pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Metamateriál

príspevkov
81
zobrazení
555
unikátne
61
tému vytvoril(a) 24.4.2023 11:38 Reset
1
24.04.2023, 11:38
Metamateriály ohýbajú svetlo okolo objektu a robia ho skutočne nedetegovateľným. Kritický krok smerom k realizácii plášťa neviditeľnosti nastal v roku 2018 vďaka novému materiálu nazvanému širokopásmové achromatické kovy. Tento materiál prvýkrát urobil objekt nedetegovateľným v celom spektre viditeľného svetla. Skutočná priehľadnosť by sa dala dosiahnuť len tak, keby svetlo prichádzajúce spoza objektu sa mohlo nejakým spôsobom dostať rovnakou trajektóriou pred objekt, ako keby prechádzalo priamo cez objekt. V skutočnosti by teda „maskovacie zariadenie“ fungovalo tak, že by skrylo nepriehľadný materiál odklonením svetla okolo objektu zo všetkých smerov. Takto by každý pozorovateľ, ktorý by sa pozeral z akéhokoľvek miesta a z akejkoľvek orientácie, jednoducho videl signály z pozadia, ako keby tam maskovaný objekt vôbec nebol. V posledných dvoch desaťročiach bol vyvinutý špeciálny viacvrstvový povlak z látky označovanej ako metamateriál, ktorý umožňuje elektromagnetickému žiareniu určitých špecifických vlnových dĺžok voľne prechádzať okolo objektu. Teda na rozdiel od priehľadnosti, keď svetlo prechádza cez materiál, štruktúra metamateriálu vedie svetlo okolo objektu a posiela ho nerušene tým istým smerom, z ktorého prichádzalo. V roku 2016 bol vytvorený 7-vrstvový metamateriálový plášť, ktorý ohýbal svetlo od infračervenej až po rádiovú časť spektra. Hoci išlo o obrovský súbor pokrytia vlnových dĺžok, stále nezahŕňal viditeľné svetlo. V dnešnej dobe je americký výskum už iba krôčik od toho, aby vyvinul metamateriál i pre oblasť viditeľného spektra. Potom už to bude jednoduché: poletí stíhačka alebo pôjde tank naprieč Ruskom, ktorý bude neviditeľný a postrieľa tých barbarov bez toho, aby videli, komu môžu vďačiť za spravodlivú odplatu.

odkaz


none
2

1. Reset 24.04.2023, 11:38

Metamateriály ohýbajú svetlo okolo objektu a robia ho skutočne nedetegovateľným. Kritický krok smerom k realizácii plášťa neviditeľnosti nastal v roku 2018 vďaka novému materiálu nazvanému širokopásmové achromatické kovy. Tento materiál prvýkrát urobil objekt nedetegovateľným v celom spektre viditeľného svetla. Skutočná priehľadnosť by sa dala dosiahnuť len tak, keby svetlo prichádzajúce spoza objektu sa mohlo nejakým spôsobom dostať rovnakou trajektóriou pred objekt, ako keby prechádzalo priamo...

24.04.2023, 11:43
Prostředí se zápornou permitivitou (vektory D a E míří opačným směrem) je známo ve fyzice plazmatu relativně dlouho. Uměle ho lze vytvořit například pomocí soustavy paralelních drátků, kdy je permitivita dána jednoduchým rezonančním vztahem:

odkaz

ve kterém jsou frekvence ωp a ω0 dány konfigurací pole drátků, γ je útlum a ω je frekvence dopadající elektromagnetické vlny. Jde o klasický rezonanční vztah známý například z teorie vybuzených kmitů. Ze vztahu je zřejmé, že permitivita má v okolí rezonance jak reálnou, tak imaginární část a reálná část je pro určitou oblast frekvencí záporná. Dopadající elektromagnetická vlna bude v oblasti rezonance absorbována a nebude prostředím procházet. Rozsáhlé pole drátků má vzhledem k vlně relativně izotropní odezvu a je snadno zkonstruovatelné pro radiové i vyšší frekvence. Při dnešní úrovni nanotechnologií a nanovláken nebude problém takové pole realizovat i v optické oblasti.

odkaz

odkaz
none
3

1. Reset 24.04.2023, 11:38

Metamateriály ohýbajú svetlo okolo objektu a robia ho skutočne nedetegovateľným. Kritický krok smerom k realizácii plášťa neviditeľnosti nastal v roku 2018 vďaka novému materiálu nazvanému širokopásmové achromatické kovy. Tento materiál prvýkrát urobil objekt nedetegovateľným v celom spektre viditeľného svetla. Skutočná priehľadnosť by sa dala dosiahnuť len tak, keby svetlo prichádzajúce spoza objektu sa mohlo nejakým spôsobom dostať rovnakou trajektóriou pred objekt, ako keby prechádzalo priamo...

24.04.2023, 12:07
Americké stíhačky stealth zatiaľ túto technológiu nevyužívajú. Používajú len absorbčné materiály pre mikrovlnný obor spektra. Technologicky boli totiž metamateriály realizované len nedávno a práca na ich realizácii v optickom obore spektra sa ešte len teraz dokončuje. Keď budú ale metamateriály dokončené i pre optickú oblasť a pokryté tankami a stíhačkami, ruská čižma si môže dať zbohom.
none
4

3. Reset 24.04.2023, 12:07

Americké stíhačky stealth zatiaľ túto technológiu nevyužívajú. Používajú len absorbčné materiály pre mikrovlnný obor spektra. Technologicky boli totiž metamateriály realizované len nedávno a práca na ich realizácii v optickom obore spektra sa ešte len teraz dokončuje. Keď budú ale metamateriály dokončené i pre optickú oblasť a pokryté tankami a stíhačkami, ruská čižma si môže dať zbohom.

24.04.2023, 12:12
Stíhačka, raketa či tank sa dostane do ruska bez toho, aby ich bolo opticky či na radaroch vidieť. A konečne sa navždy vysporiadať s odvekým nepriateľom ľudstva, ruskom. Satanom-Ruskom.....
none
5

3. Reset 24.04.2023, 12:07

Americké stíhačky stealth zatiaľ túto technológiu nevyužívajú. Používajú len absorbčné materiály pre mikrovlnný obor spektra. Technologicky boli totiž metamateriály realizované len nedávno a práca na ich realizácii v optickom obore spektra sa ešte len teraz dokončuje. Keď budú ale metamateriály dokončené i pre optickú oblasť a pokryté tankami a stíhačkami, ruská čižma si môže dať zbohom.

