1
|
Ako si vysvetľuješ verše u Jána 1:3?
Keď bez Ježiša nezačalo jestvovať nič, ako mohol byť stvorený?
|
|
|
2
|
|
1. Slušný človek 01.05.2015, 08:27
Ako si vysvetľuješ verše u Jána 1:3?
Keď bez Ježiša nezačalo jestvovať nič, ako mohol byť stvorený?
▲
01.05.2015, 08:54
|
Tam nie je napisane meno Jezis, myslim v tom Janovi.
|
|
|
3
|
|
2. ranexil 01.05.2015, 08:54
Tam nie je napisane meno Jezis, myslim v tom Janovi.
▲
01.05.2015, 08:57
|
Ano, ale ako kresťania chápeme, že to Slovo, alebo Logos sa vzťahuje na Ježiša, že to bol on. Celý ten kontext 1.kapitoly to dosvedčuje, že Ján píše o Ježišovi.
|
|
|
6
|
|
3. Slušný človek 01.05.2015, 08:57
Ano, ale ako kresťania chápeme, že to Slovo, alebo Logos sa vzťahuje na Ježiša, že to bol on. Celý ten kontext 1.kapitoly to dosvedčuje, že Ján píše o Ježišovi.
▲
01.05.2015, 09:05
|
Neviem, kedze pise o svetle dalej, ktore je na svete a svet ho neprijal atp. Tiez spomina, ze je to netelesna bytost, kedze sa nenarodila ani z krvi ani z vole tela, ci muza. Teda slovo sa telom stalo. Je to o vtelenom slove v cloveka. A to telo malo meno Jezis?
Takze je to komplikovane.
A nechcem byt zly, ale jediny popis ktory toto vysvetloval, ako ku tomu prislo je vo vedach, co ma dost soklo.
Tu je to eln napisane takym sposobom, ze sa da nad tym donekonecna spekulovat.
|
|
|
8
|
|
6. ranexil 01.05.2015, 09:05
Neviem, kedze pise o svetle dalej, ktore je na svete a svet ho neprijal atp. Tiez spomina, ze je to netelesna bytost, kedze sa nenarodila ani z krvi ani z vole tela, ci muza. Teda slovo sa telom stalo. Je to o vtelenom slove v cloveka. A to telo malo meno Jezis?
Takze je to komplikovane.
A nechcem byt zly, ale jediny popis ktory toto vysvetloval, ako ku tomu prislo je vo vedach, co ma dost soklo.
Tu je to eln napisane takym sposobom, ze sa da nad tym donekonecna spekulovat.
▲
01.05.2015, 09:08
|
|
12
|
|
8. dorota 01.05.2015, 09:08
a ako je to vo vedach?
▲
01.05.2015, 09:30
|
OM je neznely zvuk, ktory je Bohom samym. A siri sa svetom , priestorom od nevidim po nevidim.
A zeje neoddelitelne od Boha, a ze ten zvuk- teda to slovo ak chces je Bohom samym.
Ludia co spievaju mantry sa iba snazia napodobyt tento zvuk do pocutelnej podoby, lenze ma to hacik. Zvuk je nepocutelny a teda sa da vnimat iba nejak mimozmyslovo a ja osobne si celkom enmyslim, zeby tu behal, ktosi, kto ho pocuje.
Dalsia vec je o tom, ze prva stvorena bytost zvana Brahma sedela na lotosovom kvete, ktory vyrastal z panovho pupku.
Teda ako u krestanov- ktory je v lone otca. Boh ktory je v lone otca. A nebolo nicoho vokol neho iba prazdno a jedine co sa stalo bolo, ze sa ozvalo slovo, ktore preslo celym eterom a boli to dve spoluhlasky ci hlasky z ebecedy sparksa( ci jak sa vola)
A musel by som ich vyhladat.
Ale Brahma je Boh stvoritel. Zalozil ludstvo. Ale sam bol v lone otca a povstal z lotosoveho kvetu, pricom ten z koho povstal ten uz v krestanstve nie je. Oni o nom nevedia. To bol Visnu.
Potom tu mas Brahmu- otca, syn je siva, kedze on je duch, ci vladca duchov- na slovo ho pocuvaju aj demoni atp.
Mna vzdy hnevalo, ze ludia su tak uzkoprsi a vysmievaju sa pre svoje mena bohov inym bohom, pricom su to ti isti.
A cakaju, ze pojdu do neba. Ked na davaju svojmu Bohu, ktory sa vola v inej kulture inak do Satanov trebars a potom ..ech skoda reci
|
|
|
15
|
|
12. ranexil 01.05.2015, 09:30
OM je neznely zvuk, ktory je Bohom samym. A siri sa svetom , priestorom od nevidim po nevidim.
A zeje neoddelitelne od Boha, a ze ten zvuk- teda to slovo ak chces je Bohom samym.
Ludia co spievaju mantry sa iba snazia napodobyt tento zvuk do pocutelnej podoby, lenze ma to hacik. Zvuk je nepocutelny a teda sa da vnimat iba nejak mimozmyslovo a ja osobne si celkom enmyslim, zeby tu behal, ktosi, kto ho pocuje.
Dalsia vec je o tom, ze prva stvorena bytost zvana Brahma sedela na lot...
▲
01.05.2015, 09:44
|
je pekne vidiet spojitosti, neviem, ale mna to ukludnuje.
by ma zaujimalo kedy a preco vziklo to rozdelenie a preco tou oklukou treba prejst.
|
|
|
18
|
|
15. dorota 01.05.2015, 09:44
je pekne vidiet spojitosti, neviem, ale mna to ukludnuje.
by ma zaujimalo kedy a preco vziklo to rozdelenie a preco tou oklukou treba prejst.
▲
01.05.2015, 09:54
|
ked prislo vino, prisiel hriech.
A hriech je pravdou krestanov.
No staci, ci mam pokracovat?:D
|
|
|
19
|
|
18. ranexil 01.05.2015, 09:54
ked prislo vino, prisiel hriech.
