dianie...
▲
05.05.2024, 13:20
|
|
109
|
|
108. TvojOponent 05.05.2024, 13:20
▲
05.05.2024, 13:23
|
@TvojOponent
Prečo taká primitívna odpoveď. Zrazu ti došli argumenty? Tu zo seba nerob tak často idiota, nesvedčí ti to.
|
|
|
116
|
|
109. Lemmy 05.05.2024, 13:23
@TvojOponent
Prečo taká primitívna odpoveď. Zrazu ti došli argumenty? Tu zo seba nerob tak často idiota, nesvedčí ti to.
▲
05.05.2024, 13:28
|
|
117
|
Vďaka osvietenstvu už nemajú takí fanatici ako ty možnosť, že budete upaľovať ľudí.
@TvojOponent, koľko ľudí si už upálil? Nula. To je dielo osvietenstva, že už takú možnosť nemáš.
|
|
|
119
|
|
117. Lemmy 05.05.2024, 13:29
Vďaka osvietenstvu už nemajú takí fanatici ako ty možnosť, že budete upaľovať ľudí.
@TvojOponent, koľko ľudí si už upálil? Nula. To je dielo osvietenstva, že už takú možnosť nemáš.
▲
05.05.2024, 13:47
|
Nie je to priamo dielo osvietenstva, ono ho iba spopularizovalo.
|
|
|
120
|
|
119. era 05.05.2024, 13:47
Nie je to priamo dielo osvietenstva, ono ho iba spopularizovalo.
▲
05.05.2024, 14:24
|
Prišlo s myšlienkami, vďaka ktorým sa /medziiným/ prestalo s upaľovaním, odsúdilo mučenie...
Ak by nebolo, upaľovania, mučenia... náboženských vojen, fanatizmu... nebolo by ani myšlienok proti tomu všetkému... nebolo ospravedlnenie Boha za zlo /teodícea/, predkladané dôkazy Božej existencie... neboli by ani ich spochybňovania... 😇
|
|
|
123
|
|
120. J.Tull 05.05.2024, 14:24
Prišlo s myšlienkami, vďaka ktorým sa /medziiným/ prestalo s upaľovaním, odsúdilo mučenie...
Ak by nebolo, upaľovania, mučenia... náboženských vojen, fanatizmu... nebolo by ani myšlienok proti tomu všetkému... nebolo ospravedlnenie Boha za zlo /teodícea/, predkladané dôkazy Božej existencie... neboli by ani ich spochybňovania... 😇
▲
05.05.2024, 14:28
|
@J.Tull
A to je dobre, či zle? Alebo ako inak?
|
|
|
125
|
|
123. Lemmy 05.05.2024, 14:28
@J.Tull
A to je dobre, či zle? Alebo ako inak?
▲
05.05.2024, 14:36
|
Dobre je, že tie myšlienky vznikli a aj keď /ako je to snáď so všetkými/ boli i zneužité, predsa len posunuli spoločnosť humánnejším smerom...
|
|
|
127
|
|
125. J.Tull 05.05.2024, 14:36
Dobre je, že tie myšlienky vznikli a aj keď /ako je to snáď so všetkými/ boli i zneužité, predsa len posunuli spoločnosť humánnejším smerom...
▲
05.05.2024, 15:20
|
A to sme kvôli tomu museli vyvinúť toľkú kritiku? Čo potom tá dnešná kritika na náboženské ideológie? Tá už nie?
|
|
|
130
|
|
127. Lemmy 05.05.2024, 15:20
A to sme kvôli tomu museli vyvinúť toľkú kritiku? Čo potom tá dnešná kritika na náboženské ideológie? Tá už nie?
▲
05.05.2024, 15:23
|
Nerozumiem?
|
|
|
132
|
|
127. Lemmy 05.05.2024, 15:20
A to sme kvôli tomu museli vyvinúť toľkú kritiku? Čo potom tá dnešná kritika na náboženské ideológie? Tá už nie?
▲
05.05.2024, 15:41
|
Čo si myslíš o tomto: „Konflikty uvnitř církve - její rozdíly, náboženský fanatizmus a války, nemožnost náboženské svobody a tolerance - zrušili věrohodnost křesťanské víry. A to jednak uvnitř církve, tak v jejím chování vúči jiným náboženstvím. Touha po vláde, po dominanci nad jinými náboženstvími, pýcha atd. ovlinili spúsob chování křesťanství vúči jiným náboženstvím. Místo pravého ducha misionářské práce a touhy po spáse všech lidí, nastalo pohrdání jinými lidmi. Přesvedčení o tom, že křesťanství je nejdokonalejším náboženstvím, bylo zneužíváno a vedlo k tomu, že se na věřící z jiných náboženství pohlíželo s nadřazeností."
|
|
|
147
|
|
127. Lemmy 05.05.2024, 15:20
A to sme kvôli tomu museli vyvinúť toľkú kritiku? Čo potom tá dnešná kritika na náboženské ideológie? Tá už nie?
