pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Žumpa
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
zmysel života dňa :
príspevkov 110 |
zobrazení 795 |
unikátne 31 |
|
Téma je len na čítanie...
1
|
Dávam do placu jednoduchú Challenge pre kresťanov,aby mi zodpovedali nemožnú otázku: ,,Lebo predovšetkým som vám odovzdal, čo som aj sám prijal, že podľa Písem Kristus zomrel za naše hriechy, že bol pochovaný a tretieho dňa vzkriesený podľa Písem.". 1.Korinťanom 15:3-4 Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi Bohočlovek,ktorý zomrie za hriechy ľudstva,a na tretieho dňa bude vzkriesený? Pozor,ani Hozeáš 6:2 o tom nepíše,ako by si niekto želal. Text hovorí len o vzkriesení národa,nie jednotlivca. Judaizmus nepozná koncept vzkriesenia jednotlivca,navyše pred koncom všetkých pozemských vekov. Keďže tento koncept je judaizmu cudzí,nikdy sa nemohol objaviť v Starom zákone. Ak sa nikdy neobjavil v Starom Zákone, Kristus nemohol žiadne proroctvo naplniť,keďže nikdy nebolo vyrieknuté. Kto tvrdí opak,tak ho vyzývam. Dokážte mi,že existuje v starom zákone takáto pasáž,o ktorej sa zmieňuje Apoštol Pavol. Kto ju dokáže objaviť, pošlem mu obratom na účet zbytočných 5 tisíc € na drobné prilepšenie,ktoré mi momentálne neťažia hlavu.
|
|
|
2
|
|
1. Marxista98 25.11.2024, 18:23
Dávam do placu jednoduchú Challenge pre kresťanov,aby mi zodpovedali nemožnú otázku: ,,Lebo predovšetkým som vám odovzdal, čo som aj sám prijal, že podľa Písem Kristus zomrel za naše hriechy, že bol pochovaný a tretieho dňa vzkriesený podľa Písem.". 1.Korinťanom 15:3-4 Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi Bohočlovek,ktorý zomrie za hriechy ľudstva,a na tretieho dňa bude vzkriesený? Pozor,ani Hozeáš 6:2 o tom nepíše,ako by si niekto želal. Text hovorí len o vzkriesení národa,...
▲
25.11.2024, 18:38
|
Otázka: Prečo by som si mal nutne myslieť, že "podľa Písem" znamená "podľa Starého Zákona". Čo vari iné písma nikde neexistovali?
|
|
|
3
|
|
2. era 25.11.2024, 18:38
Otázka: Prečo by som si mal nutne myslieť, že "podľa Písem" znamená "podľa Starého Zákona". Čo vari iné písma nikde neexistovali?
▲
25.11.2024, 18:41
|
Kristus prišiel naplniť Starý Zákon,nie akési hypotetické Písma. ,,Musí sa o mne naplniť všetko,čo je prorokované u Mojžiša,u prorokov a v žalmoch." Na otázku.sa neodpovedá položením novej otázky. Vďaka za potvrdenie mojich slov,že Nový Zákon si Údajné starozákonné proroctvo kompletne vymyslel.
|
|
|
6
|
|
3. Marxista98 25.11.2024, 18:41
Kristus prišiel naplniť Starý Zákon,nie akési hypotetické Písma.
,,Musí sa o mne naplniť všetko,čo je prorokované u Mojžiša,u prorokov a v žalmoch."
Na otázku.sa neodpovedá položením novej otázky.
Vďaka za potvrdenie mojich slov,že Nový Zákon si Údajné starozákonné proroctvo kompletne vymyslel.
▲
25.11.2024, 19:47
|
"Kristus prišiel naplniť Starý Zákon, nie akési hypotetické Písma."
Predsudok. V podstate neobhájiteľný.
|
|
|
4
|
|
2. era 25.11.2024, 18:38
Otázka: Prečo by som si mal nutne myslieť, že "podľa Písem" znamená "podľa Starého Zákona". Čo vari iné písma nikde neexistovali?
▲
25.11.2024, 18:43
|
Vaša otázka je krásnou ukážkou snahy obhájiť neobhájiteľné.
|
|
|
5
|
|
4. Marxista98 25.11.2024, 18:43
Vaša otázka je krásnou ukážkou snahy obhájiť neobhájiteľné.
▲
25.11.2024, 19:46
|
Nie, iba poukazuje, že táto téma "challenge pre kresťanov" vychádza z predsudkov.
|
|
|
7
|
|
5. era 25.11.2024, 19:46
Nie, iba poukazuje, že táto téma "challenge pre kresťanov" vychádza z predsudkov.
▲
25.11.2024, 19:53
|
Nie,vychádza z rozporu medzi textami starého a nového Zákona.
Teda,že Nový Zákon naplňuje proroctvo,ktoré naplniť nemohol,keďže sa o ňom starý Zákon nezmieňuje.
Nemožno splniť prísľub,ktorý nebol vyrieknutý.
|
|
|
10
|
|
7. Marxista98 25.11.2024, 19:53
Nie,vychádza z rozporu medzi textami starého a nového Zákona.
Teda,že Nový Zákon naplňuje proroctvo,ktoré naplniť nemohol,keďže sa o ňom starý Zákon nezmieňuje.
Nemožno splniť prísľub,ktorý nebol vyrieknutý.
▲
25.11.2024, 20:34
|
vychádza z rozporu medzi textami starého a nového Zákona.
To je síce pravda, ale tento rozpor nie je možné aplikovať tak, ako to robí táto téma.
Lebo ak je napísané "Písma", nijako nie je nutné, aby tým bol myslený "Starý zákon" v našom dnešnom chápaní.
|
|
|
11
|
|
10. era 25.11.2024, 20:34
vychádza z rozporu medzi textami starého a nového Zákona.
To je síce pravda, ale tento rozpor nie je možné aplikovať tak, ako to robí táto téma.
Lebo ak je napísané "Písma", nijako nie je nutné, aby tým bol myslený "Starý zákon" v našom dnešnom chápaní.
▲
25.11.2024, 20:36
|
Era, tak to táraš, veľmi sa mýliš, lebo pod Písmom sa rozumie Starý a Nový zákon. Pretláčaš svoj blud.
|
|
|
14
|
|
11. Lemmy 25.11.2024, 20:36
Era, tak to táraš, veľmi sa mýliš, lebo pod Písmom sa rozumie Starý a Nový zákon. Pretláčaš svoj blud.
▲
25.11.2024, 20:39
|
To sú také moderné domýšľania.
Ale ak to niekoho baví, ok. 🙂
|
|
|
19
|
|
14. era 25.11.2024, 20:39
To sú také moderné domýšľania.
Ale ak to niekoho baví, ok. 🙂
▲
25.11.2024, 20:42
|
Čo je príklad domýšlania na tom,že si texty.neodpovedajú?
|
|
|
20
|
|
19. Marxista98 25.11.2024, 20:42
Čo je príklad domýšlania na tom,že si texty.neodpovedajú?
▲
25.11.2024, 20:44
|
Domýšľanie spočíva v tom, že "Písma" musia zodpovedať "Starému zákonu".
|
|
|
22
|
|
20. era 25.11.2024, 20:44
Domýšľanie spočíva v tom, že "Písma" musia zodpovedať "Starému zákonu".
▲
25.11.2024, 20:45
|
Nie,to je nutný logický záver,keďže Ježiš prišiel napĺňať proroctvá starého Zákona,čo sám tvrdil.
Čo je na tom príkladom domýšlania?
|
|
|
23
|
|
22. Marxista98 25.11.2024, 20:45
Nie,to je nutný logický záver,keďže Ježiš prišiel napĺňať proroctvá starého Zákona,čo sám tvrdil.
Čo je na tom príkladom domýšlania?
▲
25.11.2024, 20:46
|
Ježiš niekde povedal slovné spojenie "Starý Zákon"?
|
|
|
25
|
|
23. era 25.11.2024, 20:46
Ježiš niekde povedal slovné spojenie "Starý Zákon"?
▲
25.11.2024, 20:48
|
Isteže nie,pretože vtedy sa tie texty tak neoznačovali,keďže Nový Zákon sa len písal.
Označovali sa pojem Písma.
Nič to nemení na jeho výroku,že išiel napĺňať proroctvá starého čo, slová Mojžiša,prorokov a žalmov.
Lukáš 24:25-26
|
|
|
26
|
|
23. era 25.11.2024, 20:46
Ježiš niekde povedal slovné spojenie "Starý Zákon"?
▲
25.11.2024, 20:48
|
On to považoval za samozrejmú vec. Výraz Starý zákon vznikol až oveľa neskoršie. Takže tvoja otázka vyplýva z hlúposti, lebo aj Ježiš hovoril o prorokoch, myslel práve na Starý zákon. Era, aký si ty nevzdelaný!
|
|
|
29
|
|
26. Lemmy 25.11.2024, 20:48
On to považoval za samozrejmú vec. Výraz Starý zákon vznikol až oveľa neskoršie. Takže tvoja otázka vyplýva z hlúposti, lebo aj Ježiš hovoril o prorokoch, myslel práve na Starý zákon. Era, aký si ty nevzdelaný!
▲
25.11.2024, 20:50
|
Jáj, sorry, som zabudol, že ste tu všetci odborníci na Ježiša Krista.
|
|
|
32
|
|
29. era 25.11.2024, 20:50
Jáj, sorry, som zabudol, že ste tu všetci odborníci na Ježiša Krista.