A hriech je pravdou krestanov.
No staci, ci mam pokracovat?:D
▲
01.05.2015, 09:55
|
Vino- vina , tie paralely , ci zavratne podobnosti nie su len tak dane.
|
|
|
4
|
NA pociatku bolo Slovo a to slovo bolo u Boha a to slovo bolo Boh. Ono bolo na pociatku u Boha.
Vsetko povstalo skrze neho a bez neho nepovstalo nic, z toho co povstalo.
Takze ej tam rec o Slove.
|
|
|
5
|
|
4. ranexil 01.05.2015, 09:00
NA pociatku bolo Slovo a to slovo bolo u Boha a to slovo bolo Boh. Ono bolo na pociatku u Boha.
Vsetko povstalo skrze neho a bez neho nepovstalo nic, z toho co povstalo.
Takze ej tam rec o Slove.
▲
01.05.2015, 09:04
|
Prečítaj si to až po 17. verš, celý kontext dokazuje, že Ján myslel a hovoril o Ježišovi.
|
|
|
10
|
|
5. Slušný človek 01.05.2015, 09:04
Prečítaj si to až po 17. verš, celý kontext dokazuje, že Ján myslel a hovoril o Ježišovi.
▲
01.05.2015, 09:16
|
Tam je zaujimave este to, ze v grectine je Ten Logos (muzsky rod). Spravnejsi slovenskz preklad by teda bol, ze na pociatku bol Slovo a ten Slovo bol u Boha a to slovo bol Boh.
|
|
|
11
|
|
10. Patrick91 01.05.2015, 09:16
Tam je zaujimave este to, ze v grectine je Ten Logos (muzsky rod). Spravnejsi slovenskz preklad by teda bol, ze na pociatku bol Slovo a ten Slovo bol u Boha a to slovo bol Boh.
▲
01.05.2015, 09:17
|
|
23
|
|
11. Patrick91 01.05.2015, 09:17
* a ten slovo bol boh.
▲
01.05.2015, 10:09
|
Súhlas,...Ježiš bol božskej podstaty,....ale nie samotným Bohom. Aj satan je boh,aj Izraelskí sudcovia boli "bohovia Najvyššieho",...aj anjeli sú "bohovia",..."tí božskí",...."Elohim",...a aj vymyslené,pohanské modly sú "bohovia".
...a to slovo bolo bohom,...božskej podstaty"...atd.
|
|
|
25
|
|
23. Shagara 01.05.2015, 10:09
Súhlas,...Ježiš bol božskej podstaty,....ale nie samotným Bohom. Aj satan je boh,aj Izraelskí sudcovia boli "bohovia Najvyššieho",...aj anjeli sú "bohovia",..."tí božskí",...."Elohim",...a aj vymyslené,pohanské modly sú "bohovia".
...a to slovo bolo bohom,...božskej podstaty"...atd.
▲
01.05.2015, 10:11
|
Boh je teda akasi platna, na ktorej ktokolvek stal na zaciatku bol o bozej podstate lebo stal na platni zvanej Boh?
|
|
|
28
|
|
10. Patrick91 01.05.2015, 09:16
Tam je zaujimave este to, ze v grectine je Ten Logos (muzsky rod). Spravnejsi slovenskz preklad by teda bol, ze na pociatku bol Slovo a ten Slovo bol u Boha a to slovo bol Boh.
▲
01.05.2015, 10:19
|
Je faktom,že medzi biblické texty, ktoré sa často nesprávne používajú, patrí Ján 1:1. V Slovenskom ekumenickom preklade tento verš znie: „Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha [grécky ton theon] a to Slovo bolo Boh [grécky theos].“ Tento verš obsahuje dve formy gréckeho podstatného mena theos (boh). Pred prvým stojí ton, čo je v gréčtine forma určitého člena, a v tomto prípade sa slovo theon vzťahuje na Všemohúceho Boha. No v druhom výskyte pred slovom theos určitý člen nie je. Bol tu člen len omylom vynechaný?
Jánovo evanjelium bolo napísané v hovorovej gréčtine koiné, ktorá má presné pravidlá na používanie určitého člena. Biblický učenec A. T. Robertson uznáva, že ak aj podmet, aj prísudok obsahuje člen, „oba sú jednoznačné, považované za totožné, za jedno a to isté, a sú zameniteľné“. Robertson uvádza ako príklad Matúša 13:38, kde sa píše: „Pole [grécky ho agros] je svet [grécky ho kosmos].“ Gramatika nám umožňuje chápať to tak, že to platí aj naopak, teda že svet je pole.
Ale čo ak podmet obsahuje určitý člen, no prísudok nie, tak ako je to v Jánovi 1:1? Učenec James Allen Hewett uvádza tento verš ako príklad a zdôrazňuje: „V takejto vetnej konštrukcii podstatné meno v podmete a podstatné meno v prísudku nie je jedno a to isté, nie sú rovnaké, totožné.“
Hewett uvádza ako názorný príklad 1. Jána 1:5, kde sa píše: „Boh je svetlo.“ V gréčtine je pred slovom theos určitý člen ho. Ale pred slovom fós, „svetlo“, člen nie je. Hewett teda vyvodzuje záver: „Človek môže... povedať o Bohu, že je charakterizovaný svetlom; no nemôže povedať o svetle, že to je Boh.“ Podobné príklady sa nachádzajú v Jánovi 4:24, „Boh je Duch“, a v 1. Jána 4:16, „Boh je láska“. V oboch týchto veršoch pred podstatným menom, ktoré je podmetom, je určitý člen, ale pred podstatným menom „Duch“ a „láska“ v mennom prísudku člen nie je. Teda podstatné meno v podmete nie je zameniteľné s podstatným menom v prísudku. Tieto verše nemôžu znamenať, že „Duch je Boh“ alebo že „láska je Boh“.
Ide o totožnosť „Slova“ ,alebo nie?