▲
05.05.2024, 21:56
|
Ty si niečo musel? A ktorý oný ťa k tomu donútil? Aj si sa zapotil, alebo to bola brnkačka? 😁😁
|
|
|
142
|
|
117. Lemmy 05.05.2024, 13:29
Vďaka osvietenstvu už nemajú takí fanatici ako ty možnosť, že budete upaľovať ľudí.
@TvojOponent, koľko ľudí si už upálil? Nula. To je dielo osvietenstva, že už takú možnosť nemáš.
▲
05.05.2024, 20:29
|
A o deň neskôr napoleónske vojny. Kde len soudruzi umaniaté udělali chybu?
|
|
|
110
|
|
108. TvojOponent 05.05.2024, 13:20
▲
05.05.2024, 13:23
|
Ale veď vidíš, ako sa pod svojimi slovami škerí. Sranduje.
|
|
|
113
|
|
110. era 05.05.2024, 13:23
Ale veď vidíš, ako sa pod svojimi slovami škerí. Sranduje.
▲
05.05.2024, 13:26
|
Alebo vie, že je hlupák. Uvedomuje si to, a tak dá len trápne emotikony.
|
|
|
118
|
|
113. Lemmy 05.05.2024, 13:26
Alebo vie, že je hlupák. Uvedomuje si to, a tak dá len trápne emotikony.
▲
05.05.2024, 13:45
|
Nepíšem o Oponentovi
|
|
|
121
|
|
118. era 05.05.2024, 13:45
Nepíšem o Oponentovi
▲
05.05.2024, 14:27
|
|
122
|
|
121. Lemmy 05.05.2024, 14:27
@era A o kom?
▲
05.05.2024, 14:28
|
Myslíš, že by som Oponentovi písal o Oponentovi v 3.osobe?
|
|
|
124
|
|
122. era 05.05.2024, 14:28
Myslíš, že by som Oponentovi písal o Oponentovi v 3.osobe?
▲
05.05.2024, 14:29
|
Neviem, stratil som sa v diskusii, kto na koho.
|
|
|
126
|
|
121. Lemmy 05.05.2024, 14:27
@era A o kom?
▲
05.05.2024, 15:08
|
Ak považuje tohto smajlíka odkaz za úškrn, potom mňa a píše o mne v tretej osobe, lebo priamo na moje príspevky reagovať nechce... mám s tým zjavne problém
|
|
|
128
|
|
126. J.Tull 05.05.2024, 15:08
Ak považuje tohto smajlíka https://www.iemoji.com/view/emoji/2/smileys-people/smiling-face-with-smiling-eyes za úškrn, potom mňa a píše o mne v tretej osobe, lebo priamo na moje príspevky reagovať nechce... mám s tým zjavne problém
▲
05.05.2024, 15:21
|
oprava má s tým zjavne problém ...
|
|
|
131
|
|
128. J.Tull 05.05.2024, 15:21
oprava má s tým zjavne problém ...
▲
05.05.2024, 15:24
|
Tull, keď uhradíš 1 € Dziovi, tak budeš máš možnosť svoj príspevok zmeniť, opraviť. Zbav sa toho červeného bannera.
|
|
|
129
|
|
126. J.Tull 05.05.2024, 15:08
Ak považuje tohto smajlíka https://www.iemoji.com/view/emoji/2/smileys-people/smiling-face-with-smiling-eyes za úškrn, potom mňa a píše o mne v tretej osobe, lebo priamo na moje príspevky reagovať nechce... mám s tým zjavne problém
▲
05.05.2024, 15:21
|
To na teba? Ach, potom nič.
|
|
|
114
|
|
103. J.Tull 05.05.2024, 13:12
Lebo bolo obdobie tmárstva, ktoré prinášalo hrôzy nielen prírodné /zemetrasenia, mor.../, ale predovšetkým hrôzy spôsobované človekom človeku... osvietenstvo bolo reakciou predovšetkým na toto dianie...
▲
05.05.2024, 13:27
|
tvoriva spolocnost vsetkych strasi s pohromami vsak ich nesposobujte nemanipulujte pocasim vid DUBAJ odkaz
|
|
|
105
|
|
91. TvojOponent 05.05.2024, 12:54
Kam pošleš psychiatra, keď také niečo bude tvrdiť on?
▲
05.05.2024, 13:14
|
To je ako s tou hádankou, kto holí holiča 😉
Odpoveď je "holičova žena" 😉
|
|
|
106
|
|
105. Dzio 05.05.2024, 13:14
To je ako s tou hádankou, kto holí holiča 😉
Odpoveď je "holičova žena" 😉
▲
05.05.2024, 13:16
|
|
111
|
|
106. tomas12345 05.05.2024, 13:16
alebo iný holič ???
▲
05.05.2024, 13:24
|
Iný holič bol v hádanke vylúčený.
|
|
|
112
|
|
106. tomas12345 05.05.2024, 13:16
alebo iný holič ???
