1
|
Božia láska k nám sa na prvotnej úrovni prejavuje ako tanec zvádzania.
Boží Duch dvorí ľudskej duši, aby v nej prebudil lásku; túžbu po stretnutí, oddanosti a spojení. Uchádza sa o naše srdce tým, že ponúka nášmu oceňujúcemu vedomiu – cez skúsenosti so stvorenými bytosťami a vecami – stavy úžasu v zážitku poznania, očarenia a milovania. Zraňuje nás svojou neobsiahnuteľnou veľkosťou. Rozbíja škrupinu nášho malicherného ja a volá nás von do neznámej veľkosti.
To dvorenie vyvoláva v ľudskej duši zmätok a frustráciu. Kým totiž Boha vnímame iba cez prejavy stvoreného sveta, kým k nám prehovára iba cez katedrálu kozmu, cez spletitý labyrint dejín, cez krivoľaké uličky ľudských príbehov – zostáva nám nedostupný. Volá na nás, no v tom volaní zostáva skrytý.
Kým Boha poznávame iba prostredníctvom sveta, náš vzťah k nemu zostáva neosobný. Boh pre nás nie je osoba, ale predmet – tajomné absolútne To. V takom vzťahu nedokážeme k Bohu pristúpiť osobne a osloviť ho ako Ty. Mnohí ľudia uviaznu v tomto štádiu. Veria v Boha, ale nedokážu sa k nemu modliť. Ich vzťah k Bohu je vzťahom k prírode, k dejinám, k svedomiu či k hudbe.
Pokiaľ je pre nás Boh iba predmetom, aj my budeme sami seba voči nemu prežívať ako predmet. Budeme voči nemu stáť ako objekt voči objektu – nemí, neschopní komunikácie. V takom vzťahu môžeme pred Bohom pociťovať hlbokú pokoru, ale nemôžeme od neho prijímať lásku.
(úryvok z knihy D. Pastirčáka)
|
|
|
7
|
|
1. rastos 18.07.2011, 10:23
Božia láska k nám sa na prvotnej úrovni prejavuje ako tanec zvádzania.
Boží Duch dvorí ľudskej duši, aby v nej prebudil lásku; túžbu po stretnutí, oddanosti a spojení. Uchádza sa o naše srdce tým, že ponúka nášmu oceňujúcemu vedomiu – cez skúsenosti so stvorenými bytosťami a vecami – stavy úžasu v zážitku poznania, očarenia a milovania. Zraňuje nás svojou neobsiahnuteľnou veľkosťou. Rozbíja škrupinu nášho malicherného ja a volá nás von do neznámej veľkosti.
To dvorenie vyvolá...
▲
18.07.2011, 13:27
|
Zaujímavé, že ku mne sa nikdy tak neprejavovala - dokonca sa ku mne ešte neprejavovala nijak.
|
|
|
8
|
|
7. ruwolf 18.07.2011, 13:27
Zaujímavé, že ku mne sa nikdy tak neprejavovala - dokonca sa ku mne ešte neprejavovala nijak.
▲
18.07.2011, 13:29
|
To tiež nedokazuje nič - hluchý ke presvedčený, že sú všetci tíško
|
|
|
9
|
|
8. Nadja 18.07.2011, 13:29
To tiež nedokazuje nič - hluchý ke presvedčený, že sú všetci tíško
▲
18.07.2011, 13:59
|
Ale je tu potom nerovnosť pred bohom.
|
|
|
10
|
|
9. ruwolf 18.07.2011, 13:59
Ale je tu potom nerovnosť pred bohom.
▲
18.07.2011, 14:07
|
preco nerovnost?
"kto vela dostal, od toho sa bude vela pozadovat."
to znie skor ako priama umera
|
|
|
12
|
|
10. rastos 18.07.2011, 14:07
preco nerovnost?
"kto vela dostal, od toho sa bude vela pozadovat."
to znie skor ako priama umera
▲
18.07.2011, 14:29
|
Potom Pastirčák abo Ty zavádzate.
Buď Pastirčák v knižke neupozorňuje, že "my" v jeho knižke neznamená, "my, všetci ľudia", ale len "my, vyvolení";
abo upozorňuje a Ty si to sprosto zamlčal.
|
|
|
13
|
|
12. ruwolf 18.07.2011, 14:29
Potom Pastirčák abo Ty zavádzate.
Buď Pastirčák v knižke neupozorňuje, že "my" v jeho knižke neznamená, "my, všetci ľudia", ale len "my, vyvolení";
abo upozorňuje a Ty si to sprosto zamlčal.