Mnohí znalci gréčtiny a prekladatelia Biblie uznávajú, že v Jánovi 1:1 sa nehovorí o totožnosti, ale o určitej vlastnosti „Slova“. Prekladateľ Biblie William Barclay hovorí: „Keďže [apoštol Ján] pred theos nedáva určitý člen, stáva sa z toho opis... Ján tu nestotožňuje Slovo s Bohom. Jednoducho povedané, Ján nehovorí, že Ježiš je Boh.“ Učenec Jason David BeDuhn podobne uvádza: „Ak v gréčtine vynecháte člen pred theos, tak ako je to v Jánovi 1:1c, potom vaši čitatelia dospejú k záveru, že myslíte ‚nejakého boha‘... Ak pred theos nie je určitý člen, má iný význam ako theos s určitým členom ho, tak ako je rozdiel medzi slovami ‚boh‘ a ‚Boh‘.“ BeDuhn dodáva: „V Jánovi 1:1 ‚Slovo‘ nie je jediný Boh, ale nejaký boh, čiže božská bytosť.“ Alebo ako povedal učenec Joseph Henry Thayer, ktorý pracoval na preklade American Standard Version: „Logos [alebo Slovo] bol božský, nie sama božská Bytosť.“ Teda,daný text nehovorí a nestotožňuje Ježiša so Všemohúcim Bohom v nejakom zvláštnom,nepochopiteľnom zoskupení,v trojici. A ak vnímamé celkový kontext Biblie,tak takéto myšliekové závery sú vylúčené.
|
|
|
49
|
|
28. Shagara 01.05.2015, 10:19
Je faktom,že medzi biblické texty, ktoré sa často nesprávne používajú, patrí Ján 1:1. V Slovenskom ekumenickom preklade tento verš znie: „Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha [grécky ton theon] a to Slovo bolo Boh [grécky theos].“ Tento verš obsahuje dve formy gréckeho podstatného mena theos (boh). Pred prvým stojí ton, čo je v gréčtine forma určitého člena, a v tomto prípade sa slovo theon vzťahuje na Všemohúceho Boha. No v druhom výskyte pred slovom theos určitý člen nie je. Bol tu čle...
▲
01.05.2015, 20:56
|
Zaujímavé,ale učenci sa namáhali zbytočne.O Pánovi Ježišovi ako o Bohu sa hovorí zreteľne na toľkých miestach v Biblii,že by to bolo nadlho.Aspoň zopár:
Iz 9.5-6 .... na jeho pleciach spočinie kniežatstvo, jeho meno bude: Predivný radca, Mocný Boh
Žid 1.8Ale o Synovi hovorí: Tvoj trón, ó, Bože, na vek veku, a berla tvojho kráľovstva berlou priamosti
1Tim 3.16 A vyznane veľké je tajomstvo pobožnosti: Bôh zjavený v tele,
Mimochodom Pán Ježiš použil pred židmi niekoľkokrát výraz Ja som /ktorý som /,čiže JAHWE-prehlásil sa za Boha,preto ho chceli kameňovať.
|
|
|
7
|
A precitaj si to dalej a zistis ze povedal hla baranok bozi a nie jezis. Jezis je tam nejak nasilu dostrceny komentatorom.
|
|
|
9
|
|
7. ranexil 01.05.2015, 09:06
A precitaj si to dalej a zistis ze povedal hla baranok bozi a nie jezis. Jezis je tam nejak nasilu dostrceny komentatorom.
▲
01.05.2015, 09:11
|
Dostrčený? Keď videli osobu, o ktorej vedeli, že sa volá Ježiš, tak mali napísať čo?
|
|
|
13
|
ranexil,
A Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami a my sme videli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy. 15 Ján vydal o ňom svedectvo a volal: To je ten, o ktorom som povedal: Ten, čo prichádza po mne, je predo mnou, lebo bol prv ako ja. 16 Z jeho plnosti sme my všetci prijali, milosť za milosťou. 17 Zákon bol totiž daný skrze Mojžiša, no milosť a pravda prišli skrze Ježiša Krista. 18 Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Syn, Boh , ktorý je v lone Otca, nám ho zjavil.
|
|
|
14
|
|
13. J.Tull 01.05.2015, 09:32
ranexil,
A Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami a my sme videli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy. 15 Ján vydal o ňom svedectvo a volal: To je ten, o ktorom som povedal: Ten, čo prichádza po mne, je predo mnou, lebo bol prv ako ja. 16 Z jeho plnosti sme my všetci prijali, milosť za milosťou. 17 Zákon bol totiž daný skrze Mojžiša, no milosť a pravda prišli skrze Ježiša Krista. 18 Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Syn, Boh , ktorý ...
▲
01.05.2015, 09:36
|
Ved to je na dohadovanie. Ak by slo toto pred sud, tak to nepobstoji, lebo nikde jakziv priamo nie je nazvany tak, ako to vsetci robia.
Ak syn kona dielo otca, to neznamena , ze je otcom, alebo ze sa mus volat tak isto.
|
|
|
50
|
|
13. J.Tull 01.05.2015, 09:32
ranexil,
A Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami a my sme videli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy. 15 Ján vydal o ňom svedectvo a volal: To je ten, o ktorom som povedal: Ten, čo prichádza po mne, je predo mnou, lebo bol prv ako ja. 16 Z jeho plnosti sme my všetci prijali, milosť za milosťou. 17 Zákon bol totiž daný skrze Mojžiša, no milosť a pravda prišli skrze Ježiša Krista. 18 Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Syn, Boh , ktorý ...
▲
01.05.2015, 21:07
|
Ano,..."jednorodený boh/Ježiš/...nám ho zjavil". Na druhej strane,..."boh tohto sveta/satan/ "....nám ho zatajuje,alebo prekrúca jeho osobnosť .