▲
05.05.2024, 13:26
|
Jedná sa o Russellov paradox 😉 odkaz 😉
|
|
|
115
|
|
112. Dzio 05.05.2024, 13:26
Jedná sa o Russellov paradox 😉
https://sk.wikipedia.org/wiki/Russellov_paradox 😉
▲
05.05.2024, 13:27
|
On ho len spopularizoval, nie je to celkom jeho vlastná myšlienka.
|
|
|
83
|
|
81. Vladimir 05.05.2024, 12:10
fu az mam strach to napisat aby ste ma neukamenovali ale ja som mal pocit ze tie evanielia som pisal ja
▲
05.05.2024, 12:34
|
Ved ste to tam mali jasne napisane ucenici tiez nemali sajnu ale v okamihu ako ich jezis cize ten ktory uz duchom svatym pozehnany je pozehnava ostatnych a oni zrazu su mudri jak radio vsetci rovnako. A ked ma neukamenujete s pomocou bozskej matky vymyslim sposob ako vas pozehnat vsetkych hromadne.
|
|
|
85
|
|
83. Vladimir 05.05.2024, 12:34
Ved ste to tam mali jasne napisane ucenici tiez nemali sajnu ale v okamihu ako ich jezis cize ten ktory uz duchom svatym pozehnany je pozehnava ostatnych a oni zrazu su mudri jak radio vsetci rovnako. A ked ma neukamenujete s pomocou bozskej matky vymyslim sposob ako vas pozehnat vsetkych hromadne.
▲
05.05.2024, 12:36
|
Odkedy si ty učeník, ty ruský netvor.
|
|
|
86
|
|
85. Reset 05.05.2024, 12:36
Odkedy si ty učeník, ty ruský netvor.
▲
05.05.2024, 12:45
|
vidis aky si blby v tom pribehu som ja ten Jezis a teraz to uz vies tak sa zbal a utekaj na NBU nahlasit narusitela.
|
|
|
87
|
|
86. Vladimir 05.05.2024, 12:45
vidis aky si blby v tom pribehu som ja ten Jezis a teraz to uz vies tak sa zbal a utekaj na NBU nahlasit narusitela.
▲
05.05.2024, 12:46
|
Ty si iba blázon. To je všetko. Rovnako, ako tvoj "Vladimír".
|
|
|
88
|
|
86. Vladimir 05.05.2024, 12:45
vidis aky si blby v tom pribehu som ja ten Jezis a teraz to uz vies tak sa zbal a utekaj na NBU nahlasit narusitela.
▲
05.05.2024, 12:46
|
Tých Ježišov tu máme viac, aj @tomas12345 sa považuje za Ježiša 😉
|
|
|
89
|
|
88. Dzio 05.05.2024, 12:46
Tých Ježišov tu máme viac, aj @tomas12345 sa považuje za Ježiša 😉
▲
05.05.2024, 12:47
|
Tomáš, to je iný prípad.
|
|
|
90
|
|
88. Dzio 05.05.2024, 12:46
Tých Ježišov tu máme viac, aj @tomas12345 sa považuje za Ježiša 😉
▲
05.05.2024, 12:51
|
to je v poriadku Jezis hovoril ja a otec sme jedno a co ja som aj vy ste zazraky ktore konam aj vy budete konat a este vycsie.
|
|
|
92
|
|
90. Vladimir 05.05.2024, 12:51
to je v poriadku Jezis hovoril ja a otec sme jedno a co ja som aj vy ste zazraky ktore konam aj vy budete konat a este vycsie.
▲
05.05.2024, 12:54
|
Väčšie spravíš, keď budeš poslúchať svojho psychiatra.
|
|
|
93
|
|
92. Reset 05.05.2024, 12:54
Väčšie spravíš, keď budeš poslúchať svojho psychiatra.
▲
05.05.2024, 12:57
|
A s tebou je tvoj psychiater spokojný? Hlavná vec, že zarába na tom, že ho navštevuješ.
|
|
|
97
|
|
93. Lemmy 05.05.2024, 12:57
A s tebou je tvoj psychiater spokojný? Hlavná vec, že zarába na tom, že ho navštevuješ.
▲
05.05.2024, 13:04
|
Ty si iba hlúpy, to je celý tvoj problém. Na určenie tejto diagnózy nepotrebuješ ani psychiatra.
|
|
|
94
|
|
90. Vladimir 05.05.2024, 12:51
to je v poriadku Jezis hovoril ja a otec sme jedno a co ja som aj vy ste zazraky ktore konam aj vy budete konat a este vycsie.
▲
05.05.2024, 13:00
|
v podstate to je vymyslene odpoved prisla okamzite ako beho kratkej chvilky moze byt pozehnany duchom svatym kazdy kto si to bude zelat a budu to vykonavat pozehnany farari a biskupovia dostojne v kostoloch zadarmo. Papezta sa pytat nemusite to neni autorita.
|
|
|
100
|
|
94. Vladimir 05.05.2024, 13:00
v podstate to je vymyslene odpoved prisla okamzite ako beho kratkej chvilky moze byt pozehnany duchom svatym kazdy kto si to bude zelat a budu to vykonavat pozehnany farari a biskupovia dostojne v kostoloch zadarmo. Papezta sa pytat nemusite to neni autorita.