24.04.2023, 12:16
A čo urobia americké stíhačky keď na nich Ruská čižma použije najnovší REB ktorý funguje na vzdialenosť až 30.000 km? Pričom do tejto vzdialenosti je systém schopný rušiť "oči" stíhačky, ale keď stroj priletí bližšie, zničí (spáli) všetku elektroniku. Držím pilotom palce, hádam prežijú..
none
6

5. clear1 24.04.2023, 12:16

A čo urobia americké stíhačky keď na nich Ruská čižma použije najnovší REB ktorý funguje na vzdialenosť až 30.000 km? Pričom do tejto vzdialenosti je systém schopný rušiť "oči" stíhačky, ale keď stroj priletí bližšie, zničí (spáli) všetku elektroniku. Držím pilotom palce, hádam prežijú..

24.04.2023, 12:18
"...REB ktorý funguje..."

Len aby fungoval. 🙂
none
7

6. era 24.04.2023, 12:18

"...REB ktorý funguje..."

Len aby fungoval. 🙂

24.04.2023, 12:20
Máš pravdu
none
11

7. clear1 24.04.2023, 12:20

Máš pravdu

24.04.2023, 12:47
(6) Era,
a čo potom, keď sa presvedčíš o objektívnom fungovaní REB aj z pre Teba dôveryhodných kruhov/zdrojov...?
8

5. clear1 24.04.2023, 12:16

A čo urobia americké stíhačky keď na nich Ruská čižma použije najnovší REB ktorý funguje na vzdialenosť až 30.000 km? Pričom do tejto vzdialenosti je systém schopný rušiť "oči" stíhačky, ale keď stroj priletí bližšie, zničí (spáli) všetku elektroniku. Držím pilotom palce, hádam prežijú..

24.04.2023, 12:36
Propaganda existuje iba na paapieri. Ja tu píšem o reálnych technológiách. Tvoj detský rozum spracuje všetko, čo je aspoň trochu proruské....
none
9

8. Reset 24.04.2023, 12:36

Propaganda existuje iba na paapieri. Ja tu píšem o reálnych technológiách. Tvoj detský rozum spracuje všetko, čo je aspoň trochu proruské....

24.04.2023, 12:41
Ty si písal o "reálnych" amerických hypersonických raketách už pred 5 rokmi. A dodnes neexistujú. Tak mi radšej takéto príspevky nepíš prosím
👍: Kasafran
none
10

9. clear1 24.04.2023, 12:41

Ty si písal o "reálnych" amerických hypersonických raketách už pred 5 rokmi. A dodnes neexistujú. Tak mi radšej takéto príspevky nepíš prosím

24.04.2023, 12:46
Odpútaj sa najskôr od svojho detinského sveta uväzneného v ruskej propagande a možno potom uvidíš, aká je realita odkaz
none
12

10. Reset 24.04.2023, 12:46

Odpútaj sa najskôr od svojho detinského sveta uväzneného v ruskej propagande a možno potom uvidíš, aká je realita https://vosveteit.zoznam.sk/americka-vlada-v-tajnosti-otestovala-hypersonicku-raketu-hawc-vysledky-boli-slubne/

24.04.2023, 12:48
none
14

12. Reset 24.04.2023, 12:48

https://spravy.rtvs.sk/2022/07/usa-uspesne-otestovali-dva-druhy-hypersonickych-rakiet/


https://www1.pluska.sk/spravy/zo-zahranicia/usa-citi-obrovsky-tlak-pentagon-otestoval-hypersonicky-raketovy-system-skoncilo-to-fiaskom

24.04.2023, 12:56
Ale na tom nezáleží. Nabehnúť s plášťom neviditeľnosti do ruska (jak pre radary tak pre viditeľné svetlo) je na dosah. Tam ti už nepomôže nič. Ani hypersonické strely. Naviac strely LGM-30 Minuteman už dávno inštalované po tisíckach kusov po celom svete, lietajú rýchlosťou mach 23 a nezastaví ich teda nič odkaz A dopadnú na hlavu tvojho plešatého diktátora bez problémov....
none
16

14. Reset 24.04.2023, 12:56

Ale na tom nezáleží. Nabehnúť s plášťom neviditeľnosti do ruska (jak pre radary tak pre viditeľné svetlo) je na dosah. Tam ti už nepomôže nič. Ani hypersonické strely. Naviac strely LGM-30 Minuteman už dávno inštalované po tisíckach kusov po celom svete, lietajú rýchlosťou mach 23 a nezastaví ich teda nič https://en.wikipedia.org/wiki/LGM-30_Minuteman A dopadnú na hlavu tvojho plešatého diktátora bez problémov....

24.04.2023, 13:04
Samozrejme s jadrovými hlavicami W87 W78
none
18

14. Reset 24.04.2023, 12:56

Ale na tom nezáleží. Nabehnúť s plášťom neviditeľnosti do ruska (jak pre radary tak pre viditeľné svetlo) je na dosah. Tam ti už nepomôže nič. Ani hypersonické strely. Naviac strely LGM-30 Minuteman už dávno inštalované po tisíckach kusov po celom svete, lietajú rýchlosťou mach 23 a nezastaví ich teda nič https://en.wikipedia.org/wiki/LGM-30_Minuteman A dopadnú na hlavu tvojho plešatého diktátora bez problémov....

24.04.2023, 13:08
Porovnávať balistickú raketu s hypersonickou môže len niekto kto tomu vôbec nerozumie
súhlasí: Kasafran , Milaníčko
none
17

12. Reset 24.04.2023, 12:48

https://spravy.rtvs.sk/2022/07/usa-uspesne-otestovali-dva-druhy-hypersonickych-rakiet/


https://www1.pluska.sk/spravy/zo-zahranicia/usa-citi-obrovsky-tlak-pentagon-otestoval-hypersonicky-raketovy-system-skoncilo-to-fiaskom

24.04.2023, 13:06
Citujem článok z tretieho odkazu z 1.7.2022:
"Test amerického hypersonického raketového systému na Havaji dopadol neúspešne pre problémy, ktoré nastali krátko po vznietení paliva. Vo štvrtok to bez ďalších podrobností oznámilo americké ministerstvo obrany, informuje TASR na základe správy agentúry Bloomberg."