▲
25.11.2024, 20:53
|
Áno,pretože narozdiel od vás poznám obsah Biblie,a teda,že starý Zákon je v rozpore s Novým Zákonom,napriek tomu,že kresťania tvrdia,zď majú rovnaký Božský zdroj.
Dostatočne zrozumiteľné na váš intelekt?
|
|
|
34
|
|
32. Marxista98 25.11.2024, 20:53
Áno,pretože narozdiel od vás poznám obsah Biblie,a teda,že starý Zákon je v rozpore s Novým Zákonom,napriek tomu,že kresťania tvrdia,zď majú rovnaký Božský zdroj.
Dostatočne zrozumiteľné na váš intelekt?
▲
25.11.2024, 20:54
|
Jasné, písmená, papiere, dokumenty, v tom sa vyznáte, o tom nepochybujem.
|
|
|
39
|
|
34. era 25.11.2024, 20:54
Jasné, písmená, papiere, dokumenty, v tom sa vyznáte, o tom nepochybujem.
▲
25.11.2024, 20:59
|
Okrem ad hominem útoku,máš aj bidxo vecné?
Asi.nebudem ďaleko od pravdy,keď tvrdím,že Vianoce sa vo vašej rodine odohrávajú častejšie,než čítanie odbornej literatúry.
Trafil som sa?
|
|
|
58
|
|
39. Marxista98 25.11.2024, 20:59
Okrem ad hominem útoku,máš aj bidxo vecné?
Asi.nebudem ďaleko od pravdy,keď tvrdím,že Vianoce sa vo vašej rodine odohrávajú častejšie,než čítanie odbornej literatúry.
Trafil som sa?
▲
25.11.2024, 21:14
|
To nie je ad hominem. Ty ani nevieš, čo táraš.
|
|
|
62
|
|
58. Lemmy 25.11.2024, 21:14
To nie je ad hominem. Ty ani nevieš, čo táraš.
▲
25.11.2024, 21:17
|
Ty si tak nesmierne úbohý,že si musíš týmito bezobsažnými komentármi vyžadovať pozornosť.
Si ateistická verzia Fotóna.
Fotón,tomas123456, Lemmy.
Traja najväčší magori tejto stránky.
|
|
|
107
|
|
58. Lemmy 25.11.2024, 21:14
To nie je ad hominem. Ty ani nevieš, čo táraš.
▲
včera, 04:43
|
|
108
|
|
107. Wolfsmörder včera, 04:43
58. Už sa začalo tarať ?
▲
včera, 07:09
|
|
38
|
|
32. Marxista98 25.11.2024, 20:53
Áno,pretože narozdiel od vás poznám obsah Biblie,a teda,že starý Zákon je v rozpore s Novým Zákonom,napriek tomu,že kresťania tvrdia,zď majú rovnaký Božský zdroj.
Dostatočne zrozumiteľné na váš intelekt?
▲
25.11.2024, 20:58
|
Pod „Písmom“ (alebo aj „Svätým Písmom“) sa chápe celá Biblia (SZ aj NZ)
Kde berieš, že Pavol mal na mysli výlučne "Starý zákon“, ako to tvrdíš ty? (citujem: Dokážte mi, že existuje v starom zákone takáto pasáž, o ktorej sa zmieňuje Apoštol Pavol.) Mohol mať na mysli celú, resp. aspoň v r. 55 n.l. dostupnú Bibliu (vtedy sa ešte nedelila na SZ a NZ) Takže malo by tam byť: "Dokážte mi, že existuje v Biblii takáto pasáž ...
V tom prípade by aj ten východzí text znel takto: "Lebo predovšetkým som vám odovzdal, čo som aj sám prijal, že podľa Biblie Kristus zomrel za naše hriechy, že bol pochovaný a tretieho dňa vzkriesený podľa Písem"
A v „Biblii“ (v Novom zákone) sa už čo to nájde: Ani Syn človeka neprišiel, aby mu slúžili, ale aby slúžila a dal svoj život ako výkupné za mnohých.(Mat.20:28) Našli by sa aj výstižnejšie texty, na tento som natrafil náhodou, ale to aj tak nie je predmetom Tvojej challenge
Ďalej: Správne uvádzaš, že v Starom Zákone sa nikde nepíše, citujem: „že sa ukáže akýsi Bohočlovek, ktorý zomrie za hriechy ľudstva, a na tretieho dňa bude vzkriesený“
Keďže to tam nie je, tak Kristus, ktorý, ako píšeš „prišiel naplniť Starý zákon“, toto z neho „naplniť“ teda nemohol
toto by podľa mňa mohli byť odpovede na tvoj "rébus"
|
|
|
41
|
|
38. solo 25.11.2024, 20:58
Pod „Písmom“ (alebo aj „Svätým Písmom“) sa chápe celá Biblia (SZ aj NZ)
Kde berieš, že Pavol mal na mysli výlučne "Starý zákon“, ako to tvrdíš ty? (citujem: Dokážte mi, že existuje v starom zákone takáto pasáž, o ktorej sa zmieňuje Apoštol Pavol.) Mohol mať na mysli celú, resp. aspoň v r. 55 n.l. dostupnú Bibliu (vtedy sa ešte nedelila na SZ a NZ) Takže malo by tam byť: "Dokážte mi, že existuje v Biblii takáto pasáž ...
V tom prípade by aj ten východzí text znel takto:<b...
▲
25.11.2024, 21:02
|
Nikde som netvrdil,že Pavol myslel len na starý Zákon.
To si si ty vymyslel ako krásny straw-man.
Bavíme sa o proroctvách.
Ako mohol Kristus zomrieť za hriechy ľudstva podľa Písem,byť vzkriesený podľa Písem,keď starý Zákon takéto proroctvo neobsahuje?
Nový Zákon,a evanjeliá nie sú prorocké spisy.
Jediná prorocká kniha Nového Zákona je Kniha Zjavení.
Zase ďalšia zbytočná slovná omáčka.
|
|
|
106
|
|
41. Marxista98 25.11.2024, 21:02
Nikde som netvrdil,že Pavol myslel len na starý Zákon.
To si si ty vymyslel ako krásny straw-man.
Bavíme sa o proroctvách.
Ako mohol Kristus zomrieť za hriechy ľudstva podľa Písem,byť vzkriesený podľa Písem,keď starý Zákon takéto proroctvo neobsahuje?
Nový Zákon,a evanjeliá nie sú prorocké spisy.
Jediná prorocká kniha Nového Zákona je Kniha Zjavení.
Zase ďalšia zbytočná slovná omáčka.
▲
včera, 00:58
|
1 (ty): "Dokážte mi, že existuje v starom zákone takáto pasáž, o ktorej sa zmieňuje Ap. Pavol". 38 (ja): "Kde berieš, že Pavol mal na mysli výlučne "Starý zákon“, ako to tvrdíš ty?" 41 (ty): "Nikde som netvrdil, že Pavol myslel len na starý Zákon". (jasne si odporuješ)
tak to je fakt debata na úrovni ... v jednom príspevku si schopný poprieť, čo si napísal v predošlom.
================
41 (ty): "Ako mohol Kristus zomrieť za hriechy ľudstva podľa Písem, byť vzkriesený podľa Písem, keď starý Zákon takéto proroctvo neobsahuje?"
ale! ak slovo Písma zameníme za Biblia (SZ+NZ), vtedy tvoja demagógia vyšumieva do vetra: "Ako mohol Kristus zomrieť za hriechy ľudstva podľa Biblie, byť vzkriesený podľa Biblie, keď starý Zákon takéto proroctvo neobsahuje?"
no a čo, keď SZ presne takéto proroctvo neobsahuje? čo to vlastne mení na veci? veľa udalostí nebolo prorokovaných ...
Pavol ani len nenaznačil, že to, čo prijal o Ježišovi ... bolo "zo Starého zákona". (ako správne podotkol aj era vo svojom hneď prvom príspevku).
ale tvrdíš to ty v 1, naposledy ťa citujem: "Dokážte mi, že existuje v starom zákone takáto pasáž, o ktorej sa zmieňuje Apoštol Pavol".
takže Pavol mal na mysli celú (vtedy, v r.55 dostupnú) Bibliu (SZ+NZ, aj keď sa tak vtedy ešte nedelila), čo napokon aj sám pripúšťaš v 41: "Nikde som netvrdil, že Pavol myslel len na starý Zákon". (čím za pochodu odrazu spätne meníš podmienky vypísanej challenge)
takže o čom bol celý ten demagogický humbug, ktorý ste tu spustili, p.Krajíček?
================
viete, p.Krajíček, prečo falošné kresťanstvo (podľa Zjavenia) dostane od Boha pri záverečnom účtovaní s náboženstvami dvojnásobok rán, oproti ostatným? preto, že klamú ľudí s otvorenou Bibliou v ruke
|
|
|
43
|
|
38. solo 25.11.2024, 20:58
Pod „Písmom“ (alebo aj „Svätým Písmom“) sa chápe celá Biblia (SZ aj NZ)
Kde berieš, že Pavol mal na mysli výlučne "Starý zákon“, ako to tvrdíš ty? (citujem: Dokážte mi, že existuje v starom zákone takáto pasáž, o ktorej sa zmieňuje Apoštol Pavol.) Mohol mať na mysli celú, resp. aspoň v r. 55 n.l. dostupnú Bibliu (vtedy sa ešte nedelila na SZ a NZ) Takže malo by tam byť: "Dokážte mi, že existuje v Biblii takáto pasáž ...