▲
05.05.2024, 13:07
|
Tento príspevok. Čistá psychiatria...
|
|
|
101
|
|
94. Vladimir 05.05.2024, 13:00
v podstate to je vymyslene odpoved prisla okamzite ako beho kratkej chvilky moze byt pozehnany duchom svatym kazdy kto si to bude zelat a budu to vykonavat pozehnany farari a biskupovia dostojne v kostoloch zadarmo. Papezta sa pytat nemusite to neni autorita.
▲
05.05.2024, 13:07
|
Tak toto by ste chceli. Zadarmo, bez úsilia, bez vlastného pričinenia byť požehnanými. hmmm...
|
|
|
102
|
|
101. era 05.05.2024, 13:07
Tak toto by ste chceli. Zadarmo, bez úsilia, bez vlastného pričinenia byť požehnanými. hmmm...
▲
05.05.2024, 13:10
|
Čo sa sem miešaš. Je ti málo, že máš rozbité sklíčko?
|
|
|
96
|
|
88. Dzio 05.05.2024, 12:46
Tých Ježišov tu máme viac, aj @tomas12345 sa považuje za Ježiša 😉
▲
05.05.2024, 13:04
|
To je klamstvo, že sa Tomáš považuje za Ježiša. Všimol som si len toľko, že požaduje od ľudí (teda kresťanov), aby žili podľa toho, čo im Ježiš poradil.
|
|
|
99
|
|
96. Lemmy 05.05.2024, 13:04
To je klamstvo, že sa Tomáš považuje za Ježiša. Všimol som si len toľko, že požaduje od ľudí (teda kresťanov), aby žili podľa toho, čo im Ježiš poradil.
▲
05.05.2024, 13:05
|
Ty si všeobecne nevšímavý.
|
|
|
107
|
|
99. Reset 05.05.2024, 13:05
Ty si všeobecne nevšímavý.
▲
05.05.2024, 13:17
|
Tomas a vsetci cirkevny hodnostari chcu ist na to silo mocou opacne a tadial cesta nevedie nemozes od zlocincov vyzadovat bozske skutky ked to v nich nie je. Ale aj zlocinec dokaze spontanne zo seba dostavat bozske skutky ked je pozehnany duchom svatym.
|
|
|
133
|
|
107. Vladimir 05.05.2024, 13:17
Tomas a vsetci cirkevny hodnostari chcu ist na to silo mocou opacne a tadial cesta nevedie nemozes od zlocincov vyzadovat bozske skutky ked to v nich nie je. Ale aj zlocinec dokaze spontanne zo seba dostavat bozske skutky ked je pozehnany duchom svatym.
▲
05.05.2024, 16:48
|
Veď ty si zločinec Matušovych. Na ministerstve vnútra je tvoje meno už známe. Trochu ti pomohlo, že sa k moci dostal P.i.c.o.. Ale na dlho ti táto hlúposť slovákov nepomôže..
|
|
|
134
|
|
133. Reset 05.05.2024, 16:48
Veď ty si zločinec Matušovych. Na ministerstve vnútra je tvoje meno už známe. Trochu ti pomohlo, že sa k moci dostal P.i.c.o.. Ale na dlho ti táto hlúposť slovákov nepomôže..
▲
05.05.2024, 16:59
|
Môj zlatý už je to tu Zelensky a všetci vrcholný predstavitelia NATO sú na zozname hľadaných zločincov.
|
|
|
139
|
|
134. Vladimir 05.05.2024, 16:59
Môj zlatý už je to tu Zelensky a všetci vrcholný predstavitelia NATO sú na zozname hľadaných zločincov.
▲
05.05.2024, 17:26
|
@Vladimir, mal by si menej chlastať ruskú vodku.
|
|
|
149
|
|
139. Lemmy 05.05.2024, 17:26
@Vladimir, mal by si menej chlastať ruskú vodku.
▲
05.05.2024, 22:03
|
Prečo o ňom klameš a vymýšľaš si? Vari niekto tebe napísal, že máš menej chlastať Spišskú borovičku? Nie!!! nevieme čo chlasceš, preto o tebe neklameme!!! Iba komentujem že si opäť nacocaný, resp, že si ožratý!! A vždy to bolo pravdou!! minimálne našou.
|
|
|
135
|
|
133. Reset 05.05.2024, 16:48
Veď ty si zločinec Matušovych. Na ministerstve vnútra je tvoje meno už známe. Trochu ti pomohlo, že sa k moci dostal P.i.c.o.. Ale na dlho ti táto hlúposť slovákov nepomôže..