K tomu nemám čo dodať.

Citujem druhý odkaz zo 14.7.2022:
"Test rakety ARRW uskutočnilo americké letectvo v utorok pri kalifornskom pobreží. „Druhý úspešný test preukázal schopnosť (rakety) ARRW dosiahnuť a udržať hypersonickú rýchlosť, umožnil zber kľúčových údajov pre ďalšie testy vo vzduchu a potvrdil bezpečné oddelenie (rakety) od lietadla,“ uviedla spoločnosť Lockheed Martin, ktorá novú zbraň vyvíja."

Z tohto jasne vyplýva, že raketa je LEN VO VÝVOJI.. Nemám čo dodať

Citujem z prvého odkazu:
„Test rakety HAWC od Lockheed Martin úspešne demonštroval druhý dizajn hypersonickej rakety. Armáda má odteraz možnosť výberu správnej technológie, vďaka čomu budú môcť získať na bojisku výhodu. Úspešné testy umožnia prechod rakiet HAWC do aktívnej služby,“ vyjadril sa Andrew Knoedler, manažér programu HAWC."

Z tohto tiež jasne vyplýva, že raketa sa TESTUJE a tým pádom ani zďaleka nie je hotová.

Čiže inak povedané, majú prdlajz. Ani po vyše piatich rokoch od Tvojho velkohubého vyhlasovania, že USA hypersonické zbrane má, ich skrátka NEMÁ a Ty si len tárajko
súhlasí: Kasafran
none
22

17. clear1 24.04.2023, 13:06

Citujem článok z tretieho odkazu z 1.7.2022:
"Test amerického hypersonického raketového systému na Havaji dopadol neúspešne pre problémy, ktoré nastali krátko po vznietení paliva. Vo štvrtok to bez ďalších podrobností oznámilo americké ministerstvo obrany, informuje TASR na základe správy agentúry Bloomberg."

K tomu nemám čo dodať.

Citujem druhý odkaz zo 14.7.2022:
"Test rakety ARRW uskutočnilo americké letectvo v utorok pri kalifornskom pobreží. „Druhý úspešný test preukázal...

24.04.2023, 13:10
Zase si len naletel ruskej priblblej propagande:

Agentúra pre výskum pokročilých obranných projektov DARPA, spolu s niekoľkými ďalšími raketovými a zbraňovými spoločnosťami, úspešne otestovala novú hypersonickú raketu HAWC (pozn. redakcie: Hypersonic Air-breathing Weapon Concept). Informuje portál NewsAtlas.com.

Test prebehol v polovici marca, no americká vláda sa rozhodla oznámenie odložiť, aby neeskalovala napätie medzi Spojenými štátmi a Ruskom. V poradí druhý test nadväzuje na ten zo septembra minulého roku, no v prvom prípade išlo o raketu, vyrobenú iným výrobcom. Druhú hypersonickú raketu HAWC vytvorila spoločnosť Lockheed Martin a poháňa ju motor od spoločnosti Aerojet Rocketdyne.

Počas testu raketu vypustil bombardér B-52. Raketa prekonala rýchlosť Mach 5 a vo výške 20-tisíc metrov prekonala vzdialenosť 555 km. Za hypersonickú raketu sa považuje zbraň schopná päťnásobne prekonať rýchlosť zvuku. Oproti plachtiacim zbraniam, ktoré dosahujú rýchlosť strmým letom z veľkých výšok, používa hypersonická raketa vzduchové motory. Tie jej umožňujú letieť oveľa nižšie a manévrovať naprieč dlhými vzdialenosťami, aby sa vyhli obranným systémom. Ciele zničia vďaka vysokej kinetickej energii, nie prostredníctvom výbušniny.odkaz
none
31

22. Reset 24.04.2023, 13:10

Zase si len naletel ruskej priblblej propagande:

Agentúra pre výskum pokročilých obranných projektov DARPA, spolu s niekoľkými ďalšími raketovými a zbraňovými spoločnosťami, úspešne otestovala novú hypersonickú raketu HAWC (pozn. redakcie: Hypersonic Air-breathing Weapon Concept). Informuje portál NewsAtlas.com.

Test prebehol v polovici marca, no americká vláda sa rozhodla oznámenie odložiť, aby neeskalovala napätie medzi Spojenými štátmi a Ruskom. V poradí druhý test nadväzuje na ...

24.04.2023, 13:17
Citujem z toho istého článku, akurát z iného odstavca (toho ktorý sa snažíš prehliadať)

„Test rakety HAWC od Lockheed Martin úspešne demonštroval druhý dizajn hypersonickej rakety. Armáda má odteraz možnosť výberu správnej technológie, vďaka čomu budú môcť získať na bojisku výhodu. Úspešné testy umožnia prechod rakiet HAWC do aktívnej služby,“ vyjadril sa Andrew Knoedler, manažér programu HAWC.

Agentúra DARPA stále analyzuje dáta z testovacieho letu, no už teraz si je istá tým, že čoskoro budú mať americké námorníctvo a letecké sily k dispozícii nové technológie pre budúce misie.
none
23

17. clear1 24.04.2023, 13:06

Citujem článok z tretieho odkazu z 1.7.2022:
"Test amerického hypersonického raketového systému na Havaji dopadol neúspešne pre problémy, ktoré nastali krátko po vznietení paliva. Vo štvrtok to bez ďalších podrobností oznámilo americké ministerstvo obrany, informuje TASR na základe správy agentúry Bloomberg."

K tomu nemám čo dodať.

Citujem druhý odkaz zo 14.7.2022:
"Test rakety ARRW uskutočnilo americké letectvo v utorok pri kalifornskom pobreží. „Druhý úspešný test preukázal...

24.04.2023, 13:12
Akákoľvek strela ti je však na prd, keď americké vojská nabehnú s plášťom neviditeľnosti priamo na ruské územie a tam začnú likvidovať tých podľudí. Nemajú šancu to použiť.
none
26

23. Reset 24.04.2023, 13:12

Akákoľvek strela ti je však na prd, keď americké vojská nabehnú s plášťom neviditeľnosti priamo na ruské územie a tam začnú likvidovať tých podľudí. Nemajú šancu to použiť.

24.04.2023, 13:13
Lenže USA nič také nepoužilo, tak neblafuj!
súhlasí: clear1
none
29

26. Lemmy 24.04.2023, 13:13

Lenže USA nič také nepoužilo, tak neblafuj!