------------------------------------------------------------
1 Kor.8:5......:" Lebo aj keď sú takí, čo sa nazývajú bohmi, či už na nebi, alebo na zemi, ako je veľa bohov a veľa pánov, 6 pre nás je jediný Boh, Otec, od ktorého je všetko, a my sme pre neho a jediný Pán, Ježiš Kristus, skrze ktorého všetko je, aj my sme skrze neho. "
|
|
|
16
|
ranexil, pricapím čo som už dávnejšie písal...
v kresťanstve paradoxne pretrváva grécka filozofia. Je evidentná i v „Na počiatku bolo Slovo...“ Slovo – grécky „logos“ asi prvý vo filozofickom význame použil Herakleitos. Podľa neho je svet nestvorený, existuje od večnosti. Všetko v ňom riadi „logos“ – „rozumná reč“; „výrok“; „princíp“... „svetový zákon“; „svetový rozum, ktorý všetkým vládne“... Z pojmu „logos“ je odvodený i pojem „logika“ – náuka o správnom myslení... Stoici logos (prozreteľnosť, nutnosť... niekedy i ako boh Zeus) chápali ako zákonitosť, ktorá je celku sveta vlastná (imanentná). Je to formujúca sila pôsobiaca z vnútra... Podľa Filóna sa Boh pri stvorení sveta nedotýkal priamo látky. Pri naplňovaní svojej vôle v látke používa telesné sily. „ktoré sa pravým menom nazývajú idei“. Ich súhrn je logos, rozum vládnuci svetu. Nie je identický s bohom, ale je druhým po bohu. Je „synom božím“, prostredníkom medzi bohom a človekom... odkaz
|
|
|
17
|
|
16. J.Tull 01.05.2015, 09:46
ranexil, pricapím čo som už dávnejšie písal...
v kresťanstve paradoxne pretrváva grécka filozofia. Je evidentná i v „Na počiatku bolo Slovo...“ Slovo – grécky „logos“ asi prvý vo filozofickom význame použil Herakleitos. Podľa neho je svet nestvorený, existuje od večnosti. Všetko v ňom riadi „logos“ – „rozumná reč“; „výrok“; „princíp“... „svetový zákon“; „svetový rozum, ktorý všetkým vládne“... Z pojmu „logos“ je odvodený i pojem „logika“ – náuka o správnom myslení... Stoici logos (prozreteľn...
▲
01.05.2015, 09:49
|
je uzasne vidiet, ze pred tisicmi rokov tu malo dost vela ludi viacej rozumu nez to vidno dnes.
Avsak otazka pretrvala veky.
Otazka, ktora nema spravnu odpoved je Bohom sveta podla mna, pretoze evokuje hladanie odpovedi, aj ekd koncia v nekonencne, ako pismeno pí
|
|
|
21
|
|
16. J.Tull 01.05.2015, 09:46
ranexil, pricapím čo som už dávnejšie písal...
v kresťanstve paradoxne pretrváva grécka filozofia. Je evidentná i v „Na počiatku bolo Slovo...“ Slovo – grécky „logos“ asi prvý vo filozofickom význame použil Herakleitos. Podľa neho je svet nestvorený, existuje od večnosti. Všetko v ňom riadi „logos“ – „rozumná reč“; „výrok“; „princíp“... „svetový zákon“; „svetový rozum, ktorý všetkým vládne“... Z pojmu „logos“ je odvodený i pojem „logika“ – náuka o správnom myslení... Stoici logos (prozreteľn...
▲
01.05.2015, 10:05
|
S tým záverom súhlasím. Ale chcel by som povedať,že pojem "logos" je výsostne grécky a sú tu značné rozdiely,medzi jednoduchým pojmom Biblie-"Slovo"/Boží hovorca/ Ak tento pojem vzťahujeme na Krista. Ján 1:1
|
|
|
20
|
Je to jednoduché,...Ježiš,ako "počiatok Božieho stvorenia",začal všetko tvoriť Božím duchom,ktorého dostal od Otca ,....celý vesmír aj so všetkým stvorenstvom.
Daný text nevylučuje niečo také,ako to vyplýva z tvojej otázky,...pretože to treba vnímať v kontexte napísaného...:"nesmrteľný,a večný je len Boh Jahve,Všemohúci Boh,Otec Ježiša Krista. Ten bol stále/a bude/ a daný svet ,a to všetko ostatné vzniklo skrze Krista.
Kol.1:15-18...:" On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený z celého stvorenia, 16 lebo v ňom bolo stvorené všetko na nebi a na zemi, viditeľné a neviditeľné, tróny a panstvá, kniežatstvá a mocnosti. Všetko bolo stvorené skrze neho a pre neho. 17 On je pred všetkým a všetko spočíva v ňom. 18 On je aj Hlavou Tela, ktorým je Cirkev. On je počiatok, prvorodený z mŕtvych, aby vo všetkom mal prvenstvo. "
Zjav.3:14...:"Anjelovi cirkevného zboru laodikejského napíš: Toto hovorí Amen, Verný a pravý svedok, Počiatok Božieho stvorenia:"
Príslovie 8:22-31/Ježiš-ako zosobnená múdrosť/...:"Jahve ma stvoril na začiatku svojej stvoriteľskej činnosti, prv než najdávnejšie zo svojich diel. 23 Založená som od večnosti, od počiatku, dávno pred začiatkom zeme. 24 Keď ešte neboli oceány, narodila som sa, keď ešte neboli prýštiace žriedla, 25 prv, než boli hory zasadené na svoje miesta. Pred vrchmi som sa zrodila, 26 prv, než stvoril nivy i jazerá a všetky základné prvky sveta. 27 Bola som tam, keď upevňoval oblohu, keď obkľúčil obzorom nesmierny oceán, 28 keď zhusťoval mraky vo výškach, keď ustaľoval žriedla v oceánoch, 29 keď vymedzoval hranice moriam, aby sa vody nepreliali ponad ich brehy; keď kládol základy zeme. 30 Po jeho boku som stávala deň čo deň ako staviteľ, jeho miláčik a jeho potecha. Stále som sa pohrávala v jeho prítomnosti. 31 Pohrávala som sa po jeho zemi, keď ju už dokončil, no najradšej sa bavím v spoločnosti ľudí. "
Kontext saných textov napovedá, že Ježiš má výnimočné postavenie v nebi i preto,že bol priamo a ako prvý vytvorený Bohom Jahwem. To ostatné už bolo vytvorené skrze neho. A ak Ježiš "získal nesmrteľnosť"/definícia v biblickom slovníku,i v Písme/ ako dar od svojho Otca,tak to musí byť zrejme,...že nemôže byť Všemohúcim Bohom. A tudiž bol stvorený.