▲
05.05.2024, 17:03
|
To už je aký hardcor keď sa ukronacisticky protislovenský vlastizradny zločinec vyhráža ministerstvom vnútra slušnému občanovi. To sa mám ako že do konca života teraz báť či ma liberálna sebranka niekde nezavraždí.
|
|
|
136
|
|
135. Vladimir 05.05.2024, 17:03
To už je aký hardcor keď sa ukronacisticky protislovenský vlastizradny zločinec vyhráža ministerstvom vnútra slušnému občanovi. To sa mám ako že do konca života teraz báť či ma liberálna sebranka niekde nezavraždí.
▲
05.05.2024, 17:04
|
|
137
|
|
135. Vladimir 05.05.2024, 17:03
To už je aký hardcor keď sa ukronacisticky protislovenský vlastizradny zločinec vyhráža ministerstvom vnútra slušnému občanovi. To sa mám ako že do konca života teraz báť či ma liberálna sebranka niekde nezavraždí.
▲
05.05.2024, 17:23
|
Tak toho sa máš čo najmenej obávať, aby ti liberáli ublížili na živote. Keď chceš, odsťahuj sa do Ruska alebo Bieloruska, tak sa môžeš obávať o život, ak budeš kritizovať ich politiku. Tu ti nič nehrozí. Tu si len chápaný ako idiot, a tak ti ako pacientovi nič nehrozí.
|
|
|
138
|
|
133. Reset 05.05.2024, 16:48
Veď ty si zločinec Matušovych. Na ministerstve vnútra je tvoje meno už známe. Trochu ti pomohlo, že sa k moci dostal P.i.c.o.. Ale na dlho ti táto hlúposť slovákov nepomôže..
▲
05.05.2024, 17:25
|
@Reset, čo zasa trepeš za bludy. Kde je on na akom zozname na ministerstve?
|
|
|
104
|
|
96. Lemmy 05.05.2024, 13:04
To je klamstvo, že sa Tomáš považuje za Ježiša. Všimol som si len toľko, že požaduje od ľudí (teda kresťanov), aby žili podľa toho, čo im Ježiš poradil.
▲
05.05.2024, 13:13
|
Ver mi, trpí mesiášskym syndrómom 😉
|
|
|
140
|
|
104. Dzio 05.05.2024, 13:13
Ver mi, trpí mesiášskym syndrómom 😉
▲
05.05.2024, 17:27
|
|
141
|
|
140. Lemmy 05.05.2024, 17:27
Neverím ti. Netrpí.
▲
05.05.2024, 17:28
|
JA bych povedal, že trpí 😉
Podľa SEBA, ho súdim 😉
|
|
|
145
|
|
141. Dzio 05.05.2024, 17:28
JA bych povedal, že trpí 😉
Podľa SEBA , ho súdim 😉
▲
05.05.2024, 21:51
|
už nevieš čo si vymyslieť, raz som pod - vodník, potom zas mám Mesiášsky syndrom. Tak si ujasni, čo vlastne som a prečo to som
|
|
|
146
|
|
145. tomas12345 05.05.2024, 21:51
už nevieš čo si vymyslieť, raz som pod - vodník, potom zas mám Mesiášsky syndrom. Tak si ujasni, čo vlastne som a prečo to som
▲
05.05.2024, 21:54
|
|
148
|
|
96. Lemmy 05.05.2024, 13:04
To je klamstvo, že sa Tomáš považuje za Ježiša. Všimol som si len toľko, že požaduje od ľudí (teda kresťanov), aby žili podľa toho, čo im Ježiš poradil.
▲
05.05.2024, 21:59
|
Ale prd!! On chce aby jemu dávali košeľu aj kabát a všetko o čo požiada. Chcel mobil, minimálne peniaze, aby si ho mohol kúpiť!!! Ale Ježiš nikdy nepovedal, ak niekto od teba chce nabíjačku daj mu aj mobil!!!
|
|
|
150
|
|
148. peter67 05.05.2024, 21:59
Ale prd!! On chce aby jemu dávali košeľu aj kabát a všetko o čo požiada. Chcel mobil, minimálne peniaze, aby si ho mohol kúpiť!!! Ale Ježiš nikdy nepovedal, ak niekto od teba chce nabíjačku daj mu aj mobil!!!
▲
06.05.2024, 21:36
|
povedal kto chce od teba plášť neodopri šaty a ja od vás žiadam ten plášť, a nedáte mi ani len plášť, nie to ešte šaty
|
|
|
151
|
|
150. tomas12345 06.05.2024, 21:36
povedal kto chce od teba plášť neodopri šaty a ja od vás žiadam ten plášť, a nedáte mi ani len plášť, nie to ešte šaty
▲
06.05.2024, 21:36
|
Ok, obráťme to, tomáško, chcem od teba milión euri 😉
A neodopri mi 😉
|
|
|
152
|
|
151. Dzio 06.05.2024, 21:36
Ok, obráťme to, tomáško, chcem od teba milión euri 😉
A neodopri mi 😉
▲
06.05.2024, 21:39
|
Aj mne jeden miliónik, prosím.
|
|
|
153
|
|
151. Dzio 06.05.2024, 21:36
Ok, obráťme to, tomáško, chcem od teba milión euri 😉
A neodopri mi 😉
▲
07.05.2024, 13:04
|
ako ti mám dať ked tolko nemám ?
|
|
|
154
|
|
153. tomas12345 07.05.2024, 13:04
ako ti mám dať ked tolko nemám ?