24.04.2023, 13:15
V laboratórnych podmienkach to už bolo úspešne vyskúšané a je len otázka času, kedy to bude v blízkej dobe nasadené.
none
30

29. Reset 24.04.2023, 13:15

V laboratórnych podmienkach to už bolo úspešne vyskúšané a je len otázka času, kedy to bude v blízkej dobe nasadené.

24.04.2023, 13:16
Takže ty hovoríš o americkej hrozbe?
none
32

30. Lemmy 24.04.2023, 13:16

Takže ty hovoríš o americkej hrozbe?

24.04.2023, 13:19
USA malo to šťastie, že keď spustili bomby na Hirošimu a Nagasaki, že to bolo počas vojny. Preto neboli odsúdení.

Lenže teraz kde a ako chcú použiť nové zbrane? Tvoje reči sú kecy, pretože USA riskuje súdny tribunál.
none
35

32. Lemmy 24.04.2023, 13:19

USA malo to šťastie, že keď spustili bomby na Hirošimu a Nagasaki, že to bolo počas vojny. Preto neboli odsúdení.

Lenže teraz kde a ako chcú použiť nové zbrane? Tvoje reči sú kecy, pretože USA riskuje súdny tribunál.

24.04.2023, 13:22
Za vojnového stavu platí, že nepriateľa treba zlikvidovať. Nepriateľa, ktorý ohrozuje slobodu a demokraciu.
none
37

35. Reset 24.04.2023, 13:22

Za vojnového stavu platí, že nepriateľa treba zlikvidovať. Nepriateľa, ktorý ohrozuje slobodu a demokraciu.

24.04.2023, 13:23
A ako to súvisí s použitím nových zbraní od USA, o ktorých tu toľko táraš?
none
40

37. Lemmy 24.04.2023, 13:23

A ako to súvisí s použitím nových zbraní od USA, o ktorých tu toľko táraš?

24.04.2023, 13:28
Bavím sa tu s mentáne postihnutým. Ja píšem A a on píše B. Škoda ďalšej konverzácie.
none
38

35. Reset 24.04.2023, 13:22

Za vojnového stavu platí, že nepriateľa treba zlikvidovať. Nepriateľa, ktorý ohrozuje slobodu a demokraciu.

24.04.2023, 13:24
Teraz je úlohou civilizovaného sveta zlikvidovať Rusko. A to kompletne. Tak, aby nezostal kameň na kameni. Západné, demokraticky zmýšľajúce krajiny sa tento scénar snažia čo najviac oddialiť. Ale aj tak ku nemu dôjde a Rusko bude zrovnané so zemou.
none
34

30. Lemmy 24.04.2023, 13:16

Takže ty hovoríš o americkej hrozbe?

24.04.2023, 13:20
Pre mňa, slobodne zmýšľajúceho občana, amerika hrozbou nie je. Možno tak pre teba.
none
13

3. Reset 24.04.2023, 12:07

Americké stíhačky stealth zatiaľ túto technológiu nevyužívajú. Používajú len absorbčné materiály pre mikrovlnný obor spektra. Technologicky boli totiž metamateriály realizované len nedávno a práca na ich realizácii v optickom obore spektra sa ešte len teraz dokončuje. Keď budú ale metamateriály dokončené i pre optickú oblasť a pokryté tankami a stíhačkami, ruská čižma si môže dať zbohom.

24.04.2023, 12:49
Zbohom? Prečo sú potom v NATO pokakaní z Ruska?
none
15

13. Lemmy 24.04.2023, 12:49

Zbohom? Prečo sú potom v NATO pokakaní z Ruska?

24.04.2023, 12:58
Daj dôkaz, že sú "pokakaní".
none
19

15. Reset 24.04.2023, 12:58

Daj dôkaz, že sú "pokakaní".

24.04.2023, 13:08
Neustále NATO hovorí o ruskej hrozbe, čo nesedí s tvojím Zbohom.
súhlasí: clear1
none
21

19. Lemmy 24.04.2023, 13:08

Neustále NATO hovorí o ruskej hrozbe, čo nesedí s tvojím Zbohom.

24.04.2023, 13:09
Keby NATO nebolo pokakané z Ruska, tak tvoje Zbohom by mohlo platiť. Ale neplatí. Tváriš sa suverénne, ale pravda je iná. Máš strach z ruskej hrozby.
súhlasí: clear1
none
24

21. Lemmy 24.04.2023, 13:09

Keby NATO nebolo pokakané z Ruska, tak tvoje Zbohom by mohlo platiť. Ale neplatí. Tváriš sa suverénne, ale pravda je iná. Máš strach z ruskej hrozby.

24.04.2023, 13:13
opakujem otázku: Daj dôkaz, že sú "pokakaní".
none
25

21. Lemmy 24.04.2023, 13:09

Keby NATO nebolo pokakané z Ruska, tak tvoje Zbohom by mohlo platiť. Ale neplatí. Tváriš sa suverénne, ale pravda je iná. Máš strach z ruskej hrozby.

24.04.2023, 13:13
Presne tak
none
27

19. Lemmy 24.04.2023, 13:08

Neustále NATO hovorí o ruskej hrozbe, čo nesedí s tvojím Zbohom.

24.04.2023, 13:13
No a čo keď hovorí? Veď je to fakt. Čo to má akože dokazovať?
none
28

27. Reset 24.04.2023, 13:13

No a čo keď hovorí? Veď je to fakt. Čo to má akože dokazovať?

24.04.2023, 13:15
Že tvoje Zbohom je len ilúzia.
none
33

28. Lemmy 24.04.2023, 13:15

Že tvoje Zbohom je len ilúzia.

24.04.2023, 13:19
Divné myslenie. Niekto napr. kedysi povedal, že Usáma bin Ládin je hrozba, a USA boli kvôli tomu z neho pokakaní? Vráť sa radšej do škôlky. Svojim myslením si na tej úrovni.
none
36

33. Reset 24.04.2023, 13:19

Divné myslenie. Niekto napr. kedysi povedal, že Usáma bin Ládin je hrozba, a USA boli kvôli tomu z neho pokakaní? Vráť sa radšej do škôlky. Svojim myslením si na tej úrovni.