V tom prípade by aj ten východzí text znel takto:<b...
▲
25.11.2024, 21:04
|
Takže znova sa pýtam,kde existuje takéto proroctvo podľa Písem?
Apoštol Pavol si ho vycucal z prstu.
Keďže Nový Zákon je falzifikát za účelom vyvolania dojmu,že napĺňa obsah starého Zákona.
|
|
|
28
|
|
23. era 25.11.2024, 20:46
Ježiš niekde povedal slovné spojenie "Starý Zákon"?
▲
25.11.2024, 20:50
|
Keďže nemáte odpoveď,tak sa potrebujete večne vykrúcať,že pojem vidlička je vlastne hrot,a hroty majú aj hrable,čiže pojmom vidlička sa nemusí nutne myslieť vidlička,ale pokojne aj hrable.
Tradičná metóda sektára,keď nemá odpoveď na otázku,tak začne nanovo predefinovať významy pojmov.
|
|
|
24
|
|
20. era 25.11.2024, 20:44
Domýšľanie spočíva v tom, že "Písma" musia zodpovedať "Starému zákonu".
▲
25.11.2024, 20:46
|
No tie texty si musia odpovedať Keďže kresťanstvo verí,že starý aj Nový Zákon má ten istý božský zdroj,teda Boh si nemôže protirečiť.
Židia tento problém nemajú,keďže v posvätnosť Nového Zákona neveria.
|
|
|
21
|
|
10. era 25.11.2024, 20:34
vychádza z rozporu medzi textami starého a nového Zákona.
To je síce pravda, ale tento rozpor nie je možné aplikovať tak, ako to robí táto téma.
Lebo ak je napísané "Písma", nijako nie je nutné, aby tým bol myslený "Starý zákon" v našom dnešnom chápaní.
▲
25.11.2024, 20:44
|
Áno,znamená.
Pojem Písma označuje starý a Nový Zákon.
Záväzné texty kresťanstva.
Aké iné záväzné texty pre kresťanov ešte existuju ore pána Kráľa?
|
|
|
27
|
|
21. Marxista98 25.11.2024, 20:44
Áno,znamená.
Pojem Písma označuje starý a Nový Zákon.
Záväzné texty kresťanstva.
Aké iné záväzné texty pre kresťanov ešte existuju ore pána Kráľa?
▲
25.11.2024, 20:49
|
Prečo do toho pletieš nejaké "záväzné" texty. Kde boli nejaké "záväzné texty pre kresťanov" keď Pavol písal svoje listy?
|
|
|
30
|
|
27. era 25.11.2024, 20:49
Prečo do toho pletieš nejaké "záväzné" texty. Kde boli nejaké "záväzné texty pre kresťanov" keď Pavol písal svoje listy?
▲
25.11.2024, 20:51
|
Veď je to Challenge pre kresťanov.
V tej dobe boli ešte len sektou,nie náboženstvom.
Tie texty sú pre kresťanský svet dnes posvätné.
Ja sa nepýtam ľudí pred 2000 rokmi,ale sucsdnek generácie.
Vy ste duševne chorý?
|
|
|
33
|
|
30. Marxista98 25.11.2024, 20:51
Veď je to Challenge pre kresťanov.
V tej dobe boli ešte len sektou,nie náboženstvom.
Tie texty sú pre kresťanský svet dnes posvätné.
Ja sa nepýtam ľudí pred 2000 rokmi,ale sucsdnek generácie.
Vy ste duševne chorý?
▲
25.11.2024, 20:53
|
To je fuk.
Snažíš sa dokázať, že neexistuje niečo, čo existuje a ten dôkaz staviaš na tom, čo si niektorí ľudia myslia o tom, čo existuje.
|
|
|
36
|
|
33. era 25.11.2024, 20:53
To je fuk.
Snažíš sa dokázať, že neexistuje niečo, čo existuje a ten dôkaz staviaš na tom, čo si niektorí ľudia myslia o tom, čo existuje.
▲
25.11.2024, 20:55
|
To,že si texty odporujú,napriek tomu,že ich údajne vytvorila tá istá dokonalá bytosť,nie je fuk.
To je uhoľný kameň,ktorý vyvracia daný svetonázor.
Tvoj nesúhlas je fuk vo vzťahu k týmto skutočnostiam.
|
|
|
52
|
|
36. Marxista98 25.11.2024, 20:55
To,že si texty odporujú,napriek tomu,že ich údajne vytvorila tá istá dokonalá bytosť,nie je fuk.
To je uhoľný kameň,ktorý vyvracia daný svetonázor.
Tvoj nesúhlas je fuk vo vzťahu k týmto skutočnostiam.
▲
25.11.2024, 21:12
|
No napr. o zmŕtvychvstaní je tu: Lebo nenecháš moju dušu v podsvetí a nedovolíš, aby tvoj svätý videl porušenie.Ž 16,10 Inak tých domnelých protirečení je v Biblii vraj vyše sto 🙂 Keď niekto nechce, tak sa ďalej nedostane
|
|
|
61
|
|
36. Marxista98 25.11.2024, 20:55
To,že si texty odporujú,napriek tomu,že ich údajne vytvorila tá istá dokonalá bytosť,nie je fuk.
To je uhoľný kameň,ktorý vyvracia daný svetonázor.
Tvoj nesúhlas je fuk vo vzťahu k týmto skutočnostiam.
▲
25.11.2024, 21:16
|
o tom ze Mesias bude Bohoclovek mas tu :
Proroctvá o tom, že Mesiáš bude Boh
Žalmy 2: 1-11
"1 Prečo sa búria pohania? Prečo národy snujú plány daromné? 2 Povstávajú pozemskí králi a vladári sa spolčujú proti Pánovi a proti jeho pomazanému: 3 "Rozbime ich okovy a ich jarmo zhoďme zo seba!" 4 Ten, čo na nebesiach prebýva, sa im vysmieva; Pán ich privedie na posmech. 5 Raz na nich rozhorčene zavolá a svojím hnevom ich vydesí: 6 "Veď ja som ustanovil svojho kráľa na svojom svätom vrchu Sione!" 7 Zvestujem Pánovo rozhodnutie: Pán mi povedal: "Ty si môj syn. Ja som ťa dnes splodil. 8 Žiadaj si odo mňa a dám ti do dedičstva národy a do vlastníctva celú zem. 9 Budeš nad nimi panovať žezlom železným a rozbiješ ich jak hrnce hlinené." 10 A teraz, králi, pochopte; dajte si povedať, pozemskí vladári. 11 V bázni slúžte Pánovi a s chvením sa mu klaňajte. 12 Podvoľte sa zákonu: žeby sa nerozhneval a vy by ste zahynuli na ceste, lebo sa rýchlo rozhorčí. Šťastní sú všetci, čo sa spoliehajú na neho."
Poznámka : Výraz "pomazaný" je výraz ktorý sa zvykol používať na Mesiáša. Verš "Ty si môj syn. Ja som ťa dnes splodil" naznačuje, že Mesiáš bude skutočným Božím synom, a to doslovne, bude telesne pochádzať z Boha, bude jeho Synom, jeho časťou, a preto bude právom nazývaný ako Boh.
_____________________
Ďaľším dôkazom že Mesiáš bude Boh je
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bude spálený, bude ohňu pokrmom. 5 Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec, Knieža pokoja. 6 Jeho vláda bude veľká a pokoj bude bez konca na Dávidovom tróne a nad jeho kráľovstvom, aby ho upevnil a posilnil právom a spravodlivosťou odteraz až naveky. Horlivosť Pána zástupov to urobí."
Poznámka : Názvy ako "mocný Boh"; "večný Otec" jasne ukazujú, že to dieťa ktoré sa má narodiť bude prevteleným Bohom. Mesiáš ktorý by bol Bohom to splnil jedine Ježiš, ktorého my kresťania považujeme za Boha, a ktorý sa za Boha v Novom Zákone označoval.
|
|
|
63
|
|
61. tomas12345 25.11.2024, 21:16
o tom ze Mesias bude Bohoclovek mas tu :
Proroctvá o tom, že Mesiáš bude Boh
Žalmy 2: 1-11
"1 Prečo sa búria pohania? Prečo národy snujú plány daromné? 2 Povstávajú pozemskí králi a vladári sa spolčujú proti Pánovi a proti jeho pomazanému: 3 "Rozbime ich okovy a ich jarmo zhoďme zo seba!" 4 Ten, čo na nebesiach prebýva, sa im vysmieva; Pán ich privedie na posmech. 5 Raz na nich rozhorčene zavolá a svojím hnevom ich vydesí: 6 "Veď ja som ustanovil svojho kráľa na svojom sväto...
▲
25.11.2024, 21:19
|
Bože ty si neskutočný primitív.
Ja žiadam text starého Zákona,ktorý splňuje výrok apoštola Pavla,že Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a za tri vstal z mŕtvych podľa Písem.
Nikdy som nespochybňoval,že starý Zákon hlásal príchod Mesiáša.
Ty si vyšiel z pomocnej školy,že nevieš,čo od teba druhá strana vyžaduje?
|
|
|
65
|
|
63. Marxista98 25.11.2024, 21:19
Bože ty si neskutočný primitív.
Ja žiadam text starého Zákona,ktorý splňuje výrok apoštola Pavla,že Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a za tri vstal z mŕtvych podľa Písem.