▲
18.07.2011, 14:39
|
neviem, preco mas potrebu prisudzovat mi necestne umysly. nic nezamlciavam, nezasahujem do jeho textu.
podla mna to "my" znamena vseobecne cloveka.
je mozne, ze k niekomu sa boh prejavuje vyraznejsie, k niekomu menej, to ja neviem. Takisto i clovek ho moze vnimat citlivejsie, ako i odmietat a nepripustat si to.
|
|
|
14
|
|
13. rastos 18.07.2011, 14:39
neviem, preco mas potrebu prisudzovat mi necestne umysly. nic nezamlciavam, nezasahujem do jeho textu.
podla mna to "my" znamena vseobecne cloveka.
je mozne, ze k niekomu sa boh prejavuje vyraznejsie, k niekomu menej, to ja neviem. Takisto i clovek ho moze vnimat citlivejsie, ako i odmietat a nepripustat si to.
▲
18.07.2011, 14:41
|
Ale ja viem, že k niekomu sa neprejavuje nijak, tak Ti to oznamujem a Pastirčákovi to treba tiež oznámiť, nech nešíri nepravdy.
|
|
|
17
|
|
14. ruwolf 18.07.2011, 14:41
Ale ja viem, že k niekomu sa neprejavuje nijak, tak Ti to oznamujem a Pastirčákovi to treba tiež oznámiť, nech nešíri nepravdy.
▲
18.07.2011, 14:46
|
to je mozne; biblia sama pise, ze viera nie je vecou vsetkych.
ked s nim budem, spomeniem mu to a opytam sa ho, co si o tom mysli. Potom ti napisem.
takze uplne vylucujes, ze by "stavy úžasu v zážitku poznania, očarenia a milovania", ktore si mal v zivote moznost prezit, mohli byt volanim boha?
|
|
|
18
|
|
17. rastos 18.07.2011, 14:46
to je mozne; biblia sama pise, ze viera nie je vecou vsetkych.
ked s nim budem, spomeniem mu to a opytam sa ho, co si o tom mysli. Potom ti napisem.
takze uplne vylucujes, ze by "stavy úžasu v zážitku poznania, očarenia a milovania", ktore si mal v zivote moznost prezit, mohli byt volanim boha?
▲
18.07.2011, 14:49
|
17. rastos
a čo ak sa niekomu Boh ukazuje cez týranie, nespravodlivosť, utrpenie... ?
|
|
|
19
|
|
18. 18.07.2011, 14:49
17. rastos
a čo ak sa niekomu Boh ukazuje cez týranie, nespravodlivosť, utrpenie... ?
▲
18.07.2011, 15:02
|
urcite i to je mozne, napr.
odkaz
|
|
|
21
|
|
17. rastos 18.07.2011, 14:46
to je mozne; biblia sama pise, ze viera nie je vecou vsetkych.
ked s nim budem, spomeniem mu to a opytam sa ho, co si o tom mysli. Potom ti napisem.
takze uplne vylucujes, ze by "stavy úžasu v zážitku poznania, očarenia a milovania", ktore si mal v zivote moznost prezit, mohli byt volanim boha?
▲
18.07.2011, 15:20
|
Osoba nie je zážitok.
Možno to bol boh, ale potom to nemohol byť boh osoba, teda ni kresťanský boh.
|
|
|
22
|
|
21. ruwolf 18.07.2011, 15:20
Osoba nie je zážitok.
Možno to bol boh, ale potom to nemohol byť boh osoba, teda ni kresťanský boh.
▲
18.07.2011, 15:36
|
neviem, ako vnimas krestanskeho boha.
viac o jeho charakteristike v uryvku zajtra, nateraz viac nestiham.
|
|
|
23
|
|
22. rastos 18.07.2011, 15:36
neviem, ako vnimas krestanskeho boha.
viac o jeho charakteristike v uryvku zajtra, nateraz viac nestiham.
▲
18.07.2011, 15:59
|
Ja ho nevnímam nijak.
Ale v biblii je opísaný ako ješitná, hlúpa a zákerná osoba, nie zážitok človeka.
|
|
|
15
|
|
13. rastos 18.07.2011, 14:39
neviem, preco mas potrebu prisudzovat mi necestne umysly. nic nezamlciavam, nezasahujem do jeho textu.
podla mna to "my" znamena vseobecne cloveka.
je mozne, ze k niekomu sa boh prejavuje vyraznejsie, k niekomu menej, to ja neviem. Takisto i clovek ho moze vnimat citlivejsie, ako i odmietat a nepripustat si to.
▲
18.07.2011, 14:44
|
Jedine, že by som nebol človek, čo by bolo dosť divné, bo všetky moje prejavy boli dosiaľ len človečie.
|
|
|
16
|
|
15. ruwolf 18.07.2011, 14:44
Jedine, že by som nebol človek, čo by bolo dosť divné, bo všetky moje prejavy boli dosiaľ len človečie.