24.04.2023, 13:22
Kritizujem teba, že nechceš si priznať, že pre NATO je Rusko hrozba, pretože táraš nezmysly typu Zbohom.
none
39

36. Lemmy 24.04.2023, 13:22

Kritizujem teba, že nechceš si priznať, že pre NATO je Rusko hrozba, pretože táraš nezmysly typu Zbohom.

24.04.2023, 13:27
Si vypatlaný? Ty si písal, že sú "pokakaní". Pýtam sa znovu: ako vyplýva z vyhlásenia, že Rusko je hrozba to, že NATO sú z Ruska pokakaní? Psychiatra si už navštívil?
none
41

39. Reset 24.04.2023, 13:27

Si vypatlaný? Ty si písal, že sú "pokakaní". Pýtam sa znovu: ako vyplýva z vyhlásenia, že Rusko je hrozba to, že NATO sú z Ruska pokakaní? Psychiatra si už navštívil?

24.04.2023, 13:42
Dôkaz, že sú z Ruska pokakaní si sem sám skopiroval. Citujem: "Test prebehol v polovici marca, no americká vláda sa rozhodla oznámenie odložiť, aby neeskalovala napätie medzi Spojenými štátmi a Ruskom. "

Čoho sa boja? Hádam len nie Ruska?
👍: Lemmy
none
42

41. clear1 24.04.2023, 13:42

Dôkaz, že sú z Ruska pokakaní si sem sám skopiroval. Citujem: "Test prebehol v polovici marca, no americká vláda sa rozhodla oznámenie odložiť, aby neeskalovala napätie medzi Spojenými štátmi a Ruskom. "

Čoho sa boja? Hádam len nie Ruska?

24.04.2023, 14:06
Odkedy sa taktický manéver považuje za "pokakanosť"? Tá ruská propaganda ti dobre vypratala rozum.
none
43

42. Reset 24.04.2023, 14:06

Odkedy sa taktický manéver považuje za "pokakanosť"? Tá ruská propaganda ti dobre vypratala rozum.

24.04.2023, 14:22
To znie dobre. Takze aj to, že USA ešte nemá hypersonické zbrane je vlastne taktický manéver. Už dávno ich mali mať, ale nemajú a tým totálne zmiatli Rusov ktorí teraz nevedia čo si o USA myslieť. Veľmoc? Rozvojová krajina? Ťažká otázka
none
44

43. clear1 24.04.2023, 14:22

To znie dobre. Takze aj to, že USA ešte nemá hypersonické zbrane je vlastne taktický manéver. Už dávno ich mali mať, ale nemajú a tým totálne zmiatli Rusov ktorí teraz nevedia čo si o USA myslieť. Veľmoc? Rozvojová krajina? Ťažká otázka

24.04.2023, 14:30
Teraz je už jasné, že píšeš z psychiatrickej ambulancie. USA nemá hypersonické zbrane napriek tomu, že si dostal odkazy, že ich už má. To je od teba rovnaká psychiatria, ako schizofrenické vyhlásenia z kremla.
none
45

44. Reset 24.04.2023, 14:30

Teraz je už jasné, že píšeš z psychiatrickej ambulancie. USA nemá hypersonické zbrane napriek tomu, že si dostal odkazy, že ich už má. To je od teba rovnaká psychiatria, ako schizofrenické vyhlásenia z kremla.

24.04.2023, 14:35
Nemá. Veď ich ešte len testuje, vyvíja. Píše sa o tom v Tvojich odkazoch
none
47

45. clear1 24.04.2023, 14:35

Nemá. Veď ich ešte len testuje, vyvíja. Píše sa o tom v Tvojich odkazoch

24.04.2023, 14:40
príspevok 22
none
48

47. Reset 24.04.2023, 14:40

príspevok 22

24.04.2023, 14:42
Niet väčšieho slepca ako ten čo nechce vidieť
none
49

48. clear1 24.04.2023, 14:42

Niet väčšieho slepca ako ten čo nechce vidieť

24.04.2023, 14:44
Áno, nielenže si najväčší slepec (zaslepený kremeľskou propagandou), ale trpíš ešte aj dyslexiou.
none
50

49. Reset 24.04.2023, 14:44

Áno, nielenže si najväčší slepec (zaslepený kremeľskou propagandou), ale trpíš ešte aj dyslexiou.

24.04.2023, 14:46
Teba dobiehajú Tvoje klamstvá spred piatich rokov. Tiež forma utrpenia
none
51

50. clear1 24.04.2023, 14:46

Teba dobiehajú Tvoje klamstvá spred piatich rokov. Tiež forma utrpenia

24.04.2023, 14:47
Si len sprostý ako táčky, vymletý ruskou propagandou. Nič viac.
Letectvo USA oznámilo úspešné použitie hypersonickej zbrane
odkaz
none
52

51. Reset 24.04.2023, 14:47

Si len sprostý ako táčky, vymletý ruskou propagandou. Nič viac.
Letectvo USA oznámilo úspešné použitie hypersonickej zbrane
https://www.teraz.sk/zahranicie/letectvo-usa-oznamilo-uspesne-pouzi/680745-clanok.html

24.04.2023, 14:50
Pričom je to úplne zbytočné. Ako ti už bolo oznámené, strely LGM-30 rozmiestnené po celom svete lietajú rýchlosťou Mach 23. Sú teda nezostreliteľné akoukoľvek protivzdušnou obranou. Preto je vývoj hypersonických striel úplne zbytočný. S detským rozumom túto skutočnosť ale nepochopíš.
none
53

52. Reset 24.04.2023, 14:50

Pričom je to úplne zbytočné. Ako ti už bolo oznámené, strely LGM-30 rozmiestnené po celom svete lietajú rýchlosťou Mach 23. Sú teda nezostreliteľné akoukoľvek protivzdušnou obranou. Preto je vývoj hypersonických striel úplne zbytočný. S detským rozumom túto skutočnosť ale nepochopíš.

24.04.2023, 15:04
Citujem z článku:
"Tento test bol prvým štartom úplného prototypu operačnej rakety,"

Vieš čo to znamená? Bol to TEST. A táto raketa mala za úlohu len preletieť nejakú vzdialenosť. Vybuchla bez zásahu nejakého cieľa. Prečo? Pretože zasiahnuť cieľ ešte nevie. A buď si istý, že keby zasiahla cieľ, pochválili by sa. A s akou radosťou! Takže Janko, ešte stále ništ, hotová zbraň to nie je.