Nikdy som nespochybňoval,že starý Zákon hlásal príchod Mesiáša.
Ty si vyšiel z pomocnej školy,že nevieš,čo od teba druhá strana vyžaduje?
▲
25.11.2024, 21:21
|
Trápny truľo, tzv. marxista, ty si vôbec nepochopil zmysel biblie, s tebou je veľká škoda diskutovať.
|
|
|
69
|
|
65. Lemmy 25.11.2024, 21:21
Trápny truľo, tzv. marxista, ty si vôbec nepochopil zmysel biblie, s tebou je veľká škoda diskutovať.
▲
25.11.2024, 21:24
|
|
72
|
|
69. Marxista98 25.11.2024, 21:24
Krásna ukážka projekcie.
▲
25.11.2024, 21:25
|
|
68
|
|
63. Marxista98 25.11.2024, 21:19
Bože ty si neskutočný primitív.
Ja žiadam text starého Zákona,ktorý splňuje výrok apoštola Pavla,že Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a za tri vstal z mŕtvych podľa Písem.
Nikdy som nespochybňoval,že starý Zákon hlásal príchod Mesiáša.
Ty si vyšiel z pomocnej školy,že nevieš,čo od teba druhá strana vyžaduje?
▲
25.11.2024, 21:23
|
kľud ukludni sa a pozri si čo si sa pýtal v úvodnom príspevku v ktorom si napísal :
"Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi BOHOCLOVEK ? !!!
Nuž a ja som ti dal verše kde sa ukazuje ten BOHO - CLOVEK tak čo sa čertíš
|
|
|
71
|
|
68. tomas12345 25.11.2024, 21:23
kľud ukludni sa a pozri si čo si sa pýtal v úvodnom príspevku v ktorom si napísal :
"Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi BOHOCLOVEK ? !!!
Nuž a ja som ti dal verše kde sa ukazuje ten BOHO - CLOVEK tak čo sa čertíš
▲
25.11.2024, 21:25
|
Nie,nedal.
Neexistuje žiadny text o Boho Človeku.
To že bude splodený Syn ako dokazuje,že ide o Bohočloveka?
Koncept Boho Človeka ani judaizmus nepozná.
Úbohý pokus,nevyšlo.
|
|
|
74
|
|
71. Marxista98 25.11.2024, 21:25
Nie,nedal.
Neexistuje žiadny text o Boho Človeku.
To že bude splodený Syn ako dokazuje,že ide o Bohočloveka?
Koncept Boho Človeka ani judaizmus nepozná.
Úbohý pokus,nevyšlo.
▲
25.11.2024, 21:26
|
A TENTO VERS CO SOM TI DAL O BOHOCLOVEKU SI ZAMERNE ODIGNOROVAL ? UBOHE
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bude spálený, bude ohňu pokrmom. 5 Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec, Knieža pokoja. 6 Jeho vláda bude veľká a pokoj bude bez konca na Dávidovom tróne a nad jeho kráľovstvom, aby ho upevnil a posilnil právom a spravodlivosťou odteraz až naveky. Horlivosť Pána zástupov to urobí."
Poznámka : Názvy ako "mocný Boh"; "večný Otec" jasne ukazujú, že to dieťa ktoré sa má narodiť bude prevteleným Bohom. Mesiáš ktorý by bol Bohom to splnil jedine Ježiš, ktorého my kresťania považujeme za Boha, a ktorý sa za Boha v Novom Zákone označoval.
|
|
|
76
|
|
74. tomas12345 25.11.2024, 21:26
A TENTO VERS CO SOM TI DAL O BOHOCLOVEKU SI ZAMERNE ODIGNOROVAL ? UBOHE
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bu...
▲
25.11.2024, 21:29
|
Táto pasáž je výsledkom mizerneho prekladu,ale Trinitisti ju milujú. Trochu vytriezvenia: odkaz
|
|
|
79
|
|
76. Marxista98 25.11.2024, 21:29
Táto pasáž je výsledkom mizerneho prekladu,ale Trinitisti ju milujú.
Trochu vytriezvenia:
https://www.trinityexamined.com/isaiah-96-is-a-misstranslation/
▲
25.11.2024, 21:32
|
Panenko skákavá, mám stráviť dalšiu hodinu čítaním jehovistického článku ???? Už som povedal a týka sa to aj teba, ak dávaš odkaz, uved to vlastnými slovami, pár vetami ako ten odkaz potvrdzuje tvoju teoriu... nedávaj odkaz bez VYSVETLENIA, lebo tým len ukazuješ že kopíruješ odkaz o ktorom ani nevieš čo tam je napísané
|
|
|
82
|
|
79. tomas12345 25.11.2024, 21:32
Panenko skákavá, mám stráviť dalšiu hodinu čítaním jehovistického článku ???? Už som povedal a týka sa to aj teba, ak dávaš odkaz, uved to vlastnými slovami, pár vetami ako ten odkaz potvrdzuje tvoju teoriu... nedávaj odkaz bez VYSVETLENIA, lebo tým len ukazuješ že kopíruješ odkaz o ktorom ani nevieš čo tam je napísané
▲
25.11.2024, 21:34
|
Neklam. Autor nie je Jehovista.
Jehovisti nie sú jediní,ktorí neuznávajú Trojicu.
Neuznáva ju akýkoľvek Neortodoxný kresťanský kruh.
Zase ďalšia primitívna fabulácia.
Vysvetlenie som rovnako podal,prestaň špinavo klamať. Text pojednáva o.minulosti,nebol písaný v budúcom čase,ty chorý Mýtoman.
|
|
|
86
|
|
79. tomas12345 25.11.2024, 21:32
Panenko skákavá, mám stráviť dalšiu hodinu čítaním jehovistického článku ???? Už som povedal a týka sa to aj teba, ak dávaš odkaz, uved to vlastnými slovami, pár vetami ako ten odkaz potvrdzuje tvoju teoriu... nedávaj odkaz bez VYSVETLENIA, lebo tým len ukazuješ že kopíruješ odkaz o ktorom ani nevieš čo tam je napísané
▲
25.11.2024, 21:38
|
Takže znova:
Kde v Starom zákone existuje proroctvo o.tom,že Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a tretí deň vstane z mŕtvych?
Nájdi mi tú pasáž debilko.
A inak,mimochodom,už máš historický dôkaz údajného Krista,ktorý po sebe nezsnchsl žiadnu autobiografiu?
|
|
|
93
|
|
86. Marxista98 25.11.2024, 21:38
Takže znova:
Kde v Starom zákone existuje proroctvo o.tom,že Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a tretí deň vstane z mŕtvych?
Nájdi mi tú pasáž debilko.
A inak,mimochodom,už máš historický dôkaz údajného Krista,ktorý po sebe nezsnchsl žiadnu autobiografiu?
▲
25.11.2024, 21:49
|
a bude to mať zmysel ? Zas ti dám text, a ty zas budeš tvrdiť že tam nie je budúci čas, len preto že nejaký jehovista z netu napísal niečo iné, a bude ti úplne fuk že celá armáda teologov a prekladatelov tvrdí opak...
|
|
|
78
|
|
74. tomas12345 25.11.2024, 21:26
A TENTO VERS CO SOM TI DAL O BOHOCLOVEKU SI ZAMERNE ODIGNOROVAL ? UBOHE
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bu...
▲
25.11.2024, 21:31
|
Daná pasáž hovorí u ufakoati v minulosti,nehovorí u žiadnej budúcej udalosti(žiadne proroctvo).
Ak tvrdíš opak,ukáž mi Hebrejský text,ktorý pasáž Izaiáš 9:1-6 uvqdza v budúcom čase.
|
|
|
81
|
|
78. Marxista98 25.11.2024, 21:31
Daná pasáž hovorí u ufakoati v minulosti,nehovorí u žiadnej budúcej udalosti(žiadne proroctvo).
Ak tvrdíš opak,ukáž mi Hebrejský text,ktorý pasáž Izaiáš 9:1-6 uvqdza v budúcom čase.
▲
25.11.2024, 21:34
|
Akej minulosti, kedy sa v historii pred existenciou Krista udiala udalosť že sa Zidom narodil chlapec, ktorému nazývali večný Boh a ktorý sedel na Davidovom trone ?
|
|
|
83
|
|
81. tomas12345 25.11.2024, 21:34
Akej minulosti, kedy sa v historii pred existenciou Krista udiala udalosť že sa Zidom narodil chlapec, ktorému nazývali večný Boh a ktorý sedel na Davidovom trone ?
▲
25.11.2024, 21:35
|
Ja si myslím,že nikdy,keďže ja Bibliu nepovažujem za dejepis.
Hovorím,v akom čase je písaný daný Hebrejský text.
To,že ide o budúcnosť si si ty teraz vymyslel,keďže text bol písaný v minulom čase,a ešte dvojnásobne si si vymyslel,že ide Krista.
|
|
|
87
|
|
83. Marxista98 25.11.2024, 21:35
Ja si myslím,že nikdy,keďže ja Bibliu nepovažujem za dejepis.
Hovorím,v akom čase je písaný daný Hebrejský text.
To,že ide o budúcnosť si si ty teraz vymyslel,keďže text bol písaný v minulom čase,a ešte dvojnásobne si si vymyslel,že ide Krista.