▲
07.05.2024, 13:05
|
A tam sa snáď píše niečo o tom, keď nemáš? 😉
Nemáš mi odoprieť a je tvoj problém ako si s tým poradíš 😉
|
|
|
160
|
|
154. Dzio 07.05.2024, 13:05
A tam sa snáď píše niečo o tom, keď nemáš? 😉
Nemáš mi odoprieť a je tvoj problém ako si s tým poradíš 😉
▲
07.05.2024, 13:21
|
Samozrejme, že to z toho vyplýva, lebo dať može len niekto kto niečo má, ja nie som Boh aby som vykúzlil niečo z ničoho
|
|
|
163
|
|
160. tomas12345 07.05.2024, 13:21
Samozrejme, že to z toho vyplýva, lebo dať može len niekto kto niečo má, ja nie som Boh aby som vykúzlil niečo z ničoho
▲
07.05.2024, 13:22
|
Nevyplýva veru, pracuj a zarob, napríklad 😉
Aby si mohol dať, čo teraz nemáš 😉
Máš dlh voči MNE, tak sa s tým vysporiadaj 😉
|
|
|
164
|
|
163. Dzio 07.05.2024, 13:22
Nevyplýva veru, pracuj a zarob, napríklad 😉
Aby si mohol dať, čo teraz nemáš 😉
Máš dlh voči MNE, tak sa s tým vysporiadaj 😉
▲
07.05.2024, 13:29
|
a prečo toto nevypisuješ tiež Ondrejkovi ? Nie je vari aj on kresťan ? A ak je kresťan, neplatí na neho tiež "kto ti berie plášť neodopri šaty" ? Dostáva dochodok, vyžratý je nadmieru, ten ti určite bude mať z čoho rozdať.
|
|
|
165
|
|
164. tomas12345 07.05.2024, 13:29
a prečo toto nevypisuješ tiež Ondrejkovi ? Nie je vari aj on kresťan ? A ak je kresťan, neplatí na neho tiež "kto ti berie plášť neodopri šaty" ? Dostáva dochodok, vyžratý je nadmieru, ten ti určite bude mať z čoho rozdať.
▲
07.05.2024, 13:30
|
Lebo on od druhých nedranká eurá 😉
Toto je špeciálne pre teba trest 😉
Aby si si uvedomil, že zneužívať SLOVO na vlastný prospech sa nemá 😉
|
|
|
166
|
|
165. Dzio 07.05.2024, 13:30
Lebo on od druhých nedranká eurá 😉
Toto je špeciálne pre teba trest 😉
Aby si si uvedomil, že zneužívať SLOVO na vlastný prospech sa nemá 😉
▲
07.05.2024, 13:31
|
ten verš sa ale týka všetkých, a nie len tých čo drankajú eurá. Takže prečo si od neho nepýtaš šaty ?
|
|
|
167
|
|
166. tomas12345 07.05.2024, 13:31
ten verš sa ale týka všetkých, a nie len tých čo drankajú eurá. Takže prečo si od neho nepýtaš šaty ?
▲
07.05.2024, 13:32
|
Veď ti píšem prečo, aby si dostal príučku 😉
|
|
|
168
|
|
167. Dzio 07.05.2024, 13:32
Veď ti píšem prečo, aby si dostal príučku 😉
▲
07.05.2024, 13:33
|
Daj aj jemu príručku a zistí či je ozajstný kresťan alebo len podvod-ník
|
|
|
155
|
|
153. tomas12345 07.05.2024, 13:04
ako ti mám dať ked tolko nemám ?
▲
07.05.2024, 13:07
|
JA prosto chcem od teba milión euri 😉
A ty mi neodopri, mysli, ako to urobíš, aby si mi dal 😉
|
|
|
156
|
|
153. tomas12345 07.05.2024, 13:04
ako ti mám dať ked tolko nemám ?
▲
07.05.2024, 13:08
|
A už hľadáš výhovorky!!! Daj čo máš a čo získaš dodáš potom!! Zatiaľ vec stojí tak, že tým dvom elementom - era + Imo dlhuješ 1+1 milión evri. A ak dlh nesplatíš, skončíš v ohnivom kolty!!! Teda kotly.
|
|
|
157
|
Ako sa pekne uplatnilo pravidlo, KTO "MEČOM" BOJUJE, "MEČOM" AJ PADNE 😉
|
|
|
158
|
|
157. Dzio 07.05.2024, 13:12
Ako sa pekne uplatnilo pravidlo, KTO "MEČOM" BOJUJE, "MEČOM" AJ PADNE 😉
▲
07.05.2024, 13:18
|
Tak, Tomáška sme vyriešili, už hádam pochopil kde skončí kujónisko akési. S lakomcami jeho typu sa tu maznať nebudeme!!!