A len na koniec - aj keby bola, dátum článku hovorí jasnou rečou - vtedy pred 5 rokmi si klamal. Nemali

Porovnávať balistickú raketu s hypersonickou môže len človek ktorý tomu nerozumie. To len opakujem. Naštuduj si o čom sa bavíme a potom hodíme reč
none
64

53. clear1 24.04.2023, 15:04

Citujem z článku:
"Tento test bol prvým štartom úplného prototypu operačnej rakety,"

Vieš čo to znamená? Bol to TEST. A táto raketa mala za úlohu len preletieť nejakú vzdialenosť. Vybuchla bez zásahu nejakého cieľa. Prečo? Pretože zasiahnuť cieľ ešte nevie. A buď si istý, že keby zasiahla cieľ, pochválili by sa. A s akou radosťou! Takže Janko, ešte stále ništ, hotová zbraň to nie je.

A len na koniec - aj keby bola, dátum článku hovorí jasnou rečou - vtedy pred 5 rokmi si kl...

25.04.2023, 08:19
Ja v 52 o voze a ty o koze.
none
65

64. Reset 25.04.2023, 08:19

Ja v 52 o voze a ty o koze.

25.04.2023, 08:22
Typický rus...
none
67

64. Reset 25.04.2023, 08:19

Ja v 52 o voze a ty o koze.

25.04.2023, 08:39
To len kvôli tomu, že nevieš o čom je reč. Doštuduj si predmet našej debaty a môže to byť celkom fajn debata
none
70

67. clear1 25.04.2023, 08:39

To len kvôli tomu, že nevieš o čom je reč. Doštuduj si predmet našej debaty a môže to byť celkom fajn debata

25.04.2023, 08:56
To mi radí človek ktorý od začiatku nevie, o čom tu píšem. Čistá psychiatria...
none
20

1. Reset 24.04.2023, 11:38

Metamateriály ohýbajú svetlo okolo objektu a robia ho skutočne nedetegovateľným. Kritický krok smerom k realizácii plášťa neviditeľnosti nastal v roku 2018 vďaka novému materiálu nazvanému širokopásmové achromatické kovy. Tento materiál prvýkrát urobil objekt nedetegovateľným v celom spektre viditeľného svetla. Skutočná priehľadnosť by sa dala dosiahnuť len tak, keby svetlo prichádzajúce spoza objektu sa mohlo nejakým spôsobom dostať rovnakou trajektóriou pred objekt, ako keby prechádzalo priamo...

24.04.2023, 13:09
Aby bolo jasné: jedná sa o materiály so zápornou permitivitou a permeabilitou.
none
46

1. Reset 24.04.2023, 11:38

Metamateriály ohýbajú svetlo okolo objektu a robia ho skutočne nedetegovateľným. Kritický krok smerom k realizácii plášťa neviditeľnosti nastal v roku 2018 vďaka novému materiálu nazvanému širokopásmové achromatické kovy. Tento materiál prvýkrát urobil objekt nedetegovateľným v celom spektre viditeľného svetla. Skutočná priehľadnosť by sa dala dosiahnuť len tak, keby svetlo prichádzajúce spoza objektu sa mohlo nejakým spôsobom dostať rovnakou trajektóriou pred objekt, ako keby prechádzalo priamo...

24.04.2023, 14:39
none
54

46. Reset 24.04.2023, 14:39

https://www.youtube.com/watch?v=Zs6r70R-N9k

24.04.2023, 20:32
Čítal si aj komentáre pod videom?
A nehovor, že si to vedel a nenaletel si

Mimochodom, ako si taká látka poradí s odhlučnením motora, neviditeľnosťou výfukových plynov a s tepelnou stopou? Vieš ako, tank zakryješ a bude ľudskému zraku neviditeľný (srandujem), ale hluk, dym a teplo motora.. Premýšľam kde udělali soudruzi z NDR chybu...
none
55

54. clear1 24.04.2023, 20:32

Čítal si aj komentáre pod videom?
A nehovor, že si to vedel a nenaletel si

Mimochodom, ako si taká látka poradí s odhlučnením motora, neviditeľnosťou výfukových plynov a s tepelnou stopou? Vieš ako, tank zakryješ a bude ľudskému zraku neviditeľný (srandujem), ale hluk, dym a teplo motora.. Premýšľam kde udělali soudruzi z NDR chybu...

24.04.2023, 22:41
Najskor si precitaj poriadne prispevok 3, lebo dyslexia je tvoja choroba. Pre optický obor sa táto technologia este len pripravuje. Video je len ukazkou, ako to bude v praxi vyzerat. Cize okrem dyslexie trpis este aj vyraznou domyslavostou. Domyslel si si nieco, co som nepovedal. Ze video je ukazkou realneho plasta.
none
56

55. Reset 24.04.2023, 22:41

Najskor si precitaj poriadne prispevok 3, lebo dyslexia je tvoja choroba. Pre optický obor sa táto technologia este len pripravuje. Video je len ukazkou, ako to bude v praxi vyzerat. Cize okrem dyslexie trpis este aj vyraznou domyslavostou. Domyslel si si nieco, co som nepovedal. Ze video je ukazkou realneho plasta.

24.04.2023, 22:44
Vieš kto iným dáva diagnózu sám je chorý, to ti povedia desiati z desiatich psychiatrov.
none
57

55. Reset 24.04.2023, 22:41

Najskor si precitaj poriadne prispevok 3, lebo dyslexia je tvoja choroba. Pre optický obor sa táto technologia este len pripravuje. Video je len ukazkou, ako to bude v praxi vyzerat. Cize okrem dyslexie trpis este aj vyraznou domyslavostou. Domyslel si si nieco, co som nepovedal. Ze video je ukazkou realneho plasta.

24.04.2023, 22:45
...nie pripravuje, ale dokoncuje...
none
58

57. Reset 24.04.2023, 22:45

...nie pripravuje, ale dokoncuje...

24.04.2023, 22:47
Vidíš, sám si sa dostal do svojich lží, klamstiev a vrážd.
súhlasí: clear1
none
59

54. clear1 24.04.2023, 20:32

Čítal si aj komentáre pod videom?
A nehovor, že si to vedel a nenaletel si

Mimochodom, ako si taká látka poradí s odhlučnením motora, neviditeľnosťou výfukových plynov a s tepelnou stopou? Vieš ako, tank zakryješ a bude ľudskému zraku neviditeľný (srandujem), ale hluk, dym a teplo motora.. Premýšľam kde udělali soudruzi z NDR chybu...