▲
25.11.2024, 21:38
|
Preklady používajú budúci čas, iba jehovistické preklady dávajú iný text... prečo by sme sa mali držať jehovistov, o ktorých teologovia vo všeobecnosti tvrdia že sú sektári a neznalí ?
|
|
|
89
|
|
87. tomas12345 25.11.2024, 21:38
Preklady používajú budúci čas, iba jehovistické preklady dávajú iný text... prečo by sme sa mali držať jehovistov, o ktorých teologovia vo všeobecnosti tvrdia že sú sektári a neznalí ?
▲
25.11.2024, 21:40
|
Autor článku nie je Jehovista,prestaň špinavo klamať.
Slovo bude obsahuje len slovenský preklad,nie pôvodný Hebrejský,čiže tvoja táranina bola úspešne vyvrátená.
Skús niečo iné.
|
|
|
90
|
|
87. tomas12345 25.11.2024, 21:38
Preklady používajú budúci čas, iba jehovistické preklady dávajú iný text... prečo by sme sa mali držať jehovistov, o ktorých teologovia vo všeobecnosti tvrdia že sú sektári a neznalí ?
▲
25.11.2024, 21:41
|
Prečo by ktokoľvek mal vážne brať slová vyšinutého fanatika zo švédskej sekty?
|
|
|
99
|
|
90. Marxista98 25.11.2024, 21:41
Prečo by ktokoľvek mal vážne brať slová vyšinutého fanatika zo švédskej sekty?
▲
25.11.2024, 22:01
|
V prvom rade by si mal ty byť príkladom, nakoľko si hovoríš, že si marxista. Vidím to však inak, z marxistov si takto robíš prdel. Takže v konečnom dôsledku si tu len na smiech.
|
|
|
91
|
|
87. tomas12345 25.11.2024, 21:38
Preklady používajú budúci čas, iba jehovistické preklady dávajú iný text... prečo by sme sa mali držať jehovistov, o ktorých teologovia vo všeobecnosti tvrdia že sú sektári a neznalí ?
▲
25.11.2024, 21:42
|
Gauner tvojho kalibru sa pokúša klamstvo opakovať 100x,s vidinou,že možno sa to časom stane pravdou,nestane.
Hebrejský text pasáže Izaiáš 9:1-6 neobsahuje budúci čas,a autor clsnlu nie je Jehovista.
Prestaň špinavo klamať.
|
|
|
85
|
|
81. tomas12345 25.11.2024, 21:34
Akej minulosti, kedy sa v historii pred existenciou Krista udiala udalosť že sa Zidom narodil chlapec, ktorému nazývali večný Boh a ktorý sedel na Davidovom trone ?
▲
25.11.2024, 21:36
|
Keď je reč o Kristovi, aký máš na neho historický dôkaz,milý chorý Mýtoman?
|
|
|
100
|
|
85. Marxista98 25.11.2024, 21:36
Keď je reč o Kristovi, aký máš na neho historický dôkaz,milý chorý Mýtoman?
▲
25.11.2024, 22:04
|
Nemám, a ani to nejde. Akýkolvek historický dokument je možné spochybniť, a kedže vtedy neboli ani fotoaparáty ani kamery, je nemožné dokazať jeho existenciu s nejakou istotou. Ja verím v krestanstvo nie kvoli tomu že sa tak píše v biblii, ale na základe zázrakov a znamení ktoré sa v krestanstve dejú, tie sa totiž spochybniť nedajú.
|
|
|
66
|
|
61. tomas12345 25.11.2024, 21:16
o tom ze Mesias bude Bohoclovek mas tu :
Proroctvá o tom, že Mesiáš bude Boh
Žalmy 2: 1-11
"1 Prečo sa búria pohania? Prečo národy snujú plány daromné? 2 Povstávajú pozemskí králi a vladári sa spolčujú proti Pánovi a proti jeho pomazanému: 3 "Rozbime ich okovy a ich jarmo zhoďme zo seba!" 4 Ten, čo na nebesiach prebýva, sa im vysmieva; Pán ich privedie na posmech. 5 Raz na nich rozhorčene zavolá a svojím hnevom ich vydesí: 6 "Veď ja som ustanovil svojho kráľa na svojom sväto...
▲
25.11.2024, 21:23
|
Ranná cirkev neverila,že Ježiš je Bohom.
Ježiš nikde v Novom Zákone nie je označený pojmom Yahweh,Skutočný Boh Otec.
1.Korinťanom 8:6 Existuje jeden Boh,Otec, A je jeden Lord(Pán).,Kristus Ježiš.
|
|
|
70
|
|
66. Marxista98 25.11.2024, 21:23
Ranná cirkev neverila,že Ježiš je Bohom.
Ježiš nikde v Novom Zákone nie je označený pojmom Yahweh,Skutočný Boh Otec.
1.Korinťanom 8:6 Existuje jeden Boh,Otec, A je jeden Lord(Pán).,Kristus Ježiš.
▲
25.11.2024, 21:25
|
Uz zase odbočuješ... pýtal si sa v úvodnom príspevku na starozákonné verše o tom že Mesiáš bude BOHOCLOVEK, tak tu teraz netahaj inú otázku ktorá s tým nesúvisí. Riešíme starozákonné proroctva o BOHOCLOVEKU a nie o tom či krestania verili že Ježiš je Boh
|
|
|
75
|
|
70. tomas12345 25.11.2024, 21:25
Uz zase odbočuješ... pýtal si sa v úvodnom príspevku na starozákonné verše o tom že Mesiáš bude BOHOCLOVEK, tak tu teraz netahaj inú otázku ktorá s tým nesúvisí. Riešíme starozákonné proroctva o BOHOCLOVEKU a nie o tom či krestania verili že Ježiš je Boh
▲
25.11.2024, 21:27
|
Žiadny text o Bohočloveku si mi nedal.
Len text o splodenom.Synovi,nie o.Boho človeku.
Už len tá skutočnosť,že Syn je splodený,vyvracia možnosť,že Ježiš je Boh,keďže Boh nemá počiatok.
Ja odbočujem?
Pýtam sa na text,kde Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a vstal z mŕtvych podľa Písem na tretí deň,a ty ako red herring vytiahneš texty o príchode Mesiáša,ktoré nijako nesúvisia s mojou otázkou.
Si neskutočný imbecil.
|
|
|
77
|
|
75. Marxista98 25.11.2024, 21:27
Žiadny text o Bohočloveku si mi nedal.
Len text o splodenom.Synovi,nie o.Boho človeku.
Už len tá skutočnosť,že Syn je splodený,vyvracia možnosť,že Ježiš je Boh,keďže Boh nemá počiatok.
Ja odbočujem?
Pýtam sa na text,kde Kristus zomrel za hriechy ľudstva podla Písem,a vstal z mŕtvych podľa Písem na tretí deň,a ty ako red herring vytiahneš texty o príchode Mesiáša,ktoré nijako nesúvisia s mojou otázkou.
Si neskutočný imbecil.
▲
25.11.2024, 21:30
|
NEKLAM, DAL SOM TI TENTO VERS KTORY SI ODIGNOROVAL
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bude spálený, bude ohňu pokrmom. 5 Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec, Knieža pokoja. 6 Jeho vláda bude veľká a pokoj bude bez konca na Dávidovom tróne a nad jeho kráľovstvom, aby ho upevnil a posilnil právom a spravodlivosťou odteraz až naveky. Horlivosť Pána zástupov to urobí."
Poznámka : Názvy ako "mocný Boh"; "večný Otec" jasne ukazujú, že to dieťa ktoré sa má narodiť bude prevteleným Bohom. Mesiáš ktorý by bol Bohom to splnil jedine Ježiš, ktorého my kresťania považujeme za Boha, a ktorý sa za Boha v Novom Zákone označoval.
|
|
|
80
|
|
77. tomas12345 25.11.2024, 21:30
NEKLAM, DAL SOM TI TENTO VERS KTORY SI ODIGNOROVAL
Kniha proroka Izaiáša 9: 1-6
"1 Ľud, čo kráča vo tmách, uzrie veľké svetlo, nad tými, čo bývajú v krajine tieňa smrti, zažiari svetlo. 2 Rozmnožil si plesanie, zväčšil si radosť; budú sa tešiť pred tebou, ako sa tešia pri žatve, tak, ako plesajú, keď si delia korisť. 3 Veď jeho ťažké jarmo a prút jeho pleca a palicu jeho pohoniča lámeš ako v dňoch Madiánu. 4 Lebo každá hrmotná obuv a každý šat zmáčaný v krvi bude spálený, bude ohňu...
▲
25.11.2024, 21:33
|
Neignoroval,zase špinavo klameš. Text je výsledkom mizerneho prekladu: odkazText bol Písany v minulom čase,nejedná sa o proroctvo,stačí si pozrieť orogomapny Hebrejský text. Žiadny budúci čas c texte nie je. Skúsil si debilko,nevyšlo.
|
|
|
84
|
|
80. Marxista98 25.11.2024, 21:33
Neignoroval,zase špinavo klameš.
Text je výsledkom mizerneho prekladu:
https://www.trinityexamined.com/isaiah-96-is-a-misstranslation/
Text bol Písany v minulom čase,nejedná sa o proroctvo,stačí si pozrieť orogomapny Hebrejský text.
Žiadny budúci čas c texte nie je.
Skúsil si debilko,nevyšlo.