|
|
|
159
|
|
157. Dzio 07.05.2024, 13:12
Ako sa pekne uplatnilo pravidlo, KTO "MEČOM" BOJUJE, "MEČOM" AJ PADNE 😉
▲
07.05.2024, 13:19
|
No ešte sú výnimky!! Taký Goliáš kameňom iste nebojoval. 🤩
|
|
|
161
|
|
159. peter67 07.05.2024, 13:19
No ešte sú výnimky!! Taký Goliáš kameňom iste nebojoval. 🤩
▲
07.05.2024, 13:21
|
Ale kameňom dostal a bol vybavený.
|
|
|
171
|
|
161. era 07.05.2024, 13:21
Ale kameňom dostal a bol vybavený.
▲
07.05.2024, 13:36
|
Už začínaš chápať slová z Písma - kto je bez viny, ten nech prvý hodí kameňom. Dávid mal slabé ruky, tak použil prak.
|
|
|
173
|
|
171. peter67 07.05.2024, 13:36
Už začínaš chápať slová z Písma - kto je bez viny, ten nech prvý hodí kameňom. Dávid mal slabé ruky, tak použil prak.
▲
07.05.2024, 13:38
|
Ako hovorí vymyslené porekadlo: Slabý môžeš byť koľko chceš, ale musíš si vedieť poradiť. 🙂
|
|
|
162
|
Dať može len ten kto má, a nie kto nemá.
|
|
|
169
|
|
162. tomas12345 07.05.2024, 13:22
Dať može len ten kto má, a nie kto nemá.
▲
07.05.2024, 13:34
|
|
170
|
|
169. peter67 07.05.2024, 13:34
Daj už konečne pokoj.
▲
07.05.2024, 13:36
|
Nechaj ho, zvyšuje počet príspevkov na Lipke, Dzio sa poteší, že má veľa príspevkov. 🙂
|
|
|
172
|
|
170. era 07.05.2024, 13:36
Nechaj ho, zvyšuje počet príspevkov na Lipke, Dzio sa poteší, že má veľa príspevkov. 🙂
▲
07.05.2024, 13:38
|
Nejde mi len o kvantitu ale aj o kvalitu 😉
|
|
|
175
|
|
172. Dzio 07.05.2024, 13:38
Nejde mi len o kvantitu ale aj o kvalitu 😉
▲
07.05.2024, 13:39
|
Naozaj? Ale tú nevyhodnocuješ tak verejne, ako počet príspevkov. 🙂
|
|
|
178
|
|
175. era 07.05.2024, 13:39
Naozaj? Ale tú nevyhodnocuješ tak verejne, ako počet príspevkov. 🙂
▲
07.05.2024, 13:44
|
Akože nie? 😉
Veď neustále píšem, že ping-pong si tu neželám ale zmyslu-plnú diskusiu 😉
|
|
|
179
|
|
178. Dzio 07.05.2024, 13:44
Akože nie? 😉
Veď neustále píšem, že ping-pong si tu neželám ale zmyslu-plnú diskusiu 😉
▲
07.05.2024, 13:45
|
|
180
|
Dočkaj času, jak hus klasu 😉
|
|
|
181
|
|
180. Dzio 07.05.2024, 13:45
Dočkaj času, jak hus klasu 😉
▲
07.05.2024, 13:48
|
|
182
|
|
181. peter67 07.05.2024, 13:48
Za kvalitu sa vyšmaruje. Sa pozri na takú povedzme čuHH. Jednoznačne kvalita!!!
▲
07.05.2024, 13:50
|
|
183
|
|
182. Dzio 07.05.2024, 13:50
Ach ty rýpal 😉
▲
07.05.2024, 13:51
|
|
176
|
|
170. era 07.05.2024, 13:36
Nechaj ho, zvyšuje počet príspevkov na Lipke, Dzio sa poteší, že má veľa príspevkov. 🙂
▲
07.05.2024, 13:40
|
|
174
|
|
169. peter67 07.05.2024, 13:34
Daj už konečne pokoj.
▲
07.05.2024, 13:39
|
Dávam, moja stránka dáva pokoj
|
|
|
177
|
|
174. tomas12345 07.05.2024, 13:39
Dávam, moja stránka dáva pokoj
▲
07.05.2024, 13:41
|
No aj ja jej. Vidíš Tomáško ako si dobre rozumieme, ja a tvoja stránka.