24.04.2023, 22:55
na potlacenie tepelnej stopy tanku uz davno existuje maskovanie GVCS (Ground Vehicle Coating System). Co sa tyka vyfukovych plynov, tak napr taky Abrams to ma uz davno poriesene, takze ziadne vyfukove plyny nezistis.
none
60

59. Reset 24.04.2023, 22:55

na potlacenie tepelnej stopy tanku uz davno existuje maskovanie GVCS (Ground Vehicle Coating System). Co sa tyka vyfukovych plynov, tak napr taky Abrams to ma uz davno poriesene, takze ziadne vyfukove plyny nezistis.

24.04.2023, 22:57
súhlasí: clear1
none
61

54. clear1 24.04.2023, 20:32

Čítal si aj komentáre pod videom?
A nehovor, že si to vedel a nenaletel si

Mimochodom, ako si taká látka poradí s odhlučnením motora, neviditeľnosťou výfukových plynov a s tepelnou stopou? Vieš ako, tank zakryješ a bude ľudskému zraku neviditeľný (srandujem), ale hluk, dym a teplo motora.. Premýšľam kde udělali soudruzi z NDR chybu...

25.04.2023, 07:34
Vidíš, aký si bol sprostý. Vlastne nie "bol".
none
62

61. Reset 25.04.2023, 07:34

Vidíš, aký si bol sprostý. Vlastne nie "bol".

25.04.2023, 07:41
To mi povie človek ktorý nerozozná hypersonickú raketu od balistickej a tvrdí, že je možné nepozorovane vojsť armádou aj s tankami na územie Ruska

none
63

62. clear1 25.04.2023, 07:41

To mi povie človek ktorý nerozozná hypersonickú raketu od balistickej a tvrdí, že je možné nepozorovane vojsť armádou aj s tankami na územie Ruska

25.04.2023, 08:08
Tupko, balistická raketa letiaca Mach 23 je rovnako nezostreliteľná, ako akákoľvek hypersonická zbraň. Choď sa vzdelávať do škôlky. Máš na to ešte chvíľu čas. Stačí, keď si aspoň 10x prečítaš príspevok 52. Možno na niečo prídeš.
none
66

63. Reset 25.04.2023, 08:08

Tupko, balistická raketa letiaca Mach 23 je rovnako nezostreliteľná, ako akákoľvek hypersonická zbraň. Choď sa vzdelávať do škôlky. Máš na to ešte chvíľu čas. Stačí, keď si aspoň 10x prečítaš príspevok 52. Možno na niečo prídeš.

25.04.2023, 08:38
Má to jeden háčik. Ten Tvoj minuteman lll je jadrová zbraň. Použitie by znamenalo koniec nielen Ruska, ale aj USA. Takže slúži len na odstrašenie, v bežnom konflikte je nepoužiteľný a nikdy použitý nebude. Čiže je k ničomu.

Ruské hypersonické rakety sú aj v nejadrových verziách, čiže ich je možné použiť aj konvenčne, kde dávajú Rusku obrovskú výhodu. Ostatne Rusi to už na Ukrajine aj predviedli. Vidíš ten rozdiel?

Ty si pred 5 rokmi (a aj včera) klamal, že USA má hypersonické zbrane. Nemalo a stále nemá
súhlasí: Kasafran
none
68

66. clear1 25.04.2023, 08:38

Má to jeden háčik. Ten Tvoj minuteman lll je jadrová zbraň. Použitie by znamenalo koniec nielen Ruska, ale aj USA. Takže slúži len na odstrašenie, v bežnom konflikte je nepoužiteľný a nikdy použitý nebude. Čiže je k ničomu.

Ruské hypersonické rakety sú aj v nejadrových verziách, čiže ich je možné použiť aj konvenčne, kde dávajú Rusku obrovskú výhodu. Ostatne Rusi to už na Ukrajine aj predviedli. Vidíš ten rozdiel?

Ty si pred 5 rokmi (a aj včera) klamal, že USA má hypersonické zbran...

25.04.2023, 08:45
Ruský tupko. Minuteman 3 je schopná niesť i konvenčné výbušniny.

Rusko nemá žiadne výhody. USA je vždy napred.

Rusko Ukrajine predviedli len to, ako sú schopní posielať svojich vojakov na istú smrť.

Klamár si ty, ktorý popiera zdroje, ktoré som už dal.
none
69

68. Reset 25.04.2023, 08:45

Ruský tupko. Minuteman 3 je schopná niesť i konvenčné výbušniny.

Rusko nemá žiadne výhody. USA je vždy napred.

Rusko Ukrajine predviedli len to, ako sú schopní posielať svojich vojakov na istú smrť.

Klamár si ty, ktorý popiera zdroje, ktoré som už dal.

25.04.2023, 08:53
Rysko vyvíja a vždy vyvíjalo len megalomanské projekty, ktoré však nemajú zo strategického pohľadu žiadnu výhodu... Je to podobné, ako myslel i Hitler.
none
71

68. Reset 25.04.2023, 08:45

Ruský tupko. Minuteman 3 je schopná niesť i konvenčné výbušniny.

Rusko nemá žiadne výhody. USA je vždy napred.

Rusko Ukrajine predviedli len to, ako sú schopní posielať svojich vojakov na istú smrť.

Klamár si ty, ktorý popiera zdroje, ktoré som už dal.

25.04.2023, 08:58
Putin sa spolieha iba na početnú prevahu svojich vojakov. Tí kapú jeden za druhým. Zachvíľu mu dojdú zdroje. A potom to už bude iba o jednom. Zostreliť plešatú hlavu. A rusko skončilo...
none
75

71. Reset 25.04.2023, 08:58

Putin sa spolieha iba na početnú prevahu svojich vojakov. Tí kapú jeden za druhým. Zachvíľu mu dojdú zdroje. A potom to už bude iba o jednom. Zostreliť plešatú hlavu. A rusko skončilo...