|
|
|
22
|
|
20. Shagara 01.05.2015, 10:02
Je to jednoduché,...Ježiš,ako "počiatok Božieho stvorenia",začal všetko tvoriť Božím duchom,ktorého dostal od Otca ,....celý vesmír aj so všetkým stvorenstvom.
Daný text nevylučuje niečo také,ako to vyplýva z tvojej otázky,...pretože to treba vnímať v kontexte napísaného...:"nesmrteľný,a večný je len Boh Jahve,Všemohúci Boh,Otec Ježiša Krista. Ten bol stále/a bude/ a daný svet ,a to všetko ostatné vzniklo skrze Krista.
Kol.1:15-18...:" On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený z celého...
▲
01.05.2015, 10:07
|
Myslim, zeby si nemala vsetko stotznovat s osobou Jezisa, pretoze sa ti to vypomsti.
Boh je ziarlivym Bohom a ziarlivec ziarli aj na syna.
|
|
|
26
|
|
22. ranexil 01.05.2015, 10:07
Myslim, zeby si nemala vsetko stotznovat s osobou Jezisa, pretoze sa ti to vypomsti.
Boh je ziarlivym Bohom a ziarlivec ziarli aj na syna.
▲
01.05.2015, 10:15
|
Ranexil, Shagara je muž, aspoň si myslím. A Boh je žiarlivým Bohom, ale zároveň je aj láska, moc, múdrosť a spravodlivosť. Dokáže dokonale skĺbiť tieto 4 vlastnosti a preto jeho žiarlivosť nie je vlastnosť démonská, závistlivá, škodiaca, ale pozitívna.
|
|
|
27
|
|
26. Slušný človek 01.05.2015, 10:15
Ranexil, Shagara je muž, aspoň si myslím. A Boh je žiarlivým Bohom, ale zároveň je aj láska, moc, múdrosť a spravodlivosť. Dokáže dokonale skĺbiť tieto 4 vlastnosti a preto jeho žiarlivosť nie je vlastnosť démonská, závistlivá, škodiaca, ale pozitívna.
▲
01.05.2015, 10:18
|
Pekne, ak dokazes vidiet i v skodlivej vlastnosti pozitivne veci.
Ale tak to bude, len u ludi je zairlivost neznama zo svojej pozitivnej strany.
|
|
|
30
|
|
27. ranexil 01.05.2015, 10:18
Pekne, ak dokazes vidiet i v skodlivej vlastnosti pozitivne veci.
Ale tak to bude, len u ludi je zairlivost neznama zo svojej pozitivnej strany.
▲
01.05.2015, 10:29
|
Myslel som, že v akej súvislosti sa o ňom píše, že je Bohom žiarlivým. V súvislosti, že chcel, aby židia uctievali len jeho, ako pravého, živého Boha, nie nejaké neživé, drevenné, kamenné modly. Za tým správním, za uctievaním neživých bohov boli totiž padlí anjeli a Satan, boží odporca. Preto bol Boh na takéto správanie "žiarlivý". A s týmto jeho správaním ja osobne súhlasím.
|
|
|
31
|
|
30. Slušný človek 01.05.2015, 10:29
Myslel som, že v akej súvislosti sa o ňom píše, že je Bohom žiarlivým. V súvislosti, že chcel, aby židia uctievali len jeho, ako pravého, živého Boha, nie nejaké neživé, drevenné, kamenné modly. Za tým správním, za uctievaním neživých bohov boli totiž padlí anjeli a Satan, boží odporca. Preto bol Boh na takéto správanie "žiarlivý". A s týmto jeho správaním ja osobne súhlasím.
▲
01.05.2015, 10:33
|
Sc. Nemozes to brat takto, kedze napisem cosi na obranu aj padlych. Ich umysly boli dobre. Vysledok vsak bol nie dobry.
To im Boh hovoril este skor nez sa zaprisahali na hore Hermon. Kedze Boh videl, co sa stane zo svetom, ked zmenia veci u ludi.
|
|
|
32
|
|
26. Slušný človek 01.05.2015, 10:15
Ranexil, Shagara je muž, aspoň si myslím. A Boh je žiarlivým Bohom, ale zároveň je aj láska, moc, múdrosť a spravodlivosť. Dokáže dokonale skĺbiť tieto 4 vlastnosti a preto jeho žiarlivosť nie je vlastnosť démonská, závistlivá, škodiaca, ale pozitívna.
▲
01.05.2015, 10:36
|
Boh nie je "moc,spravodlivosť,múdrosť"! To platí iba na tvrdenie..že "Boh je láska". Ani naopak to neplatí..že "láska je božská". Teda, Boh je múdry,spravodlivý,mocný a je zosobnením lásky. Preto Ján píše pravdivo,že "Boh je láska".
A súhlasím,....Boh je "žiarlivý" v pozitívnom význame daného slova. Teda,nestrpí žiadne súperenie a právom vyžaduje výlučnú oddanosť. A to má úzky súvis s jeho menom,ktoré ho robí jedinečným,neprehliadnuteľným. Aj preto je viera v trojjediného Boha neprípustná,a je porušením výlučnej oddanosti,.resp,. porušením najdôležitejšieho prvého prikázania. Monoteizmus SZ,NZ je veľmi prísny a neústupný.
