Úvod do objektového programovania

čo je objektové programovanie...

v2.30 08.06.2018 15:12

Všade okolo nás sú objekty...
OBJEKT je niečo s čím sa stretávame v živote...
Môže sa jednať o nejakú hmotnú vec ale aj o niečo abstraktné...
Objekt je teda napríklad:
Pes, ktorý šteká na dvore...
Lietadlo, ktoré pristálo na letisku...
Človek na ktorého práve pozeráš...
Myšlienka, ktorá ti preletela hlavou...
Čas, ktorý kráča niekam do nenávratna...
Prosto čokoľvek čo existuje v realite či ríši fantázie a vieš o tom niečo povedať...
OBJEKT je pojem, ktorým označujeme entitu s ktorou sa môžeme v živote "zraziť" ;)
Objekt je možné opísať...
Zadefinovať aké má VLASTNOSTI a čo je schopný VYKONAŤ...
Takáto špecifikácia objektu sa volá TRIEDA...
Pri špecifikovaní triedy objektu si môžeme pomôcť nasledujúcimi otázkami o objekte:
KTO / ČO JE (OBJEKT) ?
- takto získame meno triedy pre objekt
AKÝ JE (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam vlastností triedy pre objekt
- napríklad stav rádia (hraje?), suma drobných v peňaženke, hmotnosť človeka, atď...
ČO ROBÍ (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam metód triedy pre objekt
- tu je dôležité zohľadniť aj to aké VSTUPY a VÝSTUPY má objekt = to sú PARAMETRE metód
- napríklad rádio možno zapnúť, peniazmi z peňaženky možno platiť, hmotnosť človeka možno odvážiť, atď...
AKO (OBJEKT) INTERAGUJE S INÝMI OBJEKTAMI ?
- takto získame základnú predstavu o aplikačnom toku prípadne o vstupoch a výstupoch metód objektu
- pre bližšie info pozri časť ALGORITMY
SYSTÉM sa teda skladá z objektov...

A programátor píše program tak, že definuje triedy na základe ktorých vzniknú v systéme objekty, ktoré medzi sebou interagujú...

prosím, podpor autora stránky

toto je neziskový projekt
stránka má príjem jedine z reklamy a dobrovoľných príspevkov
môžeš prispieť...
prevodom na účet
SK 41 1100 000000
261 872 7972
SWIFT: TATRSKBX
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
Keď si došiel až sem, môžeš sa rozhodnúť čo ďalej...