25.04.2023, 14:54
O akej početnej prevahe hovoríš?
Rusko začalo SVO so 120.000 vojakmi, nedávno ich v čiastočnej mobilizácii doplnili o ďalších 300.000.
Ukrajina mala už asi 6 plnohodnotných mobilizačných vĺn v ktorých bolo dokopy naverbovaných vysoko cez 1.000.000 nešťastníkov.
Táraš hlúposti jednu cez druhú
súhlasí: Kasafran
none
76

75. clear1 25.04.2023, 14:54

O akej početnej prevahe hovoríš?
Rusko začalo SVO so 120.000 vojakmi, nedávno ich v čiastočnej mobilizácii doplnili o ďalších 300.000.
Ukrajina mala už asi 6 plnohodnotných mobilizačných vĺn v ktorých bolo dokopy naverbovaných vysoko cez 1.000.000 nešťastníkov.
Táraš hlúposti jednu cez druhú

27.04.2023, 08:11
Preto by si sa mal báť.
none
72

68. Reset 25.04.2023, 08:45

Ruský tupko. Minuteman 3 je schopná niesť i konvenčné výbušniny.

Rusko nemá žiadne výhody. USA je vždy napred.

Rusko Ukrajine predviedli len to, ako sú schopní posielať svojich vojakov na istú smrť.

Klamár si ty, ktorý popiera zdroje, ktoré som už dal.

25.04.2023, 09:08
Míňať minutemana na konvenčné zásahy? Bravó, to je nápad!! Koľko ich USA má? Wiki hovorí, že aktívnych je 400 ks. Tak do toho, už vidím ako chalani v USA vymontovávajú jadrové nálože z minutemanov, keď ich potrebujú s jadrom aby mali čím strašiť svet

Mimochodom, minuteman lll je vyrobený len v jadrových verziách 170, 300 a 350 kT. Tak netáraj o konvenčných hlaviciach

Ty vážne nevieš o čom sa bavíme?
súhlasí: Kasafran
none
73

72. clear1 25.04.2023, 09:08

Míňať minutemana na konvenčné zásahy? Bravó, to je nápad!! Koľko ich USA má? Wiki hovorí, že aktívnych je 400 ks. Tak do toho, už vidím ako chalani v USA vymontovávajú jadrové nálože z minutemanov, keď ich potrebujú s jadrom aby mali čím strašiť svet

Mimochodom, minuteman lll je vyrobený len v jadrových verziách 170, 300 a 350 kT. Tak netáraj o konvenčných hlaviciach

Ty vážne nevieš o čom sa bavíme?

25.04.2023, 13:37
(72) Clear1,
on sa však na vlastnom DF i na našej Lipke veľmi často a veľmi rád predvádza svojou nejednou duševnou zvrhlosťou, ktorú orientuje predovšetkým proti Rusom a následne aj proti ostatným Slovanom...!
súhlasí: clear1
74

73. Kasafran 25.04.2023, 13:37

(72) Clear1,
on sa však na vlastnom DF i na našej Lipke veľmi často a veľmi rád predvádza svojou nejednou duševnou zvrhlosťou, ktorú orientuje predovšetkým proti Rusom a následne aj proti ostatným Slovanom...!

25.04.2023, 14:38
Len proti zlým Rusom, tým, ktorí vraždia iných Slovanov. Napríklad Vladolf Putler.
none
77

72. clear1 25.04.2023, 09:08

Míňať minutemana na konvenčné zásahy? Bravó, to je nápad!! Koľko ich USA má? Wiki hovorí, že aktívnych je 400 ks. Tak do toho, už vidím ako chalani v USA vymontovávajú jadrové nálože z minutemanov, keď ich potrebujú s jadrom aby mali čím strašiť svet

Mimochodom, minuteman lll je vyrobený len v jadrových verziách 170, 300 a 350 kT. Tak netáraj o konvenčných hlaviciach

Ty vážne nevieš o čom sa bavíme?

27.04.2023, 08:15
A koľko má rusko hypersonických zbraní? Zas ťa oklamala ich propaganda.
none
78

72. clear1 25.04.2023, 09:08

Míňať minutemana na konvenčné zásahy? Bravó, to je nápad!! Koľko ich USA má? Wiki hovorí, že aktívnych je 400 ks. Tak do toho, už vidím ako chalani v USA vymontovávajú jadrové nálože z minutemanov, keď ich potrebujú s jadrom aby mali čím strašiť svet

Mimochodom, minuteman lll je vyrobený len v jadrových verziách 170, 300 a 350 kT. Tak netáraj o konvenčných hlaviciach

Ty vážne nevieš o čom sa bavíme?

27.04.2023, 08:20
400 kt úplne stačí, aby navž zavreli tvoju ruskú držku. Stačí ich proti tebe poslať 5.
none
81

72. clear1 25.04.2023, 09:08

Míňať minutemana na konvenčné zásahy? Bravó, to je nápad!! Koľko ich USA má? Wiki hovorí, že aktívnych je 400 ks. Tak do toho, už vidím ako chalani v USA vymontovávajú jadrové nálože z minutemanov, keď ich potrebujú s jadrom aby mali čím strašiť svet

Mimochodom, minuteman lll je vyrobený len v jadrových verziách 170, 300 a 350 kT. Tak netáraj o konvenčných hlaviciach

Ty vážne nevieš o čom sa bavíme?

28.04.2023, 18:06
Sú len 2 možnosti. Tých 400 ks si si buď vymyslel, alebo si to okopíroval z dezinformačných zdrojov. Tipoval by som tú druhú možnosť, lebo detský rozum naletí na všetko. A ty detský rozum máš.
none
79

68. Reset 25.04.2023, 08:45

Ruský tupko. Minuteman 3 je schopná niesť i konvenčné výbušniny.

Rusko nemá žiadne výhody. USA je vždy napred.

Rusko Ukrajine predviedli len to, ako sú schopní posielať svojich vojakov na istú smrť.

Klamár si ty, ktorý popiera zdroje, ktoré som už dal.

27.04.2023, 09:16
lenže tie konvenčné výbušniny nemajú ani zdaleka taký účinok ako jadrové výbušniny.
80

79. tomas12345 27.04.2023, 09:16

lenže tie konvenčné výbušniny nemajú ani zdaleka taký účinok ako jadrové výbušniny.

28.04.2023, 17:53
Keď použije jadrové výbušniny jedna strana, použije ich aj druhá a to by znamenalo koniec.
none
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 285 298 B vygenerované za : 0.246 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 ) témy zobrazené : 27 664 379 x jedinečné zobrazenia : 2 995 018 x ip adresa : 3.141.41.109
dzI/Ov vek
nejaká reklama
zdieľaj túto stránku
štatistiky
TOPlist
podpora
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poslaním bitcoinov
none