▲
25.11.2024, 21:36
|
"na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec"
Vidíš tam to slovo "BUDE" ?? Ide o budúci čas... Iste, ak text nevyhovuje tvojej teorii tak ide o zlý text a chytáš sa aj jehovistickej slamky.... Ak by ale v texte, bol minulý čas, tak by si ho prezentoval ako správny.... ty si vždy to prisposobíš tak aby si mal win win
|
|
|
88
|
|
84. tomas12345 25.11.2024, 21:36
"na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec"
Vidíš tam to slovo "BUDE" ?? Ide o budúci čas... Iste, ak text nevyhovuje tvojej teorii tak ide o zlý text a chytáš sa aj jehovistickej slamky.... Ak by ale v texte, bol minulý čas, tak by si ho prezentoval ako správny.... ty si vždy to prisposobíš tak aby si mal win win
▲
25.11.2024, 21:39
|
Ešte raz ty pritajený debilko.
Slovo bude obsahuje slovenský jazyk,pretože sa jedná o.mizerný preklad.
Pôvodný Hebrejský text obsahuje minulý čas.
Starý Zákon nebol spísaný v slovenčine.
Už 2x ti hovorím,že autor nie ke Jehovista,ty chorý Mýtoman.
|
|
|
95
|
|
36. Marxista98 25.11.2024, 20:55
To,že si texty odporujú,napriek tomu,že ich údajne vytvorila tá istá dokonalá bytosť,nie je fuk.
To je uhoľný kameň,ktorý vyvracia daný svetonázor.
Tvoj nesúhlas je fuk vo vzťahu k týmto skutočnostiam.
▲
25.11.2024, 21:52
|
Môj nesúhlas alebo súhlas je naozaj úplne fuk. Skutočnosť je aká je a môj ale ani tvoj nesúhlas s ňou nijako nepohne.
Môžeš vyvracať svetonázory o skutočnosti, ale na samotnú skutočnosť nemáš žiaden dosah.
A to je asi tak všetko.
|
|
|
97
|
|
95. era 25.11.2024, 21:52
Môj nesúhlas alebo súhlas je naozaj úplne fuk. Skutočnosť je aká je a môj ale ani tvoj nesúhlas s ňou nijako nepohne.
Môžeš vyvracať svetonázory o skutočnosti, ale na samotnú skutočnosť nemáš žiaden dosah.
A to je asi tak všetko.
▲
25.11.2024, 21:55
|
podla mna marxista je @clear1
|
|
|
98
|
|
97. tomas12345 25.11.2024, 21:55
podla mna marxista je @clear1
▲
25.11.2024, 21:56
|
|
101
|
|
97. tomas12345 25.11.2024, 21:55
podla mna marxista je @clear1
▲
25.11.2024, 22:44
|
clear je iba clear, ale dôležité sú aj tak myšlienky, a nie ich autor.
|
|
|
102
|
|
101. Nadja 25.11.2024, 22:44
clear je iba clear, ale dôležité sú aj tak myšlienky, a nie ich autor.
▲
25.11.2024, 22:48
|
|
104
|
|
102. Milaníčko 25.11.2024, 22:48
A nie opačne ?
▲
25.11.2024, 22:50
|
V živote áno, na diskusnom fore nie 🙂
|
|
|
105
|
|
104. Nadja 25.11.2024, 22:50
V živote áno, na diskusnom fore nie 🙂
▲
25.11.2024, 23:00
|
|
37
|
|
33. era 25.11.2024, 20:53
To je fuk.
Snažíš sa dokázať, že neexistuje niečo, čo existuje a ten dôkaz staviaš na tom, čo si niektorí ľudia myslia o tom, čo existuje.
▲
25.11.2024, 20:57
|
Kde máš dôkaz existencie Krosta,okrem tvojich táranín?
Veď aj historicu,ktorí veria v historický základ jeho osoby,si nie sú istí,či to bola jedna osoba,alebo profily viacerých osob,ktoré časom splynuli do jednej,ty Magister histórie zo Skalice.
|
|
|
96
|
|
37. Marxista98 25.11.2024, 20:57
Kde máš dôkaz existencie Krosta,okrem tvojich táranín?
Veď aj historicu,ktorí veria v historický základ jeho osoby,si nie sú istí,či to bola jedna osoba,alebo profily viacerých osob,ktoré časom splynuli do jednej,ty Magister histórie zo Skalice.
▲
25.11.2024, 21:54
|
Kde je Skalica? Niekde na Záhorí? 🙂
|
|
|
8
|
|
1. Marxista98 25.11.2024, 18:23
Dávam do placu jednoduchú Challenge pre kresťanov,aby mi zodpovedali nemožnú otázku: ,,Lebo predovšetkým som vám odovzdal, čo som aj sám prijal, že podľa Písem Kristus zomrel za naše hriechy, že bol pochovaný a tretieho dňa vzkriesený podľa Písem.". 1.Korinťanom 15:3-4 Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi Bohočlovek,ktorý zomrie za hriechy ľudstva,a na tretieho dňa bude vzkriesený? Pozor,ani Hozeáš 6:2 o tom nepíše,ako by si niekto želal. Text hovorí len o vzkriesení národa,...
▲
25.11.2024, 20:25
|
Mňa takéto hry so slovíčkami neoslovujú, ale napríklad je o tom článok odkaz
|
|
|
9
|
|
8. omega 25.11.2024, 20:25
Mňa takéto hry so slovíčkami neoslovujú, ale napríklad je o tom článok
http://casopis.solas.sk/vyucovanie/vzkriesenie
▲
25.11.2024, 20:33
|
To nie je slovíčkarenie.
Žiadam ukázať text starého Zákona,ktorý túto udalosť mal predpovedať.
|
|
|
13
|
|
9. Marxista98 25.11.2024, 20:33
To nie je slovíčkarenie.
Žiadam ukázať text starého Zákona,ktorý túto udalosť mal predpovedať.
▲
25.11.2024, 20:37
|
No je o tom ten článok.
Mňa to veľmi nezaujíma, tak to čítať nejdem. 🙂
|
|
|
15
|
|
13. omega 25.11.2024, 20:37
No je o tom ten článok.
Mňa to veľmi nezaujíma, tak to čítať nejdem. 🙂
▲
25.11.2024, 20:39
|
dal si clanok o ktorom nevies ani co sa v nom pise ? takto sa neargumentuje....kazdy kto da len odkaz bez toho aby sam vysvetlil a dokazal co sa v clanku pise, je niekto kto dava odkaz bez toho aby vedel co sa tam pise len aby sa zbavil oponenta
|
|
|
17
|
|
15. tomas12345 25.11.2024, 20:39
dal si clanok o ktorom nevies ani co sa v nom pise ? takto sa neargumentuje....kazdy kto da len odkaz bez toho aby sam vysvetlil a dokazal co sa v clanku pise, je niekto kto dava odkaz bez toho aby vedel co sa tam pise len aby sa zbavil oponenta
▲
25.11.2024, 20:41
|
To nie sú argumenty. Len taká malá pomoc.
|
|
|
18
|
|
13. omega 25.11.2024, 20:37
No je o tom ten článok.
Mňa to veľmi nezaujíma, tak to čítať nejdem. 🙂
▲
25.11.2024, 20:41
|
Čiže inými slovami argumentuješ zdrojom,ktorého obsah si si nepozrel/a?
Myslel som si.
Keďže ten obsah článku nikde uvádza odpoveď na moju otázku:
Biblická pasáž zo starého Zákona,ktorá pojednáva o Kristovi,ktorý zomrel za hriechy ľudstva,a po 3 dňoch bol vzkriesený z mŕtvych.
Taká pasáž v odaze článku nie je.
|
|
|
31
|
|
18. Marxista98 25.11.2024, 20:41
Čiže inými slovami argumentuješ zdrojom,ktorého obsah si si nepozrel/a?
Myslel som si.
Keďže ten obsah článku nikde uvádza odpoveď na moju otázku:
Biblická pasáž zo starého Zákona,ktorá pojednáva o Kristovi,ktorý zomrel za hriechy ľudstva,a po 3 dňoch bol vzkriesený z mŕtvych.
Taká pasáž v odaze článku nie je.
▲
25.11.2024, 20:51
|
ja som tieto "problemy" riesil a zapisal si ich riesenia. pohladam a skopirujem dnes alebo zajtra
|
|
|
35
|
|
31. tomas12345 25.11.2024, 20:51
ja som tieto "problemy" riesil a zapisal si ich riesenia. pohladam a skopirujem dnes alebo zajtra
▲
25.11.2024, 20:54
|
Nie. Na idlocede Fotónovho šialenca nie som zvedavý.
Americkí agenti nech si prosím idú písať na Benčíkov profil.
|
|
|
40
|
|
35. Marxista98 25.11.2024, 20:54
Nie. Na idlocede Fotónovho šialenca nie som zvedavý.
Americkí agenti nech si prosím idú písať na Benčíkov profil.
▲
25.11.2024, 21:00
|
takze nemas zaujem na moje riesenie problemu len preto ze hajim fotonovu cirkev ? tak chces to riesenie alebo sa bojis ?
|
|
|
42
|
|
40. tomas12345 25.11.2024, 21:00
takze nemas zaujem na moje riesenie problemu len preto ze hajim fotonovu cirkev ? tak chces to riesenie alebo sa bojis ?
▲
25.11.2024, 21:03
|
Fotón nemá žiadnu cirkev,ani vy.
Fotón je členom nebezpečnej sekty,to je rozdiel.
Nie.
Nechuť viesť dialóg s grázlami nie je forma strachu,ale ochrana duševného zdravia.
|
|
|
45
|
|
42. Marxista98 25.11.2024, 21:03
Fotón nemá žiadnu cirkev,ani vy.