|
|
|
184
|
|
174. tomas12345 07.05.2024, 13:39
Dávam, moja stránka dáva pokoj
▲
07.05.2024, 13:52
|
Chichi, že pokoj 😉
Ono, posielať ľudí do pekla a večných múk, to skutočne prináša POKOJ, to hej 😉
|
|
|
185
|
|
184. Dzio 07.05.2024, 13:52
Chichi, že pokoj 😉
Ono, posielať ľudí do pekla a večných múk, to skutočne prináša POKOJ, to hej 😉
▲
07.05.2024, 13:55
|
Moja stránka je sposob ako skončiť v nebi a vyhnúť sa peklu. Nebo = pokoj, peklo = nepokoj
|
|
|
187
|
|
185. tomas12345 07.05.2024, 13:55
Moja stránka je sposob ako skončiť v nebi a vyhnúť sa peklu. Nebo = pokoj, peklo = nepokoj
▲
07.05.2024, 13:56
|
Jojo, preto si sa minule vydrižňal qwertíkovi, ako ho budú pekelné plamene oblizovať 😉
|
|
|
188
|
|
185. tomas12345 07.05.2024, 13:55
Moja stránka je sposob ako skončiť v nebi a vyhnúť sa peklu. Nebo = pokoj, peklo = nepokoj
▲
07.05.2024, 13:57
|
No vidíš Tomáško a koľko máš ovečiek v košiari? Čo našli na tvojej stránke pokoj?
|
|
|
186
|
|
184. Dzio 07.05.2024, 13:52
Chichi, že pokoj 😉
Ono, posielať ľudí do pekla a večných múk, to skutočne prináša POKOJ, to hej 😉
▲
07.05.2024, 13:56
|
Imo, koľkých ma tam Tomáško sledovateľov? No tak tí pôjdu do Pekla, ostatní nie lebo o tom nevedeli.
|
|
|
189
|
|
186. peter67 07.05.2024, 13:56
Imo, koľkých ma tam Tomáško sledovateľov? No tak tí pôjdu do Pekla, ostatní nie lebo o tom nevedeli.
▲
07.05.2024, 13:57
|
|
191
|
|
189. Dzio 07.05.2024, 13:57
To JA ne-tuším 😉
▲
07.05.2024, 14:00
|
|
192
|
|
191. peter67 07.05.2024, 14:00
Ale vieš to nájsť na rozdiel od mojej lakomosti.
▲
07.05.2024, 14:01
|
Teraz tak trochu nestíham 😉
|
|
|
190
|
|
186. peter67 07.05.2024, 13:56
Imo, koľkých ma tam Tomáško sledovateľov? No tak tí pôjdu do Pekla, ostatní nie lebo o tom nevedeli.
▲
07.05.2024, 14:00
|
všam mám stránku prepojenú cez toplist, tam si vieš pozrieť v štatistikách moju návštevnosť. Bežne to bývalo okolo 9 návštev za den, no posledný mesiac je to okolo 15 návštev denne odkaz
|
|
|
193
|
|
190. tomas12345 07.05.2024, 14:00
všam mám stránku prepojenú cez toplist, tam si vieš pozrieť v štatistikách moju návštevnosť. Bežne to bývalo okolo 9 návštev za den, no posledný mesiac je to okolo 15 návštev denne https://www.toplist.cz/stat/result/1819175/ip/referrer/?day=5
▲
07.05.2024, 14:07
|
Tomáško ja sa v týchto veciach nevyznám, neviem ako kde mám hľadať, preto sa pýtam. No 15 denne to nie je nula. A vieš aj čo sú to za ľudia?
|
|
|
194
|
|
193. peter67 07.05.2024, 14:07
Tomáško ja sa v týchto veciach nevyznám, neviem ako kde mám hľadať, preto sa pýtam. No 15 denne to nie je nula. A vieš aj čo sú to za ľudia?
▲
07.05.2024, 14:14
|
neviem čo sú za to ľudia, len zriedkakedy mi niekto napíše na mail.
|
|
|
195
|
|
194. tomas12345 07.05.2024, 14:14
neviem čo sú za to ľudia, len zriedkakedy mi niekto napíše na mail.
▲
07.05.2024, 14:15
|
No ale niekto ti napíše povedzme jeden za týždeň? A tam sa niečo dozvieš. Nie si viazaný spovedným tajomstvom, tak...
|
|
|
196
|
|
195. peter67 07.05.2024, 14:15
No ale niekto ti napíše povedzme jeden za týždeň? A tam sa niečo dozvieš. Nie si viazaný spovedným tajomstvom, tak...
▲
07.05.2024, 14:20
|
Na stránke mám mail, za ten čas čo mám stránku, teda za 2 roky mi napísali asi 3 ľudia. Jeden z nich bol tradičný katolík sedevakantista, vtedy som bol ešte tradičným katolíkom, a dával mi prednášky o tom, že na svojej stránke mám zopár heréz ktoré by trebalo napraviť. __________ Druhý bol tiež nejaký kresťan, ktorý mi išiel dávať prednášky čo mám na stránke zle. __________ Tretí bol ateista, a napísal že moja stránka je úžasná a že vdaka nej sa stal kresťanom.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 597 870 B
vygenerované za : 0.401 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 26 336 294 x
jedinečné zobrazenia : 2 874 860 x
ip adresa : 3.143.241.253
|
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poslaním bitcoinov
|