pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Lipka diskusné fórum
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
zmysel života dňa :
EÚ vs letecké spoločnosti. Spor o práva na pristátie a prázdne lety
|
|
príspevkov 11 |
zobrazení 1 183 |
unikátne 309 |
|
Téma je len na čítanie...
1
|
S pandémiou prudko klesol dopyt po letoch. Pravidlá EÚ však stanovujú, že letecké spoločnosti musia naďalej využívať veľkú časť práv na vzlet a pristátie, aby o ne neprišli. Na druhej strane, veľké letecké spoločnosti podporujú ich ochrancovia životného prostredia, ktorí sú proti prázdnym letom. Nízkonákladové letecké spoločnosti obhajujú väčšiu konkurenciu. EÚ je v dileme. Za normálnych okolností musia letecké spoločnosti využívať 80 percent svojich slotov. V dôsledku pandémie EÚ znížila toto povinné využívanie práv na vzlet a pristátie na 50 percent. Na letnú sezónu by sa to malo opäť zvýšiť na 64 percent, keďže sa potom opäť očakáva vyšší dopyt. Ak sa tieto sloty nepoužívajú, musia sa opustiť. Niektorým leteckým spoločnostiam, predovšetkým nemeckej Lufthanse, ale aj Air France-KLM, toto nariadenie nestačí. „Ak je teda zvyšok sezóny veľkým sklamaním, ako letecká spoločnosť sa môžete dostať do situácie, že buď stratíte sloty, pretože zrušíte lety, alebo letíte s poloprázdnymi lietadlami. Obe situácie sú nežiaduce,“ uviedla KLM. V Spojených štátoch Federálny úrad pre letectvo (FAA) pozastavil podobné pravidlá pre minimálne využívanie prevádzkových intervalov s niekoľkými výnimkami do 26. marca z dôvodu pandémie – na rozdiel od Európy, EÚ. Environmentálne škodlivé „úlety duchov“ Lufthansa vysvetlila, že v zimnej sezóne bola nútená prevádzkovať 18 000 zbytočných letov kvôli pravidlám pre sloty – aj kvôli obmedzeniam zo strany Omikronu. Tieto letecké spoločnosti na dlhé vzdialenosti chcú lietať len vtedy, keď si to vyžaduje dopyt. Letecké spoločnosti Brussels Airlines, ktoré vlastní Lufthansa, prevádzkujú túto zimu 3 000 prázdnych lietadiel. Klimatická aktivistka Greta Thunberg sa tiež vyjadrila k službe krátkych správ Twitter a sarkasticky napísala: "EÚ je určite v režime klimatickej núdze." odkaz
|
|
|
2
|
|
1. Scarlette 18.01.2022, 21:35
S pandémiou prudko klesol dopyt po letoch. Pravidlá EÚ však stanovujú, že letecké spoločnosti musia naďalej využívať veľkú časť práv na vzlet a pristátie, aby o ne neprišli. Na druhej strane, veľké letecké spoločnosti podporujú ich ochrancovia životného prostredia, ktorí sú proti prázdnym letom. Nízkonákladové letecké spoločnosti obhajujú väčšiu konkurenciu. EÚ je v dileme. Za normálnych okolností musia letecké spoločnosti využívať 80 percent svojich slotov. V dôsledku pandémie EÚ znížila t...
▲
19.01.2022, 07:27
|
No veď sa musíme strašne báááť! Lebo nás vírusy skolia kosou smrteľnou!
|
|
|
3
|
|
2. era 19.01.2022, 07:27
No veď sa musíme strašne báááť! Lebo nás vírusy skolia kosou smrteľnou!
▲
19.01.2022, 07:36
|
2. Ale to , že Omikrón vás už načisto zničí , ti nevadí ?
|
|
|
4
|
|
3. Wolfsmörder 19.01.2022, 07:36
2. Ale to , že Omikrón vás už načisto zničí , ti nevadí ?
▲
19.01.2022, 07:38
|
Nevadí. Nevadí. Nevadí.
|
|
|
5
|
|
4. era 19.01.2022, 07:38
Nevadí. Nevadí. Nevadí.
▲
19.01.2022, 07:41
|
Huraaa
|
|
|
6
|
|
2. era 19.01.2022, 07:27
No veď sa musíme strašne báááť! Lebo nás vírusy skolia kosou smrteľnou!
▲
19.01.2022, 10:20
|
era nevies o com je rec ?
Aerolinky pred pár dňami dostali podporu aj od belgického ministra dopravy Georga Gilkineta. V liste komisárke EÚ pre dopravu Adine Valeanovej žiadal zmeny v systéme. Varoval tiež, že ciele EÚ v oblasti znižovania emisií môžu byť týmito „letmi duchov“ narušené.
|
|
|
7
|
|
6. Scarlette 19.01.2022, 10:20
era nevies o com je rec ?