Ježiš a jeho nasledovníci nemali v úmysle protirečiť šeme [hebrejskej modlitbe] Starého zákona: ‚Počúvaj, ó Izrael: Pán, náš Boh, je jeden Pán.‘ (Deut. 6:4).“
|
|
|
33
|
|
32. Shagara 01.05.2015, 10:36
Boh nie je "moc,spravodlivosť,múdrosť"! To platí iba na tvrdenie..že "Boh je láska". Ani naopak to neplatí..že "láska je božská". Teda, Boh je múdry,spravodlivý,mocný a je zosobnením lásky. Preto Ján píše pravdivo,že "Boh je láska".
A súhlasím,....Boh je "žiarlivý" v pozitívnom význame daného slova. Teda,nestrpí žiadne súperenie a právom vyžaduje výlučnú oddanosť. A to má úzky súvis s jeho menom,ktoré ho robí jedinečným,neprehliadnuteľným. Aj preto je viera v trojjediného Boha neprípustná,...
▲
01.05.2015, 10:41
|
Ak je Boh laska, tak neriesi a netretsa. Iba miluje a tym posiluje kazdu milovanu bytost.
|
|
|
34
|
|
33. ranexil 01.05.2015, 10:41
Ak je Boh laska, tak neriesi a netretsa. Iba miluje a tym posiluje kazdu milovanu bytost.
▲
01.05.2015, 10:48
|
Nemyslím si, že láska sa striktne prejavuje netrestaním. To je iba ľudská predstava lásky bezzásadovej.
|
|
|
37
|
|
34. Slušný človek 01.05.2015, 10:48
Nemyslím si, že láska sa striktne prejavuje netrestaním. To je iba ľudská predstava lásky bezzásadovej.
▲
01.05.2015, 11:06
|
Nemyslim si to. Ludska predstava o laske je prave predstava o trestani.
|
|
|
53
|
|
34. Slušný človek 01.05.2015, 10:48
Nemyslím si, že láska sa striktne prejavuje netrestaním. To je iba ľudská predstava lásky bezzásadovej.
▲
01.05.2015, 21:27
|
Ano,kázeň patrí k zásadovej láske.
|
|
|
35
|
|
33. ranexil 01.05.2015, 10:41
Ak je Boh laska, tak neriesi a netretsa. Iba miluje a tym posiluje kazdu milovanu bytost.
▲
01.05.2015, 10:50
|
Tak jednoduché to až nie je. Ludia sa samy trestajú,ked prehliadajú jeho normy. Skús nerešpektovať istý čas dopravné pravidlá,alebo isté fyzikálne zákonitosti..atd, a výsledok sa dostaví. Kto je na vine?
A každý kto sa -"nezmieri s Bohom,je v nepriateľstve s ním a je pod rozsudkom smrti". To je biblická definícia.
|
|
|
36
|
|
35. Shagara 01.05.2015, 10:50
Tak jednoduché to až nie je. Ludia sa samy trestajú,ked prehliadajú jeho normy. Skús nerešpektovať istý čas dopravné pravidlá,alebo isté fyzikálne zákonitosti..atd, a výsledok sa dostaví. Kto je na vine?
A každý kto sa -"nezmieri s Bohom,je v nepriateľstve s ním a je pod rozsudkom smrti". To je biblická definícia.
▲
01.05.2015, 11:05
|
A kazdy kto sa nezmieri s Bohom....std atd.
Lenze nezmierit sa sBohom, znamena najskor vediet, kto Boh je.
|
|
|
38
|
|
36. ranexil 01.05.2015, 11:05
A kazdy kto sa nezmieri s Bohom....std atd.
Lenze nezmierit sa sBohom, znamena najskor vediet, kto Boh je.
▲
01.05.2015, 12:17
|
Ranexil, myslím si, keďže verím v Božiu spravodlivosť, že ak naozaj existuje niekto, kto nevie, kto Boh je, bude inak súdený, ako ten, kto Boha pozná, pokiaľ zomrie pred tým, než sa o Bohu niečo dozvie.
|
|
|
41
|
|
38. Slušný človek 01.05.2015, 12:17
Ranexil, myslím si, keďže verím v Božiu spravodlivosť, že ak naozaj existuje niekto, kto nevie, kto Boh je, bude inak súdený, ako ten, kto Boha pozná, pokiaľ zomrie pred tým, než sa o Bohu niečo dozvie.
▲
01.05.2015, 13:12
|
Slusny clovek. Moja viera v Boha je podobna tvojej. Aspon co sa tyka mojho chapania Boha.
|
|
|
46
|
|
20. Shagara 01.05.2015, 10:02
Je to jednoduché,...Ježiš,ako "počiatok Božieho stvorenia",začal všetko tvoriť Božím duchom,ktorého dostal od Otca ,....celý vesmír aj so všetkým stvorenstvom.
Daný text nevylučuje niečo také,ako to vyplýva z tvojej otázky,...pretože to treba vnímať v kontexte napísaného...:"nesmrteľný,a večný je len Boh Jahve,Všemohúci Boh,Otec Ježiša Krista. Ten bol stále/a bude/ a daný svet ,a to všetko ostatné vzniklo skrze Krista.
Kol.1:15-18...:" On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený z celého...
▲
01.05.2015, 15:08
|
Shagara...fakt je to jednoduche....sámé sprostosti a hlúposti....
|
|
|
51
|
|
46. 01.05.2015, 15:08
Shagara...fakt je to jednoduche....sámé sprostosti a hlúposti....
