none dzio.sk
nový "Jeruzalem"
sk
|
en
|
tT
pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...

Úvod do objektového programovania
čo je objektové programovanie...
01.04.2022 17:45

Všade okolo nás sú objekty...
OBJEKT je niečo s čím sa stretávame v živote...
Môže sa jednať o nejakú hmotnú vec ale aj o niečo abstraktné...

Objekt je teda napríklad:
Pes, ktorý šteká na dvore...
Lietadlo, ktoré pristálo na letisku...
Človek na ktorého práve pozeráš...
Myšlienka, ktorá ti preletela hlavou...
Čas, ktorý kráča niekam do nenávratna...
Prosto čokoľvek čo existuje v realite či ríši fantázie a vieš o tom niečo povedať...
OBJEKT je pojem, ktorým označujeme entitu s ktorou sa môžeme v živote "zraziť" ;)
Objekt je možné opísať...
Zadefinovať aké má VLASTNOSTI a čo je schopný VYKONAŤ...
Takáto špecifikácia objektu sa volá TRIEDA...
Pri špecifikovaní triedy objektu si môžeme pomôcť nasledujúcimi otázkami o objekte:
KTO / ČO JE (OBJEKT) ?
- takto získame meno triedy pre objekt
AKÝ JE (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam vlastností triedy pre objekt
- napríklad stav rádia (hraje?), suma drobných v peňaženke, hmotnosť človeka, atď...
ČO ROBÍ (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam metód triedy pre objekt
- tu je dôležité zohľadniť aj to aké VSTUPY a VÝSTUPY má objekt = to sú PARAMETRE metód
- napríklad rádio možno zapnúť, peniazmi z peňaženky možno platiť, hmotnosť človeka možno odvážiť, atď...
AKO (OBJEKT) INTERAGUJE S INÝMI OBJEKTAMI ?
- takto získame základnú predstavu o aplikačnom toku prípadne o vstupoch a výstupoch metód objektu
- pre bližšie info pozri časť ALGORITMY
SYSTÉM sa teda skladá z objektov...

A programátor píše program tak, že definuje triedy na základe ktorých vzniknú v systéme objekty, ktoré medzi sebou interagujú...

Škatuľky
o čom to celé je...
01.04.2022 17:45

Hra sa so škatuľkami
Všetko čo my programátori robíme je, že sa hráme so škatuľkami...

Škatuľky máme na to aby sme v nich čosi ukryli...

Niečo dôležité...

To niečo sú DÁTA...

V jednej škatuľke sa môže skrývať nejaké číslo a v inej zas konkrétny text...

To sú škatuľky jednoduché...

A potom sú tu špeciálne škatuľky, ktoré obsahujú v sebe viacero dát vo forme OBJEKTU...

Objekt je niečo čo má v sebe ďalšie škatuľky plus dokáže s týmito škatuľkami v sebe rôzne manipulovať...

Takže to zhrniem...

Škatuľka slúži na uchovanie niečoho a je konkrétneho typu aby bolo jasné čo sa s obsahom škatuľky môže robiť...

Napríklad ak škatuľka obsahuje číslo tak dané číslo je možné sčítať s iným číslom, ktoré môže byť v inej škatuľke...

Ak sa stretneš s pojmom ATRIBÚT, VLASTNOSŤ či PREMENNÁ tak vedz, že sa jedná o takúto škatuľku...
xxx
veľkosť 41 412 B
vygenerované za 0.02144 s
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
táto stránka musí používať koláčiky aby mohla fungovať...
zobrazená 1 x
všetky 64 227 x
ip 3.142.196.0
dzI/Ov čas
online používatelia (4)
nejaká reklama
zdieľaj
štatistiky
TOPlist TOPlist TOPlist

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet:
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
none
cez paypal:
cez viamo:
none
cez donater:
poslaním bitcoinov:
none