Aerolinky pred pár dňami dostali podporu aj od belgického ministra dopravy Georga Gilkineta. V liste komisárke EÚ pre dopravu Adine Valeanovej žiadal zmeny v systéme. Varoval tiež, že ciele EÚ v oblasti znižovania emisií môžu byť týmito „letmi duchov“ narušené.
▲
19.01.2022, 10:30
|
Vidím hlavne, že im protikovidové opatrenia riadne znížili obsadenosť letov.
A že potom následne prevádzkujú "lety duchov", to je len následok.
|
|
|
8
|
|
7. era 19.01.2022, 10:30
Vidím hlavne, že im protikovidové opatrenia riadne znížili obsadenosť letov.
A že potom následne prevádzkujú "lety duchov", to je len následok.
▲
19.01.2022, 10:35
|
7. nie gro clanku je v prvom odseku
S pandémiou prudko klesol dopyt po letoch. Pravidlá EÚ však stanovujú, že letecké spoločnosti musia naďalej využívať veľkú časť práv na vzlet a pristátie, aby o ne neprišli. Na druhej strane, veľké letecké spoločnosti podporujú ich ochrancovia životného prostredia, ktorí sú proti prázdnym letom.
|
|
|
9
|
|
8. Scarlette 19.01.2022, 10:35
7. nie gro clanku je v prvom odseku
S pandémiou prudko klesol dopyt po letoch. Pravidlá EÚ však stanovujú, že letecké spoločnosti musia naďalej využívať veľkú časť práv na vzlet a pristátie, aby o ne neprišli. Na druhej strane, veľké letecké spoločnosti podporujú ich ochrancovia životného prostredia, ktorí sú proti prázdnym letom.
▲
19.01.2022, 10:36
|
Presne. Len tá prvá veta je zavádzajúca. Malo byť: So zavedením protipandemických opatrení prudko klesol dopyt po letoch....
|
|
|
11
|
|
9. era 19.01.2022, 10:36
Presne. Len tá prvá veta je zavádzajúca. Malo byť: So zavedením protipandemických opatrení prudko klesol dopyt po letoch....
▲
19.01.2022, 14:02
|
9. whtr . ale jedna sa o zelenu politiku
|
|
|
10
|
|
8. Scarlette 19.01.2022, 10:35
7. nie gro clanku je v prvom odseku
S pandémiou prudko klesol dopyt po letoch. Pravidlá EÚ však stanovujú, že letecké spoločnosti musia naďalej využívať veľkú časť práv na vzlet a pristátie, aby o ne neprišli. Na druhej strane, veľké letecké spoločnosti podporujú ich ochrancovia životného prostredia, ktorí sú proti prázdnym letom.
▲
19.01.2022, 10:37
|
tu je zvysok clanku
Aerolinky pred pár dňami dostali podporu aj od belgického ministra dopravy Georga Gilkineta. V liste komisárke EÚ pre dopravu Adine Valeanovej žiadal zmeny v systéme. Varoval tiež, že ciele EÚ v oblasti znižovania emisií môžu byť týmito „úletmi duchov“ narušené.
Európska komisia v piatok jasne uviedla, že platné pravidlá EÚ poskytujú európskym leteckým spoločnostiam potrebnú ochranu ich prevádzkových intervalov: „Letecké spoločnosti nemusia prevádzkovať prázdne lety, ak cestujúci nemôžu cestovať zo zdravotných dôvodov.“ Existuje aj „možnosť odôvodnených výnimiek ” za nevyužívanie prevádzkových intervalov podľa EÚ, napríklad ak existujú cestovné obmedzenia. EÚ v dileme
Aj EÚ je však v dileme. Na jednej strane sa snaží tieto pravidlá využiť na ochranu letísk, spotrebiteľov a hospodárskej súťaže medzi leteckými spoločnosťami. Na druhej strane chce udržať emisie v medziach. Komisár EÚ pre dopravu Valean v rozhovore pre „Financial Times“ („FT“) vysvetlil, že pravidlá poskytujú leteckým spoločnostiam flexibilitu, ktorú potrebujú, aby sa vyhli prázdnym nohám.
Na rušných letiskách sú práva na vzlet a pristátie cenným majetkom leteckých spoločností. Ani letecký priemysel sa však nezhoduje na tom, ako s týmito slotmi naložiť. Pretože nízkonákladové letecké spoločnosti považovali pandémiu za príležitosť na nové práva na vzlet a pristátie a presadzovali úplnú konkurenciu. Komisár EÚ Valean tiež poznamenal, že nízkonákladové letecké spoločnosti sa „rýchlo prispôsobili novej realite a často dosahovali úrovne aktivity blízke úrovniam z roku 2019“. Väčšie letecké spoločnosti, ktoré sú zriadené aj na diaľkové trasy, museli kvôli pandémii akceptovať väčšie straty.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 87 019 B
vygenerované za : 0.181 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 27 693 377 x
jedinečné zobrazenia : 2 996 500 x
ip adresa : 3.139.93.242
|
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poslaním bitcoinov
|