▲
01.05.2015, 21:15
|
Myslíš,to....ako slepá sila si povedala,..."už nebudem pasívna,a začnem cielene tvoriť vesmír a inteligentný život. Neviem síce ,čo to e,...lebo ja som slepá a nevedomá sila,náhoda,....ale hádam sa milion-krát trafím a vytvorím niečo viac,ako som ja sama. Len škoda,že už nebudem odpočívať,alebo budem potom musieť stále udržiavať vesmír v harmónií,aby nedošlo k zrúteniu vesmíru, a aby sa na ňom neprejavil účinok druhého termodynamického zákonu,.....jednoducho,....uvedomujem si ,že veci ktoré nie sú udržiavané ,tak chátrajú,podliehajú deštrukcii. Nuž, čo s tým,...ked tí evolucionisti nedali pokoj,....musela som niečo urobiť".
|
|
|
55
|
|
51. Shagara 01.05.2015, 21:15
Myslíš,to....ako slepá sila si povedala,..."už nebudem pasívna,a začnem cielene tvoriť vesmír a inteligentný život. Neviem síce ,čo to e,...lebo ja som slepá a nevedomá sila,náhoda,....ale hádam sa milion-krát trafím a vytvorím niečo viac,ako som ja sama. Len škoda,že už nebudem odpočívať,alebo budem potom musieť stále udržiavať vesmír v harmónií,aby nedošlo k zrúteniu vesmíru, a aby sa na ňom neprejavil účinok druhého termodynamického zákonu,.....jednoducho,....uvedomujem si ,že veci ktoré nie ...
▲
01.05.2015, 21:57
|
53: Parádne si to napísal, som sa fakt pobavil. Fujara 46 by si mal pozrieť dokumentárne filmy s názvom: "Life After People". Tam uvidí, čo sa stane s našim svetom, ak ostane bez ľudí. Tam uvidí, čo je to druhý termodynamický zákon v praxi.
|
|
|
56
|
|
55. milky945 01.05.2015, 21:57
53: Parádne si to napísal, som sa fakt pobavil. Fujara 46 by si mal pozrieť dokumentárne filmy s názvom: "Life After People". Tam uvidí, čo sa stane s našim svetom, ak ostane bez ľudí. Tam uvidí, čo je to druhý termodynamický zákon v praxi.
▲
01.05.2015, 23:07
|
Som rár ,že som ťa pobavil.
Aj mňa vždy pobavý,ak niekto tvrdí,.."že nič vytvorilo všetko".
|
|
|
24
|
Ale keď "bez neho nezačalo jestvovať nič" tak mohol byť on stvorený? To by musel stvoriť sám seba.
|
|
|
52
|
|
24. Slušný človek 01.05.2015, 10:11
Ale keď "bez neho nezačalo jestvovať nič" tak mohol byť on stvorený? To by musel stvoriť sám seba.
▲
01.05.2015, 21:25
|
To nič sa vzťahuje na vesmír,zem,človeka,stvorenstvo.
Ak Písmo tvrdí,že Ježiš "bol stvorený,splodený"...."že je počiatok Božieho stvorenia",...."že je jednosplodený syn",.....atd,....to ako potom chápeš?
„Keď ešte nebolo priepastí bola som splodená, ...skôr ako boli vrchy bola som
splodená“. ....atd. Opakujem,..... toho vyplýva, že ho Boh /Ježiša-zosobnenú múdrosť/splodil ešte pred všetkým stvorením, pretože to všetko ostatné už jeho Otec nadobudol skrze svojho syna-"staviteľa". Príslovie 8 kapitola
nadobudol skrze svojho Syna (Ján 1:3).
|
|
|
29
|
keď sa odosobním od náboženských mýtov , ..tak si myslím že to čo sa chápe ako "prvé bolo slovo" atď, ..znázorňuje symbolicky znak života,..aj dieťa keď sa narodí, v prvom okamihu musí vydať to "slovo"..čo prejaví hlasom - plačom, .. signál toho že žije, že je na svete "nový" život..asi tak.
|
|
|
39
|
to stvorenie ma nieco spolocne s krstom
musel prebehnut pred stvorenim sveta dokonaly krst
relativne dokonaly krst nemohol byt,musel byt iba dokonaly
nemohol byt ani zdokonaleny
skutocne musel prebehnut krst,aby sa stvorila skutocnost
len co je potom ten hriech
|
|
|
43
|
|
39. 01.05.2015, 12:49
to stvorenie ma nieco spolocne s krstom
musel prebehnut pred stvorenim sveta dokonaly krst
relativne dokonaly krst nemohol byt,musel byt iba dokonaly
nemohol byt ani zdokonaleny
skutocne musel prebehnut krst,aby sa stvorila skutocnost
len co je potom ten hriech
▲
01.05.2015, 14:25
|
39 / Salbi teraz do teba trochu zarypnem.Musel existovat aj nedokonaly krst ako opak dokonalosti...haha
|
|
|
48
|
|
43. 01.05.2015, 14:25
39 / Salbi teraz do teba trochu zarypnem.Musel existovat aj nedokonaly krst ako opak dokonalosti...haha
▲
01.05.2015, 19:10
|
to ano,ale podstatou stvorenia je pravdepodobne dokonale stvorenie bez nedokonalosti pri prvom stvoreni a posledny krat pri prvom stvoreni
potom sa uz mohlo tvorit aj s nedokonalostami
len neviem preco
|
|
|
40
|
kokos,to je ****vina co som napisala
sorry
|
|
|
42
|
|
40. 01.05.2015, 12:50
kokos,to je ****vina co som napisala
sorry
▲
01.05.2015, 14:22
|
ale salbea ty pises mudro...
|
|
|
44
|
|
42. 01.05.2015, 14:22
ale salbea ty pises mudro...
▲
01.05.2015, 14:29
|
vezmite sa.
Budete si rozumiet.
|
|
|
45
|
|
44. ranexil 01.05.2015, 14:29
vezmite sa.
Budete si rozumiet.
▲
01.05.2015, 14:48
|
|
54
|
"Vtáka poznáš podľa peria,...a človeka podľa jeho reči...."
|
|
|
57
|
Točíte dookola na jednom mieste ako ****o na splave a nie a nie sa pohnúť v debate ďalej.
Môjmu názoru je najbližšie shagara až na to, že čo s takým vtákom, čo nemá perie. Ale to je nepodstatný detail.