Fotón je členom nebezpečnej sekty,to je rozdiel.
Nie.
Nechuť viesť dialóg s grázlami nie je forma strachu,ale ochrana duševného zdravia.
▲
25.11.2024, 21:06
|
dobre, takze si polozil otazku a nastavil to tak aby si nedostal odpoved, lebo jediny kto tento problem riesil, analyzoval a vyriesil je ten komu si dal prave teraz zakaz aby dal svoju obhajovaciu rec. :D
|
|
|
49
|
|
45. tomas12345 25.11.2024, 21:06
dobre, takze si polozil otazku a nastavil to tak aby si nedostal odpoved, lebo jediny kto tento problem riesil, analyzoval a vyriesil je ten komu si dal prave teraz zakaz aby dal svoju obhajovaciu rec. :D
▲
25.11.2024, 21:09
|
Môžeš ju poskytnúť,nikomu som neudelil zákaz,ja nemám fašistické myslenie,narozdiel od vás.
Zakázať čosi a nemať o to záujem zo strany istých osôb sú dve rozdielne veci,Bidenov potrat.
|
|
|
51
|
|
49. Marxista98 25.11.2024, 21:09
Môžeš ju poskytnúť,nikomu som neudelil zákaz,ja nemám fašistické myslenie,narozdiel od vás.
Zakázať čosi a nemať o to záujem zo strany istých osôb sú dve rozdielne veci,Bidenov potrat.
▲
25.11.2024, 21:10
|
dobre, ale ak o to nemas zaujem na co sa budem namahat. Bud slubis ze si to pozries, zanalyzujes a das k tomu protiargumenty, alebo sa nebudem namahat.... tak si vyber
|
|
|
56
|
|
51. tomas12345 25.11.2024, 21:10
dobre, ale ak o to nemas zaujem na co sa budem namahat. Bud slubis ze si to pozries, zanalyzujes a das k tomu protiargumenty, alebo sa nebudem namahat.... tak si vyber
▲
25.11.2024, 21:13
|
Už som ti raz odpovedal,že na odkazy Fašistických hyen nemám záujem.
Slušný človek s Gaunermi nediskutuje.
|
|
|
44
|
|
40. tomas12345 25.11.2024, 21:00
takze nemas zaujem na moje riesenie problemu len preto ze hajim fotonovu cirkev ? tak chces to riesenie alebo sa bojis ?
▲
25.11.2024, 21:06
|
S Gaunermi,ktorý sú vojnoví Agresori,a hlásajú jadrové zničenie nevinných Ruských občanov,ako Fotón v 2022, nechcem mať nič spoločné.
Ty si jeho trafené,mentálne siamské dvojča.
|
|
|
47
|
|
44. Marxista98 25.11.2024, 21:06
S Gaunermi,ktorý sú vojnoví Agresori,a hlásajú jadrové zničenie nevinných Ruských občanov,ako Fotón v 2022, nechcem mať nič spoločné.
Ty si jeho trafené,mentálne siamské dvojča.
▲
25.11.2024, 21:08
|
omyl, ja sa v nom zhodujem vo väcsine krestanskych rieseni, ale nie v Ukrajine, ja som bol za vzdanie Ukrajiny,
|
|
|
50
|
|
47. tomas12345 25.11.2024, 21:08
omyl, ja sa v nom zhodujem vo väcsine krestanskych rieseni, ale nie v Ukrajine, ja som bol za vzdanie Ukrajiny,
▲
25.11.2024, 21:10
|
Nie,nebol.
Celú minulú konverzáciu cedenu na túto tému nepadla zmienka o vzdaní sa Ukrajiny.
Zase špinavo klameš,ako typický kresťan.
|
|
|
55
|
|
50. Marxista98 25.11.2024, 21:10
Nie,nebol.
Celú minulú konverzáciu cedenu na túto tému nepadla zmienka o vzdaní sa Ukrajiny.
Zase špinavo klameš,ako typický kresťan.
▲
25.11.2024, 21:13
|
moj nazor na Ukrajinu som vyjadril tu : odkazs fotonom som suhlasil v tom ze Rusko bolo agresor a bezdovodne napadlo Ukrajinu, ale ani slovom som v tej diskusii neriesil ci sa vzdat uzemia alebo nie, skratka som to tam neriesil
|
|
|
54
|
|
44. Marxista98 25.11.2024, 21:06
S Gaunermi,ktorý sú vojnoví Agresori,a hlásajú jadrové zničenie nevinných Ruských občanov,ako Fotón v 2022, nechcem mať nič spoločné.
Ty si jeho trafené,mentálne siamské dvojča.
▲
25.11.2024, 21:13
|
Rusi sú vinní!!! Napadli Ukrajinu. Rusi si to musia vyriešiť s Putlerom.
|
|
|
57
|
|
54. Lemmy 25.11.2024, 21:13
Rusi sú vinní!!! Napadli Ukrajinu. Rusi si to musia vyriešiť s Putlerom.
▲
25.11.2024, 21:14
|
Ukravinci zabíjali rusov na svojom území, preto zasiahol Putler a vykynoží tie kurvy fašistické !!!!!!!!!!!!!
|
|
|
67
|
|
57. Milaníčko 25.11.2024, 21:14
Ukravinci zabíjali rusov na svojom území, preto zasiahol Putler a vykynoží tie kurvy fašistické !!!!!!!!!!!!!
▲
25.11.2024, 21:23
|
Akurát nevykynožil, lebo vraždí halabala, každého, bez rozdielu.
|
|
|
73
|
|
67. Lemmy 25.11.2024, 21:23
Akurát nevykynožil, lebo vraždí halabala, každého, bez rozdielu.
▲
25.11.2024, 21:26
|
Ja viem, preto bude Zelenský popravený ako Čauvčesku.
|
|
|
59
|
|
54. Lemmy 25.11.2024, 21:13
Rusi sú vinní!!! Napadli Ukrajinu. Rusi si to musia vyriešiť s Putlerom.
▲
25.11.2024, 21:14
|
Nikto neschvaľuje ich porušenie územnej celistvosti Ukrajiny.
Tak ako Ukrajinci sú vinní zo zničenia Nord Stream II.
Útok na Ukrajinu bol však dlhodobo provokovaný Západom,a ten teraz necháva zomierať Slovanov,aby plnil ich imperialistické ciele.
|
|
|
103
|
|
59. Marxista98 25.11.2024, 21:14
Nikto neschvaľuje ich porušenie územnej celistvosti Ukrajiny.
Tak ako Ukrajinci sú vinní zo zničenia Nord Stream II.
Útok na Ukrajinu bol však dlhodobo provokovaný Západom,a ten teraz necháva zomierať Slovanov,aby plnil ich imperialistické ciele.
▲
25.11.2024, 22:49
|
btw, akurat citam voznesenskeho soviet economy during ww2, celkok fajn kniha, vela detailov o ktorych som nevedel
|
|
|
60
|
|
54. Lemmy 25.11.2024, 21:13
Rusi sú vinní!!! Napadli Ukrajinu. Rusi si to musia vyriešiť s Putlerom.
▲
25.11.2024, 21:15
|
Preto Hitlerov potrat Zelenský xneyziva výnimočný stav aby ako skutočný diktátor vládol Ukrajine,a prenasleduje pravoslávnu.cirkev,ako sa na ,,Demokrata" patrí.
|
|
|
64
|
|
60. Marxista98 25.11.2024, 21:15
Preto Hitlerov potrat Zelenský xneyziva výnimočný stav aby ako skutočný diktátor vládol Ukrajine,a prenasleduje pravoslávnu.cirkev,ako sa na ,,Demokrata" patrí.
▲
25.11.2024, 21:19
|
Ty si trápny marxista. Robíš si p*i*č*u z marxistov. Budem si dávať pozor n tvoje psychiatrické ťažkosti.
|
|
|
46
|
|
40. tomas12345 25.11.2024, 21:00
takze nemas zaujem na moje riesenie problemu len preto ze hajim fotonovu cirkev ? tak chces to riesenie alebo sa bojis ?
▲
25.11.2024, 21:08
|
Gauner Fotón,ktorý volá po vraždení nevinných Ruských občanov: odkazKeď o barbarizme sa vyjadruje Hitlerov potrat,je to obzvlášť zábavné.
|
|
|
48
|
|
46. Marxista98 25.11.2024, 21:08
Gauner Fotón,ktorý volá po vraždení nevinných Ruských občanov:
https://www.humanisti.sk/2022/11/29/krestan-chce-pouzit-jadrove-bomby-na-rusko/
Keď o barbarizme sa vyjadruje Hitlerov potrat,je to obzvlášť zábavné.
▲
25.11.2024, 21:08
|
a co ja mam s nim, ja tieto jeho vyroky neschvalujem
|
|
|
53
|
|
48. tomas12345 25.11.2024, 21:08
a co ja mam s nim, ja tieto jeho vyroky neschvalujem
▲
25.11.2024, 21:12
|
Schvaluješ,každý jeden.
A akonáhle začne kdesi diskutovať,okamžite vstupuješ do témy,ako teplý Maxipes Fík,ktorý prišiel kryť chrbát svojmu pánovi.
Ani by som sa nečudoval,keby ti Fotón za to platil,keďže s ním sa nikto zadarmo dobrovoľne baviť nemôže.
|
|
|
92
|
|
48. tomas12345 25.11.2024, 21:08
a co ja mam s nim, ja tieto jeho vyroky neschvalujem
▲
25.11.2024, 21:43
|
Boha nikto nikdy nevidel,Ježiša ľudia videli.