▲
18.07.2011, 14:46
|
15. ruwolf
existuje ešte jedna možnosť
|
|
|
20
|
|
16. 18.07.2011, 14:46
15. ruwolf
existuje ešte jedna možnosť
▲
18.07.2011, 15:17
|
Na tú som veľmi zvedavý - prezradíš mi?
|
|
|
24
|
|
20. ruwolf 18.07.2011, 15:17
Na tú som veľmi zvedavý - prezradíš mi?
▲
18.07.2011, 19:13
|
20. ruwolf
takému inteligentnému tvoru?
|
|
|
25
|
|
24. 18.07.2011, 19:13
20. ruwolf
takému inteligentnému tvoru?
▲
19.07.2011, 19:50
|
Ruwolf mal kedysi veľmi otvorenú hlavu. Ale keď zistil, že by sa musel venovať sebapoznaniu, tak si ju radšej uzavrel.
|
|
|
2
|
Snáď ešte pozoruhodnejšie, než to čo Biblia (vrátane Nového Zákona!) o morálke hovorí, je to čo naopak nehovorí.
* Hovorí niekde Biblia, že je nemorálne otroctvo? Naopak, Biblia o otroctve hovorí ako o úplne normálnej veci
* Hovorí Biblia o amorálnosti sexuálneho zneužívania detí?
* Hovorí Biblia, že je nemorálny rasizmus?
* Čo hovorí Biblia o amorálnosti mučenia?
* Má Biblia námietky proti genocíde?
* Hovorí Biblia o amorálnosti barbarských popráv? (upálenie zaživa, kameňovanie)
* Namieta Biblia čo len slovkom niečo proti týraniu detí? (Spomeňme si na prípad umučeného chlapca so špendlíkami v topánkach)
* Ako na základe Biblie zdôvodniť, že mučenie a upaľovanie čarodejníc inkvizíciou bolo nemorálne? (Porovnaj Ex 22:17)
* Hovorí Biblia o amorálnosti násilia na ženách v rodine?
Ako môže niekto hovoriť o Biblii, ako o zdroji všetkej morálky, keď namiesto týchto veľmi závažných vecí rieši radšej záležitosti ako zákaz práce v sobotu pod trestom smrti umučením (ukameňovaním), alebo aby kňazovi nebolo vidieť pod sukňu? (Ex 20:26)
Kde je ten tvoj Boh,za jeho zločiny ho môže ospravedlniť iba jedno,že neexistuje....
|
|
|
4
|
|
2. 18.07.2011, 10:40
Snáď ešte pozoruhodnejšie, než to čo Biblia (vrátane Nového Zákona!) o morálke hovorí, je to čo naopak nehovorí.
* Hovorí niekde Biblia, že je nemorálne otroctvo? Naopak, Biblia o otroctve hovorí ako o úplne normálnej veci
* Hovorí Biblia o amorálnosti sexuálneho zneužívania detí?
* Hovorí Biblia, že je nemorálny rasizmus?
* Čo hovorí Biblia o amorálnosti mučenia?
* Má Biblia námietky proti genocíde?
* Hovorí Biblia o amorálnosti barbarských popráv? (upálenie za...
▲
18.07.2011, 10:46
|
Bolo by poctivejsie, keby si si s tymito otazkami zalozil inu temu.
Nepises nic k teme a naopak, tema nehovori nic o biblii.
|
|
|
26
|
|
4. rastos 18.07.2011, 10:46
Bolo by poctivejsie, keby si si s tymito otazkami zalozil inu temu.
Nepises nic k teme a naopak, tema nehovori nic o biblii.
▲
19.07.2011, 20:23
|
Tak, tak, nehovorí sa nič o Biblii, ale o Koráne, však!
|
|
|
3
|
Iste nie je náhodou, že sa Ježišov model nikdy nijako významne nepresadil. Keby sa presadil, potom by tá skupinka ktorá by ten model prijala, onedlho prestala existovať. Keby sa kresťania správali, ako Ježiš utopicky učil, potom by dnes žiadni kresťania neboli.
|
|
|
5
|
rozprávanie o Bohu,je debata o ničom....
|
|
|
6
|
|
5. 18.07.2011, 10:49
rozprávanie o Bohu,je debata o ničom....
▲
18.07.2011, 10:50
|
|
11
|
akože "Božia láska k nám sa na prvotnej úrovni prejavuje ako tanec zvádzania "..to je normálne toto ako toto:
"rituálny tanec "
"Nebo sa rozostúpilo, Boh sa usmial, anjeli tancujú rituálne tance... Ste tam. Po úmornom snažení sa a niekoľkých rokoch na neperspektívnom odbore inej VŠ, ste KONEČNE tam, kde chcete. Tam, kde sa dostane len pár vyvolených.
...A teraz už naozaj, lebo aj ja mám zmiešané pocity z tohto jehovistického dristu "))
odkaz
|
|
|
|