Aby sa mohlo to oné z toho splavu pohnúť, potrebuje vonkajší impulz a v tomto prípade sú to informácie, ktoré zatiaľ nepoznáme, alebo si ich musíme zohnať sami. Alebo by som dokonca povedal, že veda ešte nepostúpila na taký stupeň, aby vôbec mohla vysvetliť niektoré veci z biblie a z evanjelia.
Napríklad, prvotina stvorenstva nášho boha bol jeho syn a jemu stvoril tento svet. teda ja s istotou tvrdím, že v Jánovom prologu sa nemôže hovoriť o Ježišovi a nikde tam preto ani jeho meno nie je. Tak isto slovo je predovšetkým výsledok myšlienky a myslenia, a preto každé slovo, ktoré vyslovíme, vyslovíme po určitom myšlienkovom pochode v našom mozgu a teda ak aj na počiatku bolo slovo, pred tým musel byť v nejakom mozgu dávno pred tým nejaký myšlienkový pochod.A teda pred tým, než povedal boh to slovo, lebo slovo je povel na vytvotenie niečoho,.dokonca dnes sa slová používajú v počítačovej terminologii na spúšťanie rôznych procesov a teda myšlienka môže byť, ale nemusí mať za následok slovo, preto je aj v evanjeliu jedna poznámka, že budeme súdení aj z každého zbytočne vysloveného slova. Niekto, kto vysloví možno len štipľavú poznámku, spúšťa svojím slovom u iného proces rozhorčenia, a možno aj lásky, záleží od slova.
Ďalej, pred tým než bol tento svet, já som bol. To znamená , že Ježiš týmto výrokom potvrdzuje, to čo je vyššie, ale zároveň hovorí o niečom, čo našou inteligenciou nepochopíme, lebo nám na pochopenie chýbajú určité detaily skladby hmoty a celého sveta, či universa , či ako si to kto chce nazvať.
Ja som si na to vymyslel štvrtý rozmer, ktorý nielenže dokáže vysvetliť niektoré vety z biblie a evanjelia, ale ktorým začíname chápať doteraz vôbec nerušené veci. Nechce sa mi to tu znova písať, v minulosti som to napísal viac krát, tak si to nalistujte.
podstata je v tom, že na osi štvrtého rozmeru sú postupne časopriestory a z menších časo pristorov sa naskladajú plusové rouzmery a plusové rozmery môžeme deliť na menšie časo priestory.
Napríklad pomer časopriestor slnečnej sústavy a a atomu našej hmoty nám dáva konštantu "k" Teda slnečná sústava sa skladá z časopriestorov mínus jedena to sú atomy a molekuly hmoty a tieto atomy a molekuily hmotyv mínus jeden, tvoria časo priestor hmoty plus jeden. A ak si na osi štvrtého rozmeru predatavíme 0 a potom plusové a mínusové rozmery, prídemem na to, že plusové rozmery sa zväčšujú podľa konštanty "k" ale zároveň sa v nich aj predlžuje čas podľa komnštanty k. A k je atom k násobne menší, ako slnečná sústava, potom je tam aj čas k násobne kratší. A ak by sme chceli pozrieť my do plusového rozmeru, je tam čas k násobne dlhší a teda vidíme, ako keby všetko stálo, lebo sekunda je tam k násobne dlhšia. Ale aby sme videli k násobný čas, stačí s pozrieť na nočnú oblohu a všetky galaksie sa stáčajú do špirály v čase k násobne dlhšom, qko je náš, teda, akoby stáli.
Z tohoto jasne vyplýva, že nebo je vyšší plusový rozmer, kde je čas k násobne dlhší a potvrdzuje to aj výraz: ...až na veky vekov, Amen. Ak tento výraz veky vekov dáme do štvrtého rozmeru, dostaneme, že Ježiš k nám prišiel z plusovéh rozmeru. Medzi rozmermi sa však nedá cestovať ani časovo a ani hmotne a tak jediné, čo čo môže prejsť z jedného rozmeru do druhého je myšlienka a teda sme zase pri tom slove.
teda tento vesmírik veľký sotva niekoľko stotisíc miliard svetelných rokov, je ako zrnko na pláži proti celému stvorenstvu nášho boha a tým zároveň, akoby všetky časy sa zbiehali lievikovite do jedného miesta a to je boh, pre ktorého je jeden deň ako tisíc dní a tisíc dní, ako jeden deň. A týmto má boh dokonalý prehlad vo všetkých rozmeroch plusových a aj mínusových.. A teda ak ježiš povedal, pred tým, než bol tento svet, ja som bol, znamená, že prišiel z plusového časopriestoru a je stvorenstvom jeho otca vo vyššom plusovom časo priestore a to je vlastne priestor Ducha svätého a ten zatieniel maseľ Márii, aby bol ježiš znova splodený v tele príslušného rozmeru na osi štvrtého rouzmeru, aby sa potvrdilo jeho vyhlásenie: Mám právo svoj život kedykolvek dať a kedykolvek vziať. A moje ovce nie sú len z tohoto ovčinca ....... atď, atď, ...........
|
|
|
58
|
|
57. elemír 02.05.2015, 05:48
Točíte dookola na jednom mieste ako ****o na splave a nie a nie sa pohnúť v debate ďalej.
Môjmu názoru je najbližšie shagara až na to, že čo s takým vtákom, čo nemá perie. Ale to je nepodstatný detail.
Aby sa mohlo to oné z toho splavu pohnúť, potrebuje vonkajší impulz a v tomto prípade sú to informácie, ktoré zatiaľ nepoznáme, alebo si ich musíme zohnať sami. Alebo by som dokonca povedal, že veda ešte nepostúpila na taký stupeň, aby vôbec mohla vysvetliť niektoré veci z biblie a z evan...
▲
02.05.2015, 09:20
|
elemir, ty sa tiez tocis na jednom mietse a absolutne nikoho necitas
|
|
|
|