=Ježiš nie je Boh.
|
|
|
94
|
|
92. Marxista98 25.11.2024, 21:43
Boha nikto nikdy nevidel,Ježiša ľudia videli.
=Ježiš nie je Boh.
▲
25.11.2024, 21:50
|
Boh je duch, to sa píše aj v biblii... pokial bol Boží duch v Ježišovom tele, tak stále platí že Boha nevideli, lebo ľudia v 1 storoči videli zvonka len Ježišove ludské telo, nie však jeho ducha - Boha
|
|
|
12
|
|
8. omega 25.11.2024, 20:25
Mňa takéto hry so slovíčkami neoslovujú, ale napríklad je o tom článok
http://casopis.solas.sk/vyucovanie/vzkriesenie
▲
25.11.2024, 20:37
|
Znova opakujem.
Judaizmus nepozná koncept vzkriesenia jednotlivca,ešte pred koncom pozemských vekov.
Hozeáš 6:2 píše o vzkriesení národa,nie jednotlivca.
Ako môže autor tvrdiť o akomsi Kristovom vzkriesení,keď meno Ježiš sa v starom zákone nevyskytuje?
|
|
|
16
|
|
8. omega 25.11.2024, 20:25
Mňa takéto hry so slovíčkami neoslovujú, ale napríklad je o tom článok
http://casopis.solas.sk/vyucovanie/vzkriesenie
▲
25.11.2024, 20:40
|
Izaiáš,Či Daniel 12:2 píšu o vzkriesení mŕtvych na konci vekov,o čom píše aj prorok Ezechiel.
Nikde to nespochybňujem.
Pýtam sa inú otázku:
Kde v starom zákone je zmienený Kristus, zmienenie o tom,že zomrel za naše hriechy,a bude po 3 dňoch vzkriesený?
Žiadanie dôkazu z textu nie je príklad slovíčkarenia.
|
|
|
109
|
|
16. Marxista98 25.11.2024, 20:40
Izaiáš,Či Daniel 12:2 píšu o vzkriesení mŕtvych na konci vekov,o čom píše aj prorok Ezechiel.
Nikde to nespochybňujem.
Pýtam sa inú otázku:
Kde v starom zákone je zmienený Kristus, zmienenie o tom,že zomrel za naše hriechy,a bude po 3 dňoch vzkriesený?
Žiadanie dôkazu z textu nie je príklad slovíčkarenia.
▲
včera, 07:16
|
Marxista , Hľadaj možno nájdeš , možno nie
|
|
|
110
|
|
1. Marxista98 25.11.2024, 18:23
Dávam do placu jednoduchú Challenge pre kresťanov,aby mi zodpovedali nemožnú otázku: ,,Lebo predovšetkým som vám odovzdal, čo som aj sám prijal, že podľa Písem Kristus zomrel za naše hriechy, že bol pochovaný a tretieho dňa vzkriesený podľa Písem.". 1.Korinťanom 15:3-4 Kde v starom zákone bolo prorokované,že sa ukáže akýsi Bohočlovek,ktorý zomrie za hriechy ľudstva,a na tretieho dňa bude vzkriesený? Pozor,ani Hozeáš 6:2 o tom nepíše,ako by si niekto želal. Text hovorí len o vzkriesení národa,...
▲
včera, 11:23
|
Pavol naráža na rôzne predobrazy Ježiša Krista a proroctvá o Ježišovi v Starom zákone. Čo sa týka predobrazov, ide napríklad o:
1. Noema (jeden spravodlivý, ktorý zachráni svet a uzavrie zmluvu medzi Bohom a ľudmi) 2. Izáka (jediný syn, ktorý má byť obetovaný a sám si nesie na kopec drevo) 3. Jozef (vyzlečený z tuniky, predaný vlastnými bratmi za 20 strieborných) 4. Mojžiš (veľkonočný baránok, vyslobodzuje zo zajatia, prináša prikázania) + mnoho ďalších
Čo sa týka proroctiev, za najväčšieho mesiášskeho proroka sa zvykne považovať Izaiáš:
"Lebo ako spŕchne z neba dážď a sneh a nevráti sa ta, ale opojí zem, zúrodní ju, dá jej klíčiť a dá semä na siatie a chlieb na jedlo: tak bude moje slovo, ktoré mi vyjde z úst, nevráti sa ku mne naprázdno, ale urobí, čo som si želal, a vykoná, na čo som ho poslal." (Iz 55, 10-11)
Takýchto citátov vzťahujúcich sa na Krista by sme našli desiatky u Izaiáša. Tohto proroka zvykol citovať aj sám Ježiš a povedal "dnes sa splnilo toto písmo". Na inom mieste sa zase Ježiš prirovnáva k Jonášovi, ktorý ohlasoval pokánie, aby zachránil ľud pred smrťou.
Do pozornosti však dávam niektoré komentáre z úvodu do tejto knihy:
1) Prostredníctvom takejto viery bude mať »zvyšok« účasť na spáse, ktorú Izaiáš chápe v eschatologickom význame ako kráľovstvo spravodlivosti a pokoja (porov. 9,5-6), radosti, slobody a svetla (porov. 9,1-3). Budúceho ideálneho kráľa opisuje ako historickú osobu a ako najslávnejšieho potomka Dávidovej dynastie (porov. 9,6). Zdôrazňuje, že jeho tajomné narodenie bude Pánovým znamením (porov. 7,11.14) a už jeho meno Emanuel (hebr. = »Boh s nami«) bude vyjadrovať jeho budúce poslanie (porov. 7,14; 9,5). Vyratúva jeho charakteristické duchovné vlastnosti (porov. 9,5; 11,2; 28,16-17) a opisuje jeho kráľovstvo (porov. 7,17; 9,6; 32,1-5), dobro a blahobyt, ktoré prinesie (porov. 11,3-9; 32,15-19). Príznačnou vlastnosťou tohto kráľovstva bude pokojamilovnosť, spravodlivosť, priateľstvo a súlad na zemi (porov. 11,6-9). Emanuel. Je symbolické meno (hebr. Immánú-el = »Boh s nami«) obdivuhodného chlapčeka, ktorého narodenie prorokoval Izaiáš okolo r. 735 pred Kr. (porov. 7,14). Toto narodenie z panny či z mladej devy (hebr. almáh má obidva významy; porov. Mich 5,2) malo byť znamením a zárukou, že Jahve stojí po boku svojho národa (porov. 8,10; Ž 46,8), a preto sa júdsky kráľ Achaz (736-716 pred Kr.) nemusí báť hrozieb kráľov Izraela a Damasku (porov. 7,1-9). Niektorí biblisti v snahe určiť historickú osobu Emanuela vidia ho v Achazovom synovi, alebo dokonca v Izaiášovom synovi. Takéto interpretácie sa však stretajú s rôznymi ťažkosťami. Hebrejské slovo almáh môže označovať aj pannu. Grécky preklad Septuaginta použil ako ekvivalent práve slovo parthénos, ktoré označuje pannu; aj Mt 1,22-23 vykladá citovaný Izaiášov text v tomto zmysle. Preto v ňom väčšina exegétov vidí mesiášske proroctvo o panenskom počatí a narodení Ježiša Krista. A v Ježišovi Kristovi sa naozaj splnilo toto proroctvo o Mesiášovi, lebo v ňom je definitívne »Boh s nami« (porov. Jn 1,14).
2) Budúci Mesiáš. Starokresťanská tradícia, ako aj katolícki i nekatolícki autori vždy zastávali, aj dnes zastávajú názor, že Pánov služobník je Mesiáš – Ježiš Kristus. Už autori novozákonných spisov nadväzujú na mesiášske chápanie Deutero-Izaiášovho Pánovho služobníka a používajú piesne o trpiacom služobníkovi na teologické úvahy o osobe a utrpení Ježiša Krista. Ježiša identifikujú s Pánovým služobníkom, keď robí zázraky (porov. Mt 8,17 s 53,4 a 12,18-21 s 42,1-4) a najmä keď trpí a zomiera za naše hriechy (porov. Sk 8,32-33 s 53,7-8 a 1 Pt 2,21-25 s 53,9.12.5). Teda postava Pánovho služobníka je jedným zo základných prvkov novozákonnej kristológie a soteriológie, čiže náuky o osobe Ježiša Krista a o jeho vykupiteľskom diele.
Okrem Zákona a Prorokov máme ešte starozákonnú múdroslovnú literatúru, v ktorej sú taktiež obsiahnuté proroctvá o Ježišovi. Napr. Toto sa stalo, aby sa splnilo Písmo: "Kosť mu nebude zlomená." (Ž 34, 21) A na inom mieste Písmo hovorí: "Uvidia, koho prebodli."
Samotná múdroslovná kniha (kniha múdrosti) pracuje s tým, že je rozdiel medzi Bohom a Múdrosťou, pričom múdrosť je personifikovaná a aplikuje sa na Ježiša. Žiadia sa modlili, aby prišla táto múdrosť a a Boh ju aj posiela.
toto je aspoň niečo, taký malý zlomok zo všetkého, čo sa v SZ vzťahuje na Ježiša.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 366 128 B
vygenerované za : 0.227 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 26 484 007 x
jedinečné zobrazenia : 2 882 060 x
ip adresa : 3.144.89.42
|
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poslaním bitcoinov
|